Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kierukan ottaneille

Vierailija
17.02.2009 |

Ja voin lämpimästi suositella hormonikierukkaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette käytännössä sen saaneet? Eli oletteko gynelle aikaa varatessanne kertoneet haluavanne kierukan? Vai vasta vastaanotolla?

Antaako gyne sitten vastaanotolla reseptin apteekkiin ja asennus tehdään seuraavalla käynnillä? Vai hoituuko kaikki kerralla?

Vierailija
2/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele kenellekkään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täälläpäin. Ilmoitat, että haluat kierukan, sovit ajan ja huolehdit ehkäisystä. Lisäksi raskaustesti pitää tehdä ennen laittoa. lmainen kierukka on valmiina lääkärillä, jos kierukka pitää hankkia itse, sen saa reseptillä.

Meillä julkisella puolella laittaa perhesuunnittelupuoli, samassa paikassa tehdään mm. raskausultrat yms.

Vierailija
4/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin hormonikierukan, maksoi n. 150 €.

Eli ensin resepti, sitten asennusaika.

Vierailija
5/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi kertaa on ollut,enään ei tule..kolmen viikon menkat ja viikko väliä.. Sietämättömät yhdyntäkivut ja lopulta selvisi ettei se ollut edes oikein laitettu... Ja rupesin saamaan myös vesikystia munasarjoihin, ne sitten puhkes ja niin edelleen.. Ainiin ja pois en meinennut saada ottaa kun kolme eri lääkäriä sanoi,että turha sitä on edestakaisin venkslata, otetaan pois vasta kun haluan lapsen! Yksityiselle jouduin menemään,naurettavaa kai minä itse päätän haluanko sen pois vai en.. Että näin minulla,toivottavasti ei kellään muulla.. Itse sain semmosen kammon,etten enää ikinä edes harkitse enkä näin ollen voi sitä kenellekkään suositella..

3

Vierailija
6/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että minulla on menossa toinen kuparikierukka eikä minulla ikinä ennen ole ollut näin helppoa ja huomaamatonta ehkäisymenetelmää.

Ensimmäiset 2 kk oli epämiellyttävä olo kuukautisten alussa ja vuoto normaalia runsaampaa. Nyt on ihan tavallista, ei juuri kk-kipuja ja side pitää pahimmillaan vaihtaa n. 4 h välein. Kierukan paikka tarkastettiin vasta ja on ihan paikallaan.

Vierailija
7/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin kuitenkin että sinulle sattunut tilanne on aika harvinainen?

Minulle jäi jotenkin kauhu kunnallisiin palveluihin, joten aion mennä yksityiselle. Kahden käyntikerran meininki tarkoittaa tietenkin kallista lystiä... Jos gynen palkkio on noin 80 e ja toimenpidemaksut päälle, on loppusumma kutakuinkin

80 + 80 + 40 + 150 = 350 e Huh.

ap

Vierailija
8/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille aika, asennus ja reseptillä hain terkkariin uuden tilalle. Sen sai melkein ilmaiseksi kun valitti runsaita ja kivuliaita kuukautisia. Hormonikierukka on mielestäni maailman paras keksintö, - kuukautiset hävisivät melkein kokonaan ja nyt kun otin kierukan pois joulukuussa, olen raskaana :)

Vierailija
9/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tyytyväinen kuparikierukan käyttäjä!*

Toinen minullakin (välissä saimme lisää lapsia) ja eri kaupungissa, mutta molemmissa olen saanut kierukan joko tosi halvalla tai sitten ilmaiseksi. Eka oli perhesuunnitteluneuvolan kautta ja sain siellä tosi hyvää huippugynen palvelua, laitettiin kuukautisten aikaan. Poisotto onnistui hienosti, lääkäri toivotti onnea lapsentekoon ja seuraavasta kierrosta olinkin taas toivotusti raskaana. Kyseisessä kaupungissa varasin ehkäisyneuvolasta kierukan laittoon ajan ja laitettiin siis siellä (ei reseptejä tai muuta venkoilua välissä).

Toinen kuparikierukka minulla laitettiin kuopuksen jälkitarkastuksessa, olin vauvan neuvolassa kertonut, että kierukan sitten haluaisin, mutta ilman tätä tietoakin olisi onnistunut. Tämä laitto sattui vähän, sillä laittaja oli tumpelo tk-lääkäri, mutta käyttö on ollut yhtä vaivatonta kuin ekankin. Eikä siis mitään erillisiä reseptinhakuja tms. tässäkään. Kuukautiset eivät olleet alkaneet tietenkään vielä tuolloin, alkoivat kuopuksen ollessa 9 kk ja muutamat ekat olivat runsaammat ja sitten tasoittui.

Elämä sujuu ja ylimääräiset hormonit eivät sotke normaalitoimintoja. Voin tosiaan suositella kaikille, paitsi sellaisille joilla normaalisti todella runsaat kuukautiset. Oman kaupunkisi käytännön saat tietää helpoiten lapsesi neuvolasta! (Joillain kaupungeilla on näihin ehkäisyneuvolan palveluihin ikärajoja tms.)

Vierailija
10/10 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin kuitenkin että sinulle sattunut tilanne on aika harvinainen?

Minulle jäi jotenkin kauhu kunnallisiin palveluihin, joten aion mennä yksityiselle. Kahden käyntikerran meininki tarkoittaa tietenkin kallista lystiä... Jos gynen palkkio on noin 80 e ja toimenpidemaksut päälle, on loppusumma kutakuinkin

80 + 80 + 40 + 150 = 350 e Huh.

ap

haluaisin kokeilla kapselia ihon alle,mutten uskalla ottaa ja v-ituttaa tämä kumin kanssa pelleily=( no sterilisaatiota harkitsen, se on vaan sitte lopullinen..