Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset erossa " jaettu" , etelänmatka

Vierailija
23.04.2008 |

Mielipiteitä kysyn teiltä ja myös perusteluja niihin.

Erosin kolme vuotta sitten ja nyt tyttäreni asuu luonani ja poika isänsä kanssa, tapaamme näitä etälapsia joka toinen viikonloppu, mutta loma-aikoina viikko-viikkosysteemillä. Kumpikaan ei maksa toiselle elareita, vaan molemmat vastaa luonaan asuvan lapsen kuluista.

Olen sitoutunut siihen, että maksan luonnollisestikin molempien lasten kulut, lomamatkat ja hauskanpidon, kun poika on luonani minun vastuuaikoina (eli joka toinen vkloppu, lomaviikot). Nyt sitten sain ryönää niskaani, koska lähdin vanhempieni mukaan etelään kahdeksi viikoksi pelkästään tyttäreni kanssa (vanhempani halusivat minut mukaansa ja he halusivat maksaa matkani, joten heidän oli maksettava myös tyttärenikin matka, jotta minun huollettavani on siellä, missä minäkin ja että he saavat minut lomakuskikseen ja seuraksi). Minulla ei itselläni tosiaankaan olisi ollut varaa yhteenkään etelänmatkaan, siksi tämä pappa betalar -meininki.

Eli kökköä niskaan tuli exän puolelta siitä, että vain tytär lähtee mukaan ja poika jää hänen luokseen. Mitään rahaa hän ei todellakaan tarjoutunut maksamaan, mutta edelleenkin muistuttelee asiasta syyttävään sävyyn ja kertoo, miten kaikki ovat valintojani ihmetelleet (koskien matkaa vain yhden lapsen kanssa)...

Mä en vain tajua, mitä ihmeellistä tässä on? Miksi minun tai jopa vanhempieni olisi tullut maksaa vielä pojankin matka? Mun mielestä se on exän asia, ei kenenkään muun. Ja tarkoitan juuri tätä aikaa, jolloin ei ollut kyse minun vastuuviikoistani tms, jolloin tietysti maksan pojankin kulut ja menot.

Onko muilla ollut tällaista? Miten olette asiat sopineet? Ja kyttääkö ihmiset tosiaan ydinperheenkin ratkaisuja, jos vaikka isä lähtee kahden pojan kanssa viikoksi etelään ja äiti jää yhden lapse kanssa kotiin?

Oloen varmaan tosi nuija, mutta en näe näissä asioissa mitään ihmeellistä tai epäoikeudenmukaista.

Mietin juuri sitäkin, että jos exäni ja hänen nykyinen puolisonsa lähtisivät poikani ja exän uuden kumppani lapsen kanssa reissuun ja ilmoittaisivat, että tyttäremme voi myös osallistua ns. heidän viikollaan siihen lomaan, jos maksan matkan, niin musta se olisi ihan ok. Ja sekin olisi ihan ok, vaikkei tytärtä sinne edes kysyttäisi; meillä molemmillahan on oma elämä, oma talous, uusi perhe.

On muutenkin rasittavaa, että joku jaksaa kyylätä ihan ihme juttuja ja kuulla kaiken väärin. Pläh!

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä ihan törkeää, että ei vaadi isovanhemmilta tasapuolisuutta siihen miten he lapsenlapsiaan kohtelevat.

Vierailija
102/107 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

asiat voi korjata myös jälkeenpäin, jos tuntuu kurjalta - kenestä vain ja kuka vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse olla kallis, vaikka pyöräretki ja kaksi yötä teltassa. Teille voisi ihan yleisesti ajateltuna tehdä hyvää olla välillä kaksin, varsinkin jos niinä päivinä kun poikasi on luonasi, myös avopuolisosi lapsi on teillä. Teillä ei siis ole liiemmälti aikaa olla ihan keskenänne. Miltä tämä kuulostaisi!

Vierailija
104/107 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tasavertaiset matkat, lahjat yms riippumatta siitä, miten isä osallistuu kuluihin!

Säälittävää touhua. Oikein irvikuva eroperheestä ja siitä, miten lapsia EI tule kohdella. Vain raha ratkaisee ja pääasia jos vielä pääsee jollain keinolla vittuilemaan tai kostamaan exälle, viis siitä mitä lapset ajattelevat tai miten kokevat saamansa kohtelun.

Ymmärätkö ap, että kostat pojallesi sen, että hänen isänsä ei maksa matkaa?

Vierailija
105/107 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan " etälapsi" . Kuin hoitolapsi tai riesa.

Vierailija
106/107 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on yksi, häntä ei voinut jakaa. Lapsi asuu suurimman osan ajasta minun luonani. Mutta isä huomioi häntä, vaikka on saanut lisääkin lapsia " uudessa" liitossaan. Jos lähtevät vaikka kesällä Särkänniemeen, pääsee meidän lapsemme mukaan.

Vierailija
107/107 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten elämäntilanteita kohtaan. On helppo tuomita niin kauan, kuin itsellä on ehjä perhe ja luultavasti mies maksaa suurimman osan kuluista mukisematta.

Ja helppo väittää, että toisen elämää sanelee vain raha. Niin se valitettavasti on, jos yh:na pitää huolehtia lapsesta ja isä on niin nihilisti, ettei omista suurista tuloistaan pysty joustamaan, vaan sanelee, että kaiken on mentävä sentilleen puoliksi.

Mielestäni aloittajan poika oli todennut, että häntä ei haittaa, koska Aasian matka on tulossa. Isä kieltäytyi maksamasta pojan osuutta. Isovanhemmat tarvitsivat apua, ap:n olisi ollut hankala kieltäytyä.

En tajua, mikä tässä kuviossa teitä närästää. Itse ihmettelen nimenomaan isän käytöstä. Jos ensin itse peräänkuuluttaa, että kaikki maksetaan puoliksi, ei halua rahoittaa pojan matkaa, ja vielä perästä päin ihmettelee tätä muille sukulaisilleen, on ymmärryksessä vikaa.

Tsemppiä ap, älä välitä näistä ihme viesteistä, vaan hoida kuviot juuri niinkuin parhaaksi näet, miehesi (siis ex-) se tässä rahanahneelta kuulostaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän