Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisi mennä Joulupuu lahjoitus hukkaan :(

Vierailija
13.12.2014 |

Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl.

Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua.
Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?

Kommentit (358)

Vierailija
241/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:30"]

Mikä vittu teitä sossupummeja vaivaa? Haukutte täällä toisen ostamia lahjoja ja vaaditte tuntemattomilta monen kympin lahjoituksia. Hävetkää!

[/quote]

Ainakaan minä en ole mikään sossupummi, en ole hakenut tai saanut sossusta yhtään mitään, mutta ei minulla ole myöskään tarvetta esittää mitään hyväntekijää kympin kalsareilla, jos ostan vieraalle lapselle lahjan haluan että lapsi saa jotain ekstraa sellaista kuin joululahjan kuuluu olla, kultaa ja mirhamiahan Jeesuslapsikin sai, turhaa mutta ihanaa.

9

[/quote]

Ai, nyt se lahjoittaminen on jo hyväntekijän esittämistä. 

Vierailija
242/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:38"]Hinnan suositusalaraja voisi olla noin 20 euroa.
[/quote]
...jotta vähempi varaset ei vaan vois osallistua? Köyhä antaa vähästäänkin, kuten sanonta kuuluu. 20 euroa on PALJON rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:52"]Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl. Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua. Tuli paha mieli. Hukkaanko meni? [/quote] No vähän halvat lahjat ostit. Omat lapsesi varmaan tykkäisivät ko jutuista koska saavat muutakin. Jos olisi ainoa lahja niin tykkäisivätkö silti? Muutaman euron lahjoja voi vähävaraisetkin yleensä ostaa. Itse ajattelen että esim joulupuu-keräys mahdollistaa vähävaraisten lapsille tunteen siitä että ovat samalla viivalla rikkaampien kavereidensa kanssa, jotka tietysti saavat lahjoiksi arvokkaampia juttuja. Eikä tarvi överiksi mennä ja ostaa kalleinta älypuhelinta, mutta jotain sellaista mihin lasten omilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta. Esim värityskirjan pystyy Suomessa kuka hyvänsä lapselleen ostamaan mutta kännykkää, uusia farkkuja tai kunnon meikkejä ei välttämättä pysty.

[/quote]

Tästä kirjoittajasta olisi kiva tietää, onko hän ihminen, joka lahjoittaa tuollaisia asioita, vai ihminen, joka käsi ojossa odottaa jonkun toisen moisia hänen kersoilleen lahoittavan?

Jotenkin veikkaan jälkimmäistä.
[/quote]

En ole kumpikaan. Ei ole varaa antaa muille lahjoja mutta omille saadaan ostettua. Eikä tietenkään kukaan vaatteita sinne keräykseen laita vaan lahjakortin jolla ne kauan toivotut farkut voi ostaa! Minun 15v tyttöni esim toivoo vaatelahjakortteja meiltä lahjaksi että saisi ostaa yhdet tai kahdet mieluisat (vähän kalliimmat) farkut joihin ei ole muuten ollut varaa. Kännykän laitoin esimerkiksi koska olen käsittänyt että sellainen toive on ollut. Ei tietenkään mikään uusin iphone mutta 50€:lla ostin itse toiselle tytölleni kauan toivomansa ekan kosketusnäyttöpuhelimen (oli tarjouksessa). Meikkejä voi hyvin ostaa, varmasti löytyy joku kenen toivelistalla sellaisetkin on.

Ihan älytöntä verrata miten kenenkin lapsi on ollut innoissaan pyyhkeestä tms. Kun ihan varmasti ne ei ole olleet mitään ainoita lahjoja. Joulupuu-lahjat voivat olla ko lapsen ainoa lahja ja itse henk.koht. haluaisin antaa köyhälle ja mahdollisesti muutenkin huono-osaiselle lapselle oikein hienon lahjan enkä vain sellaista "ok-lahjaa". Tietysti jos lahjojen jakajat yhdistävät niitä pikkulahjoja isommaksi paketiksi niin sehän on ihan ok. Muuten ajattelisin että nyt tämän halvan ok-lahjan vuoksi joku jää ilman kunnon lahjaa joten parempi olla antamatta sellaista ollenkaan.

Vierailija
244/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:24"]

Kuka lapsi haluaa parhaaksi joululahjakseen kalsarit. Sama kuin olisi vaikka saanut paketillisen vessapaperia.

[/quote]

Minun 14-vuotias poikani halusi joululahjaksi Jack and Jonesin kalsarit ja pörrösukat. On taatusti mielissään kun avaa aattona paketin.
[/quote]

Ne olivat siis hänen ykköstoiveensa? Jos olikin niin aika harvinaista.

Vierailija
245/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa kuin ap tuossa kun vein kaksi lahjaa keräykseen. Toinen oli 20e perusbarbie ja toinen 15e hämähäkkimies legopaketti. Mietin, että onkohan nuo nyt mistään kotoisin jos jäävät jonkun lapsen ainoaksi paketiksi. Mutta toisaalta, minusta nuo olivat kivoja lahjoja molemmat. Olisiko pitänyt sitten vaan ostaa yksi 35 euron arvoinen paketti mieluummin kuin kaksi halvempaa?

Vierailija
246/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 23:57"]

Lahjoja tulee köyhälle ehkä vain tuo joulupuulahja. Siksi olisi huvä, että se olosi jotain ihanaa extraa. Se ainoa lahja. Kyllä se köyhä lapsi silyi oppii, että on huonompi muita, kun vaan yksi paketti, eli se asia hoituu. Nöyräksi oppii silti.

[/quote]

älä viitsi. Kaltaistesi asenneongelmaisten jättämien häijyjen viestien takia moni jättää osallistumatta keräykseen kokonaan, kun pelkää ettei osaa ostaa tarpeeksi hienoa tai muuten hyvää lahjaa. 

Vierailija
247/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oikeasti järkyttynyt näistä kirjoituksista täällä! Minkälaiseksi te olette ne lapsenne kasvattaneet jos mikään ei kelpaa ja täytyy olla kalliita lahjoja!? Meillä kyllä lapset tykkäävät uusista alusvaatteistakin ja niitä on saatu joululahjaksikin. Juuri ostin 8-vuotiaalle tytölleni monster high topin ja pikkuhousut ja tyttö oli niistä ihan täpinöissään. Maksoi 9,90. Ja lisättäköön että olemme varakkaita!

Vierailija
248/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:39"]

Mitä maria ja joosef hyötyi mirhasta ja suitsukkeesta. Miten ne matkassa auttoivat?

[/quote]

jaa-a. Myivät varmaan huutonetissä.

[/quote]

haukuttuaan ensin halpahallikamaksi. Kullan varmaan veivät panttilainaamoon.

Vierailija
249/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:40"]

Nimenomaan tuo oli hyvin sanottu. Lahjan pitäisi olla turhaa, mitta ihanaa. Ei mitään tavallista käyttötavaraa.

[/quote]

Sinulla taitaa olla elämänhallinta hakusessa?

Vierailija
250/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:39"]

Mitä maria ja joosef hyötyi mirhasta ja suitsukkeesta. Miten ne matkassa auttoivat?

[/quote]

jaa-a. Myivät varmaan huutonetissä.

[/quote]

haukuttuaan ensin halpahallikamaksi. Kullan varmaan veivät panttilainaamoon.

[/quote]

Pöh. Kulta on aina ollut arvoisensa maksuväline. Edelleenkin on kulttuureja, joissa ihmiset pitävät varallisuutensa kultana.

Vierailija
251/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:02"]

Minä en lahjoittanut ja juuri palstan takia.

[/quote]

sama täällä

Vierailija
252/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikan varastossa on vieläkin viime vuoden joulupuu-paketteja

Vierailija
253/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini vei ainakin tänään johonkin keräykseen lahjan jossa oli dödö,suihkugeeli,ponnareita,ripsiväri ja valokynä. 17 vuotiaalle tytölle tarkoitettu. Ite oon 17 ja mun mielestä ainakin ois hyvä lahja :) 

Vierailija
254/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini vei ainakin tänään johonkin keräykseen lahjan jossa oli dödö,suihkugeeli,ponnareita,ripsiväri ja valokynä. 17 vuotiaalle tytölle tarkoitettu. Ite oon 17 ja mun mielestä ainakin ois hyvä lahja :) 

Vierailija
255/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:03"]

[/quote]

Tuohan olisi ihana lahja kelle tahansa naiselle :)

Vierailija
256/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Entä jos lahjan saaja allergikko sekä potee astmaa? Noh onhan se valokynä jännä juttu :)

Vierailija
257/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:33"]Nolo teinin sanoa koulussa, että no minä sain kalsarit, kun muut ovat saaneet jotain oikeasti mukavaa.
[/quote] ei niitä lahjoja tarvi ottaa vastaan?

Vierailija
258/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:10"]

[/quote]

Entä jos lahjan saaja allergikko sekä potee astmaa? Noh onhan se valokynä jännä juttu :)

[/quote]

Huoh.

Vierailija
259/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v-tytölle Starbucks-muki, jonka sisällä suihkugeeli ja 20 e lahjakortti vaatekauppaan. Mitä mieltä?

Vierailija
260/358 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:10"]

[/quote]

[/quote]

Huoh.

[/quote]

Joskus vain tarvitsee tai haluaa jostain syystä esim. puhua enemmän, kuten minä jos joudun vieraaseen porukkaan tuntiessani vain yhden, koska vaikka äänekäs ja yhtenä keskipisteistä yleensä keikunkin, vieraille on vaikea olla heti oma itsensä ja haluaa pientä hillitsemätöntä puhetulvaa. Samoin töissä siitä on hyötyä, opin paljon enemmän, kun kaikki kiinnostaa tuplasti ja kyselen kaikista pikku yksityiskohdista, niiden tarpeellisuudesta ja vaihtoehdoista, miten joku asia tehdään, kaikesta mahdollisesta teoriasta jne (raksalla työskentelen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi