Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisi mennä Joulupuu lahjoitus hukkaan :(

Vierailija
13.12.2014 |

Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl.

Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua.
Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?

Kommentit (358)

Vierailija
221/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ongelmaa ei olisi, jos kerääjä vaivautuisi avaamaan paketit ja laittamaan yhteen näitä pikkulahjoja.

Vierailija
222/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne paketit pitäisi etukäteen avata ja yhdistellä. Siihen voisi sitten pakkaajaksi ottaa vapaaehtoisia. Mäkin paketoisin noita mielelläni talkoohengessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:16"]Tuo hiuslenksut ja karkkipussi on takuulla pettymys.
Samoin jotkut kalsarit ja karkkipussi.
Käyttötavaraa ihan peruskäyttötavaraa.
[/quote]
Minä ainakin sain tällasia ihan vanhemmiltani joululahjaksi? Jos paketit menossa oikeesti vähävarasiin perheisiin, ei lapset pety. Eri asia sitten nämä muka vähävaraset, jotka haluavat kaiken ja parasta.

Vierailija
224/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lapsi haluaa parhaaksi joululahjakseen kalsarit. Sama kuin olisi vaikka saanut paketillisen vessapaperia.

Vierailija
225/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:16"]Tuo hiuslenksut ja karkkipussi on takuulla pettymys. Samoin jotkut kalsarit ja karkkipussi. Käyttötavaraa ihan peruskäyttötavaraa. [/quote] Minä ainakin sain tällasia ihan vanhemmiltani joululahjaksi? Jos paketit menossa oikeesti vähävarasiin perheisiin, ei lapset pety. Eri asia sitten nämä muka vähävaraset, jotka haluavat kaiken ja parasta.

[/quote]

Näin. Meillä saatiin lapsena kalsareita, sukkia, hygieniatavaraa jne ja hyvinkin tykättyjä lahjoja oli joita koko talven lämmöllä piti.

Siis helvetti soikoon mitä rutinaa. Ymmärtäisin rutinan käytetyistä, reikäisistä sukista mutta en kyllä siitä että joku on ostanut toiselle käyttöön käyvän lahjan. 

Kaikki tytöt ei muuten leiki niillä nukeillakaan mitä täällä on trendinukkena hoettu. Tuntemattoman lapsen mieltymyksiä on mahdoton tietää, siksi neutraali ja käyttötarkoitukseltaan hyödyllinen lahja on parhain!

Vierailija
226/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyky-Suomessa ole niin köyhää, että lapsi ilahtuu jostain alusvaatteesta. Joululahjan kuuluisi olla jotain ekstraa. Sellaista vähän turhaa, jota ei olisi muutoin pakko ostaa.

Vierailija
227/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu teitä sossupummeja vaivaa? Haukutte täällä toisen ostamia lahjoja ja vaaditte tuntemattomilta monen kympin lahjoituksia. Hävetkää!

Vierailija
228/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä lapsi saa näiden muka-hyväntekijöiden mielestä tyytyä edulliseen perusvaatteeseen joululahjaksikin. Ärsyttävää. Ei köyhillä perusvaatteista ole nykyään pulaa. Niitä ekstratavaroita he kaipaisivat.

Vierailija
229/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:27"]

Ei nyky-Suomessa ole niin köyhää, että lapsi ilahtuu jostain alusvaatteesta. Joululahjan kuuluisi olla jotain ekstraa. Sellaista vähän turhaa, jota ei olisi muutoin pakko ostaa.

[/quote]

No meillä on ilahtunut vaikkei vähävaraisia ollakaan. 

Pilalle kasvatettuja mukuloita teillä jos ei osaa arvostaa vaatelahjoja.

Vierailija
230/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo teinin sanoa koulussa, että no minä sain kalsarit, kun muut ovat saaneet jotain oikeasti mukavaa.

Vierailija
231/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:31"]

Köyhä lapsi saa näiden muka-hyväntekijöiden mielestä tyytyä edulliseen perusvaatteeseen joululahjaksikin. Ärsyttävää. Ei köyhillä perusvaatteista ole nykyään pulaa. Niitä ekstratavaroita he kaipaisivat.

[/quote]

No sitten varmaan pyytävät ne läheisiltä eivätkä pyydä tuntemattomilta.

Vierailija
232/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla paketteja kertyy yleensä sen verran, että ainakin osalle lapsista on mahdollista antaa useampi paketti. Ei siis haittaa, vaikka joukossa olisi vaatimattomampiakin paketteja.

Vierailija
233/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:33"]

Nolo teinin sanoa koulussa, että no minä sain kalsarit, kun muut ovat saaneet jotain oikeasti mukavaa.

[/quote]

Joo, jätetään lahjat antamatta koska se on nyt vitun noloo saada vaatteita, kaveritkin nauraa... jessus mitä paskaa. 

Vierailija
234/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:27"]Ei nyky-Suomessa ole niin köyhää, että lapsi ilahtuu jostain alusvaatteesta. Joululahjan kuuluisi olla jotain ekstraa. Sellaista vähän turhaa, jota ei olisi muutoin pakko ostaa.
[/quote]
Itse oon 90-luvulla syntyny ja meillä kyllä sai sukkia, lämpöpöksyjä yms. lahjaksi. Sossulta sain sitten glitterkynsilakkaa yms. ns. luksusta, mutta sekin on täällä kiellettyä kun paketissa oli suihkusaippuaa ja muita peruskäyttöön tarkoitettuja? Valittajat vois poistua kuplastaan, ehkä niille mukduille kannattaa ostaa hyödyllistä eikä jotain sellasta, mikä ei enää loppiaisen jälkeen kiinnosta? Jos oisin jonkun barbin saanu lapsena, kaappiin ois menny parin leikin jälkeen. Sukat käytin aina niin, että äiti sai vaivihkaa heittää roskiin kun reikää oli enemmän ku ehjää.

Vierailija
235/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle just kaveri kertoi, että miten oli heidän perheen läheinen tuonut yhdelle perheen lapsista alushousuja ja minkä tappelun tämä oli perheessä aiheuttanut, kun toinen lapsista ei ollut saanut alushousuja. Kertoo mielestäni siitä, että joillekin ne alushousut ovat oikeasti odotettuja lahjoja!

Vierailija
236/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:30"]

Mikä vittu teitä sossupummeja vaivaa? Haukutte täällä toisen ostamia lahjoja ja vaaditte tuntemattomilta monen kympin lahjoituksia. Hävetkää!

[/quote]

Ainakaan minä en ole mikään sossupummi, en ole hakenut tai saanut sossusta yhtään mitään, mutta ei minulla ole myöskään tarvetta esittää mitään hyväntekijää kympin kalsareilla, jos ostan vieraalle lapselle lahjan haluan että lapsi saa jotain ekstraa sellaista kuin joululahjan kuuluu olla, kultaa ja mirhamiahan Jeesuslapsikin sai, turhaa mutta ihanaa.

9

Vierailija
237/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnan suositusalaraja voisi olla noin 20 euroa.

Vierailija
238/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuo oli hyvin sanottu. Lahjan pitäisi olla turhaa, mitta ihanaa. Ei mitään tavallista käyttötavaraa.

Vierailija
239/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
240/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:52"]Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl. Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua. Tuli paha mieli. Hukkaanko meni? [/quote] No vähän halvat lahjat ostit. Omat lapsesi varmaan tykkäisivät ko jutuista koska saavat muutakin. Jos olisi ainoa lahja niin tykkäisivätkö silti? Muutaman euron lahjoja voi vähävaraisetkin yleensä ostaa. Itse ajattelen että esim joulupuu-keräys mahdollistaa vähävaraisten lapsille tunteen siitä että ovat samalla viivalla rikkaampien kavereidensa kanssa, jotka tietysti saavat lahjoiksi arvokkaampia juttuja. Eikä tarvi överiksi mennä ja ostaa kalleinta älypuhelinta, mutta jotain sellaista mihin lasten omilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta. Esim värityskirjan pystyy Suomessa kuka hyvänsä lapselleen ostamaan mutta kännykkää, uusia farkkuja tai kunnon meikkejä ei välttämättä pysty.

[/quote]

Näin minäkin olen ajatellut. Jos laitan 40 euroa avustukseen, olen ostanut mieluummin vain yhden lahjan ja katsonut, että se olisi sellaista, mitä ei omat vanhemmat pysty ostamaan. Nämä lapset saavat varmaan vanhemmiltaan jo euron värityskirjoja ja tikkaripussin. Mutta eivät juuri sitä nukkea, mikä on tällä hetkellä se kovin sana lasten keskuudessa.

Tämä juontaa juurensa siitä, että vieläkin muistan, kuinka lapsena odotin barbienukkea. Ne olivat 70-luvulla meille tytöille se suurin haave. Mutta sain jouluna villasukkia ja suklaakonvehteja erillisessä peltirasiassa ja monta muuta pientä pakettia. Äitini perusteli sen sillä, että oot varmaan onnellisempi kuitenkin, kun sait useamman paketin, kun jotain nukkea.

Me aikuiset niin mielellämme määrittelemme, mistä lapsi saisi olla onnellinen. Minä olisin ollut onnellisempi ilman niitä muutamaa pientä pakettia, jos se raha olisi käytetty siihen kauan haaveilemaani nukkeen.

[/quote]

Eli summa summarum, toiset vähävaraiset jolla ei ole 40 euroa laittaa lahjoihin, eivät saisi osallistua lainkaan?

[/quote]

Haluat tahallasi käsittää väärin. Jos ap.lla on ollut käytettävissä 24 euroa, olisin hänenä ostanut 24 euron arvon lahjan yhdelle lapselle. Olisin valinnut sellaisen toiveen, minkä olisi sillä summalla pystynyt toteuttamaan.

Mutta tämä on minun näkökantani vain. Joku toinen voi ajatella, että hän ostaa 12 2 euron pakettia ja 12 lasta on onnellinen kahden euron värikynäpaketista. Minä ajattelen, että yksi lapsi voisi saada 24 euron ison haaveensa toteutettua.

Mutta kuten kirjoitin, me aikuiset niin mielellämme määrittelemme, mistä lapsen pitää olla onnellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi