Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisi mennä Joulupuu lahjoitus hukkaan :(

Vierailija
13.12.2014 |

Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl.

Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua.
Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?

Kommentit (358)

Vierailija
1/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:52"]Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl. Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua. Tuli paha mieli. Hukkaanko meni? [/quote] No vähän halvat lahjat ostit. Omat lapsesi varmaan tykkäisivät ko jutuista koska saavat muutakin. Jos olisi ainoa lahja niin tykkäisivätkö silti? Muutaman euron lahjoja voi vähävaraisetkin yleensä ostaa. Itse ajattelen että esim joulupuu-keräys mahdollistaa vähävaraisten lapsille tunteen siitä että ovat samalla viivalla rikkaampien kavereidensa kanssa, jotka tietysti saavat lahjoiksi arvokkaampia juttuja. Eikä tarvi överiksi mennä ja ostaa kalleinta älypuhelinta, mutta jotain sellaista mihin lasten omilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta. Esim värityskirjan pystyy Suomessa kuka hyvänsä lapselleen ostamaan mutta kännykkää, uusia farkkuja tai kunnon meikkejä ei välttämättä pysty.

[/quote]

Näin minäkin olen ajatellut. Jos laitan 40 euroa avustukseen, olen ostanut mieluummin vain yhden lahjan ja katsonut, että se olisi sellaista, mitä ei omat vanhemmat pysty ostamaan. Nämä lapset saavat varmaan vanhemmiltaan jo euron värityskirjoja ja tikkaripussin. Mutta eivät juuri sitä nukkea, mikä on tällä hetkellä se kovin sana lasten keskuudessa.

Tämä juontaa juurensa siitä, että vieläkin muistan, kuinka lapsena odotin barbienukkea. Ne olivat 70-luvulla meille tytöille se suurin haave. Mutta sain jouluna villasukkia ja suklaakonvehteja erillisessä peltirasiassa ja monta muuta pientä pakettia. Äitini perusteli sen sillä, että oot varmaan onnellisempi kuitenkin, kun sait useamman paketin, kun jotain nukkea.

Me aikuiset niin mielellämme määrittelemme, mistä lapsi saisi olla onnellinen. Minä olisin ollut onnellisempi ilman niitä muutamaa pientä pakettia, jos se raha olisi käytetty siihen kauan haaveilemaani nukkeen.

[/quote]

Eli summa summarum, toiset vähävaraiset jolla ei ole 40 euroa laittaa lahjoihin, eivät saisi osallistua lainkaan?

[/quote]

Haluat tahallasi käsittää väärin. Jos ap.lla on ollut käytettävissä 24 euroa, olisin hänenä ostanut 24 euron arvon lahjan yhdelle lapselle. Olisin valinnut sellaisen toiveen, minkä olisi sillä summalla pystynyt toteuttamaan.

Mutta tämä on minun näkökantani vain. Joku toinen voi ajatella, että hän ostaa 12 2 euron pakettia ja 12 lasta on onnellinen kahden euron värikynäpaketista. Minä ajattelen, että yksi lapsi voisi saada 24 euron ison haaveensa toteutettua.

Mutta kuten kirjoitin, me aikuiset niin mielellämme määrittelemme, mistä lapsen pitää olla onnellinen

[/quote]

Minä taas ajattelen että voi ilahduttaa paria lasta sillä rahalla. Mikä vika sitten on kynissä? Meidän lapsi saa askartelusettejä varmasti ja rakastaa niitä enemmän kuin mitään 80 euron settiä. 

Lapset itse ovat hyvinkin tyytyväisiä pienestä. Aikuiset niistä marisee, ei lapset. Se hintalappu ei todellakaan ole tärkein vaan ajatus. 

Vierailija
2/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:30"]

Mikä vittu teitä sossupummeja vaivaa? Haukutte täällä toisen ostamia lahjoja ja vaaditte tuntemattomilta monen kympin lahjoituksia. Hävetkää!

[/quote]

Ainakaan minä en ole mikään sossupummi, en ole hakenut tai saanut sossusta yhtään mitään, mutta ei minulla ole myöskään tarvetta esittää mitään hyväntekijää kympin kalsareilla, jos ostan vieraalle lapselle lahjan haluan että lapsi saa jotain ekstraa sellaista kuin joululahjan kuuluu olla, kultaa ja mirhamiahan Jeesuslapsikin sai, turhaa mutta ihanaa.

9

[/quote]

Jeesuksen perhe ei saanut mitään turhuuksia. Pakomatkalla Egyptiin kului varmasti rahaa. Miten muuten luulet köyhien ihmisten lähteneen ulkomaille siihen aikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskis sata vuotta sitten oli niin köyhää, että kalsarit olivat hyvä lahja. Ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
4/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt. Ajattelin, että joku lapsi jossain ilahtuisi, kun saa joulumuistamisen. Ostin tosiaan sellaista lelua mistä omatkin lapser ovat ilahtuneet. Ei mun mielestä pienen lapsen lahjan tarvi olla kallis ollakseen mieluisa. Teinin pakettiin anoin kosmetiikkaa, kuten toivottiin.
Ja nyt täällä teilataan kaikki lahjat. Ihan surkeaa, kun ei maksanut 50€/pkt.
Toivon, että joku jossain kuitekin ilahtuisi.
Maailma on kyllä kurja ja kiittämätön paikka.

Ap

Vierailija
5/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:30"]

Mikä vittu teitä sossupummeja vaivaa? Haukutte täällä toisen ostamia lahjoja ja vaaditte tuntemattomilta monen kympin lahjoituksia. Hävetkää!

[/quote]

Ainakaan minä en ole mikään sossupummi, en ole hakenut tai saanut sossusta yhtään mitään, mutta ei minulla ole myöskään tarvetta esittää mitään hyväntekijää kympin kalsareilla, jos ostan vieraalle lapselle lahjan haluan että lapsi saa jotain ekstraa sellaista kuin joululahjan kuuluu olla, kultaa ja mirhamiahan Jeesuslapsikin sai, turhaa mutta ihanaa.

9

[/quote]

Halpiskaupoista saa kalsareita 5 eurolla. Pieni karsupussi maksaa 2 euroa. Eli 7 eurolla saa köyhän sossupummin kakaralle oivan lahjan, mistä lapsen pitäisi kyllä ymmärtää olla kiitollinen, kun muutenkin elätämme räkänokan veroeuroillamme.

Maksusitoumus sterilisointiin olisi parasta, ettei nämä työttömät lisääntyisi enää.

Vierailija
6/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:52"]Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl. Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua. Tuli paha mieli. Hukkaanko meni? [/quote] No vähän halvat lahjat ostit. Omat lapsesi varmaan tykkäisivät ko jutuista koska saavat muutakin. Jos olisi ainoa lahja niin tykkäisivätkö silti? Muutaman euron lahjoja voi vähävaraisetkin yleensä ostaa. Itse ajattelen että esim joulupuu-keräys mahdollistaa vähävaraisten lapsille tunteen siitä että ovat samalla viivalla rikkaampien kavereidensa kanssa, jotka tietysti saavat lahjoiksi arvokkaampia juttuja. Eikä tarvi överiksi mennä ja ostaa kalleinta älypuhelinta, mutta jotain sellaista mihin lasten omilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta. Esim värityskirjan pystyy Suomessa kuka hyvänsä lapselleen ostamaan mutta kännykkää, uusia farkkuja tai kunnon meikkejä ei välttämättä pysty.

[/quote]

Näin minäkin olen ajatellut. Jos laitan 40 euroa avustukseen, olen ostanut mieluummin vain yhden lahjan ja katsonut, että se olisi sellaista, mitä ei omat vanhemmat pysty ostamaan. Nämä lapset saavat varmaan vanhemmiltaan jo euron värityskirjoja ja tikkaripussin. Mutta eivät juuri sitä nukkea, mikä on tällä hetkellä se kovin sana lasten keskuudessa.

Tämä juontaa juurensa siitä, että vieläkin muistan, kuinka lapsena odotin barbienukkea. Ne olivat 70-luvulla meille tytöille se suurin haave. Mutta sain jouluna villasukkia ja suklaakonvehteja erillisessä peltirasiassa ja monta muuta pientä pakettia. Äitini perusteli sen sillä, että oot varmaan onnellisempi kuitenkin, kun sait useamman paketin, kun jotain nukkea.

Me aikuiset niin mielellämme määrittelemme, mistä lapsi saisi olla onnellinen. Minä olisin ollut onnellisempi ilman niitä muutamaa pientä pakettia, jos se raha olisi käytetty siihen kauan haaveilemaani nukkeen.

[/quote]

Eli summa summarum, toiset vähävaraiset jolla ei ole 40 euroa laittaa lahjoihin, eivät saisi osallistua lainkaan?

[/quote]

Haluat tahallasi käsittää väärin. Jos ap.lla on ollut käytettävissä 24 euroa, olisin hänenä ostanut 24 euron arvon lahjan yhdelle lapselle. Olisin valinnut sellaisen toiveen, minkä olisi sillä summalla pystynyt toteuttamaan.

Mutta tämä on minun näkökantani vain. Joku toinen voi ajatella, että hän ostaa 12 2 euron pakettia ja 12 lasta on onnellinen kahden euron värikynäpaketista. Minä ajattelen, että yksi lapsi voisi saada 24 euron ison haaveensa toteutettua.

Mutta kuten kirjoitin, me aikuiset niin mielellämme määrittelemme, mistä lapsen pitää olla onnellinen

[/quote]

Minä taas ajattelen että voi ilahduttaa paria lasta sillä rahalla. Mikä vika sitten on kynissä? Meidän lapsi saa askartelusettejä varmasti ja rakastaa niitä enemmän kuin mitään 80 euron settiä. 

Lapset itse ovat hyvinkin tyytyväisiä pienestä. Aikuiset niistä marisee, ei lapset. Se hintalappu ei todellakaan ole tärkein vaan ajatus. 

[/quote]

No sitten varmaan kannattaa paketoida lappu, missä lukee "hyvä ajatus". Pääsee halvimmalla ja saa tuntea itsensä hyväksi, kun joku lasista lapsuutta elävä lapsi saa kokea jouluiloa hyvästä ajatuksesta.

Vierailija
7/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:16"]

Tuo hiuslenksut ja karkkipussi on takuulla pettymys. Samoin jotkut kalsarit ja karkkipussi. Käyttötavaraa ihan peruskäyttötavaraa.

[/quote]Meillä pikkupoika ilahtui kun sai kummitädiltä nimipäivänä  kirjeen , jossa oli kortti ja TIKKARI. Tikkari oli ihan tavallinen, mutta siitä riemuittiin koko päivä. Ei aikuiset aina osaa ajatella miten pienestä lapsi riemastuu. Karkkipussi on aina kova sana lapsille. Ja ei, me ei olla köyhiä. Karkkeja oli saanut varmaan ihan liiankin kanssa, mutta silti iloitsi.

Vierailija
8/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="13.12.2014 klo 16:36"]

Mulle just kaveri kertoi, että miten oli heidän perheen läheinen tuonut yhdelle perheen lapsista alushousuja ja minkä tappelun tämä oli perheessä aiheuttanut, kun toinen lapsista ei ollut saanut alushousuja. Kertoo mielestäni siitä, että joillekin ne alushousut ovat oikeasti odotettuja lahjoja!

[/quote]

Ei, vaan lapset suuttuvat aina, jos toinen saa jotain mitä hän ei saa. Olkoot vaikka alushousuja tai yksi karkki enemmän.

Vierailija
9/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No sitten varmaan kannattaa paketoida lappu, missä lukee "hyvä ajatus". Pääsee halvimmalla ja saa tuntea itsensä hyväksi, kun joku lasista lapsuutta elävä lapsi saa kokea jouluiloa hyvästä ajatuksesta.

[/quote]

Kukahan se nyt käsittää tahallaan väärin? 

Vierailija
10/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pikkulahjoja pitäisi yhdistellä, ettei kukaan saa liian vähäistä lajjaa.

Vierailija
11/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:45"]

Olen järkyttynyt. Ajattelin, että joku lapsi jossain ilahtuisi, kun saa joulumuistamisen. Ostin tosiaan sellaista lelua mistä omatkin lapser ovat ilahtuneet. Ei mun mielestä pienen lapsen lahjan tarvi olla kallis ollakseen mieluisa. Teinin pakettiin anoin kosmetiikkaa, kuten toivottiin. Ja nyt täällä teilataan kaikki lahjat. Ihan surkeaa, kun ei maksanut 50€/pkt. Toivon, että joku jossain kuitekin ilahtuisi. Maailma on kyllä kurja ja kiittämätön paikka. Ap

[/quote]

Oi, mikä marttyyri. Taivaassa on paikka marttyyrille valmiina odottamassa. Oikein säkekehä kiiltää. Nyyh.

t. pienituloinen, mutta joka on kuitenkin yrittänyt oikeasti satsata avustuslahjaan.

Vierailija
12/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt. Ajattelin, että joku lapsi jossain ilahtuisi, kun saa joulumuistamisen. Ostin tosiaan sellaista lelua mistä omatkin lapser ovat ilahtuneet. Ei mun mielestä pienen lapsen lahjan tarvi olla kallis ollakseen mieluisa. Teinin pakettiin anoin kosmetiikkaa, kuten toivottiin. Ja nyt täällä teilataan kaikki lahjat. Ihan surkeaa, kun ei maksanut 50€/pkt. Toivon, että joku jossain kuitekin ilahtuisi. Maailma on kyllä kurja ja kiittämätön paikka. Ap

[/quote]

Jep. 

Minäkin laitoin käsityönä tehdyn kauniin pipon ja villasukat. Lisäksi karkkia ja pienen pehmonallen.  Ihan paska lahja siis kun ei ollut pullipia tai jotain merkki-nukketaloo. 

Vierailija
13/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:49"]

[/quote]

Oi, mikä marttyyri. Taivaassa on paikka marttyyrille valmiina odottamassa. Oikein säkekehä kiiltää. Nyyh.

t. pienituloinen, mutta joka on kuitenkin yrittänyt oikeasti satsata avustuslahjaan.

[/quote]

No aplodit sulle. Mitallikin tulee postissa. 

ohis

Vierailija
14/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
15/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:38"]Hinnan suositusalaraja voisi olla noin 20 euroa. [/quote] ...jotta vähempi varaset ei vaan vois osallistua? Köyhä antaa vähästäänkin, kuten sanonta kuuluu. 20 euroa on PALJON rahaa.

[/quote]

Jos itsellä ei ole oikeasti rahaa osallistua niin silloin ei osallistu. Ei vaikka sitten ei saisikaan sitä hyväntekijän mielihyvää. Hiuslenksupaketti ja karkkipussi ei ole mikään joululahja. Ei edes köyhälle lapselle. Jos muuhun ei ole varaa niin jättää osallistumatta. 

Vierailija
16/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyys on hieno asia. Karkkipussi ja hiuslenksuja,lyhythiuksiselle tytölle. Yleensäkkin karkin antaminen lahjaksi ei ole mitenkään perusteltua.

Vierailija
17/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:38"]Hinnan suositusalaraja voisi olla noin 20 euroa. [/quote] ...jotta vähempi varaset ei vaan vois osallistua? Köyhä antaa vähästäänkin, kuten sanonta kuuluu. 20 euroa on PALJON rahaa.

[/quote]

Jos itsellä ei ole oikeasti rahaa osallistua niin silloin ei osallistu. Ei vaikka sitten ei saisikaan sitä hyväntekijän mielihyvää. Hiuslenksupaketti ja karkkipussi ei ole mikään joululahja. Ei edes köyhälle lapselle. Jos muuhun ei ole varaa niin jättää osallistumatta. 

[/quote]

Onneksi SÄ et määritä mikä on lahja ja mikä ei. 

Vierailija
18/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:45"]

[/quote]

[/quote]

Jos taivaspaikan saa näin helpolla, suosittelen kaikille!

Vierailija
19/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

ohis

[/quote]

Tai ainakin joku lapsi toivottavasti ilahtuu ja kokee jouluiloa, kun ei tiedä, joutuuko seuraavan yön nukkumaan taas puukot piilotettuna hänen patjansa alleenja joutuuko lähtemään pakoon yötaipaleelle, kun isä vähän riehuu joulun kunniaksi.

Ja kyllä, olen itse elänyt tällaisen lapsuuden ja äiti ei uskalanut erota, koska isä uhkasi tappaa meidät. Siihen pelkoon ja ahdistukseen olisi tuonut iloa, jos joku olisi antanut jotain ihanaa lahjaksi kaiken pelon keskelle. 

Vierailija
20/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

ohis

[/quote]

Tai ainakin joku lapsi toivottavasti ilahtuu ja kokee jouluiloa, kun ei tiedä, joutuuko seuraavan yön nukkumaan taas puukot piilotettuna hänen patjansa alleenja joutuuko lähtemään pakoon yötaipaleelle, kun isä vähän riehuu joulun kunniaksi.

Ja kyllä, olen itse elänyt tällaisen lapsuuden ja äiti ei uskalanut erota, koska isä uhkasi tappaa meidät. Siihen pelkoon ja ahdistukseen olisi tuonut iloa, jos joku olisi antanut jotain ihanaa lahjaksi kaiken pelon keskelle. 

[/quote]

Niin eli tuntemattomien pitää ostaa ne kalliit lahjat. Vaikkei tiedä kenenkään tilanteesta mitään. Olen pahoillani sun lapsuudestasi. Minun tuntemani ihmiset ovat kaikki olleet vähäänkin tyytyväisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi