Taisi mennä Joulupuu lahjoitus hukkaan :(
Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl.
Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua.
Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?
Kommentit (358)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:03"]
Oma äitini vei ainakin tänään johonkin keräykseen lahjan jossa oli dödö,suihkugeeli,ponnareita,ripsiväri ja valokynä. 17 vuotiaalle tytölle tarkoitettu. Ite oon 17 ja mun mielestä ainakin ois hyvä lahja :)
[/quote]
Entä jos lahjan saaja allergikko sekä potee astmaa? Noh onhan se valokynä jännä juttu :)
[/quote]
Okei no sanon äitille et ens jouluna sit linnashamppoota ja kirja niin ei varmasti oo kellään mitään valittamista ! :--)
Tai sit sanon ettei mitään jos vaikka sattus kaljulle ja sokeelle se lahja :o
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:34"]12v-tytölle Starbucks-muki, jonka sisällä suihkugeeli ja 20 e lahjakortti vaatekauppaan. Mitä mieltä?
[/quote]
Minusta tuo sopisi vähän vanhemmalle tytölle, 14-16, mutta varmasti 12-vuotiaskin ilahtuu ikihyviksi! Hieno lahja kaiken kaikkiaan. :)
Minun 11-vuotiaani oli tänään omin luvin käynyt hakemassa joulupuusta 12-vuotiaan tytön lapun (koska ei ollut löytänyt 11-vuotiasta), käynyt ostamassa baby lips-huulirasvan ja 15 euron lahjakortin h&m:lle ja vienyt ne paketoitavaksi joulupuupisteelle. Lahjoja, joita on toivonut itselleen. Olin sanaton kun kertoi tästä :)
Kivoja lahjoja minusta, sehän voi mennä pieleen osti mitä tahansa, kun ei aina omillekaan mene nappiin!
Itse kyselin omilta teineiltäni (16v tyttö, 14v poika) mitä he itse toivoisivat lahjaksi. Teinitytölle laitoin Joulupuu-keräykseen kaksi Victoria's Secretin body mistiä, kun ovat kuulemma in tänä päivänä, sekä 20€ H&M lahjakortin. Pojalle laitoin keräykseen 4kpl leffalippuja (38€) sekä 20€ Jack&Jones lahjakortin. Päätin panostaa kahteen lahjaan sen sijaan, että olisin ostanut reilulla 100€ monta pienempää lahjaa, mutta mielestäni sillä lahjan arvolla ei pitäisi olla mitään merkitystä vaan ajatus on tärkein! ♥ Uskon, että lapset osaavat arvostaa jokaista lahjaa. Kaikilla lahjoittajilla on sydän kohdallaan, oli lahjan arvo mikä tahansa. Rauhallista joulua jokaiselle!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 02:18"]
Minun 11-vuotiaani oli tänään omin luvin käynyt hakemassa joulupuusta 12-vuotiaan tytön lapun (koska ei ollut löytänyt 11-vuotiasta), käynyt ostamassa baby lips-huulirasvan ja 15 euron lahjakortin h&m:lle ja vienyt ne paketoitavaksi joulupuupisteelle. Lahjoja, joita on toivonut itselleen. Olin sanaton kun kertoi tästä :)
[/quote]
... ja pääsee tästäkin joku rottaileva av-mamma vinkumaan joulun jälkeen, kun tuli "liian halpa lahja"....
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:03"]
Joka joulun alla täällä tapellaan. Silloin yksi joulu oli väittely siitä, onko villasukat -ska lahja vai ei.
[/quote]
Villasukat on paska lahja, koska minullakin niitä on jo kaksi isoa roskasäkillistä vaatehuoneessa, kun joka joulu niitä tuodaan lahjaksi. En käytä villasukkia, kuin hyvin harvoin. Villasukat kuuluu siihen lajiin juuri, että ilahduttaa lahjanantajaa eniten. Moni kutoo sukkia ihan ajankuluksi ja kun ei niitä mihinkään saa, jakaa lahjoiksi ja odottaa, että kaikki aivan pyörtyvät ihastuksesta.
Ainoat villasukat, joista olen ollut todella ilahtunut, oli mummon vanhoilla käsillään ihan juuri minulle kudotut sukat. Ei mitään rivisukkia, joista on kudottu ajankuluksi koko vuosi ja sitten niitä jaellaan koko suvulle lahjaksi, että päästään niistä eroon.
[/quote]
Mä antaisin vaikka toisen jalkani, jos jouluaattona jostain paketista paljastuisi ne villasukat, mummin kutomat. Mummi kuoli muutama vuosi sitten, joten onneksi on se jätesäkillinen odottamassa :)
Mun mielestä villasukat on kiva lahja ja jos joku mukelo ei osaa tuollastakaan arvostaa niin on kasvatuksessa vika. En ole tällaiseen keräykseen ikinä lahjoittanut ja tätä keskustelua on tullut luettua ärsytyksen ja ihmetyksen vallassa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:31"]
Köyhä lapsi saa näiden muka-hyväntekijöiden mielestä tyytyä edulliseen perusvaatteeseen joululahjaksikin. Ärsyttävää. Ei köyhillä perusvaatteista ole nykyään pulaa. Niitä ekstratavaroita he kaipaisivat.
[/quote]
No sitten varmaan pyytävät ne läheisiltä eivätkä pyydä tuntemattomilta.
[/quote]
Jos ne lapset saisivat niitä extra lahjoja läheisiltä niin tuskin he missään >joulupuu -keräyksessä olisivat. Eiköhän toi keräys ole niille tarkoitettu, jotka eivät mistään muualta saa.
Nää on vaikeita asioita. Tuollakin mahtaa olla monenlaista perhettä. Tulee mieleen takavuosilta perhe, jossa perhe menetti kaiken tulipalossa - vakuutukset olivat kyllä kunnossa, mutta sehän vie kauan saada sieltä mitään ja jokainen voi miettiä, että jos mitään ei jää jäljelle, niin paljon siinä on sellaista, mitä ei mikään vakuutus korvaa, vaikkapa työtodistukset (omani menivät sen jälkeen kassalippaaseen), kun välttämättä niitä firmoja, missä on joskus ollut ei enää edes ole ja uusia ei voi siksi saada. Tuossakin tapauksessa palo oli ulkopuolisen aiheuttama. Itse olin silloin pieni, mutta vanhempani auttoivat heitä ja ihan kaikki kyllä kelpasi.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 06:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:03"]
Joka joulun alla täällä tapellaan. Silloin yksi joulu oli väittely siitä, onko villasukat -ska lahja vai ei.
[/quote]
Villasukat on paska lahja, koska minullakin niitä on jo kaksi isoa roskasäkillistä vaatehuoneessa, kun joka joulu niitä tuodaan lahjaksi. En käytä villasukkia, kuin hyvin harvoin. Villasukat kuuluu siihen lajiin juuri, että ilahduttaa lahjanantajaa eniten. Moni kutoo sukkia ihan ajankuluksi ja kun ei niitä mihinkään saa, jakaa lahjoiksi ja odottaa, että kaikki aivan pyörtyvät ihastuksesta.
Ainoat villasukat, joista olen ollut todella ilahtunut, oli mummon vanhoilla käsillään ihan juuri minulle kudotut sukat. Ei mitään rivisukkia, joista on kudottu ajankuluksi koko vuosi ja sitten niitä jaellaan koko suvulle lahjaksi, että päästään niistä eroon.
[/quote]
Mä antaisin vaikka toisen jalkani, jos jouluaattona jostain paketista paljastuisi ne villasukat, mummin kutomat. Mummi kuoli muutama vuosi sitten, joten onneksi on se jätesäkillinen odottamassa :)
Mun mielestä villasukat on kiva lahja ja jos joku mukelo ei osaa tuollastakaan arvostaa niin on kasvatuksessa vika. En ole tällaiseen keräykseen ikinä lahjoittanut ja tätä keskustelua on tullut luettua ärsytyksen ja ihmetyksen vallassa.
[/quote]
Minä käytän villasukkia joka päivä ja toivon niitä aina lahjaksi mutten koskaan saa. Nytkin on jalassa noin 10v. vanha, liiskaksi tallottu pari. Käytin teininäkin kaikenlaisia kirjoneulesukkia... mutta en tiedä onko ne enää nuorten mieleen.
N40
Mulla on 21- ja 23-vuotiaat pojat ja molemmat käyttää villasukkia paljon. Nuorempi tykkää laittaa aina suihkun jälkeen jalkaansa, toinen käyttää syksystä kevääseen lähes pelkästään niitä. Kaikenlaiset kelpaa, kunhan ei ole liian kirkkaita tai hempeitä värejä. Tykkäävät juuri noista nykyajan valmiiksi kuviollisista langoista neulotuista.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 08:42"]
Mulla on 21- ja 23-vuotiaat pojat ja molemmat käyttää villasukkia paljon. Nuorempi tykkää laittaa aina suihkun jälkeen jalkaansa, toinen käyttää syksystä kevääseen lähes pelkästään niitä. Kaikenlaiset kelpaa, kunhan ei ole liian kirkkaita tai hempeitä värejä. Tykkäävät juuri noista nykyajan valmiiksi kuviollisista langoista neulotuista.
[/quote]
Lisäys, tykkäsivät jo teini-iässä. Tytöillä näkee nykyään paksuja kaulaliinoja, nehän on nopeita ja helppoja tehdä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 08:42"]
[/quote]
Samoin mun 23-vuotias poikani käyttää syksystä kevääseen aina villasukkia.
Paluu lähtöruutuun: Onko joku saanut ko. keräyksestä lahjan ja ollut siitä iloinen?
Minua ihmetyttää vaatimukset, että lapsen pitää saada tuntea olevansa lahjojensa kanssa samalla viivalla kuin varakkaiden perheiden lapset. Muistelen vanhaa aforismia: "Jos vertaat itseäsi muihin, voit tulla turhamaiseksi tai katkeraksi, sillä aina on olemassa suurempia ja pienempiä ihmisiä kuin sinä."
Maailman toiseksi rikkaimmalla ihmiselläkin voisi olla syytä raivota siitä, että on olemassa rikkaampi ihminen kuin hän, jolla on varmasti hienommat joululahjatkin. Tässä ei kuitenkaan olisi mitään järkeä.
Kannattaa opettaa sekä itselleen että lapsilleen, että muihin on turha verrata ja omista jutuista kannattaa olla iloinen ja tyytyväinen. Jos on tyytymätön omaan legopakettiin, kännykkään tms. niin sen voi panna kierrätykseen ja hankkia paremman omilla, itse tienatuilla rahoilla. Silloin saa mieleisen. Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista!
En voi olla muistamatta, miten itseäni lapsena (80-luvulla) harmitti, kun meillä ei ollut esim. mikroa tai videonauhuria. Jälkeenpäin olen tajunnut, että vanhempani olivat paikkakunnan parhaiten tienaavia ihmisiä ja että silläkin kaverilla, jolla oli kaksi televisiota, videot ja aina uusimmat piirretyt VHS-kasetteina, oli perhe niin velkaantunut että puhelinliittymäkin oli heillä välillä katkaistu maksamattomien laskujen takia.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:30"]
Mikä vittu teitä sossupummeja vaivaa? Haukutte täällä toisen ostamia lahjoja ja vaaditte tuntemattomilta monen kympin lahjoituksia. Hävetkää!
[/quote]
Tuskin kukaan köyhä edes uskaltaa käydä täällä kommentoimassa. Kyllä ne on "normaaleja" (normaali tuloisia) ihmisiä, jotka ihan fiksusti kommentoi kalsareiden vetovoimasta. Mielestäni voisi tosiaan yritää asettua sen lapsen osaan, kun laittaa sitä lahjaa. Kyllä näistä asioista pitää pystyä keskustelemaan ilman kiukuttelua.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:38"]
Minua ihmetyttää vaatimukset, että lapsen pitää saada tuntea olevansa lahjojensa kanssa samalla viivalla kuin varakkaiden perheiden lapset. Muistelen vanhaa aforismia: "Jos vertaat itseäsi muihin, voit tulla turhamaiseksi tai katkeraksi, sillä aina on olemassa suurempia ja pienempiä ihmisiä kuin sinä." Maailman toiseksi rikkaimmalla ihmiselläkin voisi olla syytä raivota siitä, että on olemassa rikkaampi ihminen kuin hän, jolla on varmasti hienommat joululahjatkin. Tässä ei kuitenkaan olisi mitään järkeä. Kannattaa opettaa sekä itselleen että lapsilleen, että muihin on turha verrata ja omista jutuista kannattaa olla iloinen ja tyytyväinen. Jos on tyytymätön omaan legopakettiin, kännykkään tms. niin sen voi panna kierrätykseen ja hankkia paremman omilla, itse tienatuilla rahoilla. Silloin saa mieleisen. Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista! En voi olla muistamatta, miten itseäni lapsena (80-luvulla) harmitti, kun meillä ei ollut esim. mikroa tai videonauhuria. Jälkeenpäin olen tajunnut, että vanhempani olivat paikkakunnan parhaiten tienaavia ihmisiä ja että silläkin kaverilla, jolla oli kaksi televisiota, videot ja aina uusimmat piirretyt VHS-kasetteina, oli perhe niin velkaantunut että puhelinliittymäkin oli heillä välillä katkaistu maksamattomien laskujen takia.
[/quote]
No joo. Tuskin kukaan köyhän perheen lapsi olettaa saavansa kaikkea sitä, mitä varakkammissa annetaan lahjoina. Tuli vain ikävä materialistisesti ihmisiä arvottava jälkimaku kirjoituksestasi.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:41"]
Mä oon oikeasti järkyttynyt näistä kirjoituksista täällä! Minkälaiseksi te olette ne lapsenne kasvattaneet jos mikään ei kelpaa ja täytyy olla kalliita lahjoja!? Meillä kyllä lapset tykkäävät uusista alusvaatteistakin ja niitä on saatu joululahjaksikin. Juuri ostin 8-vuotiaalle tytölleni ja tyttö oli niistä ihan täpinöissään. Maksoi 9,90. Ja lisättäköön että olemme varakkaita!
[/quote]
Ne lapset saa varmaan muutakin. Kokeile jouluna, että saavat vain pari lahjaa. Toiseen 10 alusvaatteet ja toiseen värityskirja.
Miksi ap osti kolme pakettia? Miksi joka pakettiin pientä sälää? Mieluummin 1 kpl kunnon lahja 36€. Hiuslenksuilla kiillotat vain omaa sädekehää.