Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin koiran ja mun L.A. samana päivänä! Lastenhoito-ongelmaa ja ärsyttää......

Vierailija
04.12.2008 |

Tosi kiva, oli sitten pakko pennuttaa koira just samaan aikaan (tää mun ihmisraskaus nyt kuitenkin ollut tiedossa jo vähän pidempään...)

Eli ädiin+siskon koira saa pentuja, ja tietty l.a. on sama kuin mun!!

Oli puhuttu, että äiti tulee meille hoitamaan nuorimmaista taaperoa ja samalla katsoo murkkujen perään (jopa pariksi päiväksi jos saadaan perhehuone), mutta nyt hänen pitääkin päivystää siellä sitä koiraa (ja siskon myös). Lisäksi heille tulee kai joku tuttavakin sinne auttamaan kun koira synnyttää, mutta siis kaikkien heidän kolmen pitää olla siellä.... kun se KOIRA synnyttää.

Voimme toki viedä lapsen sinnekin hoitoon - ongelma on se että mun synnytykset on aina edistyneet tosi nopeaan (kun tiedän että nyt se alkoi, kivut lisääntyy pian räjähdymäisesti ja mä en kestä niiden kanssa, mun oon päästävä about HETI sairaalaan, ei minkään mutkien kautta).

Lisäksi lapsilla ollut ongelmia sydänäänien kanssa, joten siksikin tärkeä päästä ajoissa - 2 kolmesta on avustettu kiireesti imukupilla maailmaan.

JOten sikäli stressaa kaikki ylimääräiset koukkaukset (muuten perheen murkut olisi voineet katsoa taaperoa sen 0,5-1 h että mummo olisi ehtinyt paikalle, mutta ei mielellään kauhean pitkään).

Anopilla on (vuoro)töitä, hän ei voi hoitaa kun ei ole vapaaputki silloin.

Mun veli+vaimo ei pidä meihin juuri yhteyttä ja inhoavat lapsia eikä heillä oo mitään kokemusta lapsista.

Miehen siskot ei myöskään oo hoitaneet lapsia, ovat vielä nuoria, asuvat kotona (ja käyvät myös töissä), ennemmin meidän omat murkut osaa paremmin.

Kaikki muutamat kaverit asuu liian kaukana tähän hätään (ja niilläkin omat työnsä ym.)

En toki oleta että koko maailman pitäis pyöriä meidän lapsen saannin ympärillä, mutta alkaa tuntua jotenkin yksinäiseltä / "ketään ei kiinnosta" ...

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ahistaa, kun syntyvä lapsukainen ei saakaan kaikkien jakamatonta huomiota.

Toivottavasti äitisi ei vaan jätä tuoreita koiranpentuja yksin sun kanssa, alkaa pian mystisiä kuolemantapauksia ilmaantumaan :D

Vierailija
42/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdatko koskaan toipua kohdanneesta epäonnesta?

Mitä jos nyt jo juttelisit vakavati psykologin kanssa (älä ihmettele, jos hänellä on pokassa pitelemistä).

Olen ajatuksissani tukenasi tällaisen kovan koettelemuksen hetkenä.

Voimahali väärinkohdellulle marttyyrille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihminen saisi toivoa itselleen parasta?! Jos ap toivoo perhehuonetta, niin toivotaan että hän sen saa. Mitä he**etin diivaa siinä on, jos tunnustaa ettei pärjää jollei saa levättyä rauhassa?!?!

Musta se on aika huolestuttavaa. En neuvoisi ketään hankkimaan lapsia jos se on niin pienestä kiinni pärjääkö vai ei. Perhehuone kun voi olla varattu. Ehkä joku muukin samana päivänä synnyttävä (ihminen, ei koira) ajattelee, ettei pärjää jos ei saa levättyä, ja ehti sairaalaan ensin. Lepo on muutenkin kortilla vauvan ja taaperon arjessa.

Kyllä minä ainakin olisin tosi loukkaantunut tuollaisesta! Jos minun lapseni ja koirani olisivat synnyttämässä, en kahta kertaa miettisi kumman asettaisin tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi.

Siis eihän se mummu ole kieltäytynyt hoitamasta taaperoa vai kuinka? Hänelle nyt vaan ei ehkä käy tulla just silloin hakemaan, ja sekin on toistaiseksi vielä ihan auki kun ei tiedetä koska koira synnyttää. Saahan sen lapsen vaikka taksilla murkkujen kanssa mummolaan, jos ei ap:n mies kykene lastaan kuskaamaan. Ei voi olla noin vaikeeta.

Vierailija
44/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti läheisiä toisilleen, kun leikkivät yhdessä heti pienestä pitäen. Tehän voitte pitää yhteiset nimijuhlat, yhteissynttäreitä jne...

Vierailija
45/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään ihmiset ovat jo niin tottuneita että kukaan ei auta paitsi rahasta, joten tuo kuulostaa ihan normaalilta. Sitten pitää vähän vielä napauttaa että ap:ta harmittaisi lisää.

Ei meillekään kyllä kukaan isovanhemmista tulisi apuun, joten voisin katkerana kirjoitella tänne ikäviä vastauksia ap:lle mutta empäs viitsi, koska ilkeydellä ei saavuta mitään.

Vierailija
46/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mummu luvannut hoitaa taaperoa. AP:ta vaan harmittaa, ettei mummu ole laittanut kaikkea muuta elämäänsä jäihin hänen LA:nsa tienoilla.

Vierailija
47/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällöin joutuu myös tekemään tiettyjä uhrauksia.

Eläintä ei jätetä yksin synnyttämään. Eläintä ei myöskään jätetä yksin useaksi päiväksi. Ehkä kaikki eivät tätä ymmärrä. Siinä ei ole kyse jotain hulluudesta tai eläimen inhimillistämisestä, vaan yksinkertaisesti vastuusta.

Jos tähän ei tähän ei pysty, ei eläintä kannattaisi hankkia laisinkaan.

Vierailija
48/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä on nyt se juttu?

montako lasta ap:lla on ja minkäikäisiä?

Voiko se mummo kuitenkin ottaa hoitoon ne pienet lapset siksi aikaa kun ap ja mies lähtevät synnyttämään?

Miksi ette voi synnyttämään lähtiessä koukata mummon kautta ja viedä lapset sinne ja jatkatte matkaa sairaalaan?

Me vietiin 3 lasta mummolaan kun lähdin neljättä synnyttämään yöllä 12 aikaan.

Se nyt ei elämää kaada jos lapset kerran herätetään tuohon aikaan. Vaikka olivat kyllä muksut vähän pökkerössä...

Vierailija
49/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiransa ja oman lapsenlapsensa hoitamisen välillä, niin siinä jäis kyllä koira kakkoseksi ja kirkkaasti. Mikä teillä ihmisillä on, kun ette tajua, että ihmiset, LAPSET ovat tärkeämpiä kuin eläimet!? Mummu aikoo tehdä verotonta tiliä rakillaan, ja jättää lapsenlapsensa hoitamatta?! Voiko olla totta?!

Vierailija
50/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on sitten levinnyt jo eteenpäin, muillekin keskustelupalstoille.

Ap:lle stemppiä, mutta kyllä silti kuulostat itsekkäältä.

Meitä on kolme sisarusta ja meille on äiti sanonut jo aikoja sitten että hän ei ole sitten lastenhoitaja, jos se on edes pienenä ajatuksena ei tehdä lapsia. Juu ja äidillä ei ole koiria tai muitakaan eläimiä. Itsellä kaksi koiraa, eikä lapsia.

Kaikki on vain järjestelykysymyksiä, tuossa jo tullut monta hyvää ehdotusta sulle. Mutta en voi ymmärtää että joku olettaa että oma äiti hoitiaisi mun lapsia, ei niitä lapsia sen takia tehdä että saadaan äidille vähän elämään vipinää ;)

Vierailija
51/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun äiti voisi tulla koirineen teille pari päivää ennen LA?

Siinä koira voisi synnyttää samalla, mummo hoitaa lapsia, ja sinä lähteä miehen kanssa synnyttämään kun siltä tuntuu.

Jälkihoidosta tuli mieleen, että eikö kuka vaan voi mennä lääkäriin tarkistuttamaan itsensä jos huolestuttaa.

Vierailija
52/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kertonut ja jos ovat yli 12 pärjäävät vähän aikaa taaperon kanssa keskenään. Miksi elämästä voi tullakaan näin vaikeaa raskaana olevalle naiselle.

Eletään tilanteiden mukaan, elämässä on niin paljon muuttujia ettemme voi sitä etukäteen käsikirjoittaa ja se olisi syytä jo kolmen lapsen äitinä tietää.

Lisäksi se että isän lapseen sitouttaminen olisi kiinni perhehuoneesta on täyttä paskaa, joko sitä haluaa olla isä tai sitten ei, perhehuone ei siihen voi niin vahvasti vaikuttaa.

Olisiko niin että kuopuksen jälkeen on oltu perhehuoneessa, ajat ovat muuttuneet kovasti vanhempien ja kuopuksen välisenä aikana, ehkä on eri isäkin lapsilla.

Monesti käy niin että kun mies vaihtuu tehdään uusi sarja lapsia ehkäpä tässäkin on käynyt näin.

Lisäksi kysymys, missä on miehen vanhemmat eli isovanhemmat lapsen isän puolelta, voisiko heistä olla apua tähän tilanteeseen.

Vierailija
53/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teette niin, että sanot äidillesi, että lapset tulevat sitten sinne hoitoon jos koira ei ole vielä synnyttänyt. Sitten joko miehesi vie heidät tai jos ei ehdi niin nuo murkkuikäiset menevät heidän kanssaan yhdessä taksilla. Osaavat varmasti.

Vierailija
54/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sortsihoitsu jää kakkoseksi.

Vierailija
55/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jos ette saa perhehuonetta ? Lapsesi isä ei sitten osaa hoitaa lasta lainkaan ?

Koirat ikävä kyllä ovat tärkeämpiä tässä sun tapauksessa. Ehkäpä äitisi on huomannut millane idiootti olet.

Vierailija
56/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko voi viedä muut kakarat sinne mutsilles hoitoon ja tulla perässä.

Josko edes sattusivat lasketut ajat/synnytykset osumaan päällekkäin.

Ihmeellinen hysteria tollasesta asiasta..

Vierailija
57/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO, KERROHAN AP MILLE NYT TUNTUU?

SINUT ON HUOMATTU.

Eikö AP:n miehellä ole korttia? Eikö hiellä ole autoa? VAi mikä on ongelman ydin? Se huomio? Että koiran synnytys huomioidaan?

Ei vastaukset ole kitkeriä, vaan ihmisillä on laajempi näkökulma eikä elämä ole omaan napaan tuijottamista. Minä, minä, minä, minä.

Ei isovanhemmat ole sitä varten että hoitavat lapsen lapsia, joka kerrasta pitäisi olla kiitollinen ja iloinen eikä vaatia.

Muista AP vaatia sairaalaan mennessä, että VAIN sinut otetaan huomioon. Muut potilaat tuelvat vsta sitten.

TAI ota selvää voisitko mennä synnyttään ihan yksityiseen sairaalaan, siellä on potilas saa yleensä enemmän huomiota.

Varmaan olisi AP:n pitänyt miettiä etukäteen lapsen/lasten hankkimista kuinka saa levättyä. Kamalaa jos elämä on noin pienestä kiinni. Olisin jo vuosia sitten joutunu hoiton jos hermo olisi noin kireellä noin mitättömistä asioista.

Welcome to Real Life

Vierailija
58/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas plzzzz!

Vierailija
59/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se muori tosiaan ainoa ihminen maan päällä joka saa sen lapsenlapsen pysymään hengissä kun ap käy synnyttämässä? Sitä paitsi kyllähän se lapsi saa sinne mennä hoitoon, ap kitisee vain siitä, että hänen tai miehen pitäisi ehkä järjestää lapsen kuljetus sinne mummolaan.

koiransa ja oman lapsenlapsensa hoitamisen välillä, niin siinä jäis kyllä koira kakkoseksi ja kirkkaasti. Mikä teillä ihmisillä on, kun ette tajua, että ihmiset, LAPSET ovat tärkeämpiä kuin eläimet!? Mummu aikoo tehdä verotonta tiliä rakillaan, ja jättää lapsenlapsensa hoitamatta?! Voiko olla totta?!

Vierailija
60/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestän samaan aikaan synnyttävälle koiralleni hoitajan ja menen itse auttamaan tytärtäni - vaikka hoitamalla hänen isompia lapsiaan. Haluan myös heti olla näkemässä pienen lapsenlapseni kun se vain on mahdollista.

Tässä tapauksessahan koiralla oli jo hoitajana ainakin toinen omistajansa eli ap:n sisko, eikö vaan? Kyllä sanon, että jo on suku jos koira menee ihmisen edelle! Ja todella: olen koiraihminen kovasti itsekin, pentujakin on teetetty muutamaan kertaan. Silti en voi ymmärtää.

Ap, yksi vaihtoehto vielä: kun synnytyksesi alkaa, voisivatko murkkusi lähteä taaperon kanssa taksilla sinne koirakotiin? Raha valmiiksi vaan eteisen lipastolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän