Äidin koiran ja mun L.A. samana päivänä! Lastenhoito-ongelmaa ja ärsyttää......
Tosi kiva, oli sitten pakko pennuttaa koira just samaan aikaan (tää mun ihmisraskaus nyt kuitenkin ollut tiedossa jo vähän pidempään...)
Eli ädiin+siskon koira saa pentuja, ja tietty l.a. on sama kuin mun!!
Oli puhuttu, että äiti tulee meille hoitamaan nuorimmaista taaperoa ja samalla katsoo murkkujen perään (jopa pariksi päiväksi jos saadaan perhehuone), mutta nyt hänen pitääkin päivystää siellä sitä koiraa (ja siskon myös). Lisäksi heille tulee kai joku tuttavakin sinne auttamaan kun koira synnyttää, mutta siis kaikkien heidän kolmen pitää olla siellä.... kun se KOIRA synnyttää.
Voimme toki viedä lapsen sinnekin hoitoon - ongelma on se että mun synnytykset on aina edistyneet tosi nopeaan (kun tiedän että nyt se alkoi, kivut lisääntyy pian räjähdymäisesti ja mä en kestä niiden kanssa, mun oon päästävä about HETI sairaalaan, ei minkään mutkien kautta).
Lisäksi lapsilla ollut ongelmia sydänäänien kanssa, joten siksikin tärkeä päästä ajoissa - 2 kolmesta on avustettu kiireesti imukupilla maailmaan.
JOten sikäli stressaa kaikki ylimääräiset koukkaukset (muuten perheen murkut olisi voineet katsoa taaperoa sen 0,5-1 h että mummo olisi ehtinyt paikalle, mutta ei mielellään kauhean pitkään).
Anopilla on (vuoro)töitä, hän ei voi hoitaa kun ei ole vapaaputki silloin.
Mun veli+vaimo ei pidä meihin juuri yhteyttä ja inhoavat lapsia eikä heillä oo mitään kokemusta lapsista.
Miehen siskot ei myöskään oo hoitaneet lapsia, ovat vielä nuoria, asuvat kotona (ja käyvät myös töissä), ennemmin meidän omat murkut osaa paremmin.
Kaikki muutamat kaverit asuu liian kaukana tähän hätään (ja niilläkin omat työnsä ym.)
En toki oleta että koko maailman pitäis pyöriä meidän lapsen saannin ympärillä, mutta alkaa tuntua jotenkin yksinäiseltä / "ketään ei kiinnosta" ...
Kommentit (74)
Itse olen 10-13 -vuotiaana hoitanut pikkusiskoani (mua seitsemän vuotta nuorempi) hyvinkin aktiivisesti.
Ihmisen voi heitellä +/- 2 viikkoa. Eiköhän se koira ole jo poikinut siihen mennessä kun teillä alkaa supistella.
Ei ole mitään tarvetta asettaa koiran eikä lapsenhoitoa toistensa edelle kun kerran molemmat järjestyy: tyttären taapero saa mennä hoitoon koirakotiin. Älytöntä melun pitämistä siitä, että lapsi täytyy kuljettaa sinne jollain konstilla.
.
Tässä tapauksessahan koiralla oli jo hoitajana ainakin toinen omistajansa eli ap:n sisko, eikö vaan? Kyllä sanon, että jo on suku jos koira menee ihmisen edelle!
Eihän kukaan voi edes hormoonihöyryissään olla noin lapsellinen!??!
Hittoako teet niitä mukuloita, josset pysty niitä hoitamaan?!?
Ei se isoäiti ole mikään pakollinen hoitotäti!! On hänelläkin oma elämä.
Ap, on vaan minä, minä, minä, minä....Naurettavaa!!!
hänen maailmansa odotetaan pyörivän ap:n perheen ympärillä.
Tai siis en usko, että kukaan ajattelee, että koiran synnytys olisi tärkeämpi kuin ihmisen, he vain haluavat nähdä sen ja pennut heti tuoreeltaan. Enkä ihmettele sitä ollenkaan,niitä pentujahan saattaa tulla vaikka kuinka monta ja söpöjähän ne on melkeimpä heti. Kai sitä nyt mieluummin katselee koiranpentujen syntymää kuin joidenkin murkkujen ja taaperoiden perään, sehän on jo työtä. Ja juu, olen nähnyt muutamankin koiran synnytykset, ihmisten synnytystä ei niin vain mennäkään katsomaan, saatikka, että välttämättä haluttaisiin.
Teinit ja piltti ovat päikseen kotona kun äiti synnyttää, siihen ei varmastikaan pitkään mene. Isi tulee sen jälkeen lapsosia hoitamaan ja äityli nukkuu sairaalassa joko normihuoneessa korvatulpat kuulokäytävissä tai yksityishuoneessa. Päivän max 2 nukuttuaan hän pääseekin jo kotiin reippaana ja hyvävoimaisena.
sen odotukseen. Sama asia on kun juttelee lapsistaan, niin aina joku koiraihminen sitten vertaa omaan koiraansa ja selittää sen juttuja. Yäääk kun moukkamaista. Ymmärrän ap:ta täysin.
sen odotukseen. Sama asia on kun juttelee lapsistaan, niin aina joku koiraihminen sitten vertaa omaan koiraansa ja selittää sen juttuja. Yäääk kun moukkamaista. Ymmärrän ap:ta täysin.
Meillä on aina ollut koiria, mutta ei minulle tulisi mieleenkään, että tulevaisuudessa oman koiran synnytys (varsinkin jos sillä olisi jo 2 muuta aikuista ihmistä apuna) menisi oman LAPSEN synnytyksen ja sen tuomien tarpeiden ohitse. Siis ihan totta!
Meillä on aina ollut koiria, mutta ei minulle tulisi mieleenkään, että tulevaisuudessa oman koiran synnytys (varsinkin jos sillä olisi jo 2 muuta aikuista ihmistä apuna) menisi oman LAPSEN synnytyksen ja sen tuomien tarpeiden ohitse. Siis ihan totta!
synnyttää lapsesi ilman koko suvun palvontaa, mitä ap ei osaa. Ap ei luota kätilöiden ammattaitaitoon eikä kestä eikä lapsen isä osaa hoitaa syntyvää lasta jos eivät saa perhehuonetta. Ap vituttaa kun koko suku ei hääriä hänen ympärillään ja jokin muukin tapahtuma saa huomiota.
on häviävän pieni todennäköisyys että nämä kaksi synnytystä olisi yhtäaikaa, ihan turha märehtiä tälläistä.
Ja se että ap tekee neljännen mukulan, ei tarkoita sitä että koko suvun elämä pitäisi tyssätä siihen tapahtumaan.
ap:llä on lapsenvahti myös mahdollisesti yhtäaikaa tapahtuvien synnytysten varalle, kunhan lapsi viedään mummolaan, mikä tässä oikeasti on ongelma? Se ettei kaikki tanssi ap:n pillin mukaan!
Tuttavapiirissä on viimeaikoina ollut useita synnyttäjiä, joilla on oikeasti ongelma kuka lapsia katsoisi synnytyksen käynnistyttyä, heillä on suunnitelmissa ollut jopa sellainen että isä käy viemässä lapset 200km päähän mummolaan ja tulee sitten synnytykseen jos ehtii vielä. Eikä he ole siitä asiasta pultteja repineet.
Se rakki, joka ilmeisesti on rakas omistajalleen, voi kuolla siinä synnytyksessä.
koiransa ja oman lapsenlapsensa hoitamisen välillä, niin siinä jäis kyllä koira kakkoseksi ja kirkkaasti. Mikä teillä ihmisillä on, kun ette tajua, että ihmiset, LAPSET ovat tärkeämpiä kuin eläimet!? Mummu aikoo tehdä verotonta tiliä rakillaan, ja jättää lapsenlapsensa hoitamatta?! Voiko olla totta?!
Alkoi kiinnostamaan.
Toivotaan että joku toimittaja nappaa tästä jutunaiheen paperilehteen.