Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin koiran ja mun L.A. samana päivänä! Lastenhoito-ongelmaa ja ärsyttää......

Vierailija
04.12.2008 |

Tosi kiva, oli sitten pakko pennuttaa koira just samaan aikaan (tää mun ihmisraskaus nyt kuitenkin ollut tiedossa jo vähän pidempään...)

Eli ädiin+siskon koira saa pentuja, ja tietty l.a. on sama kuin mun!!

Oli puhuttu, että äiti tulee meille hoitamaan nuorimmaista taaperoa ja samalla katsoo murkkujen perään (jopa pariksi päiväksi jos saadaan perhehuone), mutta nyt hänen pitääkin päivystää siellä sitä koiraa (ja siskon myös). Lisäksi heille tulee kai joku tuttavakin sinne auttamaan kun koira synnyttää, mutta siis kaikkien heidän kolmen pitää olla siellä.... kun se KOIRA synnyttää.

Voimme toki viedä lapsen sinnekin hoitoon - ongelma on se että mun synnytykset on aina edistyneet tosi nopeaan (kun tiedän että nyt se alkoi, kivut lisääntyy pian räjähdymäisesti ja mä en kestä niiden kanssa, mun oon päästävä about HETI sairaalaan, ei minkään mutkien kautta).

Lisäksi lapsilla ollut ongelmia sydänäänien kanssa, joten siksikin tärkeä päästä ajoissa - 2 kolmesta on avustettu kiireesti imukupilla maailmaan.

JOten sikäli stressaa kaikki ylimääräiset koukkaukset (muuten perheen murkut olisi voineet katsoa taaperoa sen 0,5-1 h että mummo olisi ehtinyt paikalle, mutta ei mielellään kauhean pitkään).

Anopilla on (vuoro)töitä, hän ei voi hoitaa kun ei ole vapaaputki silloin.

Mun veli+vaimo ei pidä meihin juuri yhteyttä ja inhoavat lapsia eikä heillä oo mitään kokemusta lapsista.

Miehen siskot ei myöskään oo hoitaneet lapsia, ovat vielä nuoria, asuvat kotona (ja käyvät myös töissä), ennemmin meidän omat murkut osaa paremmin.

Kaikki muutamat kaverit asuu liian kaukana tähän hätään (ja niilläkin omat työnsä ym.)

En toki oleta että koko maailman pitäis pyöriä meidän lapsen saannin ympärillä, mutta alkaa tuntua jotenkin yksinäiseltä / "ketään ei kiinnosta" ...

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin jäinkään kaipaan älykästä itsekkyyttäsi, voih...

Vierailija
2/74 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei oo mikään ihan tavallinen "kultainen noutaja", mutta ei se mikään erikoiskoirakaan ole.

En mä oo tosiaan "koiraihmisiä", mutta en mä niitä vihaakaan, siis ne on ihan ok - voisin ottaa joskus oman kun oon esim. eläkkeellä ja mulla on varmasti aikaa kouluttaa ja hoitaa eläntä. (on se koira ollut meilläkin hoidossa monta kertaa päiviäkin)

9 - huh huh - tuo sun tilanne nyt oli vielä absurdimpi!! Että tää mun toki ehkä on "turhaa valitusta" - mutta hei mä oon raskaana, hormonit tosi herkässä viime metreillä ja oikeesti pelkään synnytystä sikana muutenkin !!!!!!!!

Älä hanki lapsia, jos on noin vaikeaa. Tiesitkö, että yleensä raskautta seuraa synnytys? No voit taas valittaa, kun pelottaa. Sinusta olisi oikein, jos äitisi viettäisi kesälomansa pentujen kanssa. Vai tulisitko tänne vinkumaan, että koira saa pentuja ja nyt ei äiti pääse hoitamaan mun lapsia juhannuksena...

Jos ei miehesi lasten kanssa kotona pärjää ja sinä et selvästi sairaalassa ilman sitä pärjää niin ratkaise yhtälö palkkaamalla lastenhoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäisi, jos äitini pitäisi teettää koirallaan pentuja juuri silloin, kun itse olen raskaana ja tietoisesti ajoittaa se vielä vauvan syntymän aikoihin. Onko se sitten itsekkyyttä, että toivoo apua omalta äidiltä..

Vierailija
4/74 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on hoitanut koiria monta viikkoa kerrallaan monen vuoden ajan.

Lapsiamme on hoitanut 12v aikana korkeintaan 14 vrk. Menimme naimisiin hiljattain ja kysyimme voisiko katsoa lapsia vuorokauden, olisimme viettäneet hääyön kahden. Ei sopinut!

Vierailija
5/74 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ja piltti ovat päikseen kotona kun äiti synnyttää, siihen ei varmastikaan pitkään mene. Isi tulee sen jälkeen lapsosia hoitamaan ja äityli nukkuu sairaalassa joko normihuoneessa korvatulpat kuulokäytävissä tai yksityishuoneessa. Päivän max 2 nukuttuaan hän pääseekin jo kotiin reippaana ja hyvävoimaisena.

Katsos, kun se ap:n mies ei saa sitä kontaktia vauvaan ilman sitä perhehuonetta. Eikös se ap selittänyt.

Vierailija
6/74 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista järjestää niin, että mikäli piskin kanssa synnyttäisitte samana päivänä, synnyttäisitte yhdessä? Siis sellainen yhteissynnytys, sinä&koira. Ja paikalle pääsisivät näin kaikki, jotka jomman kumman synnytystä haluaisivat tulla seuraamaan. Harkitkaa ihmeessä!

:D

Vierailija
7/74 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten kaikki pitää jotenkin "suloisena" ja hekumoi, että minä ja se koira synnytetään vielä ehkä samaan aikaan... YÖKS. (toivottavasti tod. ei.)

Jonkun koirahullun mielestä varmaan södeä joo, mutta mua jotenkin rasittaa että musta puhutaan sen koiran kanssa samassa "isomahaiset mammat" tms. ja rinnastetaan siihen.

Ois ihan eri juttu odottaa jonkun siskon/kaverin/tutun kanssa samaan aikaan ja jännittä yhdessä, mutta KOIRAN kanssa..... ihan kun mäkin oisin joku koira.

(No yhtä "tärkeenä" tätä munkin raskautta tuntuu lähipiiri pitävän.)

ap

Vierailija
8/74 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi parhaita

Vierailija
9/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten kaikki pitää jotenkin "suloisena" ja hekumoi, että minä ja se koira synnytetään vielä ehkä samaan aikaan... YÖKS. (toivottavasti tod. ei.)

Jonkun koirahullun mielestä varmaan södeä joo, mutta mua jotenkin rasittaa että musta puhutaan sen koiran kanssa samassa "isomahaiset mammat" tms. ja rinnastetaan siihen.

Ois ihan eri juttu odottaa jonkun siskon/kaverin/tutun kanssa samaan aikaan ja jännittä yhdessä, mutta KOIRAN kanssa..... ihan kun mäkin oisin joku koira.

(No yhtä "tärkeenä" tätä munkin raskautta tuntuu lähipiiri pitävän.)

ap

Vierailija
10/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmalla puhkutte synnytystuskissa just samana päivänä

Vierailija
11/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rotukoira vai "kylärakki"? Mikä rotu?

Koirilla juoksut joskus vain 1-2 kertaa vuodessa ja astutus pitää tehdä silloin kun aikataulullisesti sopii. Varsinkin jos on harrastuskoira niin ymmärrän kyllä miksi nyt on astutettu että ne pennut saadaan siihen aikaan kun ei ole paljon kisoja. Kantava ja synnyttänyt narttu kun on tietyn aikaa "karenssissa" kisoista ja näyttelyistä, sen lisäksi taas pitää treenata kuntoon jne.

Joillakin koirilla vaikeuksia synnytyksessä, sen takia siellä ehkä joutuu olemaan useampi avustaja. Lisäksi jos sinun äitisi ja siskosi ovat kokemattomia niin ehkä on hyväkin että joku kokeneempi tulee mukaan.

Ymmärrän kyllä että sinua sapettaa mutta ymmärrän kyllä äitiäsi ja siskoasikin. Jos lapsia tekee niin sitten hoidetaan ne myös itse jos ei muita saa. Olkoot mies sitten kotona muiden lasten kanssa, voit ihan hyvin olla yksin sairaalassakin vauvan kanssa.

Vierailija
12/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos raahautuisit itse sinne äidillesi tuona päivänä taaperon kanssa. Lähdet sitten sieltä synnyttämään.

Juu ei koko maailma pyöri sun navan ympärillä.

Vierailija
13/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hieman loukkaavaa oli tuo otsikkosi "vaikutat itsekkäältä".

Kyseessä on rotukoira, mutta EI mikään näyttelykoira! Ihan kotikoira (enkä muista nyt sitä rotua).

Ja sinun mielestä KOIRA tarvitsee 3 avustajaa, mutta minä sitten voisin synnyttää yksin vain kätilön kanssa, ilman miestäni, jos ei muuten nuorinta saada hoiton???

Enkö juuri kirjoittanut, että minullakin on ollut vaikeuksia synnytyksissä.

Kyllä tätä lasta tehdessä on oletus ollut että äitini olisi voinut tässä auttaa, koska asiasta on sovittu jo keväällä - ja sitten yhtäkkiä saan kuulla vähän aika sitten että joo koiralla teetetään nyt pentuja, että seuraava juoksu vasta keväällä mutta he ei halua kesälomaa käyttää koiranpentujen hoitoon vaan matkustelevat!!!

ap

Vierailija
14/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia tunteja minkä synnytyksesi kestää.

Voit tietysti sopia paikkakuntasi sosiaalipuolen kanssa siitä minkälaisia käytäntöjä on hoitojärjestelyiksi pikkuiselle. Oma oli lastenkodissa sovitusti yön yli ja siskoni kävi hänet sieltä aamulla hakemassa jonka jälkeen meille tuli kodinhoitaja.

Monet yksinhuoltajat synnyttää ja jokaisessa kunnassa on järjestely minne lapsen voi viedä hoitoon, ehkä se on teillä vuoropäiväkoti.

Ei tietty ole kiva olla koiran kanssa samalla viivalla, ulkopuolisena se toki vähän huvittaa tyyliin "mammat odottaa".

Voi olla että teidän synnytysten välissä on viikkoja, koiralla aika pitää tarkemmin kuin ihmisellä jonka liikkumavara on useita viikkoja jopa kuukausia, koiralla päiviä. Toki on mahdollista että synnytätte yhtä aikaa. Tirsk. Ei perkele, naurattaa sikana ihan ääneen.

Vierailija
15/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kohtalotovereita ap. Minä en ole toki enää raskaana, mutta kun olin ei äitini voinut tulla katsomaan 11-, 9- ja 2-vuotiaita lapsiamme meille kotiin kun koirille ( 2 kpl ) tulisi niin paha mieli. Lapset eivät voineet mennä myöskään äidille, koska koirat häiriintyy ylimääräisistä ihmisistä. Lopulta anoppi onnistui tulemaan 100 kilometrin päästä meille silloin kun osattiin varoittaa ajoissa, äiti olisi asunut 200 metrin päässä.

Voimia sinulle ap ja pitkää pinnaa!

Vierailija
16/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on aineksia legendaksi.

Olen pahoillani, en ole koiraihmisiä ja ilmeisesti et sinäkään. Et tiedä edes äitisi koiran rotua.

Vai olikohan tämä sittenkin provo.

Vierailija
17/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simple.

Vierailija
18/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN oleta että synnytän välttämätä just l.a.:na - kuten ei koirakaan.

TOSIN olen AINA synnyttänyt hyvin lähellä l.a:ta tai juuri sinä päivänä.

Mutta vaikka synnytykset oiskin vähän eri päivinä, niin lastenhoito-ongelma ei täysin poistu.

Yhtälailla oli toiveena tuo perhehuonejuttu.

En nimittäin kestä sitä lapsivuodeosastolla oloa monen hengen huoneessa, koska siellä en saa levättyä. Kokemusta on eri tavoista - masennun pahasti jos en saa rauhaa ja lepoa ja hyvää starttia alkupäivinä.

Siksi mulla onkin yksi polikliininen synnytys myös jolloin lähdin heti kotiin, koska en kestä sitä lapsivuodeosastoa, ellei saa perhehuonetta.

Polikliinisessä vaan se huono puoli, että meillä ei ole ÄIDIN jälkihoitoa järjestety mitenkään, eli kukaan ei katsonut alapään haavaa, ei kohdun palautumista, ei mitään.... ja olin aika heikossa kunnossa.

Silti kaikkein huonoin kokemus oli tuo norm. lapsivuodeosaston (ja paras kokemus tietty perhehuone - sen lapsen hoitoon on isäkin osallistunut IHAN eri tavoin, kun sitoutui siihen heti alusta alkaen.)

Mutta ilmeisesti koiran pennutus sitten on tärkeämpää kuin ihmisten ja olen vain itsekäs - av:n mukaan.

goodbye

ap

Vierailija
19/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytykseen mukaan? Esim. mulla on mies päässy vain viidessä synnytyksessä kahteen mukaan, kun ei kaikilla ne omat vanhemmat asu edes nurkantakana. Lisäksi 2% synnytyksistä tapahtuu laskettuna päivänä, joten aika toden näköstä että koira kerkeää synnyttää ensin, tai sitten sä. joten eihän tossa nyt mitään kauheaa melua aiheuttavaa ongelmaa ole.

Vierailija
20/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä pääset sairaalaan taksilla tai ambulanssilla ja mies tulee perässä kun ehtii. Jos tarvitaan imukuppia tai lapsen sydänäänet romahtaa niin paikalle kutsutaan lääkäri tai kaksikin ja ylimääräisiä hoitajia, ei sun mies joudu sitä imukuppia käyttämään. Tupa oli hetkessä täynnä väkeä kun mun lapsen sydänäänet romahti vaikka olin sitä ennen yksin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme