Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin koiran ja mun L.A. samana päivänä! Lastenhoito-ongelmaa ja ärsyttää......

Vierailija
04.12.2008 |

Tosi kiva, oli sitten pakko pennuttaa koira just samaan aikaan (tää mun ihmisraskaus nyt kuitenkin ollut tiedossa jo vähän pidempään...)

Eli ädiin+siskon koira saa pentuja, ja tietty l.a. on sama kuin mun!!

Oli puhuttu, että äiti tulee meille hoitamaan nuorimmaista taaperoa ja samalla katsoo murkkujen perään (jopa pariksi päiväksi jos saadaan perhehuone), mutta nyt hänen pitääkin päivystää siellä sitä koiraa (ja siskon myös). Lisäksi heille tulee kai joku tuttavakin sinne auttamaan kun koira synnyttää, mutta siis kaikkien heidän kolmen pitää olla siellä.... kun se KOIRA synnyttää.

Voimme toki viedä lapsen sinnekin hoitoon - ongelma on se että mun synnytykset on aina edistyneet tosi nopeaan (kun tiedän että nyt se alkoi, kivut lisääntyy pian räjähdymäisesti ja mä en kestä niiden kanssa, mun oon päästävä about HETI sairaalaan, ei minkään mutkien kautta).

Lisäksi lapsilla ollut ongelmia sydänäänien kanssa, joten siksikin tärkeä päästä ajoissa - 2 kolmesta on avustettu kiireesti imukupilla maailmaan.

JOten sikäli stressaa kaikki ylimääräiset koukkaukset (muuten perheen murkut olisi voineet katsoa taaperoa sen 0,5-1 h että mummo olisi ehtinyt paikalle, mutta ei mielellään kauhean pitkään).

Anopilla on (vuoro)töitä, hän ei voi hoitaa kun ei ole vapaaputki silloin.

Mun veli+vaimo ei pidä meihin juuri yhteyttä ja inhoavat lapsia eikä heillä oo mitään kokemusta lapsista.

Miehen siskot ei myöskään oo hoitaneet lapsia, ovat vielä nuoria, asuvat kotona (ja käyvät myös töissä), ennemmin meidän omat murkut osaa paremmin.

Kaikki muutamat kaverit asuu liian kaukana tähän hätään (ja niilläkin omat työnsä ym.)

En toki oleta että koko maailman pitäis pyöriä meidän lapsen saannin ympärillä, mutta alkaa tuntua jotenkin yksinäiseltä / "ketään ei kiinnosta" ...

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole "niitä koiraihmisiä" vaan "koiraihminen". Omistan 2 urosta, en yhtään narttua joten en tee pentuja/kasvata. Tiedän vaan myös jotain tuosta koiramaailmasta jotain, samoin harrastuspuolesta.

Ja ymmärrän kyllä heitäkin vallan hyvin että tekevät pentuja nyt eikä kesällä. Pennut menvät uusiin koteihin 7-8 viikon ikäisinä, joten heillä menisi koko kesä pentuja hoidellessa. Heillä on oikeus olla myös itsekkäitä ja päättää omista aisoista niin kuin heille parhaaksi passaa.

Ja löytyy niitä muitakin harrastuksia kuin vaan näyttely! Me käymme tokokisoissa, mejässä, nomessa ja viimeisenä tulee näyttelyt. Toinen ei edes käy koska se on kastroitu ja ei ole sen takia asiaa näyttelyihin.

Sinä olet sentään sairaalassa synnyttämässä, ja kun vauva syntyy niin paikalla on 2 kätilöä. Tarvittaessa saadaan nopeasti lääkärikin ja muita hoitajia paikalle. Koira synnyttää kotona, ja siellä pitää olla joku kokenut joka osaa myös arvoida miten koiran synnytys edistyy ja tuleeko komplikaatiota. Pahimmassa tapauksesa joudutaan kiireen vilkkaa viemään eläinlääkärille keisarileikkaukseen.

Mutta olet kyllä hieman itsekäs, oletat että kaikki pyörii "sinun vatsasi" ympärillä. Jos ei ole muuta vaihtoehtoa niin mies jääkööt lasten kanssa kotiin ja sinä lähdet taksilla synnyttämään.

se 4.

Vierailija
22/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei oo mikään ihan tavallinen "kultainen noutaja", mutta ei se mikään erikoiskoirakaan ole.

En mä oo tosiaan "koiraihmisiä", mutta en mä niitä vihaakaan, siis ne on ihan ok - voisin ottaa joskus oman kun oon esim. eläkkeellä ja mulla on varmasti aikaa kouluttaa ja hoitaa eläntä. (on se koira ollut meilläkin hoidossa monta kertaa päiviäkin)

9 - huh huh - tuo sun tilanne nyt oli vielä absurdimpi!! Että tää mun toki ehkä on "turhaa valitusta" - mutta hei mä oon raskaana, hormonit tosi herkässä viime metreillä ja oikeesti pelkään synnytystä sikana muutenkin !!!!!!!!

Ja jos koirat synnyttää muutaman päivän toleranssilla, ja mullakin on synnytykset aina olleet lähellä l.a.:ta (40+3, 40+0, 40+1) niin tarkoittas että tosiaan ollaan hyvin lähellä sen kanssa... :-(.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polikliinisessä vaan se huono puoli, että meillä ei ole ÄIDIN jälkihoitoa järjestety mitenkään, eli kukaan ei katsonut alapään haavaa, ei kohdun palautumista, ei mitään.... ja olin aika heikossa kunnossa.

ap

Vierailija
24/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En nimittäin kestä sitä lapsivuodeosastolla oloa monen hengen huoneessa, koska siellä en saa levättyä. Kokemusta on eri tavoista - masennun pahasti jos en saa rauhaa ja lepoa ja hyvää starttia alkupäivinä.

Siksi mulla onkin yksi polikliininen synnytys myös jolloin lähdin heti kotiin, koska en kestä sitä lapsivuodeosastoa, ellei saa perhehuonetta.

Polikliinisessä vaan se huono puoli, että meillä ei ole ÄIDIN jälkihoitoa järjestety mitenkään, eli kukaan ei katsonut alapään haavaa, ei kohdun palautumista, ei mitään.... ja olin aika heikossa kunnossa."

Mene sitten kotiin synnytyksen jälkeen, niin et masennu. OIkea diiva taas kyseessä. Ja kyllä ne neuvolassa sitä römpsääsi tarkistavat!

Vierailija
25/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisikkin lukee tekstis ulkopuolisen silmin. Huomaisit äkkiä miten itserakkaalle, typerälle ja keskenkasvuselle vaikutat.

Mikä hevetin lastenhoitaja äitis on? Äitiäskö varten lapsia hankit? Sellasen kuvan saa kun iniset jostain että kukaan ei välitä sun lapsista. Äitis taitaa olla hoitanut oman osuutensa lasten hankinnoista ja hoidoista.

Mä hankit lapsia muusta syystä kun siitä että niistä pitäs suvun olla innoissan

Joku kun tollasia alkais puhuun, kyllä avautuisin vähän aikaa typerästä mustasukkasuudesta.

Mä kans repeilen ja toivon piruuttani että synnyttäisitte yhtä aikaa. Saisi lapsesi samana päivänä syntyneitä "Tätejä ja enoja"

Vierailija
26/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin sinua ap. Itse olisin myös ihmeissään, jos koiran synnytys menee ihmisen synnytyksen edelle.. Ja yleensä olisi suotavaa, että lupauksista tulisi pitää kiinni. Toisaalta huvittaa, että olet samalla viivalla äitisi koiran kanssa.. Voi veljet..

Koita kestää!! :)

Vierailija
27/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halua joustaa olisi puolin ja toisin niin ratkaisu varmaan löytyisi helpommin. Onnitsuisiko se, että mummo hakisi taaperon teiltä kotoa omaan kotiinsa? Teidän isommat lapset katsoisivat sen aikaa pienintä, että mummo ehtii hakea. Tai, että miehesi vie sinut ensin sairaalaan ja sitten taaperon mummolle? Voisitko itse tinkiä siitä perhehuoneesta? Vaikka kirjoititkin, että et saa tavallisessa huoneessa levettyä niin oikeasti sairaalassa ollaan vain pari päivää. Kai se aika menee vaikka ei niin kamalasti saisikaan levättyä ja oltua itsekseen. Voihan se sitäpaitsi olla, että perhehuoneet ovat varattuja, joten ette välttämättä sellaista edes saa.

Sitäpaitsi, ei ole kiveen hakattu, että sinä (tai koira) synnytät juuri laskettuna päivänä, vaikka oletkin muut synnyttänyt lasketunpäivän tienoilla.

Vierailija
28/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpompi keksiä neuvoja, välimatkat ym?

Vierailija
29/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkaa olemaan jo legenda vittuileva lääkäri sectio polvileikkausessa-ketjun kanssa.

Vierailija
30/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että X (sinä) sai neljä pentua vaikka piti että X (koira) sai. Innostuksissaan menee helposti sekaisin.

Olet hormonihuuruissa ja ymmärrän tuskasi. Itse en kaipaa miestä synnytyssaliin ollenkaan, lapsen alulle laitossa on toki läsnäolo paikallaan.

Kolmen äiti

Vierailija
31/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ap:lla ei niihin hirveästi edes olisi mahdollisuuksia.

Porvoo tai ei, kyllä täälläkin anopilla menisi koiran synnytykset etusijalle. Ja en todellakaan muista hänen rak... koiriensa rotuja. Toisaalta olen tuohon niin tottunut, että ei tulisi mieleenkään pyytää häntä apuun. Hän tulisi joka tapauksessa koirien kanssa, ja niitä en tod halua meille.

Vierailija
32/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisikkin lukee tekstis ulkopuolisen silmin. Huomaisit äkkiä miten itserakkaalle, typerälle ja keskenkasvuselle vaikutat.

Mikä hevetin lastenhoitaja äitis on? Äitiäskö varten lapsia hankit? Sellasen kuvan saa kun iniset jostain että kukaan ei välitä sun lapsista. Äitis taitaa olla hoitanut oman osuutensa lasten hankinnoista ja hoidoista.

Joku kun tollasia alkais puhuun, kyllä avautuisin vähän aikaa typerästä mustasukkasuudesta.

Mä kans repeilen ja toivon piruuttani että synnyttäisitte yhtä aikaa. Saisi lapsesi samana päivänä syntyneitä "Tätejä ja enoja"

Ilmeisesti ylläolevan kirjoituksen kirjoittaja ei tiedä vähääkään semmoisesta, kuin sivistys.. On typerää täällä alkaa nimittelemään toisia seinäkelloiksi ja pösilöiksi. Hei miettikää oikeasti,että mitä kirjoitatte tänne.. Ja lisäksi kaikki ei sitä ymmärrä, että raskausaikana ihminen on aikalailla herkkä..

Vierailija
33/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä ne neuvolassa sitä römpsääsi tarkistavat!

Vierailija
34/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään. Jos se kuolisi, sehän olisi jokin eläinrikos.

Jos se koira on otettu niin pitäähän siitä huolehtia.

Jos AP nyt rauhoittuisi, ja miettisi vaikka itse menevänsä etukäteen äidilleen. Tai mies vie lapsen sinne... tai muita ihan järkeviä vaihtoehtoja.

Vierailija
35/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista kukka. Ap ei ole Porvoosta, Porvoossa tutkitaan römpsät.

Vierailija
37/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et vie lapsiasi mutsillesi hoitoon jo aikasemmin, kun kerran noin varma olet että synnytys alkaa juuri laskettuna aikana tai lähipäivinä.

Ja miksi sun pitää kulkea ukkosi kanssa kuin paita ja perse ? Mene sairaalaan aikasemmin ja kerro että olet pimahtamassa (kuten kirjoituksesta päätellet oletkin) etkä kestä. Ikävä tuottaa pettymyt, mutta yleensä perhehuoneet ovat tarkoitettu ensisynnyttäjille ei muille. Jos ukkosi ei osaa muuten alkaa hoitamaan täysillä vauvaa, niin syy on jossain muualla kuin siinä että ette saaneet perhehuonetta.

Vierailija
38/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihminen saisi toivoa itselleen parasta?! Jos ap toivoo perhehuonetta, niin toivotaan että hän sen saa. Mitä he**etin diivaa siinä on, jos tunnustaa ettei pärjää jollei saa levättyä rauhassa?!?!

Ja eiköhän tuo ap:n pointti muutenkin ole se, että olisi kiva jos äiti tai JOKU läheinen ihminen tulisi ja osoittaisi että ihmislasta synnyttämään lähtevän naisen elämän helpottamiseksi todellakin halutaan tehdä jotain. Eli äiti esim. voisi sanoa, että jos synnytykset todella sattuu samalle hetkelle, hän pitäisi huolen siitä että joku hakisi taaperon heille hoitoon - jos hän ei itse juuri sillä hetkellä kätilönhommiltaan pääse irtautumaan. Jos siellä on kolme naista jotain koiraa avustamassa, niin kyllä niistä nyt hitto vie yhden pitäisi kyetä lähtemään lasta hakemaan.

Kyllä minä ainakin olisin tosi loukkaantunut tuollaisesta! Jos minun lapseni ja koirani olisivat synnyttämässä, en kahta kertaa miettisi kumman asettaisin tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi.

Vierailija
39/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihminen saisi toivoa itselleen parasta?! Jos ap toivoo perhehuonetta, niin toivotaan että hän sen saa. Mitä he**etin diivaa siinä on, jos tunnustaa ettei pärjää jollei saa levättyä rauhassa?!?!

Ja eiköhän tuo ap:n pointti muutenkin ole se, että olisi kiva jos äiti tai JOKU läheinen ihminen tulisi ja osoittaisi että ihmislasta synnyttämään lähtevän naisen elämän helpottamiseksi todellakin halutaan tehdä jotain. Eli äiti esim. voisi sanoa, että jos synnytykset todella sattuu samalle hetkelle, hän pitäisi huolen siitä että joku hakisi taaperon heille hoitoon - jos hän ei itse juuri sillä hetkellä kätilönhommiltaan pääse irtautumaan. Jos siellä on kolme naista jotain koiraa avustamassa, niin kyllä niistä nyt hitto vie yhden pitäisi kyetä lähtemään lasta hakemaan.

Kyllä minä ainakin olisin tosi loukkaantunut tuollaisesta! Jos minun lapseni ja koirani olisivat synnyttämässä, en kahta kertaa miettisi kumman asettaisin tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi.

että ap sen lapsen on laittanut alulle ukkonsa kanssa. Onko mies tässä aivan kädetön tapaus ? Ei osaa viedä taaperoa hoitoon ? Ap voi mennä edeltä lanssin kyydissä sairaalaan.

Koirahan voi kuolla synnytykseen ja tuskin sitä nyt kukaan koiranomistaja haluaa.

Vierailija
40/74 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Naisella pari murkkua ja ne eivät voi muka hoitaa yhtä taaperoa

- naisella mies ja silti eivät pysty muka koukkaamaan mummolan kautta tarvittaessa

- maailmassa ei olekaan muita ihmisiä, jotka pystyisivät hoitamaan lapsia, kuin ne sukulaiset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan