^^**SyySSiSSit**^^vk17*ma-ke*
Kommentit (28)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12938420&p=1&tmo…
Hyvät kuvat Aadasta ;D
Palaan kohta minäkin...
Pyöräily kiinnosti muutamia. Mulla olis olemassa kunnon pyörä ja siihen lapsen istuin (vielä oikein kallistusmekanismilla). Esikon kanssa tuli joskus pyöräiltyä, mutta nyt se on ollut siskolla lainassa. Kun he pyöräilevät huomattavasti enempi! Että siis eipä tule Mennillä käytettyä.
Juhon mamma, Mennillä on Reiman Minitec töppöset, pysyy hyvin kosteus poissa jaloista kun hiekkiksellä ollaan :) Kenkiä minäkin tosi olena kesää varten miettinyt, kai se ois jotkut ensiaskel popot hommattava!
Mä oon jo aikaa sitten, tai no kuukaus sitten, pessyt sitterit ja lelukaaret pois. Olin innokas pääsemään niistä eroon :) Eikä Menni niitä enää tarvinnut. Turvaistuin hankinta alkais myös olla ajankohtainen kohta, vaikka kaukaloon mahtuukin tosi hyvin vielä. Se vaan on niin makuuasennossa, joka ei Menniä kauheasti nappaa ;) Ja kahteen autoon ois kait hommattava.. Hankalampi noita istuimia on venkslata ees taas.
Kiireinen viikko tulossa. Tänään oikeestaan ainoo päivä jollon ei oo ohjelmaa ja sekin kuluu ihan kauppoja kierrellen. Siskon pojalla on naamiais synttärit vappuna ja pitäis löytää pimuilla hyvät tamineet. Äipälle ja iskälle myös jotain pientä kivaa :D Hauskoja nämä naamiaiset!
Nyt suihkuun, ennen kuin neiti herää.
Dumle ja Menni vajaa 7kk(!) - Niin ja Mennillä muuten TAAS flunssa, yöt aika rikkonaisia tällä hetkellä :/
Maksoin nimittäin äsken tukun laskuja. On se Hesarikin vaan kallis lehti, mutta ilmankaan ei tule toimeen, joten pakko vaan maksaa mukisematta.
Eilinen ilta oli meilläkin vähän huono. Jenni meni klo 20 yöunille, mutta nukkui vaan vajaa 2h ja alkoi sen jälkeen pyöriä ja itkeskellä. Oli varmaan masu kipeä, koska kohta oli vaippa täynnä tavaraa. Neiti tietysti heräsi kunnolla vaipanvaihtoon ja nukahti uudelleen vasta klo 24... Mä en millään jaksais noita keskellä yötä tapahtuvia parin tunnin valvomisia. Onneksi kello oli tällä kertaa suht vähän. Usein ollaan valvottu klo 24-02. Toissa yönä tyttö nukkui toista kertaa elämässään vain yhdellä syötöllä koko yön!!! Toivottavasti ei ollut sattumaa. Välillä joutui kyllä tuttia laittamaan, että itse en kyllä päässyt vieläkään nauttimaa kovin pitkästä unipätkästä.
Eilen illalla ehdin karsia eteisestä tumppuja, pipoja ja kaulaliinoja pois. Nyt tuo sekalainen villavaatekasa odottaa pesijää. Hommiin siis!
Hp olikin jo villavaatteiden kimpussa. Niin minäkin. On tätä pestävää ja varastoitavaa aika paljon näin kevään kynnyksellä.
Hyvääkin tästä touhusta löytyi viikonloppuna. Olin tuskaillut että eikö minulla todellakaan ole kuin kahdet sopivat farkut. Nyt kaivoin kesäpukine laatikon ja sieltä löytyi vaikka kuinka monet sopivat housut! Ihana laihtuminen, taas mahdun moniin pari kesää sitten sopiviin kamppeisiini. Onneksi en ehtinyt housukauppaan.
Annoin viikonloppuna ensi kerran perunaa poikaselle. Seurauksena oli ärtynyt ilta ja kieppuvainen yö. Aamulla tuli valtava kakka. Jätän perunan väliin. tuli keskeytys
Nyt on tytöt kärryttelemässä vauvojansa ulkona naapurin tytön kanssa.
Niin perunasta vielä, että onhan tuota maailmassa muutakin syötävää. Näin kävi meillä keskimmäisenkin kanssa. Vatsa ei ollut valmis vastaanottamaan perunaa kovin varhain. Maistelemme myöhemmin sitten pottua.
Poikasen tekisi selvästi mieli päästä eteenpäin. Häntä harmittaa hirmuisesti kun lelut katoavat lähettyviltä. Varmasti alkaa pian ryömiä. Yrittää nostaa peppua ja takkoo käsillään lattiaa. Istuminen on tukevoitunut hirmuisesti lyhyellä ajalla. Meidän kakkonen ei koskaan ryöminyt eikä kontannutkaan. Hän eteni istuen omalla joogalento-tyylillään. Se oli kätevää menoa, sai pitää kokoajan lelua kainalossa kun liikkui eteenpäin. Ja nopeastikin pääsi istualtaan eteenpäin. Oli hauskan näköistä.
Nyt ei suoriminen riitä tämän huushollin suhteen. Tytöt teki majan sänkyyn ja pyykkikori pursuilee. Ensin taidan kuitenkin syödä jotain.
Mukavaa viikkoa teille.
terv peikkoäet ja APJ 1.10
Viikonloppuna tuli sitten oma piha siistittyä. Peräkärryllinen tuli haravointijätettä ja risuja kaatikselle vietäväksi. Itseasiassa koko hommaan ei mennyt kuin reilu 2h kun koko perheen voimin pihassa huhkittiin, Peppi tosin nukkui.
Muutenkin oli hässäkkää viikonloppuna. Esikoisella on tanssi-show molempina päivinä 2x. On siis tanssinut kilpatanssia viime syksystä asti ja nyt oli ensiesiintyminen. Voi että miten suloinen oli parinsa kanssa :) Loistavasti sujui valssi ja cha-cha. Palkinnoksi hienosta suorituksesta sai sitten valitsemansa legopaketin. Poika on siis vasta 6v ja vetää paremmin kuin isänsä ;)
Pikkulikka meillä menee täällä kovaa ympäri kotia. Seisomaankin pääsee muttei osaa laskeutua. Konttauskypäräkin tuli lainaan serkkutytöltä, taitaa olla jopa tarpeeseen kun ei tuolla tunnun olevan yhtään järkeä tuossa menossa, tänäänkin konttasi laatikoston nuppia päin niin että on kuhmu otsassa.
Yöt menee pääsäntöisesti hyvin. Siis sen jälkeen kun aloin käärimään tytön iltaisin puoliksi peittoon, eli kainaloista alaspäin napakkaan pakettiin niin ei niin ahkerasti konttaile pitkin yötä. Sama taktiikka on ollut käytössä myös isoilla veljillä ja hyväksi havaittu. Hitsin aamuaurinko kun vaan herättää turhan aikaisin, pimennysverhokin olisi jos muistais illalla laittaa.
Ruoka-ajoista ja määristä jossain vaiheessa oli juttua, meillä menee suunnilleen näin:
klo 8 aamumaito ja puuro tai hedelmäsose
klo 11 lounas: lihakasvissose ja maitoa
klo 15 maito ja hedelmäsose
klo 18 päivällinen: kasvissose, joskus myös lihaa. syömisestä n. puolentunnin kuluttua maitoa
klo 20.30 puuro
ja vielä klo 21-22 maitoa riippuen väsymysasteesta.
Ajat ovan n.aikoja mutta suunnilleen noin.
Mutta eipä meille kummempia. Iloista päivää kaikille :)
minttupipsa ja peppi 130907
Nopeasti tulin rustaamaan. Kiirusta ollut. veslin perässä saa koko ajan olla ja samalla pitäs saada kaikki hommat tehtyä. Kun vesli nukkuu, mä vain olen tai hoidan keskeneräsiä asioita. Pakkaamaankin pitäs kohtapuolin.
Yöt ovat olleet parempia, mutta päivät ei. Veslille puhkes toissapäivänä toinen ylähammas ja eilen alkoi pilksitää vierestä toinen. Poitsu on kyllä kiukkunen kuin ampiainen välillä, kun ikeniin niin sattuu. Nyt vain odottelen et puhkeis kunnolla, jotta kiukuttelu loppuis.
Koitin antaa tänään veslille kaupan broilerisosetta, mutta eipäs kelvannu kuten ounastelinkin. Joten itse täytyy edelleen ne tehdä. no eipä niistä paljoa vaivaa ole.
Mieskin tulee jo reilun 5 viikon päästä kotiin. Jee!!! Niin se aika vaan menee ja sitten päästään omaan kotiin ja saan minäkin alkaa laittamaan pihaa. Odotan sitä jo kovasti.
Pyöränistuimista ollut puhetta. Mä ajattelin ostaa kesäksi sellaisen ja kypärän. Saadaan sitten alkaa pyöräilemään.
Mä olen haaveillut ulkomaanmatkasta ja puhuin siitä vanhemmileni. he sanoivat heti että jos vuoden päästä lähetään, niin Vesli tulee heille hoitoon, jotta saadaan miehen kans kahenkeskistä aikaa. Nyt vain sit miestä suostuttelemaan. Toivotaan et viimistään vuoden päästä minäkin pääsisin reissuun.
Mutta nyt täytyy mennä pojan perään.Ja sitten laittaa ulos nukkumaan. palailen taas paremmalla ajalla.
Uma ja Vesli tasan 7 kk
Uusi viikko alkanut taas. Aika kuluu hurjaa vauhtia. Taidan päivitellä tätä samaa asiaa joka kerta tänne kirjoittaessani.. 8)
Ihania kuvia Aadasta. Etenkin se jälkimmäinen.. 8) Uskomatonta että liikkuu jo itse noin paikasta toiseen.
Meillä T ei vielä liiku. Tai siis ei ryömi eikä konttaa. Toki liikkuu pyörimällä kuin rulla lattialla ja napansa ympäri. Muutkin lapset on alkanut ryömiin/konttaan vasta siinä 7-8kk ikäisenä joten toivotaan että Tkin vasta silloin tai vaikka vähän myöhemminkin. On niin ihanan rauhallista kun ei tartte koko ajan pelätä mihin menee ym.
Tukevasti hän istuu jo kyllä. Lattialle voi jättää istuskeleen. Siitä näkee kivasti mitä muut puuhaa.
En muista onko täällä jo ollut puhetta potasta mutta me harjotellaan potalla istumista. Eihän sinne mitään tule eikä oikein ole tarkotuskaan vielä, vain istua ja harjotella siinä oloa. Hyvin on sujunut harjoittelut. 8)
Mulla alkaa kesäloma kohta! Ihanaa! Sitä kyllä olen odottanutkin. Toisaalta aika hassua alottaa loma kun ei vielä olis töissä tarvinnut ollakkaan.. 8)
Koska se Piiu työt aloittaa?
Nyt vauva huutelee, mentävä.
Fiia
Banaanin kera ;) pientä välipalaa naukattava joka välissä. Kun tuo kuntoilu kuluttaa niin pirusti.
Minttupipsa, Voi mikä pieni kisailija teillä siellä! On varmasti ylpeät vanhemmat :) Taitaa olla sunnuntaisin koko perhe Tanssii tähtien kanssa -ohjelmaa raportoimassa ;)
Jaahas, lyhyeen jäi tällä erää. Menni tuolla puhisee vaunuissa. Reppana nukahti jo kaupassa ostoskärryihin, siihen istualtaan (ei siis kaukaloon). Päätä yritin toiselta pidellä ettei aivan retkota.
Palataan kun kerkiää taas :)
Aika menee pitkälti ulkona..
Fiiako kyseli mun " laillistettuun orjuuteen paluusta" ? =) Töihin siis toukokuun puolessa välissä.. Onneksi on pehmeä lasku ja alkuun vain kuusi viikkoa töitä ja sitten alkaa loma.. Perheen pääasiallinen hoito jää sitten miehelle, on asiasta kovin mielissään..
Mutta nyt saunaan..
Muutama kuva poitsusta.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1976615.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1976620.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1976622.jpg
Tulen turinoimaan myöhemmin, kun ehdin. Nyt täytyy kohtapuolin lähteä aamun hikilenkille veslin kanssa. Kesään on lyhyt aika ja paljon pudotettavaa!
Mennillä on aivan järkyttävä räkätauti - Viime yö nukuttiin taas sylikkäin. Tunnin välein imetään räkää. Yskäkin lisämausteena mukana.
Onneks sentään nukkuu ulkona hyvin! Nyt nukkunut jo 2 tuntia partsilla.
Siskon poika 4v tulee tänne hoitoon/leikkimään tänään, jotain kivaa syömistä pitäis lapsille keksiä. Herkkua siis :D
Mennistäkin muutama kuva vaihteeksi:
Näin seisoskellaan marsujenhäkkiä vasten http://www.aijaa.com/v.php?i=1977073.jpg Sisko laitteli Mennille kampauksia http://www.aijaa.com/v.php?i=1977077.jpg Menni ja marsu http://www.aijaa.com/v.php?i=1977084.jpg
Tulipas monta :I
Kevät tuo tullessaan aina nuo ihanat pihahommat, joita moni oli päässyt kokeilemaan. Mä nautin myös pihan laitosta tai nauttisin jos olis pihaa. Viime kesänä laitoin tuota pientä etupihaa, joten siihen ei tarvitse mitään kummempia enää tehdä. Tosin kaipais pientä haravointia ja siistimistä. Talvivaatteiden kimppuun myös minä olen kerinnyt, suurinosa oli kyllä Minjan osalta jo niin huonossa kunnossa että tarvinnut säästellä, roskiin vaan. Vielä oottais talvikengät, monot ja luistimet paikkaansa. Taidan laittaa ne tänään, jos ehdin.
Nyt meen imuroimaan neitosen huonetta kun oli kaatanut karkkipussista sokerit lattialle!
Ihanaa aurinkoista päivää kaikille :D
Söpöjä kuvia oli taas laitettu. Uman pojalla näyttää olevan samanlainen puhuva/laulava koira kuin Jennillä. Meillä sitä rääkätään välillä niin antaumuksella, että koira ei tiedä mitä laulua tai ääntä pitäisi pitää. Kauankohan kestää tytön kovissa otteissa... =) Menni on tosi söpö neiti. Marsu -kuvassa Menni näyttää pieneltä ja marsu todella isolta. Varmaan kuvakulma tekee tepposet tai sitten Dumlella on jättiläismarsuja. ;-)
Viime yö meni taas kahdella syötöllä ja muutamalla vikinällä. Ei siis ole uusiutunut tämä yhden syötön yö.... Ehkä ens yönä....? Aurinko antaa onneksi energiaa. Lakanat vaihtoon tänään ja ruokaa tekemään. Sitä ennen pitäisi kai soittaa hammashoitolaan ja varata Jennille ensimmäinen aika sinnekin. Onko tämä käytäntö muuallakin, että ekojen hampaiden puhjettua pitäis käydä hammashoitajalla kuuntelemassa ohjeistusta ja valistusta hampaiden hoidosta?
Todellakin menee päivät tätä nykyä tuolla ulkona, nytkin upea ilma, joten ihan hetken päästä starttaan lenkille vaunujen ja nukkuvan nyytin kera. Nyt eleillään mun mielestä vuoden parasta aikaa, kun luonto heräilee ja pihamaalla voi rapsutella ja ihmetellä kevään etenemistä.
Olivia konttailee tätä nykyä hurjaan vauhtia eteenpäin, istuskelee tukevasti ja kurottelee jo ylöspäin jaloilleen. Vielä ei seisominen kyllä näytä ihan noin vakuuttavalta kun Mennillä tuossa kuvassaan :). Kiinteitä tarjoilen sen viisi kertaa päivässä eli kahden tunnin välein puputtaa likka aina jotakin. En muista kuka se oli, joka totesi, että joka välissä nykyisin syödään, eikä muuta ehdikkään kun pöperöä eteen pistää...yhdyn tuohon lausahdukseen ihan täysin :). Ihanaa, kun Olivialla tuo ruoka vielä kaiken lisäksi maistuu, toisin kuin siskoilleen aikanaan. Etenkin kakkosen kanssa oli ja on edelleenkin tuon syömisen kanssa hankalaa. Miehen kanssa ollaan ihan ihmeissään miten meidän tytöstä ylipäätänsä on voinut tulla noin ruokarajoitteinen ihminen, me kun syödään ja nautiskellaan ihan kaikkea ennakkoluulottomasti ja pienestä pitäen on lapsillekin tarjottu eri makuja...Jaa, ehkäpä se onkin syy, mene ja tiedä.
Söpöjä kuvia niin Aadasta, Mennistä kuin Veslistäkin. Hauska tapaus tuo Aada, pienenä vinkkinä vanhemmilleen päätti sitten ilmoittaa, että menisin nukkumaan vaunuihin jos viitsisitte laittaa ;). Iloinen olen myös Rakkausvauva siitä, että Aadan yöt ovat sujuneet jo noin hyvin. Meilläkin kiinteiden lisäämisen myötä että tuon treenausvaiheen jälkeen ollaan jo nukuttu paremmin, välillä jopa ihan koko yön. Olen toiveikas, että kuukauden jatkunut yökukkuilu on pian historiaa.
Hp, meille annettiin ennen 6kk neuvolaa ohjeeksi, että hammashoitolasta pitäisi varata aika hammashoitajalle mielellään siinä puolen vuoden tietämille ja siellä jo sitten kävimmekin kuuntelemassa valistusta ja ohjeita. Itse koin sen käynnin ihan tarpeelliseksi, vaikka meillä ei siis yhden ainoaa hammasta vielä olekaan. Sattui oikein mukava ja asintunteva hammashoitaja ottamaan meidät vastaan. Sylkitestiä Olivialta ei otettu, koska hampaita ei ole, mutta muuten se kai kuuluu asiaan.
Sitterin myin pois jokun aika sitten ja jumppamattokin on ollut pakattuna varastossa jo jonnin aikaa. Sen ajattelin säilyttää tuleville lapsenlapsille :). Meillähän se saattaa olla edessä ennemmin kuin halusimmekaan. Esikoinen täyttää 15v loppuvuodesta. Toivotaan kuitenkin, että ihan vielä ei mummoaika koita minulle :).
Olivia heräsi. Heipat!
Kaikki muut vissiin nauttivat ulkoilmasta. Ajattelin vain nostaa meitä, ettei huomennna olla ihan piilossa.
Minäkin nujakoin ulkona aamupäivällä. Käyttelin vähän hienosäätö lekaa ja nyt on hartiat aivan jumissa. Yritin leikkiä kingkongia ja pieniä muutamaa kiveä. Takapihan kivet haittaavat minun silmää. Miehen eivät.
Taitaa pitää vaihtaa tuo vaippa. Ei ole kiva olla kakka housussa ja äiti vaan nakuttaa.
aurinkoa,
peikkoäet ja APJ
kirjoittelen minäkin. Huhtikuun alussa oltiin viikko Lapissa, oli kyllä aivan mahtavaa, kun oli valtavasti lunta ja aurinkokin paisteli. Lentomatkat Eeron kanssa menivät taas hyvin.
Meilläkään ei vielä kokonaisia yöunia nukuta, mutta paremmin kuitenkin jo sujuvat. Yleensä heräilee puolen yön aikoihin, jolloin tutilla ja sylillä rauhoittuu takaisin nukkumaan. Sitten kolmen jälkeen alkaa heräillä ja hamuilee rintaa, jolloin nukahtaa kunnolla vasta syötyään. Yleensä me herätään vasta noin klo 8, mutta aamusyöttö on jo 6-7 aikoihin.
Imetystä olen nyt vähentänyt neljään kertaan vuorokaudessa. Kesäkuussa olen menossa töihin ja sitä ennen olen aikeissa lopettaa kokonaan. Poika vain on alkanut tuttipulloa vierastaa ja korvikkeen vain sylki ulos. Nyt on onneksi jääkaappikylmänä nokkamukista sitä jkv juonut.
Eero oppi nousemaan seisomaan noin kuukausi sitten ja pari viikkoa sitten alkoi kontata. Nyt etsii koko ajan uusia paikkoja, missä voisi nousta ylös ja rakastaa kävelyttämistä. Taaperokärrylläkin tepastelu jo sujuu, mutta pitää varoa, ettei kippaa taaksepäin. Muutenkin saa kyllä koko ajan vahtia poikaa, jotta pää säästyisi suuremmilta kolhuilta. Melkein sen tietää, että kun vähän aikaa Eero viihtyy hiljaa itsekseen, on löytynyt taas uusi jännittävä paikka, jossa voi kokeilla uusia taitoja. Roskikset on pojan erityisiä mielenkiinnon kohteita, varsinkin vessan roskis ja vaipparoskis!
Ande ja Eero 130907
Miko aamu unosilla, pian lähdetään neuvolaan. Poika mielestäni kovasti hoikistunut, kyllä tuo ahkera liikkuminen tekee tehtävänsä.. Syö kuitenkin entiseen malliin todella hyvin, pieni hedelmäsose purkki on hänelle vain " alkuruoka" .. =) Ei siis pidä nälkää kuin hetken. Yöt menee edelleen hyvin, kuvittelin tuon uusien taitojen opettelun vievän yöunet, mutta ei..
Aika kuluu pihalla ja paljon lasten harrastusten parissa. Pelejä, treenejä ja makkaranpaisto iltoja.. Onneksi viikonloppuna ei mitään menoja.
Olen tainut saada tuolla ulkona touhutessa hieman aurinkoa naamaan.. Eilenkin illalla niin tuntui kasvoissa kireyttä.. Olen taas niin virtaa täys kun kevät koitti.. Näin se on mennyt aina.. Talven olen puoli nukuksissa.
Iloisin mielin palailen töihin. Eri asia olisi, jos Miko menisi jo nyt ulkopuoliselle hoitoon.
Mutta nyt valmistautumaan..
Piiu ja Miko, joka tänään 8 kk.. =)
Terkut täältäkin aurinkoisesta Espoosta. Ihanaa kun tulee kevät, johan sitä harmautta ja synkkyyttä riittikin. Ainut miinus on että nuo makkarin verhot eivät pidä aurinkoa loitolla, sälekaihtimienkin välistä säteet pukkaavat sisälle jo aikaisin. Mutta aikaisinhan meillä herätään i varje fall joten haitanneeko tuo mitään.
Juups, Dumlella on jättimarsuja- hihii! Ja meilläkin on Hilja taas räkäinen, taitavat nämä Menni ja Hippu sairastaa aina samaan aikaan, kun kerran ovat samana päivänä syntyneetkin :) Meillä taitaa kyllä tulla lisää purukalustoa, kaksi alhaalla ei taida neidille riittää. Yöt ovat siis aika moista pelleilyä, tissillä notkumista ja silleen. Äiteetä väsyttää mutta eipä mahda mitään.
Opetushommat tältä keväältä on pulkassa ja sain lähetettyä tuntiseurannan palkanmaksuun. Mukavaa lisä-ansiota tulossa kun äitiysloma loppuu, jes!
Asunto on vaan myynnissä ja nyt ymmärrän paremmin niitä jotka ovat kertoneet että se myyntiaika tuntuu ikuisuudelta. Meidän kämppä on ollut siis netissä vasta 2,5 vkoa mutta tuntuu ettei tätä saada myytyä ikinä. Kolme esittelyä takana ja kahdessa ei ole käynyt ketään- kääk! Tällä viikolla menee sitten kuulemma jotain mainosjakelua lähialueelle, jospa se sitten herättäisi ostajat.
Töistäkään ei ole mitään kuulunut, hirvittää kun omat duunit ovat jo jaettu pois ja uusista ei tietoa. Pankissa kävimme viime perjantaina ja nyt on laina-asiat hallussa, kunhan vaan saisi ne työt järjestykseen että löytyisi sillekin lainalle maksaja. Hiukan taas hirvitti kun entistä asuntoa ei ole myyty ja työkuviotkin on vielä rempallaan. Jotenkin sitä ei vaan voi uskoa ihmisen sanaan vaan pitäisi olla jotain konkreettisempaa... Ehkä tämä tästä.
Rästitenttiin lukeminen on aloitettu, neljä kirjaa pitäisi urakoida tässä kuukauden sisään. Eka on puolivälissä joten kiire senkin kanssa tulee kun ne opukset on monisatasivuisia. Aika väsynyt ja voimaton/saamaton olo vieläkin, mitähän vitamiiniruisketta sitä pitäisi ottaa?? Hiustenlähtö sentään on loppunut ja käsihoidossakin tuli käytyä. Parturiin pitäisi päästä sillä edelliskerta oli heinäkuussa. Jeps, kyllähän kerran vuodessa riittää - eller hur?
Kuukautisia ei näy eikä kuulu, yösyöttöjä on vähintään kaksi joten eipä niitä taida hetkeen tullakkaan. En tietenkään kaipaa mutta hiukan ihmettelen kun esikoisen jälkeen ne tosiaan alkoivat jo 2 kk päästä synnytyksestä.
Hilja liikahtelee aika rauhalliseen tahtiin vieläkin. Osaa kieriä ja punkeaa istumaan sylissä ja sitterissä muttei pysy siinä kyllä jos yksin jättää vaan kaatuu johonkin. Seisoo jämäkästi jos seisottaa mutta itse ei siis vielä nouse mihinkään. Eikä siis ryömi eikä konttaa mihinkään, mutta ehtiihän tässä vielä- loppukuusta tulee vasta 7 kk täyteen.Tuosse se neiti nyt heräilee ja rähjää imetystyynylle joka on laitettu esteeksi kierimiselle. Taidanpa siis painua syöttämispuuhiin.
Terkkuja kaikille sisseille ja mukavaa alkanutta kevättä!
t: Typykkä ja Hilja hipsukka 2909
Mielettömän lämmin sää ulkona! Oli ihan liikaa päällä, kun äsken tultiin vauva-tanssista. Nyt tekis mieli syödä tötteröjäätelöä pihapenkillä istuen! Jätski kuuluu mun kesäherkkuihin, sitä kuluu paljon!
Typykällä on monta isoa asiaa meneillään. Mä olen huono antamaan rohkaisua, kun itsekin stressaan helposti asuntoon, työpaikkaan ja pankkiin liittyvissä asioissa. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä ennemmin tai myöhemmin. Mun luonne on vähän sellainen " kaikki tänne mulle heti NYT!" , joten asioiden järjestymisen odottelu on toisinaan tuskallista. Typykällä on toivottavasti paremmat hermot!
Mullakin toi hiustenlähtö on helpottunut. Uutta hiusta pukkaa paljon. Ihmeellinen untuvikko kasvaa tuossa otsalla hiusrajassa. Jenni kyllä nyhtää tukkaa säännöllisesti, joten ei tässä kovin paksua kuontaloa ehdi kertyä. Varsinkin illan viimeisellä imetyksellä tykkää nyhertää hiuksia nyrkkiinsä, jos en ole niitä muistanut laittaa kiinni. Ihan samaa mieltä olen Typykän kanssa, että kampaaja kerran vuodessa on ihan hyvä määrä! =) Tänä vuonna saattaa kyllä tulla jopa kaksi käyntiä! Viimeksi kävin tammikuussa ja nyt jo huomaan haaveilevani uudesta visiitistä. Täällä Espoon Leppävaarassa on ihan törkeät hinnat kampaamoissa. Melkein 100 euroa menee, kun leikkauttaa ja värjää tämän ihan perusmallisen tukan! Halvemmalla pääsin, kun Helsingissä asuttiin, mutta ei viitisisi sinne asti lähteä kampaajalle.
Eipä kai muuta tähän hätään. Neiti kiskoo unia parvekkeella, joten voisin jopa minäkin hetkeksi oikaista sohvalle.
Ajattelin tässä lähteä käymään kohta töissä moikkaamassa.
Ihana kevätaamu eteläisessä-suomessa:)
Hauskat kuvat kun Aada ilmoitti että on aika mennä päikkäreille:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1969974.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1969977.jpg
Iskä puki sitten tytön ulos ja heti sammui:)
Palataan myöhemmin...