Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät! Otetteko ikinä omia hetkiä niin että lapset on hoidossa ja te kotona/kuntosalilla/kaupassa yksin/nukkumassa?

Vierailija
21.04.2008 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapsen 10.00 aikaan päiväkotiin ja olen kotosalla/ostoksilla/kirjastossa iltavuoron alkuun saakka. Pieni oma hetki tekee oikein hyvää. Vapaapäivinäni en vie poikaa hoitoon ja viikonloppuisin vietän aikani hänen kanssaan.

Vierailija
22/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että lasten kustannuksella pidetään siivouspäiviä, kampaamopäiviä jne. Suurimman osan asioinnista pystyy hoitamaan niin, että lapset ovat mukana. Kun vain viitsii nähdä vähän vaivaa.

Eri asia on sitten sairastapaukset tai sellaiset lääkärikäynnit, joille lapsia ei voi ottaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totuuden nimissä on kyllä sanottava, että pph:na minua ärsyttää suunnattomasti se, jos lapsen vanhempi menee lyhyen työpäivän jälkeen kotiinsa nukkumaan ja tulee muksunsa hakemaan vasta neljältä. Ilkee vielä hakiessaan haukotella, että kävin kotona nukkumassa muutaman tunnin, ja hyvinpä nukuttikin. ARGGHHH!!

Vierailija
24/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. että kotoa käsin työtä tekevänä mulla voi yhtäkkiä olla päiviä ettei juurikaan ole töitä tehtävänä (olen yrittäjä ja työt vaihtelee). Silloin voi kieltämättä tulla huono omatunto, mutta toisaalta en aamuisin voi tietää onko mulla töitä vai ei. Yhtäkkiä voi asiakas soittaa ja haluaa että teen työn heti saman päivän aikana. Siksi lasten on pakko olla päiväkodissa vaikka onkin joskus ollut tilanteita että hyvin olisivat voineetkin olla kotona.

Toisaalta en pode huonoa omaatuntoa, koska ovat lyhyitä päiviä ja satunnaisesti myös kotona miehen kanssa arkisin!

Vierailija
25/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet voi itse tehdä samoin, vai yleensä se että toinen vanhempi sai levätä hetken?

Vierailija
26/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pitäiskö lapset pitää koulustakin kotona jos vanhempi on kotona?

Vierailija:

Joskus olen vienyt lapset hoitoon, kun olen ollut kipeä (ranne murtunut, en pystynyt nosteleen lapsia). Silloin sain olla useampana päivänä seitsemän tuntia (!) yksin kotona. Taivaallista. Toisaalta tuli hyvinkin syyllinen olo...

Vierailija
27/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on viikolla vapaapäivä, en vie lasta hoitoon. Haluan tietty viettää aikaani hänen kanssaan, koska melko varmasti sitten olen viikonloppuna töissä.

Vierailija
28/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoon. Siellä tosin suurin osa lapsista onkin osapäiväisiä ja kokopäivälapsilla on mitä kummallisempia järjestelyjä - aamupäivä eri " tarhassa" , sitten hetkeksi hoitajalle ja iltapäivällä joku ip-kerhotyyppinen tms. Ja joku vielä kuskaamaan lasta paikasta toiseen.

Eli kovin vaihtelee maittain. Saksassa varmaan 70% äideistä oli kotiäitejä ja lapset siis silti hoitossa noin 4 tuntia päivässä ma-pe.

Vierailija
29/29 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen sairaana, on mun silti jaksettava hoitaa lapsetkin kotona, ja kun täytyy asioida vain päivisin auki olevissa virastoissa, on sinne raahattava lapsetkin mukaan. Olisi helppoa, kun voisi sellaisina päivinä viedä lapset hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme