Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh, jouduin synnytyksen jälkeen itse vaihamaan veriset lakanat

Vierailija
20.04.2008 |

vuodeostastolla. Hemppa oli alle 90 ja pyörytti ja heikotti puhumattakaan juuri leikatusta episiotomi-haavasta. Olin ehtinyt olla osastolla pri tuntia yöllä, kun lakanat olivat veriset ja kysyin kätilöltä, että saisinko uudet lakanat. Kätilö sitten sanoikin, että voin vaihtaa ne itse..Samoin kuin jouduin hakemaan ja etsimään ruot ja juomat itse ja kipulääkkeitä hakemaan, vaikka juuri ja juuri pysyin tolpillani.

Aika karua meininkiä. Kukaan ei tullut kysymään / tarjoamaan apua vauvanhoidossa, vaikka olin niin poikki rankasta synnytyksestä. Onko tää siis ihan perusmeininkiä vuodeosastoilla????

Kommentit (273)

Vierailija
141/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kipeä esikoinen voi synnytykseen mennä...

Vierailija
142/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero paikka onkin keskellä yöllä juoksennella kätilöiden tiellä synnytyssalissa ja vetää kaikki mahdolliset piuhat irti seinistä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut ruuat paitsi iltapala tuotiin sänkyyn. Tarjottimet haettiin pois jos ei itse ajoissa sitä pois kantanut.

Vauva otettiin hoitoon yöllä jos itse halusi nukkua.

Särkylääkkeet tmv. tuotiin sängyn viereen kun niitä pyysi sisäpuhelimen kautta.

Kerran taisin lakanatkin veristää ja joku ne vaihtoi sillä välin kun menin suihkuun.

Ja itse olin hyväkuntoinen synnytysten jälkeen.

Vierailija
144/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnyttänyt kerran Tammisaaressa ja kerran LKS:ssä, eikä kyllä mitään yhteistä ap:n kohtelun kanssa. Hyvin on hoidettu, passattu suorastaan, jos passaamiseksi katsotaan vaikkapa ruuan tuominen huoneeseen tai veristen lakanoiden vaihto tai imetysohjaus.

Vierailija
145/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se täysin kiellettyä ole.

Kaverini 7v oli mukana siskonsa synnytyksessä. Toinen kaverini on ollut muinoin, ollessaan 7v, mukana, kun hänen veljensä syntyi. Tiedän myös yhden 4v pojan, joka oli mukana siskonsa synnytyksessä

eli kai se on kiinni perheistä, sairaalasta ja hoitohenkilökunnasta, miten menetellään.

(Kaksi näistä tapauksista siis 2000-luvulla ja yksi 1970-luvulla)

Vierailija
146/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nekin liian kaukana. t:18

Vierailija
147/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kättärillä ja sain kyllä apua hoitajilta eikä

kipul. tarvinnut itse hakea. Kova kiirus niillä hoitajilla oli, muttei siellä omanonnensa nojaan jätetty.

Vierailija
148/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sai siis kaikki tehdä itse. Kerran erehdyin kysymään, että voisiko vauvan viedä siksi aikaa jonnekin, kun käyn suihkussa ja klö sanoi, että jätä sänkysi viereen tai tuo kansliaan, mutta kansliassa ei välttämättä ole ketään...No, enpä sitten vienyt kansliaan..

Särkylääkkeet ja ruoat piti siis itse hakea käytävän päästä ja sinne yritin sitten hoiperrella. Hälytyskello oli sängyssä, mutta osastolle tullessani klö sanoi, että aamulla sitten voi itse tulla kansliaan eikä soittaa siis kelloa.

Osastosta jäi todella negatiivinen kuva ja tuntui, kuin sai yksin olla ja hoitaa kaiken itse. Siksi halusinkin jo 36 h kuluttua kotiin, jossa sentään saa apua.

Vierailija
149/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei lapset saa edes ultriin tulla mukaan.

Missä sairaaloissa on lapset saaneet tulla synnytykseen mukaan?

Vierailija
150/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaiken huippu oli musta se, että ne veriset lakanatkin joutui itse vaihtamaan, vaikka olin n. 4 h sitten synnyttänyt ja 2 h sitten kärrätty rullatuolilla osastolle, kun en pysynyt vielä pystyssä...

Vierailija
151/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin sitten verisissä lakanoissa ja lähtisin vauvan kanssa kotiin mahdollisimman pian. Siellä sentään mies pystyy pitämään meistä huolta 24/7. Ihmetyttää vain jälleen kerran, että miksi verovaroja maksetaan. Ja tuollaisille laiskoille hoitsuille piti vielä isot korotukset maksaa. Pyh.

Vierailija
152/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisi teille lakanatkin vaihtaa valmiiksi..! Raskaus ei ole sairaus ja synnytys on TÄYSIN NORMAALIA TOIMINTAA! Voin kuvitella, kuinka kotiin päästyänne passuutatte miestänne ja pahimmassa tapauksessa äitiänne ja anoppiannekin:)

Vierailija
153/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta synnytykseen saa. Muistaakseni yhdessä neuvolan synnytysvideossakin oli taapero mukana. (Isä toki myös pitämässä huolta, ettei vetele mitään piuhoja...)

Vierailija
154/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai pitäisi teille lakanatkin vaihtaa valmiiksi..! Raskaus ei ole sairaus ja synnytys on TÄYSIN NORMAALIA TOIMINTAA! Voin kuvitella, kuinka kotiin päästyänne passuutatte miestänne ja pahimmassa tapauksessa äitiänne ja anoppiannekin:)

Käsittääkseni esim. sektio tai eppari eivät ole täysin normaalia toimintaa. Vai meinasitko, että itsestään nämä toimenpiteet ilmestyvät synnyttäjään? Myöskään hemoglobiini 90 ei ole normaalia. Itse sain jo verensiirron tuollaisesta tilasta. Ja jos kerran synnytys on normaalia, niin miksi ihmeessä se pitää sairaalassa tehdä? Kotonahan sen voi sitten tehdä...

Vierailija
155/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla 6 tikkiä alapäässä ja kolme isoa verta vuotavaa peräpukamaa, ei voi istua eikä seistä ja jumalaton kipu. Plus hempan ollessa alle 90 alka ihan vaan pyörryttämään ja synnytys voi olla myös rankka ja uuvuttava. Jos joskus olisin tarvinnut apua, niin kyllä kiitos synnytyksen jälkeen.

Vierailija
156/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Synnytys on normaalia toimintaa, mutta normaalia ( eli näin ei ole ollut vuosituhansia) ei ole, että siinä leikataan eppari tai että se tapahtuu sairaalaassa tai että nainen jätetään ilman apua sen jälkeen (ilman hoitsujen tai sukulaisten tms.)

Vierailija
157/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

persees taitaa olla melkoinen tapaus sitten!

Vierailija
158/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että hyväkuntoinen synnyttänyt on kykenevä vaihtamaan omat lakanansa koska täytyyhän sitä kotonaankin jotain tehdä.

Henkilökuntaa on vähän ja/tai he ovat laiskistuneet. Ennen vanhaan hoitohenkilökunta vaihtoi liinavaatteet sekä toi ruoan sänkyyn.

Ei suvun tarvitse olla hoitamassa potilasta sairaalassa se on hoitohenkilökunnan tehtävä.

Minäkin olen lakanani itse sairaalassa vaihtanut.

Vierailija
159/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki muut ruuat paitsi iltapala tuotiin sänkyyn. Tarjottimet haettiin pois jos ei itse ajoissa sitä pois kantanut.

Vauva otettiin hoitoon yöllä jos itse halusi nukkua.

Särkylääkkeet tmv. tuotiin sängyn viereen kun niitä pyysi sisäpuhelimen kautta.

Kerran taisin lakanatkin veristää ja joku ne vaihtoi sillä välin kun menin suihkuun.

Ja itse olin hyväkuntoinen synnytysten jälkeen.

Vierailija
160/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan. Kaadut siis mieluummin pyörtyneenä synnärin käytävälle kuin pyydät apua? Kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat :DDDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme