Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh, jouduin synnytyksen jälkeen itse vaihamaan veriset lakanat

Vierailija
20.04.2008 |

vuodeostastolla. Hemppa oli alle 90 ja pyörytti ja heikotti puhumattakaan juuri leikatusta episiotomi-haavasta. Olin ehtinyt olla osastolla pri tuntia yöllä, kun lakanat olivat veriset ja kysyin kätilöltä, että saisinko uudet lakanat. Kätilö sitten sanoikin, että voin vaihtaa ne itse..Samoin kuin jouduin hakemaan ja etsimään ruot ja juomat itse ja kipulääkkeitä hakemaan, vaikka juuri ja juuri pysyin tolpillani.

Aika karua meininkiä. Kukaan ei tullut kysymään / tarjoamaan apua vauvanhoidossa, vaikka olin niin poikki rankasta synnytyksestä. Onko tää siis ihan perusmeininkiä vuodeosastoilla????

Kommentit (273)

Vierailija
261/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin alistavaa, että tuossakin tilassa OIKEA nainen, sisukas eikä " kernaperse" hoitaa itse itsensä ja lähtee saman tien sairaalasta kotiuduttuaan istuttamaan perunat ja tekemään peltotyöt miestenkin puolesta.

[/quote]

Ja kaiken sen jälkeen mies lähtee kavereiden kanssa ulos juhlimaan varpajaisia.. Meidän kulttuurissa suomalainen sisu on pyhyyden ydin ja naisen on parempi vaan kestää kaikki ja olla valittamatta " turhista" niin kuin ennen vanhaan.

Toisissa kulttuureissa naista taas juhlitaan synnytyksen jälkeen ja on seremonioita, joissa juhlitaan synnyttänyttä naista ja naisen hdelmällisyyttä. On se synnyts vaan ihme ja naisen elämän kohokohta.

Vierailija
262/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen syntymä on ihme ja ihana asia, mitä hemmetin väliä sillä on jos ne poikkarini itse vaihdan, kun siihen pystyn, enkä juoksuta ja passuuta hoitajia turhaan?

Vierailija:

On se vaan niin alistavaa, että tuossakin tilassa OIKEA nainen, sisukas eikä " kernaperse" hoitaa itse itsensä ja lähtee saman tien sairaalasta kotiuduttuaan istuttamaan perunat ja tekemään peltotyöt miestenkin puolesta.

Ja kaiken sen jälkeen mies lähtee kavereiden kanssa ulos juhlimaan varpajaisia.. Meidän kulttuurissa suomalainen sisu on pyhyyden ydin ja naisen on parempi vaan kestää kaikki ja olla valittamatta " turhista" niin kuin ennen vanhaan.

Toisissa kulttuureissa naista taas juhlitaan synnytyksen jälkeen ja on seremonioita, joissa juhlitaan synnyttänyttä naista ja naisen hdelmällisyyttä. On se synnyts vaan ihme ja naisen elämän kohokohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis hoitohenkilökunnan pitäisi teitä palvella synnytyksen jälkeen?

Vierailija
264/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän palveluala-asenteeseen enemmän. Jo pääsykokeissa.

Vierailija
265/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi siis hoitohenkilökunnan pitäisi teitä palvella synnytyksen jälkeen?

Ihan samalla tavalla kuin te alatiehörhöilijät pelottelette, että sektio on yksi suurimpia avoleikkauksia, niin miten luulet tällaisen ihmisen itse vaihtavan lakanat tai hakevan itselleen ruokaa?? Kun minulta leikattiin umppari ja lähdin itsekseen vessaan, niin hyvä, ettei isketty lepositeisiin!! On se kumma, miten asia muuttuu, kun kyseessä on synnytys. Ja toisekseen synnytyksessä voi menettää reilusti verta -> anemia -> sairaus, voi joutua tekemään epparin -> tikit -> haavan parannuttava, jne. Onhan sydärikin luonnollista, mutta ei kukaan odota sydänkohtauksesta toipuvan itse vaihtavan lakanansa.

Vierailija
266/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli käy tiputuksessa välillä sairaalassa suolisto-ongelmansa taka ja sitäkin passataan siellä kuin ketä tahansa muutakin, vaikka ihan perusterve parikymppinen sälli muuten onkin. Sairaalaan päästyään hänestä vain tulee täysin invaliidi. Kukaan ei käske tehdä mitään.

Vierailija
267/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut jo kauan ulkomailla. En voi olla huomaamatta suomalaisen yhteiskunnan piilotettua agressiivisuutta ja alistamista naisia kohtaan. Uskomattominta on se etta naiset itse menevat mukaan siihen. Tassa hyva esimerkki. Suomiko muka tasa-arvoinen maa,? Vain jos siita on etua miehille!

Vierailija
268/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallispuudutuksessa tehtiin ja päivän olin osastolla. Paremmin palveltiin kuin synnytyksen jälkeen... Eli kyllä siinä on asenteista ja kyykyttämisestä kyse. Turha edes väittää mitään muuta.

Vierailija
269/273 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lakanoiden vaihtaminen mikään uroteko ole. eihän se ole kuin heittää sänkyyn, kun saa valmiin puhtaana pinosta ottaa silloin kun haluaa (ja ihan varmasti saa sairaalassa hoitajilta apua ainakin jos malttaa hieman odottaa). vasta kotona se muuttuu uroteoksi kun joutuu itse pesemään ja silittämään, etenkin kun synnytyksen jälkeen ei pariin viikkoonkaan ole vielä täysin toipunut. tosiasiassa en tiennyt hbl:ni olevan niin matala, koska olo oli niin euforinen. olin kipeä ja väsynyt mutta sain hoitoa esim. minut täytyi katetroida ainakin ensimmäisen vuorokauden ajan synnytyksen jälkeen, mutta lakanat osasin vaihtaa edelleen itse:) niin kermaperse olen kuitenkin että minusta ei olisi kätilöksi eikä muuksikaan hoitajaksi.

306

Vierailija
270/273 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haukkuvat vuoroin toisiaan, vuoroin kätilöitä.

Eivät kovin fiksuille nämä kommentit kuullosta.

Vierailija
271/273 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaneekohan joku todella asialleen omistautuva kotirouva sillä hb:tä?

Vierailija
272/273 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia synnytyksen jälkeen aloittaa suursiivousta kotona heti sairaalasta päästyäni. Eli noin kahden päivän sisällä ollaan oltu jo järjestämässä kotia. Ne jotka ei pääse liikkeelle tarvitsee tietysti apua ja tuore äiti lepoa. Ei siitä vielä niin pitkää aikaa ole kun naista makuutettiin vuodeosastolla toista viikkoa. Silloin oli synnyttäjiäkin enemmän, mutta hoitajia on ollut aina liian vähän.

Vierailija
273/273 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiinista käytetään lyhennettä Hb.

Vierailija:

Ai hemoblobiinia vai? Ei mä luulen, että se tarkoittaa hemoglobiinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi