Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te laihat ja sirot naiset syötte?

Vierailija
30.12.2014 |

Päivittäin siis, kertokaapas! Kertokaa myös pituus ja paino ja kuinka harrastette liikuntaa.

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

165/50. Syön mielestäni aika tavallisesti, mutta varmaan suht terveellisesti. Tyypillinen aamiainen puuroa, raejuustoa, pähkinöitä, ruoaksi sitä mitä työpaikan ruokala tarjoaa, välipaloina hedelmiä, pähkinöitä, myslejä, leipää, puuroa, jogurttia + mitä milloinkin. 

Tärkeää ehkä se, etten koskaan syö herkkuja ellei oikeasti ole hyvää eli en ota jotain keksejä, kun en erityisesti tykkää. Eli vältän ns. turhia kaloreita. En koskaan osta esim. kaupasta suklaapatukkaa mukaan. 

Valikoin, että esim. murot, myslit oikeasti terveellisiä valintoja, ei siis mitään ylisokerista jne. Jogurtti luonnonjogurttia oikeilla marjoilla jne. 

Nälässä en koskaan ole - silloin häviää energiat. 

Liikun lähes päivittäin. Juoksen, käyn salilla, ryhmäliikunnoissa, joogassa ja vaikka mitä. Liikun paljon myös lasten kanssa. Joskus käyn vain kävelyllä tai venyttelen. En liiku pakkomielteisesti. 

Lihaskunto on erinomainen - mitatusti. 

Vierailija
82/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm/58-59kg

Aamupala: kaurapuuro, mustikkakeitto, tomaatti, tee

Lounas: pieni annos kotiruokaa, porkkana, tee

Välipala: mandariini tai omena ja muutama cashew-pähkinä, tee

Päivällinen: kotiruokaa, puoli lautasta salaattia, kahvi ja pari palaa suklaata

Iltapala: siivu ruisleipää: leikkele, juusto, vihannes ja maitorahkaa+raejuustoa+marjoja

Meillä kotiruoka tehdään yleensä itse ja laitetaan sekaan paljon kasviksia myös. Pyritään välttämään liian rasvaisia tuotteita. Juon lähinnä vain vettä, viikonloppuisin vähän herkuttelen.

Juoksen/pyöräilen 2-3krt viikossa, samoin teen lihaskuntoharjoituksia 2-3krt. Käyn myös kerran viikossa tanssitunnilla. Teen toimistotyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan normaalisti ja pieniä annoksia.

Vierailija
84/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen dieetti pitää hoikkana.

Vierailija
85/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia kotiruokaa lähinnä syön, tärkeintä on että syö vain sen verran että nälkä lähtee mutta ei tule sellaista ylikylläistä oloa.

Vierailija
86/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä: en lähes ollenkaan liiku, vaikka pitäisi.

160/59

Vierailija
87/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

180cm/61kg

Aamupala: paahtoleipää puolitoista palaa, sokeroimatonta kreikkalaista jogurttia jossa 6,5% rasvaa, tee kevyt maidolla

Lounas: kohtuullinen annos kotiruokaa, vesi, jälkruoaksi pala tummaa suklaata

Välipala: kakkua/pullaa/jäätelöä, kahvi kevytmaidolla

Päivällinen: kotiruokaa, 1/4-puoli lautasta salaattia

Iltapala: pala tummaa suklaata

Vierailija
88/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

160/59

Etkä myöskään ole laiha ja siro :D

Vierailija
89/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön normaalisti mutta täytyy myöntää joskus unohdan syödä kun uppouduin taiteen pariin. Ja joskus menee päiviä pelkällä leivällä. Joskus taas saatan ahmia herkkuja paljonkin. 

Vierailija
90/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa.

Vierailija
91/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä milloinkin    syön kun on nälkä

Vierailija
92/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en liiku lounas 1 peruna+1 lihapulla+salaatti. Kun liikun tuplaan lounaan. Muutoin syön 1 leivän tai hedelmän n 3 h välein verensokerin tasapainoksi. Paino ei laske eikä nouse, koska syön sen verran kuin kulutan.

Vierailija
93/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään tiukkaa ateriarytmiä tai ruokavaliota enkä myöskään harrasta säännöllisesti liikuntaa. Esimerkiksi tänään olen syönyt hiukan kaurapuuroa mustikoilla (kipeänä ei ruoka oikein maistu), mutta toimistopäivinä syön kunnollisen lounaan alkukeittoineen ja jälkiruokineen, jos niitä on tarjolla. Iltaisin syön lämpimän aterian, joka saattaa olla sen verran myöhään ettei ole tarvetta erilliselle iltapalalle. En myöskään tavallisesti syö aamiaista paitsi viikonloppuisin ja lomalla tai jos sitä on tarjolla. Syön herkkuja ja napostelen, mutta saamani energiamäärä pysyy kohtuudessa.

Nyt nelikymppisenä painan alle 49 kg, suurimman osan aikuiselämästäni olen painanut 48 kg (pituus 162 cm). Pituuskasvuni päättyessä painoin 38 kg ja lukioikäisenä 43-46 kg.

Vierailija
94/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia ruokaa närpitään pieniä annoksia. Se on se hoikkuuden salaisuus 👍

Kyllä minä ainakin syön ihan normaalisti, en närpi mitään. Annoskokoni on kaiketi ihan normaali, kun suurin osa einesannoksista mitä olen syönyt on ollut mielestäni sopivia. En tosin syö eineksiä kovin usein. Ihan normaalia ruokaa, kasvispainotteisesti. Herkkuja syön, mutta kohtuullisia määriä, esim jätskiä riittää pieni kipollinen kerralla, ei tartte koko pakettia mättää.  Ja tykkään liikkua, en himourheile, mutta lenkkeilen, hiihdän, käyn toisinaan salilla jne fiiliksen mukaan.

Vierailija
95/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

160/59

Mutta et olekaan laiha, et edes hoikka noilla mitoilla.

Vierailija
96/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on usein kutsuttu pieneksi ja siroksi. Omasta mielestäni olen ihan keskiverto, 164/52. Ikää 42. Suuri Salaisuus on varmaan siinä, että syön vain kun on nälkä. En usko mihinkään jatkuvasti muuttuviin ravintosuosituksiin, en noudata säännöllisiä ruoka-aikoja, en noudata lautasmallia, en laske protskuja ja hiilareita, en lähde mukaan mihinkään pinnalla olevaan hössötykseen kuten vaikka pätkäpaasto tai karppaus. Kasvissyöjä olen ollut vuodesta -96. 

Aidosti tykkään kyllä esimerkiksi parsakaalista, vihreistä pavuista, porkkanasta jne. Ja erilaisista salaateista. Ja juustoista! Syön myös karkkia tai jäätelöä tms. jos mieli tekee, mutta vähän ja harvoin. Ihan vaan siksi kun pienikin määrä riittää tyydyttämään makeannälän. Liikun kävellen päivittäin koska on koira plus en omista ajokorttia. Joskus käyn uimassa, siinäpä ne.

Vierailija
97/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

170cm/58-59kg

Iltapala: siivu ruisleipää: leikkele, juusto, vihannes ja maitorahkaa+raejuustoa+marjoja

Meillä kotiruoka tehdään yleensä itse ja laitetaan sekaan paljon kasviksia myös. Pyritään välttämään liian rasvaisia tuotteita. Juon lähinnä vain vettä, viikonloppuisin vähän herkuttelen.

Juoksen/pyöräilen 2-3krt viikossa, samoin teen lihaskuntoharjoituksia 2-3krt. Käyn myös kerran viikossa tanssitunnilla. Teen toimistotyötä.

Ja ihan normaalipainoinen olet. Kaukana laihasta.

Vierailija
98/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170cm/58-59kg

Ja ihan normaalipainoinen olet. Kaukana laihasta.

Haluaako ap olla alipainoinen? Miksi ihmeessä? Epäterveellistä ja hormonitoiminta loppuu. 

Vierailija
99/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin joskus siron ja hoikan ystäväni kanssa ruokailuista. Pituus hänellä vähän päälle 160 cm, painoa en tiedä, mutta ei voi paljon yli 40 kg olla. Suhde ruokaan on ehkä hivenen vääristynyt. Sanoi syövänsä esim. lounaalla töissä pikanuudelipussin ja banaanin, sama ruokavalio illalla kotona tai sitten vaan leipää. Jos käydään ulkona syömässä, tilaa ihan aina kananfilettä ja kasviksia. Annoskoot ovat hänellä erittäin pienet ja ruoka vähärasvaista. Liikkuu myös paljon, juoksee pitkiä lenkkejä.

Vierailija
100/126 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan joillekin yllätys, että hoikat ihmiset syövät melko vähän. Siis verrattuna isompiin ihmisiin. Itse olen 44v, 164cm ja 52kg. Harrastan paljon liikuntaa ja syön kunnolla. Mutta en todellakaan syö niin paljon kuin tuhdimmat ystäväni. Heille tuntuu useimmin olevan asiaankuuluvaa, että ruuasta vedetään ähky. Itse inhoan sitä oloa.

Syön terveellisesti ja sen verran, että nälkä lähtee. Herkuista en niin välitä, joskus voin syödä jonkun makean jutun. Roskaruokaa syön joskus.

Ihminen ei oikeasti tarvitse ruokaa niin paljon. Ei pitäisi olla yllätys, että hoikat syövät vähemmän, vaan tajuta, että itse syö ihan liikaa, jos siis on liikaa kiloja.

Näin taitaa olla. Kirjoittelin tuonne aiemmin miten opiskelijana 20-30 ikäisenä pystyi syömään oikeasti mitä tahansa. Enää en, piti minunkin ottaa "lusikka kauniseen käteen" nelikymppisenä, ja vähän miettiä vaikka just niitä annoskokoja.

Aineenvaihduntaa tms ei voi syyttää, vaan näin keski-iässä mulla on auto, enkä kävele enää joka paikkaan kuten opiskelijana kaupungin keskustassa. Nyt kauppareissutkin tehdään autolla. Menen töihin autolla. Sellaista arkiiikuntaa ei enää ole, mitä nuorempana tuli ihan vaan kävellessä paikasta toiseen, helposti 1,5 tuntia päivässä (pelkkä koulumatka oli puoli tuntia suunta reipasta kävelyä).