Jos sinulla olisi oma velaton asunto, niin luopuisitko siitä siksi, että uusi kumppani niin vaatisi yhteenmuuton takia?
Haluaisi muuttaa yhteen, mutta minä taas haluaisin asua erillään. Käytännössä joutuisin myymään nykyisen velattoman asuntoni, jossa tykkään asua. Ikää kun on se 40 +, niin ei oikein näillä päivillä elämän jälkimmäisellä puoliskolla jaksaisi sitä tilannetta, että jossain välissä menee lusikat jakoon ja joutuu taas ruveta sitten katsomaan omaa asuntoa. Siinä vaiheessa varmasti ketuttaa, kun tuli luovuttua siitä omasta aikaisemmasta asunnosta vain lähinnä toisen mielihalujen takia.
Kommentit (44)
Meillä mies pisti oman asuntonsa vuokralle kun muutti luokseni. Parin vuoden päästä myi sen ja osti minulta puolet asunnostani. Siitä on jo 20 vuotta aikaa.
En tietenkään muuttaisi yhteen jos haluaisin asua erillään. Jos haluaisin muuttaa yhteen niin laittaisin asuntoni vuokralle.
Luopuisin mieluummin tuollaisesta kumppanista.
Minä itse halusin myydä, koska ei ole järkeä pitää kahta omakotitaloa. Ostin pienen kaksion, jossa voin sitten viettää omaa aikaa, kun kaipaa omaa aikaa.
Mikä kumppanin perustelu on asunnosta luopumiselle? Ja miksi ette harkitse vuokraamista?
miten niin "joutuisi myymään". Ainahan sen voi laittaa vuokralle jos ei halua myydä.
Minä en muuttaisi yhteen kenenkään kanssa, joka vaatii minua tekemään jotain mitä en halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen täysin varma, että se sika pettää ja on väkivaltainen.
Ja sehän on sanomattakin selvää, että alkoholi maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi laittaa asuntoasi vuokralle?
No en todellakaan. Siskolla ja hänen miehellään on useampi vuokra-asunto, kaikki käytännössä uutena hankittuja. Olen nähnyt, että mihin kuntoon vuokralaiset saa sen kämpän parissakin vuodessa niin ei kiitos. Kulumaa ja jälkiä on enemmän kuin itse saan aikaan 20 vuodessa. Vessan ovet keränneet kostetutta holtittoman suihkuttelun takia niin että menneet pilalle ym ym. Eikä tuo ole vain yksi tai kaksi tapausta, vaan hyvinkin yleistä. En todellakaan halua ketään paskomaan kämppääni. Vuokralaisille se kämppä on todellakin vain vuokrakämppä, eli kulutustuote, ei mitään muuta.
Ap
Mun mielestä päällimmäinen kysymys ei ole asunnon myynti, vaan se ettet halua muuttaa yhteen. Jos päädyt myymään asunnon vain toisen mielipiteen takia, niin ei paras alku yhdessäasumiselle.
En ymmärrä, millä lihaksilla joku voisi tuota vaatia.
siis mitä varallisuutta mies tuo pöytään ja kuinka meinasitte yhdessä kartuttaa yhteistä omaisuutta?
Et tietenkään myy jos haluat siinä asua. Mies pois jos ei ymmärrä. Mikä hällä on perimmäinen syy että joutuisit luopuun asunnosta. Onko luotettava ettei ole rahojen perässä.
Miksei mies myy omaansa ja muuta sinun luokse. Hän voisi maksaa sinulle esim. vuokraa. Ja ylipäätään ei pidä muuttaa yhteen, jos ei halua. Olet nelikymppinen, elämää on jäljellä vaikka kuinka paljon. Yhteen ehtii muuttaa myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen täysin varma, että se sika pettää ja on väkivaltainen.
Ja sehän on sanomattakin selvää, että alkoholi maistuu.
Ja lisäksi haisee pahalle. Ja se pakaran Peppi Pitkätossu -tatuointikin on mauton.
Olet valinnut miehen huonosti, jos ylsi asunto on ongelma. Nuo on köyhien ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse halusin myydä, koska ei ole järkeä pitää kahta omakotitaloa. Ostin pienen kaksion, jossa voin sitten viettää omaa aikaa, kun kaipaa omaa aikaa.
Joo entinen mieskin yhtäkkiää halusi ostaa itselleen "rentoutumispaikan" eli rivarikaksion. Vietti täälä sitten yhteistä aikaa uuden tyttöystävänsä kanssa. Hälytyskellot soi toki heti, mutta mitenkäs sitä aikuista kieltämään ja eihän sitä ketään omista... Itse en tällaiseen kehtsisi alkaa kun on naimisissa ja 2 lapsen isä, mutta jotkut kehtaa. Hän on siis ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Siskolla ja hänen miehellään on useampi vuokra-asunto, kaikki käytännössä uutena hankittuja. Olen nähnyt, että mihin kuntoon vuokralaiset saa sen kämpän parissakin vuodessa niin ei kiitos. Kulumaa ja jälkiä on enemmän kuin itse saan aikaan 20 vuodessa. Vessan ovet keränneet kostetutta holtittoman suihkuttelun takia niin että menneet pilalle ym ym. Eikä tuo ole vain yksi tai kaksi tapausta, vaan hyvinkin yleistä. En todellakaan halua ketään paskomaan kämppääni. Vuokralaisille se kämppä on todellakin vain vuokrakämppä, eli kulutustuote, ei mitään muuta.
Ap
Vuokratakuu ja sitten sen kokoinen vuokra että siitä jää joka kuukausi rahaa tuleviin korjauksiin. Ihan normaalia kulumajälkeä noi kertomasi. Vessan ovet on helppo uusia eivätkä ole edes kovin kalliita, parketti voidaan hioa ja lakata uudestaan, seinät maalata tai tapetoida jne jne. Varaudut vaan siihen että saat parissa vuodessa säästettyä vuokrasta 5-10t korjusrahastoon.