Mitä te laihat ja sirot naiset syötte?
Päivittäin siis, kertokaapas! Kertokaa myös pituus ja paino ja kuinka harrastette liikuntaa.
Kommentit (126)
159 cm, 51 kg, 32 v. Ruokaa syön.
24v, 53kg, 162cm
Aamupala: aina puuro raejuustolla, mustikoilla ja sokerittomalla mehukeitolla.
Lounas: joku valmisruoka (esim. lohikiusaus / pinaattikeitto+kananmuna / joku salaatti)
Välipala: jos on nälkä niin sokeriton proteiinipatukka tai esim. siemennäkkileipä
Päivällinen: tänään söin kaksi kasvispihviä + ruisleipää joiden väliin laitoin salaattia, ketsuppia ja suolakurkkua = terveelliset hampurilaiset.
Iltapala: pari palaa ruisleipää kevytmargariinilla, päällä kurkkua
Lisäksi usein varsinkin jos olen käynyt salilla niin tuohon päälle joku herkku, proteiinijäätelö- tai rahka. Viikonloppuisin syön usein ulkona ja syön karkkia, mutta ei yleensä övereitä. 100g karkkia riittää usein vaikka joskus meneekin lisäksi sipsipussi :D Tasapaino on tärkeää!
Ravintola_alalla kirjoitti:
49kg/165cm, ikää 30v. Aamuisin juon 2 kuppia kahvia maidolla. Aamupalan syön yleensä töissä: 1x rahka, jossa banaania, mansikoita tms. marjoja mitä löytyy + pari pähkinää. Päivällä töissä en syö tai jos syön eväänä on kevyt salaatti tai leipä. Päivinä joina "en syö" mukana on välipalapatukka, banaani tms. nopea eväs. Iltapäivällä ennen kotiin lähtöä kahvi maidolla + joku herkku, esim. keksi tai pari palaa suklaata. Kotiin palatessa kunnon ruoka (iso annos), en kuitenkaan ikänä syö mitään missä ei ole kasviksia esim. pelkkää pastaa tms. Aina siis kasvikset, salaatti + joku proteiininlähde. Lihaa en syö lainkaan. Iltaisin leipää jos nälkä + usein pieni annos n. 50-75g jäätelöä. Liikun n. 3krt vko sali/juoksu. Tuolloin syön enemmän. Vapaapäivinä myös syön melko huolettomasti mitä haluan, usein herkkuja ym. menee enemmän kuin tavallisesti. Juon alkoholia 1-2 annosta myös aika usein (3krt/vko) iltaisin.
Aamulla pieni voileipä täysrasvaisella juustolla, maitokahvi
Lounas myskikurpitsa-linssikeittoa, loraus oliiviöljyä. Ei leipää
Päivällä maitokahvi, ei pullaa.
Päivällinen hapankaaligulassia, kevyttä mutta ravitsevaa iso lautasellinen.
Illalla 1 dl turkkilaista jugurttia marjoilla ja hapankorppu juustolla
Ikää 63v joten vaikka olin tunnin vesijumpassa ja koko päivän liikenteessä enempää ei voi (eikä tarvitse) syödä
53v, 170 cm/58 kg. Aina ollut hoikka. Tällä hetkellä 2sali/vko, kävely 2-3 x 45 min/vko. Syön 3-4 päivä, pääasiassa terveellistä ruokaa, kasvispainotteista. En juuri syö leipää, pastaa tai perunaa, koska niillä saan painon nousemaan aika äkkiä. Tunnen helposti olossani parinkin kilon nousun, olo on heti jotenkin ähky. Kai se johtuu siitä, kun keho on tottunut tähän hoikkaan olotilaan.
Hoikka voi syödä mitä vaan niin kauan kunnes alkaa tarttumaan vyötärölle?
Minä söin ihan mitä tykkäsin ja paljon roskaa ja makeaa (jäätelöä, keksejä, limsaa, päivittäin) silloin joskus 20-30 vuotiaana. Olin 160cm ja 50-52 kg. Oikeaa ruokaa kuten lasagne saattoi mennä koko iso vuoka yhdessä illassa! Nykyään sellaisen kun teen, se on tarkoitettu nelihenkiselle perheelle. :)
Jossain 40 tienoilla alkoi tarttumaan. Nyt olen 45 ja laihduttamassa muutamaa kiloa pois.
Väittäisin että helposti hoikkana pysymiseen syynä on geenit. Kaikilla ei rasvasolujen määrä ole suuren suuri ja se on ominaisuus, jolle ei mitään voi. Toivoin joskus nuorena aikuisena että olisi tarttunut, rasvaa, "oikeisiin paikkoihin" mutta ei, ei mitenkään. Vasta nelikymppisenä...
Syön useita kertoja päivässä pieniä ruoka-annoksia (pääateriat suurin piirtein lautasmallin mukaisia) mitään erityistä ruokavaliota en noudata, mutta ja pyrin siihen, että 80 % syömästäni ruuasta on niin sanottua terveellistä ruokaa. Pyrin myös siihen, että syön sen verran mitä kulutan jolloin paino pysyy hyvin kurissa. Olen nainen yli 65 v. ja painan 61 kiloa, olen 165 cm pitkä, lihaksiakin jonkun verran on, vartalon malli on omppu ja vyötärö n. 80 cm eikä löllöä läskiä ole. Harrastan reipastahtista kävelyä päivittäin ja osa kävelystäni voi olla myös ns. hyötyliikuntaa ja kävelyn lisäksi käyn kuntosalilla 2 kertaa viikossa.
Mitä sattuu. En ole koskaan ollut ylipainoinen, niin kroppa pitää huolen ettei paino nousekaan kunhan kuuntelen sitä. Jos jonain päivänä syön tuhdisti, niin voi olla että seuraavana syön tosi vähän.
Tavallinen päiväni syömisineen: aamulla 2 ruisleipää juustolla ja vihanneksilla, lounaaksi joko edellispäivän ruokaa tai sitten joku lihapiirakka/pulla/munakas, välipaloja en syö, päivällinen on kotiruokaa (eilen lihapullia ja pastaa tomaattikastikkeessa). Iltaisin en paljoa syö ikinä. Ehkä jonkun hedelmän tai jogurtin. Ei ole nälkä.
Olen 44-vuotias, 154cm ja 51kg.
^Ai niin, kävelen n. 5krt viikossa 7km:n lenkin. Ja olen kotioloissakin sellainen että hyppään sohvalta vähän väliä. Kirjaa voin lukea tunnin tai katsoa sarjaa sen verran, mutta montaa tuntia en löhöä kuin kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka voi syödä mitä vaan niin kauan kunnes alkaa tarttumaan vyötärölle?
Minä söin ihan mitä tykkäsin ja paljon roskaa ja makeaa (jäätelöä, keksejä, limsaa, päivittäin) silloin joskus 20-30 vuotiaana. Olin 160cm ja 50-52 kg. Oikeaa ruokaa kuten lasagne saattoi mennä koko iso vuoka yhdessä illassa! Nykyään sellaisen kun teen, se on tarkoitettu nelihenkiselle perheelle. :)
Jossain 40 tienoilla alkoi tarttumaan. Nyt olen 45 ja laihduttamassa muutamaa kiloa pois.
Väittäisin että helposti hoikkana pysymiseen syynä on geenit. Kaikilla ei rasvasolujen määrä ole suuren suuri ja se on ominaisuus, jolle ei mitään voi. Toivoin joskus nuorena aikuisena että olisi tarttunut, rasvaa, "oikeisiin paikkoihin" mutta ei, ei mitenkään. Vasta nelikymppisenä...
Lihavana jos puhuu mitään geeneistä niin saa aina osakseen syyttelyä, että tunkee vaan liikaa ruokaa ja herkkuja kurkusta alas. Mutta jollainhan tuon täytyy selittyä, että osan elimistöt käsittelee kalorit ainakin tehokkaammin eikä ne jää vartaloon kiinni.
Moni hoikka täällä tuntuu syövän paljon enemmän kuin moni tukevampi. Itselle painonhallinta on aina ollut vaikeaa järkevällä syömisellä ja runsaalla liikunnallakin. Lasagnevuoasta saan yleensä 6 annosta eikä herkkuja tule nykyään koskaan mitenkään ahmittua, hyvin pieniä määriä harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla pieni voileipä täysrasvaisella juustolla, maitokahvi
Lounas myskikurpitsa-linssikeittoa, loraus oliiviöljyä. Ei leipää
Päivällä maitokahvi, ei pullaa.
Päivällinen hapankaaligulassia, kevyttä mutta ravitsevaa iso lautasellinen.
Illalla 1 dl turkkilaista jugurttia marjoilla ja hapankorppu juustolla
Ikää 63v joten vaikka olin tunnin vesijumpassa ja koko päivän liikenteessä enempää ei voi (eikä tarvitse) syödä
Miksi alapeukkuja?
Terveellistä kasvispanotteista ruokaa, lisäksi lihaa, täysrasvaista juustoa, öljyä, maitotuotteita, leipäkin saattaa olla täysjyvää.
Ei mitään dieetti/ rasvaton hapatusta
52v, 160 pituus ja paino 49kg. En harrasta mitään liikuntaa ja syön ihan tavallista kotiruokaa. En syö mitään makeaa, karkkeja, jätskiä, pullaa sun muuta.
51 v, 174 cm, 62 kg
Hoikkuuden salaisuus surkeat geenit, eli kolesteroli nousee herkästi korkeaksi. Olen ratkaissut ongelman sillä, että käytän hyvin vähän eläinrasvoja. Syön aamulla puuroa, marjoja ja sokeroimatonta mehukeittoa. Välipala on pari hapankorppua ja rasvaton viili. Lounas on usein omatekoista keittoa ja pari ruisleipää, jossa päällä Alentajaa ja vihanneksia. Päivällinen usein kasvispihvejä tai kalaa, perunoita, keitettyjä vihanneksia. Iltapala on teetä. Välipalaksi saatan jossain välissä syödä päärynän, porkkanan, banaanin tms. Syön aika paljon, mutta eläinrasvoja ei oikeastaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
173cm/60kg Aamuisin joko puuroa tai smoothie (riippuu kuinka kiire, joskus jää myös väliin) Yksi lämmin ruoka päivässä, joko yliopistolla tai kotona, perusruokia Välipala jugurtti tai leipää Iltapala jugurtti tai leipää (eri kuin välipala) Jos kauhea väsymys illalla niin en jaksa välttämättä syödä iltapalaa.
Jugurtin vois vaihtaa rahkaan.
Jos tolla saa hyvät yöunet,mikäs siinä.
Näyttää olevan joillekin yllätys, että hoikat ihmiset syövät melko vähän. Siis verrattuna isompiin ihmisiin. Itse olen 44v, 164cm ja 52kg. Harrastan paljon liikuntaa ja syön kunnolla. Mutta en todellakaan syö niin paljon kuin tuhdimmat ystäväni. Heille tuntuu useimmin olevan asiaankuuluvaa, että ruuasta vedetään ähky. Itse inhoan sitä oloa.
Syön terveellisesti ja sen verran, että nälkä lähtee. Herkuista en niin välitä, joskus voin syödä jonkun makean jutun. Roskaruokaa syön joskus.
Ihminen ei oikeasti tarvitse ruokaa niin paljon. Ei pitäisi olla yllätys, että hoikat syövät vähemmän, vaan tajuta, että itse syö ihan liikaa, jos siis on liikaa kiloja.
En varmaan muiden mielestä kovin terveellisesti. Tai no syön paljon vihanneksia ja hedelmiä, mutta samaan aikaan syön varmasti ihan liikaa sokeria ja kovaa rasvaa, sekä liian vähän proteiinia. Hoikkana pysyn varmaan siksi, että olen aina ollut urheilullinen. Olen luistelija ja lajin tueksi käyn salilla ja pilatestunneilla. Harrastan myös sukeltamista.
Niin, jos itse on tottunut syömään paljon, vaikuttaa siltä, että hoikka syö todella vähän, vaikka hän söisi normaalisti.
Normaalia ruokaa närpitään pieniä annoksia. Se on se hoikkuuden salaisuus 👍
syön lähinnä paperisia nenäliinoja
Paino 62, pituus 165, ikä 62, nainen.
Teen raskasta siivoustyötä sairaalassa.
Riippuen työvuorosta mutta vrk. syömiseni on suurin piirtein tässä ja näitä vaihdellen:
Yksi ruisleipäpala, päällä voimariinia ja kurkkua.
Vähän maustamatonta jogurttia ja mysliä.
Kahvia mukillinen, hieman maitoa.
Lihakeittoa/kalakeittoa yksi annos.
Pulla, mukillinen teetä jossa sokeria.
Työvuoron päätyttyä jos ei ole liian heikko olo ja niskaan ei koske, vielä voileipä.
Ajelen myös paljon vapaapäivinä polkupyörällä.
Jos käyn kotitalossani "Äidin lihapatojen" ääressä ´, paino nousee heti.
Tällä konstilla olen pitänyt painoni 25-vuotiaasta lähtien.