Tori.fin Toridiili myyjän näkökulmasta, kun myy keräilytuotteita?
Kannattaako? Olen toridiilin tulosta alkaen myynyt tavaraa vain noudolla, mutta tosi moni kyselee postituksen perään. Minulla on myynnissä uusia ja uudenveroisia Arabian astioita, arvokkaita keräilyleluja, vähän käytettyjä hajuvesiä ym pikkutavaraa, jossa on aika paljon rahaa kiinni. Mikään ei kuitenkaan ole ns pakkomyynnissä, että ei haittaa pitää näitä tavaroita itsellänikään. Ihan millä sattuu ehdoilla en ole halukas myymään.
Mietityttää sen takia, jos ostajalla on samanlainen esim. muumimuki, mutta rikkinäinen ja sanoo torin ylläpidolle, että minun lähettämä muki tuli rikkinäisenä perille. Tai että kallis hajuvesi ei ole aito, vaikka tietenkin on, mutta ostaja sanoo niin saadakseen sen ilmaiseksi. Tai että paketista puuttuu jotain tms. Tai että pakettia ei noudeta, mitäs sitten, se tulee takaisin minulle ja rahat palautetaan ostajalle. Kauhea vaiva tyhjästä ja toinen ostaja olisi sen oikeasti ostanut.
Onko nämä ihan turhia pelkoja? Kannattaako unohtaa tori ja myydä esim ebayssa mieluummin? Vintedistä olen lukenut paljon tarinoita, miten ylläpito on joku AI botti joka menee automaattisesti ostajan puolelle, oli ostaja rehellinen ja oikeassa tai ei. Eihän se nyt niinkään voi olla, että kaikki riskit on myyjällä/ mikään ei suojaa myyjää huijareilta?
Kommentit (21)
Usein siellä ei ole mitään oikeata ostajaa edes, vaan feikkiostajien toridiilikyselyt ovat botteja, joiden funktio on markkinoida maksullista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole turhia pelkoja. Nykyään on todella paljon huijareita. Jos tuo myyntitapa, mitä käytät nyt on hyväksi havaittu, pysyttele siinä.
Joo kyllähän nämä pelkästään noudollakin menee kaupaksi, mutta hitaasti ja jokaisen noutajan välissä on useampi kyselijä postituksen perään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Usein siellä ei ole mitään oikeata ostajaa edes, vaan feikkiostajien toridiilikyselyt ovat botteja, joiden funktio on markkinoida maksullista palvelua.
En ihmettelisi. Ennen torin uudistusta katsojia oli nopeasti satoja, mutta nyt muutama hassu pitkänkin ajan jälkeen. Onkohan nuo katsojamäärien tilastot ihan oikeassa edes, miten voi olla niin vähän. ap
Millä alustolla on järkevämmät ehdot niin myyjän kuin ostajankin kannalta? Ja toimiva asiakaspalvelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettelisi. Ennen torin uudistusta katsojia oli nopeasti satoja, mutta nyt muutama hassu pitkänkin ajan jälkeen. Onkohan nuo katsojamäärien tilastot ihan oikeassa edes, miten voi olla niin vähän. ap
Olen tässä nyt helmikuulta asti testannut toria ja vintediä ja laittanut täsmälleen samat ilmoitukset. Torissa katselukertoja 1-5 ja Vintedissä 20-30. Kertoo sen missä ostajat ovat. Otin sitten toridiilin käyttöön kokeeksi että tuleeko enemmän katselukertoja ja kauppoja. Ei yhtään mitään eroa. Kaksi tuotetta olen myynyt diilillä ja nekin alle 5€ kauppoja. Kaikki kalliimmat tavarat myyn joko noudolla tai rahat tilille paketti postiin. Mitään särkyvää en myy diilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä nyt helmikuulta asti testannut toria ja vintediä ja laittanut täsmälleen samat ilmoitukset. Torissa katselukertoja 1-5 ja Vintedissä 20-30. Kertoo sen missä ostajat ovat. Otin sitten toridiilin käyttöön kokeeksi että tuleeko enemmän katselukertoja ja kauppoja. Ei yhtään mitään eroa. Kaksi tuotetta olen myynyt diilillä ja nekin alle 5€ kauppoja. Kaikki kalliimmat tavarat myyn joko noudolla tai rahat tilille paketti postiin. Mitään särkyvää en myy diilillä.
Mielenkiintoista! Se vaan jos otan sen diilin käyttöön joihinkin tavaroihin ja joihinkin en, niin antaako se sitten minusta hämyn kuvan myyjänä. Jos vaan kaikkiin ilmoituksiin pistää, että en käytä toridiiliä. Rahat tilille ja paketti postiin periaatteella voin postittaa? Särkyviä astioitakin postitin useamman ennen tuota uudistusta ja ei tullut koskaan mitään valitusta, että mikään olisi mennyt rikki. Riskihän siinä kuitenkin on olemassa, vaikka pakkaisi hyvin.
ap
Muumiastioiden kohdalla on helppo tulla huijatuksi kun niitä on niin monilla. En ikinä suostuisi toridiiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole turhia pelkoja. Nykyään on todella paljon huijareita. Jos tuo myyntitapa, mitä käytät nyt on hyväksi havaittu, pysyttele siinä.
Joo kyllähän nämä pelkästään noudollakin menee kaupaksi, mutta hitaasti ja jokaisen noutajan välissä on useampi kyselijä postituksen perään.
ap
Mikä estää sinua postittamasta tavallisena pakettina, ilman toridiiliä?
Ebay ei ole yhtään parempi myyntipaikka, päinvastoin. Huijaukset on sielläkin ihan yleisiä. Väittävät ettei paketti ole tullut koskaan perille vaikka seuranta näyttää että toimitettu on. Ylläpito on aina ostajan puolella sielläkin. Myyntikulut suuremmat kuin millään muulla ja aspa on tekoäly. Jos ei kieli suju kuin natiivilla niin pulassa olet.
Olen myynyt useita taidelasiesineitä toridiilillä. Helppoa ja nopeaa; pakkaa hyvin, printtaa osoitelappu ja postiin. Jokainen kauppa on toiminut kuten pitääkin ja ostajilta tullut vain positiivista palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista! Se vaan jos otan sen diilin käyttöön joihinkin tavaroihin ja joihinkin en, niin antaako se sitten minusta hämyn kuvan myyjänä. Jos vaan kaikkiin ilmoituksiin pistää, että en käytä toridiiliä. Rahat tilille ja paketti postiin periaatteella voin postittaa? Särkyviä astioitakin postitin useamman ennen tuota uudistusta ja ei tullut koskaan mitään valitusta, että mikään olisi mennyt rikki. Riskihän siinä kuitenkin on olemassa, vaikka pakkaisi hyvin.
ap
Minulla on nyt halvat tavarat diilillä ja kalliimmat keräilyjutut ilman diiliä. Yhden käden sormilla voi laskea myös ne ilman diiliä myydyt. Muutama noutanut isompia joita ei voi postittaa. Käytän Matkahuoltoa lähetyksiin ja minulla on kertynyt pisteitä paljon joten annan sen euron alennuksen torin kautta ostajille. Eli jos ei ole tuttu tuo pistesysteemi niin tässä lyhyesti: kun tilaat verkkokaupoista Matkahuollon pakettina ja noudat paketin heti saat pisteitä joilla saat 1€ alennuksen esimerkiksi paketin lähetyskulusta.
Postillakin on nyt edullisemmat pakettihinnat, olikohan tämän kuun loppuun.
En kyllä itse tuohon toridiiliin suostu. Postittaa kyllä voin kun etukäteen maksu
TORIDIILI EI KANNATA KOSKAAN. Menetät tuotteen kun toridiiliä käyttänyt sanoo että sait jäljitelmän. Älä mene näitten huijarisikojen vipuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt useita taidelasiesineitä toridiilillä. Helppoa ja nopeaa; pakkaa hyvin, printtaa osoitelappu ja postiin. Jokainen kauppa on toiminut kuten pitääkin ja ostajilta tullut vain positiivista palautetta.
Pitää todellakin osata pakata ja nähdä vaivaa pakkaamisessa niin uskaltaa myydä kalliimpiakin tavaroita. Videokuva tai valokuvat pakkaamisesta auttaa asiaa. Vuosien varrella myynyt kymmeniä lasitavaroita ja vain yhdestä myyjä reklamoinut.
Postitin jopa suuren aalto maljakon ja ehjänä meni perille. Aika harva taitaa osata pakata kunnolla särkyviä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun toridiiliä vaatinut ilmoittaa saavansa vain lasimurusia ja näyttää kuvan voit miettiä onko sinua huijattu. Toridiili mahdollistaa ostajalla kieroilun eli saat tuotteen ilman maksamista kun laitat jonkun feikkikuvan. Kukaan ei tarkista onko ostajalla puhtaita jauhoja pussissaan.
Minä myyn vain paikan päältä hakeville !
Säästyy ongelmilta
Vierailija kirjoitti:
Minä myyn vain paikan päältä hakeville !
Säästyy ongelmilta
En hae Imatralta mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä estää sinua postittamasta tavallisena pakettina, ilman toridiiliä?
Tätä mietin, että kirjoitan jatkossa kaikkiin ilmoituksiin, että voin postittaa ilman toridiiliä. En ole siis ottanut sitä vielä käyttöön. Mietin vaan, että annanko epäluotettavan kuvan itsestäni siinä, että miksi en lähettäisi toridiilillä kun se on ostajalle turvallisempi ja halvempi.. Mutta ei kyllä kiinnosta menettää tavaroita huijareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun toridiiliä vaatinut ilmoittaa saavansa vain lasimurusia ja näyttää kuvan voit miettiä onko sinua huijattu. Toridiili mahdollistaa ostajalla kieroilun eli saat tuotteen ilman maksamista kun laitat jonkun feikkikuvan. Kukaan ei tarkista onko ostajalla puhtaita jauhoja pussissaan.
Tekoälyä käytetään nuihin kuvahuijauksiin, ainakin Vintedissä monille käynyt niin! ap