Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kuristaa kurkkua paidan kauluksen hellä kosketus kaulalla?

Vierailija
16.04.2008 |

Tänään olen huomannut. Paidan kaulus on o-muotoinen, pienempi halkaisijaltaan kuin mitä minulla normaalisti on. Kaulus ei kuitenkaan mitenkään purista tai kurista, hellästi koskee kaulaa.

Miksi oksettaa? Miksi paidan kauluksen kosketus tuntuu ahdistavalta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näköjään voi pitää tällaista paitaa. Pakko toisella kädellä vetää paitaa pois kaulalta, että kangas ei kosketa kurkkua.

ap

Vierailija
2/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mikä siinä on, mutta tuntuu ikävältä. Kampaajallakn se kappa inhottaa ja paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki t-paidat ym. pissä sellainen normaali kaula-aukko ahdistavat hirveästi. Puhumattakaan jostain poolopaidoista. Ja siis eivätole pieniä, eivätkä mitenkään konkreettisesti kurista, mutta ahdistaa kaulaa kamalasti. Itsepidän vain avonaisia paitoja juuri tuon takja

Vierailija
4/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö. En minä noin helppoon retkuun sentään mene :)

Vierailija
5/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ensimmäinen kerta kun huomaan tällaista ahdistusta kurkussa. No, ehkäpä tosiaan siksi kun ei juuri tule tällaisia paitoja pidettyä, jossa kaulus on näin ylhäällä kaulalla.

ap

Vierailija
6/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-on paljon miehiä jotka ei siedä kravaatteja kaulassa kun kuristaa.

Vierailija
7/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmasti onkin. Siksi kuitenkin ihmettelen niinkin paljon, että tämän viestiketjun aloitin, kun olen tällaista " kaulahuivi" -tyyppiä. Pidän paljon kaulassa huiveja, ympäri vuoden. Ihan samalla tavalla huivi koskee kevyesti kaulaa, enkä ole ikinä huomannut ennen tällaista. No, onhan tietysti paidan kauluksen reuna eri tavalla ärsyttävä kuin pehmeä huivi koko kaulan alueella.

ap

Vierailija
8/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmmm -voipa ollakin! Eipä tullut mieleen, että niskat jumissa voisi vaikuttaa tällä tavalla....

ap

Vierailija
9/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täysin epätieteellinen tutkimus kaveripiirissä osoitti, että ne joilla oli syntyessään napanuora kaulan ympärillä kokivat kaulukset ahdistaviksi. Ehkä se on se ihon muisti...

Vierailija
10/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta täysin epätieteellinen tutkimus kaveripiirissä osoitti, että ne joilla oli syntyessään napanuora kaulan ympärillä kokivat kaulukset ahdistaviksi. Ehkä se on se ihon muisti...

Ensiksi naurahdin tässä tuolle ajatukselle...ihon muisti muka. Pyh! Suljin tämän viestiketjun ja katselin muita keskustelun aloituksia. Sitten hoksasin tämän jutun ja palasin ketjuun.

Itsestäni en tiedä, mutta 4-vuotias tyttöni on aina ollut naurettavan tarkka siitä, että kaulan kohdalla ei saa olla liikaa tavaraa. Jos talvihaalarin alla on fleecehaalari, fleecen vetskari ei tietenkään saa olla ylös asti vedettynä. Vaikka vetoketju ei ole ollenkaan tiukka kaulan kohdalta, tyttö melkein oksentaa jos laitan vetoketjun ylös asti.

Ja tällä oli napanuora 2 kertaa kaulan ympärillä. Vanhemmalla lapsella ei ollut, ja hän ei kurkkua arista ollenkaan. Kummallista :)

ap

Vierailija
11/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se välttämättä ole mikään valtava mötikkä, vaan itselle ihan huomaamaton. Kilpirauhanen on kuitenkin suurentunut.

Vierailija
12/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkut haluaa pitää avokaulaisia paitoja, olen luullut että he haluavat esitellä tissivakoaan, mutta heitä ahdistaakin paidan kireä kaulus...

tää olis siis vitsi...

Vierailija
13/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kumpikaan voi pitää mitään poolokaulustyyppisiä puseroita kun kokevat ne ahdistaviksi. Jos on mitään siihen viittaavaa oiretta, kävisin verikokeissa. Mut jos tuo ahdistus on ainoa oire, ei varmaan kannata hätäillä..

Vierailija
14/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kuukautta. MInusta tutkittiin kaikenmaailman struumat jne. ja loppupeleissä selvisi että mulla on ruokatorvi tulehtunut ja kivun aiheutti närästys. Lääkkeillä hoitui.

Vierailija
15/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuora -teoria ei päde ainakaan minuun.

Vierailija
16/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen äiti oli joskus kertonut että hänellä oli ollut myös toi napanuora kaulan ympäri. Siis jälkikäteen, mene ja tiedä sitten...

Vierailija
17/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla kilpirauhasen liikatoimintaa ja kilpirauhanen suurentunut?

Hikoiletko paljon, saatko sydämentykytyskohtauksia, kun laitat kädet eteesi vapiseeko ne? Oletko laihtunut?

Vierailija
18/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisiko sinulla kilpirauhasen liikatoimintaa ja kilpirauhanen suurentunut?

Hikoiletko paljon, saatko sydämentykytyskohtauksia, kun laitat kädet eteesi vapiseeko ne? Oletko laihtunut?

Vierailija
19/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itääkö aina lukea koko ketju, ennen kuin saa saa vastata. Kun luin avauksen, minulle tuli välittömästi mieleen kilpirauhasen liikatoiminta. Itselläni on sitä ja äidilläni myös. Äitini kertoi aina, kuinka häntä ennen kuin liikatoiminta todettiin ahdistivat korkeakaulaiset puserot, itse en ole sellaisia koskaan käyttänytkään, varmaan juuri siksi, että jos käyttäisin niitä, ne ahdistaisivat.

Vierailija
20/21 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nimittäin jo unohtanu koko jutun. mutta poolokaulusta en kyllä voisi pitää, pitää repiä kaulusta koko ajan, vaikka olisi löysäkin.

Ja mulla on kyllä ollu napanuora kaulan ympärillä.

Tästä on kait olemassa jotain ihan oikeaa tietoakin, olen kuullut luennolla mutta en muista. Mikä toi vagotonia oli, mitä joku ehdotti ketjun alussa?