Kyllä on tutun äitiys ja vastuunotto lapsistaan hukassa!
Toinen lapsista on sairaana, niin tuttu menee omille vanhemmilleen. Ei viitsi itse keksiä tekemistä terveelle lapselle vaan hoidatuttaa sen omalla vanhemmalla ja makoilee itse kylässä, laittelee kirppiskamjaan ja tekee omiaan, kun sairaan lapsen hoitaa toinen hänen vanhemmistaan.
Kyllä ihmettelen miksi edes hankkii lapsia, jos 2 lapsen (joista toinen pienessä flunssassa) hoitamiseen tarvitaan 3 aikuista tai oikeastaan isovanhemmat ja aikuine lapsi makoilee vaan!
Kommentit (48)
Olette missä sattuu niitten lastenne kanssa. Meillä on koti missä olla ja lapsilla äiti, joka jaksaa niitä hoitaa sairaanakin. Että lällätilää vaan sinne, iki-pissis.
Mummo laittaa lapselle lämmintä mehua ja lukee satuja. Äiti voi samalla vaikka tehdä käsitöitä tai ommella. Tai järkätä niitä kirppiskamoja.
Jos ollaan mummon mökillä viikko ja siellä sairastutaan, niin ei tarvi kutsua ambulanssia vaan hyvin pärjätään ja flunssat ja muut parannellaan. Toki sairaana on hyvä saada oma äiti tai miksei isäkin viereen hoitamaan, mutta olihan ap:nkin tapauksessa se äiti siellä mukana, ei missään baarissa (tai töissä hui kauhistus!)
Vierailija:
Mielummin hoidan itse väsyneenä, mutta samanlaiselle raadolle en ikipäivänä voisi lapsiani antaa hoitoon.
Vai onko myös niin, että jos lapsi sairastuu kotona, lähdette sitä hoidattamaan sinne mummolaan. Ja ambulanssilla vissiin aina kuljette.
Pikkuisen nyt nuo kommenttisi menivät jo aiheen ohi.
On isovanhempia, jotka ihan oma-aloitteisesti ja omasta halustaan tarjoavat apua esim. juuri pienissä sairasteluissa. Jos on esim. pidempään jatkuva flunssa tai muuten pitkä toipilasaika, niin pientä vaihtelua on se mummolassa olokin lapselle/lapsille myös. Eri asia tietysti jos aina oletusarvoisesti sysätään sairaat lapset mummolle, sellainen on tietenkin väärin (samoin kuin kipeiden/ puolikuntoisten lasten kuskaaminen ympäriinsä paikasta toiseen). Oikeasti tuntuu, että joidenkin suomalaisten perhekäsitys on nykyään niin ääri-ydinperhekeskeinen, etteivät edes monelle niin rakkaat ja läheiset isovanhemmat mahdu siihen :( Itse olin lapsena paljon mummulassa hoidossa serkkujen kanssa, ja vieläkin lämmöllä muistelen niitä aikoja.
akvaarion lampusta, ystäväni lapsi tikattiin hänen käytettyään fiskarssia
nämä kaikki tapahtuneet äitien nukahdettua tuoliin
synergia varmaan toisi jotain helpotusta, mutta miten 9 lasta olisi helpompi hoitaa kuin omat kolme?
Mielummin hoidan itse väsyneenä, mutta samanlaiselle raadolle en ikipäivänä voisi lapsiani antaa hoitoon.