Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

✰✰✰ JOULUKUUN TÄHTÖSET - VIIKKO 16 ✰✰✰

14.04.2008 |

Uusi viikko, uudet kujeet ;)

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusopetteri kyseli työssä jaksamisesta. Siitä en nyt just osaa sanoa kun olen vielä syksyyn asti kotihoidontuella esikoisen kanssa (vanhempainvapaa päättyy ensi viikolla). Olen kuitenkin tässä esikoisen hoivailun ohella vääntänyt opintojani loppuun ja täytyy sanoa, että jollen olisi jo aivan loppusuoralla niin tekemättä taitaisi jäädä. Olen muutenkin ollut tosi poikki poitsun huonojen yöunien kanssa ja nyt kun päkkäsi vielä tämän raskausväsymyksen siihen päälle. Töissä jaksamiseen en voi kuin tsemppiä toivottaa! Ei kai siinä oikein muu auta kuin hammasta purra, yrittää delegoida kaiken minkä voi ja muutenkin ottaa iisisti; jos ei onnistu ja vointi menee oikein huonoksi niin saikkua hakemaan. Sitä onneksi (yleensä) raskaana saa aika helposti. Tähän esikoisen hoitoon sitä ei saakaan ;).

Pikkupirulle ja muille väskille myös jaksamista ja toivottavasti iiiikin selkä pian tokenee! Ihanaa, että Naranja oli saanut nukutuksi hyvin.

Canttarelli - mulla ei tässä raskaudessa ole vielä ollut yhään täysin oireetonta päivää, mutta päivän mittaan oireita kyllä tulee ja menee. Sen sijaan esikoista odottaessani kaikki oireet saattoivat välillä kadota useaksikin päiväksi, ja kaikki meni hyvin!

Ja Jet-haikara, esikoiselta en voinut pahoin kuin ehkä max rv 10 asti (helposti meni siltä osin...). Toivottavasti sinullakin helpottaa pian! Mulla auttoivat hedelmät ja hedelmämehut sekä aivan erityisesti mustikkakeitto. Muista syödä/juoda jotakin säännöllisesti (jees, hampaat kiittää), useimmilla siitä on apua.

(.) ei mitään kummempaa, tosiaan oireet vähän vaihtelevat kuten mainitsin, enkä onneksi voi mitenkään todella huonosti. Välillä etoo ja väsymys on aika huikea, mutta muuten pärjäilen. Helpottaa oloa myös suunnattomasti päästä vihdoin noista opinnoista eroon - nyt mulla vasta alkaa oikea äitiysloma :? .

Neuvolaan en ole vielä soitellut, yritän ensi viikolla muistaa. Ja varhaisultraan yksityiselle myös, mulla on tietty lääkäri jolle haluaisin :) joten pitää muistaa varailla ajoissa. Mihinkähän muuten tuon esikon lykkään siksi aikaa... Enpä tällaisia ole vielä joutunutkaan pohtimaan ennen ;)!

Vierailija
82/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siirryin tänään rv:lle 6! En osaa laskea tai toive ajattelen jo olevani pidemmällä:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli testasin viime keskiviikkona selkeän plussan. Menkat olivat myöhässä muutaman päivän ja oli pakko varmistaa asia, etten vain ole raskaana ;) Oli nimittäin tarkoitus aloittaa yritys vasta nyt huhtikuun menkkojen jälkeen. Olimme kuitenkin yhden (ja näköjään sen ratkaisevan kerran) ilman kumia maaliskuussa mieheni kanssa ja elämä yllätti jälleen kerran! Toki tämä on todella ihana ja positiivinen yllätys! Olimme aikoneet sen vuoksi alkaa yrittämisen vasta huhtikuussa, että vauva syntyisi aikaisintaan ensi vuoden puolella, mutta nyt tosiaan menkkojen mukaan laskettu aika on siinä 20.12. tienoilla. Tosin minulla on kaikki kolme edellistä raskautta menneet 11-15 päivää yli LA:n, joten siinä mielessä jos kaikki menee hyvin sinne asti ja vanhat merkit pitävät paikkansa, vauva syntyisi vasta tammikuun puolella... ;) Menkkojen poisjäämisen lisäksi raskausoireena on ollut öisin ihan älytön hikoilu (en yleensä hikoile juuri lainkaan muutoin kuin urheillessa) ja mielialojen poukkoilu (lähinnä kiukkuisuus). Väsymys on myös nyt alkanut hiipiä pikku hiljaa ja olen tänään eka päivää tuntenut pientä etovaa oloakin. Toivon todella, ettei pahaolo pääsisi niin inhottavaksi kuin edellisessä raskaudessa, jolloin jouduin olemaan jonkin aikaa poissa töistäkin sen takia.

Eipä tässä muuta, terkut vain kaikille!

t.Menninkäinen n.rv5+0

Ps. Muut lapset meillä 7v., 5v. ja 2v.

Vierailija
84/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli poiketa ihan erikseen kommentoimaan, kun kirjoituksessasi oli niin paljon samaa kuin omassa tilanteessani! Meillä tosin lapsia vähän vähemmän kuin teillä mutta muuten olisi voinut olla oma kirjoitukseni ;). Meillä myös nimittäin napsahti yhdestä ainoasta yrityksestä viime kierrossa ja meillä oli myös ajatuksena aloittaa tosiyritys vasta ensi kierrossa, juuri sen takia ettei raukka ihan jouluna syntyisi ;). Minulla esikoinen syntyi 2,5 viikkoa lasketun ajan jälkeen, joten toivon myös, että tämäkin syntyisi vasta tammikuussa. Toivossa on hyvä elää :D.

Vierailija
85/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöstä on selvitty kunnialla. Koko ajan vois kyllä vaan nukkua. Suunnittelenki tässä kovasti et syön massun täyteen sapuskaa ja painun peiton alle vetään sikeitä. Pahoinvointia on taas ollut, mut onneksi pönttöä ei ole tarttenu tänään vielä halailla. Mies tekee ruokaa, ja tuo ruoan tuoksu kyl tuntuu etovan mua voimakkaasti. Kauppaan meinasin tänään pyörtyä kun iski yhtäkkiä taas niin kamala olo.

Mutta tulipa siinä taas omaa napaa kerrakseen..

Salmiakin syönnistä joku eilen kyseli. Se nostaa verenpainetta ja aiheuttaa turvotuksia, siksi sitä ei suositella. samoin on lakritsi.

Joku toinen tais kysellä vitamiinilisien käytöstä raskaudessa.. mulle eilen neuvolassa sanottiin ettei tartte syödä mitään lisiä, eikä kannatakaan syödä ensimmäisen kolmanneksen aikana et niiden tarve katsotaan hemoglobiinin yms mukaan sit toisella kolmanneksella. ens syksylle suositeltiin d-vitamiinilisää. Mut se siis vasta syksyllä.

-Pikkupiru-

Vierailija
86/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja siis viikkoja tänään tasan 8 :)

Vierailija
87/88 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu ihana ilma! Käytiin tunnin kävelyllä, ja hyvin jaksoin, koska edelleenkään eivät oireet ole palanneet. No mutta nyt nautiskelen oireettomasta olosta ja ajattelen, että yökkäilemään ehtii sitten aikanaan. Kiitos kaikille, jotka kerroitte omista oireettomuuksistanne!

Gnatte, Menninkäinen ja muut:

Meilläkin oli ihan pikkiriikkisen puhetta, että onko joulukuu oikein hyvä syntymäkuu. Sillä onhan se tosiasia, että joulukuun pojilla voi olla vaikeuksia koulussa yms. Ja saa olla vuoden lyhyemmän aikaa olla ' lapsi' . Mutta eihän lapsia tosiaankaan tilata tietyksi päiväksi, joten ajattelimme, että mikä kuu tahansa on yhtä ihana. Mulla on LA 26.12., ja miestä rauhoittelin, että makoilen sitten niin jalat ristissä täällä vauva-sivuilla surffailen, että kyllä se menee tammikuun puolelle helpostikin. Mutta arvatkaas mitä: melkein naapurissa asuvalla ystävälläni, on aikaisemmin tänä vuona LA. Ja jos meidänkin vauva syntyisi joulukuun puolella, niin sitten lapset voisi aikanaa mennä samalle luokalle tuohon lähikouluun ja olla ihan niin kuin me kouluaikana! :D Joten hyvät puolensa joka kuussa! Ja onhan Joulukuun tähtöset ihana listan nimi!!

ULTRASTA:

Naranjan, kiitos infosta ja voi nenu, niin aattelinkin, että emättimestä se alkuraskauden ultra varmaan tutkitaan.

Katselin netistä ja ainakin Fertinovan sivuilla luki, että he hakevat siitä suoraan KELA-korvauksen ja 115 e hinnasta jäi maksettavaa jotain 65 e. Mutta onkohan tämä vain lapsettomuushoitoja saaville tarkoitettu KELA-korvaus? Onko joku vertaillut hintoja, eli missä olisi edullisin ultra PK-seudulla?

Canttarelli 4+4

Vierailija
88/88 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on raukea olo, tultiin vähän aikaa sitten vauvauinnista ja nyt vedin lautasellisen sapuskaa. Tekis niin mieli vetää vaakatasoon vaan ei auta, huusholli on kuin pommin jäjiltä, pakko on siivota edes pahimmat.

Enpä ollut muuten Canttarelli tullut edes ajatelleeksi tuota kouluhommaa! Toisaalta sitä koulun aloitustahan saa lykätä vuodella, jos näyttää, ettei vielä kannata. Noista ultrien Kela-korvauksista en tiedä, kuten pari päivää sitten kirjoittelin niin olen kuullut, ettei välttämättä enää korvattaisi paitsi erityistapauksissa (esim. kunta ei järjestä ultria). Pitäisi kyllä ihan selvittää, pitääkö paikkansa vai ei. Aion silti, maksoi mitä maksoi, mennä tietylle lääkärille :). Ei kyllä ehkä ole niitä ihan halvimpia. Täällä odotuspuolella on mielestäni aika-ajoin ollut keskusteluja ultrien hinnoista, haku-toiminnolla voisit katsoa löytyykö hyviä suosituksia.

Pikkupirulle jaksuja pahoinvointiin. Minulla ei onneksi esikoisen aikana mikään ruoka, ei edes kahvi ;) tökkinyt ja onneksi toistaiseksi on nytkin ollut niin. Kerran olen lykännyt laatat keittiön lavuaariin, mutta se oli jo ennen kuin edes testi näytti mitään. Ja esikon kakkavaippa on kerran saanut yökkimään :D. Sen pahempaa ei ole ollut, nyt taas pesen kakkavaippoja jo ihan iloisesti :)

Aurinkoista sunnuntai-iltaa kaikille

Gnatte 5+0