✰✰✰ JOULUKUUN TÄHTÖSET - VIIKKO 16 ✰✰✰
Kommentit (88)
Eilen siis plussasin ja olo on edelleen hyvin sekava. En oikein tahdo uskoa että tämä on totta. Vauvan tulo mietityttää kovasti ja pelottaakin. Olenko hyvä äiti? Enhän väsy? Tuleeko synnytyksen jälkeinen masennus?
Onko muilla näin synkkiä ajatuksia näin alussa?
Oireita ei ole sen kummempia. Aamulla pyörrytti kovasti. Mahakivutkin ovat vähentyneet (tänään ei vielä lainkaan ole ilmaantunut). Rinnat kasvavat ja turpoavat ja ovat hyvin raskaat. Taipumusta on siihen suuntaan että kun olen synnyttänyt, kuppikoko voi olla jo melko suuri (äidilläni, tädilläni ja siskollan on ollut jopa kokoa F tai H). Tällä hetkellä minulla on D, mutta tuntuvat paisuvan kokoajan. Miestä huvittaa kovasti :)
fatmama05 minulla siis samoja ongelmia rintojen kanssa!
.:Naranja:. ja Kapa, eipä minullakaan vielä viikot vielä pitkällä, tänään 4 + 5... Saapas nähdä kuinka nopeasti maha alkaa pullottaa. Kuten aiemmin kerroin, varmasti melko pian, sillä olen hyvin hoikka ja jo nyt on havaittavissa vyötäröllä kumpare...
Taidan paisua koko nainen melkoisiin mittasuhteisiin :)
Ihan samoin täälläkin osin " synkkiä" tuntemuksia, mulla lähinnä se, että pelkään koko ajan että raskaus menee kesken tm. Vaikka mulla ei kuitenkaan oo ainakaan tällä hetkellä syytä epäillä sitä. Tää ajatus tulee kuitenkin uniinkin, mutta tietysti on aina ihana herätä noista unista ja todeta, että kaikki on ainakin oman tiedon mukaan hyvin.
Mulla oli viime viikolla vähän kuvotusta, mutta nyt ei oo ollu sitä ollenkaan. Alavatsaan on jomottanut välillä, mutta sekin on vähentynyt. Rinnat on kyllä vähän kasvaneet ja hieman arat. Mulla on tosin nyt alkava flunssa, joten siitä tulee kaikennäköistä oiretta.
Työmotivaatio on kyllä aika nollissa, en pysty keskittymään kunnolla :) Haluisin vaan että aika kuluis mahdollisimman nopeesti! Vielä en oo uskaltanu kertoo kuin yhdelle ystävälle, ajattelin että odotan sitä varhaisultraa kuitenkin...
Ihanaa, täälläkin vihdoin aurinko paistaa, heti kyllä vaikuttaa omaan mieleenkin.
Väsyttää aika paljon, nuorimmainen yritti herätä puoli viisi , onneksi sain jatkamaan unia , pienen kiukkuilun jälkeen.Pientä hassua kuvotusta oli aamusta, joka helpotti, kun sai kupin kahvia, ja riisipiirakan.
Meillä oli aamupäivällä kahden nuorimman kanssa oikein iso vesivärimaalaus-sessio, mukavaa oli, tosin tuli samalla maalattua olohuoneen lattiaa, ja lipaston oveakin =) Vanhin on tiistaisin kerhossa.
Joku kyseli, kauanko ollaan tunnettu tämän uuden miehen kanssa, ihan hävettää sanoa, että vain kolme kuukautta, ja nyt raskaana sitten hänelle, toisaalta ihanahan se on, että pienokainen on tulossa, mutta kyllä itseäkin hirvittää millä vauhdilla, naureskelin jo kaverilleni, että nyt pitäis tutustua vielä lapsen isään kunnolla. .
noh, tämä on elämää, ja lapsi toki otetaan mieluusti vastaan, kun on kerran tuloillaan.
Täytyy lähteä ruoan laittoon, ettei lapsukaiset hypi seinille, aurinkoista päivän jatkoa !
-mannerto 5 + 4
Mulla on vähän samoja tuntemuksia kuin Viuhalla :( Ei oikein osaa iloita vielä raskaudesta kun koko ajan pelottaa että joku menee pieleen...
Nivus/jalkakipuja ollut niin pelottaa että olisi kohdun ulkopuolinen, toivottavasti ne torstaina ensimmäisessä neuvolassa osaisi jotakin tähän mun pelkoon sanoa.
Perheelle en oo oikein uskaltanu kertoa vielä, hirveästi kyllä haluttais! Mutta ei vielä, sitten vasta kun tajuan että tää on totta ja kaikki olisi hyvin !
Oireita mulla ei oo oikeastaan minkään vertaa, lähinnä väsyttää ja palelee.. joskus vähän pahaolo mutta eipä kummempia.
Rv 5+5
olen selvästi voittanut itselleni taas pahoinvointiraskauden. Edellinen raskaus olikin aivan ihmeellinen, kun kertaakaan en oksentanut, eikä oikein mikään tuntunut etovaltakaan. Sitä edellisessä olin tiputuksessa sairaalassa ylisuurten pahoinvointien takia.
Olo on kuin eltaantuneella voipaketilla.
odotan minäkin, miten pian tuo masu alkaa kasvamaan tuosta, kun jo kuitenkin kolmas tulossa..
Meillä on touko-kesäkuussa useammat juhlat tulossa suvussa ja mietin tuota pukeutumispuolta. En ehkä ihan koko suvulle vielä toukokuussa haluais " näyttää" masuaan.
Yritin tänään soittaa nla aikaa, mutta th olikin sairauslomalla, joten huomenna uusi yritys.
Morjes taas.
Tänään on ollut taas paha päivä. Jotkut ihmetteli, kun pahoinvointia ei kuulu... mullakin alkoi kunnolla vasta 5+5. Tänään sitten oksensin ekan kerran. Kaikki hajut saavat RAIVON partaalle! Jopa työkaverin vaatteet, jotka haisevat normaalistikin liian huuhteluaineelta. Ruoan lämmitys töissä, hajuvedet, tupakka... kaikki haju yleensä. Miten tätä taas kestää?
Tuntuu, että hyvin pienetkin asiat ärsyttävät, kuten tänään minun neuvola käynti. Olin superväsynyt töiden päälle ja paha kuvotus oli päällä. Ei vaan huvittanut jutella mistään ja minun kohdalle osui sitten ihan nuori terkka vasta. No, ei saatu oikein yhteyttä ja nopeastihan se eka käynti meni. Ryssi verinäytteetkin, ei saanut suonista mitään.... ärsytti sekin, vaikka eihän se sen vika ollut.
Mutta nyt sohvalle, kun taitaa tulla vaan niin negaa taas, sorry tytöt!
Onneksi teillä muillakin on vaikeeta nyt, koitetaan jaksaa!!!!
-fatmama 7+1-
Anteeksi, että tunkeudun hetkellisesti teidän pinkkaan. Putosin tänään joulukuisista ja ilmoittauduin tammikuisiin :( Ei voi mitään..
Naranjalta olisin kysellyt, että miten noita hienoja värejä saa esittelypinoihin? Päivitin tammimammat esittelypinon, mutta niistä tuli niin laimeat kun en osannut lisätä värejä. Autatko sen verran ja kerrot mulle? Kiitos =)
Kaikille muille paljon onnea plussasta!
Lila82
kohta varhaisultra!Jännittää.Vietävästi!
Pitikö sinne mennä rakko täynnä vai tyhjä???
Mulla ei eidelleenkään tietoakaan pahoinvoinnista,nyt rv 6+4.
Eikä juurikaan muitakaan oireita...
Palailen kertomaan miten naisen kävi=)Pitäkää peukkuja!
Huu!! Paljon onnea hienoon tilaisuuteen, siellä on varmasti kaikki hyvin, mutta aivan varmasti jännittää ♥
Tulehan sitten jo hetipian kertomaan mitä ne siellä sanoivat ja näkivät :D Mä pidän kovasti peukkuja täällä! bd bd bd bd bd bd Rakkoasiaa en oikein muista... Mahdollisesti tyhjä? Emmätiä :D Kerro vaikka sekin sitten! Hih!
Kuulemiin!
.:Naranja:. 4+4
Ehdinpäs vasta nyt vilkuilemaan tämän viikon pinoa. Jotkut jo käyneet ultrassakin!
Onkohan vaarallista SAIRASTUA tässä vaiheessa??? Pelottaa kauheasti, kun meidän 2v. on kuumeessa jo muutaman päivän ollut, vähän yskää mutta ei oikein muita oireita. En tiedä onko vaan flunssaa vai mitä.
Tekayn kiekkokin varoitteli mm. viruksista... jos nyt sairastun, voikohan se olla kohtalokasta?
Mutta en millään voi jättää 2vuotiasta hoitamatta, on nukkunut jopa vieressä mun kainalossa että saadaan kukaan edes vähän nukuttua. (Ollaan molemmat töissä joten ihan pakko saada vähän työunta.)
Vitsi mua pelottaa jos nyt menee jotain pieleen... näin toissayönä kauheeta untakin että sain kesken menon :-(.
Olin varannut sen kunnallisen ultrankin jo hyvissä ajoin, kun tiesin että on niihin aikoihin paljon työmatkoja, että saan jonkun ajan. No nyt pomo laittoi vielä yhden pakollisen matkan JUST SILLON KUN MULLA ON SE ULTRA-AIKA. Pakko yrittää nyt saada taas uusi aika :-( :-( mä oon NIIN TÄYNNÄ KERTA KAIKKIAAN tätä duunia muutenkin!! Laitoin tonne työssäkäyvät äidit -palstalle jo kyssäriäkin, uskaltaisko hakea uutta työtä vaikka on raskaana..... Enpä tiedä.
Ehkä nää raskaushormonitkin vaan vaikuttaa että hermostun pienestä ja olemattomasta ja kuvittelen kaikkea.
Oon muutenkin ollut aika kärttyinen kotona.
Outoa myös se ettei juuri ole oireita - aiemmissa aina ollut. Tietty vähän väsymystä on.
Pitäisi varata se varhaisultra, eilen yritinkin mutta siinä paikassa ei ollut aikoja mitkä ois käynyt ja maksukin oli 150 eur, ja sitten en enää ehtinytkään soitella muualle.
Haluaisin sen mahd. pian, mutta esim. ensi viikon joudun olla taas työmatkalla (ja nyt tän loppuviikon) - tää on NIIN KYPSÄÄ TÄÄ TYÖMATKUSTELU että mä hajoon kohta.
rv 5+3
Täällä huolettaa myös flunssa.. on jo pari päivää ollut tuloillaan.
Petite-te: kerrohan heti sitten millaista siellä ultrassa oli! :)
Mulla on alkanu iho kukkimaan, sellaisia pieniä näppyjä on siellä täällä naamaa.. onko muilla samanlaisia " ongelmia" ? Tänään aamulla vähän etoi, mutta se meni yhtä nopeasti ohi kuin tulikin.. Muutenpa tässä vaan odotellaan ajan kulumista :)
tuntuu että tää aika menee niin sukkelaan ,että ei ehdi edes palstalla käydä.sain sentään aikaseks soittaa ensimmäisen ajan neuvolaan eli 28.pv olen menossa tarkistaa tilanteen jotta onko tuolla vatsassa jotakin kun jotenki ei millään meinaa uskoa.väsymystä on täälläkin,tuntuu että kun päiväunille pääsee niin kaks tuntii menee ihan huomaamatta,menis varmaan enemmänki ellei väkisin repis itteensä sängystä ylös.
6+5
Täälläpä on myös yksi jolla on ongelmaiho - eli aknea (joka on tosin nyt hallinnassa) ja atopiaa (joka ei ole KOSKAAN hallinnassa). Tapasin ihotautilääkärin maanantaina (samana päivänä kun plussasin). Hän sanoi, että raskauden aikana joillakin iho paranee, joillakin pahenee ja joillain ei tapahdu mitään.
Mä tässä pelkään oman ihoni puolesta nyt. Tänä aamuna oli kyllä pieniä näppylöitä siellä täällä, mutta luulen sen johtuvan (nolottavaa!) kylläkin sipsipaketista jonka vetäisin eilen naamaan. Tämä rasvaisen ja suolaisen himo on kammottavaa! Oon yrittänyt popsia salaatteja, ruisleipää, puuroa ja marjoja, mutta sitä vain repsahtelee... :(
Vauva pyörii mielessä yötä päivää, eikä asiaa helpota yhtään se, että mies on eri paikkakunnalla töissä, minä opiskelen eri paikkakunnalla. Varasimme myös tontin, ja nyt voi olla että myös rakentamispuuhat käynnistyvät ensi kesän aikana -joten tekemistä riittää!
Sielä se pieni oli,tosin hieman pienempi mitä kk laskettuna olisi.
4,1mm(hui ku iso)sydän sykki ja ihan oikeassa paikassa köllötteli tietenkin!
Kk mukaan tänään siis olisi 6+4 mutta ultrassa vastasi 6+0,muttei siirtänyt la:ta vaan sanoi että katsellaan sitten np-ultran yhteydessä muuttuuko suuntaan tai toiseen,näillä viikoilla vielä heittoa!
Eli oireettomuudesta huolimatta kaikki hyvin,huh!
Nyt iski niin järkky väsymys, että tekis mieli heittäytyä pitkäkseen! (oon töissä)
Vielä olis kolme tuntia töitä! Ihan karseeta. Miten tästä nyt pääsis tolpilleen????
Petite-te (olikohan noin): Ihanaa, et masussa asukki oikeassa paikassa. Hitsi ku tekis mieli itsekkin käydä tsekkaamassa!
Mä en ihan oikeasti jaksa nyt pysyä pystyssä! onneks oon yksin täällä. Saa rauhassa haukotella.. Mies lähti aamulla työmatkalle ja tulee vasta pe. Lapsilla kivaa, ku äiti vaan makaa illat sohvalla.. Huhhuh!
Näipä täällä.
t. iiiik ja hippunen 6+3
kiva (tai no kiva ja kiva) kuulla, että muillakin raskaus aiheuttaa aknea. Mulla naama ihan ok, mutta selkä täynnä järjettömän isoja ja kipeitä finnejä, oikein sellaisia hehkuvia tulehtuneita.
Mulla on huomen aamulla ultra ja toivon niin kovasti saavani yhtä hyviä uutisia kuin petiti-te. Sykkeen pitäisi ainakin näkyä jos on näkyäkseen, kun huomenna on tasan 7 rvk. Hedelmöittymisen ajankohta tiedetään aika tarkalleen, hoitojen vuoksi.
Oon tässä miettinyt mitä tekisin äitiysneuvoloiden kanssa. Olen nyt opiskelupaikkakunnalla kirjoilla, kesällä asun taas mieheni kanssa ja syksystä laskettuun aikaan olen taas opiskelupaikkakunnalla takaisin.
Joudun siis käymään ilmeisesti kahden paikkakunnan neuvoloissa ja synnytyssairaalakaan ei ole varma (eikä näinollen sekään, ehtiikö mies synnytykseen hui!)... Haluan kuitenkin opiskella niin pitkälle kun pystyn, sillä synnytyksen jälkeen keskityn lapseen 100 % mahd. pitkään.
Varaan ekan neuvolan tässä joskus, mutta ei oikein innosta nämä asumisjärjestelyt enkä tiedä mihin neuvolaan ekan neuvolan varaan... Tympii...
Vihdoinkin ihana auringonpaiste! Lunta maassa, joten näyttää ihan kunnon talviaamulta.
Naranja: Mulla oli sitä kuvotusta sillon plussamisen aikoihin pari päivää,mut sit ollu aika vähissä. Yleensähän se alkaakin vasta myöhemmin.. Mut toivottavasti siitä ei tartte kauheesti kärsiäkään.
Joku kyseli, onko pelkoa, et työnantaja suhtautuis negatiivisesti raskauteen. Mä en halua uskoa, et niin olis, mut vähän pelottaa, ku just saan hyvän perehdytyksen, jotta voisin toimia sijaisena kaupungin eri toimipisteissä.. Sit mä ilmotan et jäänkin äitiyslomalle.. Mut sitähän tää elämä on. Kyllä sijaisellakin pitää olla oikeus omaan elämään. Ja sitäpaitsi palaanhan mä joskus taas työelämään enkä sit tartte tällasta perehdytystä.
Siitä koeajalla irtisanomisesta. Raskaus ei missään nimessä ole syy irtisanoa! Jos sulle niin käy, taistelet kyllä! Mulle kävi esikoisen kohdalla niin et ku jäin saikulle sijaisuudesta, mut heitettiin pellolle ja papereihin laitettiin et ite sanoin itteni irti. Mä tyhmä en taistellu. Annoin vaan asian olla.
Nukuin melkein 9 tuntia viime yönä. Ihanaa! Nyt en oo mitenkään älyn väsyny niinku joka aamu tähän asti. Voi että mä nautin! Ja odotan jo iltaa, ku pääsee taas nukkumaan ;) Mä mietin sillon ku kuumeilin, et jos tärppää, pitää vaan nukkua sit niin paljon ku nukuttaa. Kyllä näitä kotihommia ym ehtii tehdä sit ku on paremmassa kunnossa.
Nyt pitäs lähtee laittaa haivenia järjestykseen ja lähtee töihin. Muu perhe jää viettämään vapaapäivää. Olis kiva jäädä heidän kans kotiin.
Aurinkoista kevätpäivää kaikille!
t.iiiik ja hippunen 6+2 (ajatella, aloitin 3+4, kyllä se aika menee äkkiä)