Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

✰✰✰ JOULUKUUN TÄHTÖSET - VIIKKO 16 ✰✰✰

14.04.2008 |

Uusi viikko, uudet kujeet ;)

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innolla olen lueskellut näitä sivuja muutamana päivänä ja nyt ilmoittaudun mukaan joulukuun tähtösiin!

Tuntuu uskomattomalta kun on tehnyt pitkän toivomisen jälkeen kaksi positiivista raskaustestiä- kokenut " muka" ensimmäistä kertaa todellista kevätväsymystä, kuvotusta ja vatsan vihlontaa... mutta tämä kaikki on aivan mahtavaa, tätä on hartaasti toivottu.

Itse laskien laskettu aika tulee olemaan tuossa 13.12 tietämillä ja rv:t on 5+5. Olo on nöyrä ja onnellinen; toivon että tämä jatkuu hyvin ja etenee hyvin.

Kun lukee muiden kirjoituksia huomaa jännän seikan että neuvola ajat tehdään varmaan eri kunnissa ihan eri aikoihin... mä taidan asua varsinaisessa super säästö kunnassa kun eka neuvola on kuulemma 10 rv:n jälkeen. Sitäpä sitten odotellaan.

Uskomatonta mutta lohduttavaa oli lukea että muillakin vatsa jo pömpöttää... :-) Hienoa että on tälläinen foorumi!

Onnea kaikille kanssa sisarille!

Vierailija
62/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yökkäillen kirjottelen.. Kahvia on pakko juoda, vaikka aamulla pistää yökkimään. Onneks vaan tyhjää tähän mennessä...

Onnea uusille plussanneille!

Eilinen päivä oli aika jees, kun nukuin sen edellisen yön niin hyvin. Pitäs vaan malttaa mennä nukkumaan heti 9jälkeen ni ehkä tästä selviäis..

Hartaasti odotettu viikonloppu edessä. Olis lyhyt päivä töissä. Ihanaa. Eilen siivosin, joten iltapäivällä voi sit tehdä ihan mitä huvittaa. Jos on hyvä ilma (niinku näyttäis olevan) ni ulkoilu vois tehdä ihan terää. Ja mieskin tulee tänään reissusta ja on viikonlopun vapaalla. Tänä aamuna tuntuu elämä taas hymyilevän.. Ainakin hetken ;)

Jospas viikonloppuna pääsis tonne pihahommiin. Siellä oliskin aikas paljon hommaa.. Tän kesän projekti olis pation teko, nurtsi, etupihan laatotus,ym. Ihanaa, ku pääsee puurtamaan. Saas nähdä vaan, minkä verran mä voin lapion varressa heilua.

Nyt on muutamana iltana tuntunu alavatsalla sellasta tosi ikävää kivistystä. Vähän niinku supistais, mut ei kuitenkaan. toivottavasti se on vaan kasvukipua. Toivottavasti.

Mukavaa viikonloppua kaikille tähtösille!

t. iiiik ja hippunen 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun voiskin liittyä tohon sun perjantaihehkutukseen, iiiik, mutta en taida voida - vielä ainakaan :D Mulla alkaa tossa kymmeneltä vihoviimenen tentti. Aihe on kovastikin kiinnostava, mutta laaaaaaaaja, ja vaikea myös. Täysin uutta asiaa kaikki, ja luennot käytiin läpi viikossa (viime viikolla)... Tyyliin 6h joka päivä... ja nyt on sit tentti. Heh. Nooh, ehkäpä mä selviän... Ja jos en, ni ainahan voi uusia :D

Mul ei oo viäkään mitään sen kummempia oireita, vaikka turvotusta masussa on kyllä, NYT JO! Rasittavaa, kun ei mahdu housuihinsa. Hyi. Mut viä ei oikein voi raskausmasua siitä syyttää, valitettavasti. Vasta kesäkuussa saan moiseen luvan, kun on jo kolme kk takana sitten :D Juuri äsken puuroa syödessäni taisin tuntea tämän raskauden ensimmäisen pienen etovuustuntemuksen... Se oli kuitenkin niin pieni ja häilyvä, että sain syödä puuroni aivan rauhassa :)

Aamulla tein vielä yhden testin, kun menkat on nyt n. viikon myöhässä, ja vahvan punainen viivahan ruutuun pongahti ennen kuin koko viiden minuutin analyysiaika oli ees kerinny kulua umpeen :D Oli hauska nähdä tollanen " varma" viiva, vaikka kyllä mä niitä haamujakin (ja oloja) uskoin :)

Ihanaa, kun muutama on käyny ultrassa, ja saanut hyviä uutisia! :) Onnea teille! :) Mäkin aattelin mennä alkuraskauden ultraan, vaikka onkin kallista... Se olis sit varmaan joskus parin viikon päästä. Tarviis vaan saada soitettuu sinne :D

iiiik: Kyllä se varmasti on vain kasvukipua :) Mullakin on sellasta kummallista ajoittaista vihlontaa vieläkin, ja harva se päivä vessakäyntien yhteydessä sydän pamppaillen kurkin housuihin veren pelossa... Heh. Mutta tähän mennessä oon moiselta säästynyt, ja turha on ollut pelko! :) Jos sitä jatkossa pystyis vaikkapa vähän rauhottumaan asian kanssa :D

Tervetuloa kaikki uudet odottajat! :) On kivaa, kun saadaan tänne kaiken aikaa lisää porukkaa! :) Käykäähän nyt lisäilemässä niitä tietojanne tuonne meidän esittelypinoon, on niin mukavaa lisätä sinne ihmisiä, ja nähdä kuinka runsaasti meitä on sitten pungertamassa eri sairaaloissa pitkin Suomea joulun tienoolla :D hihi!

petite-te: Tää on ihan pöljä pikkujuttu, mutta oon pistäny merkille, että meillä on TASAN kaks viikkoo eroo rv:issa :D Ei siinä mitään kummallista ole, mutta ihan hauskaa vaan jotenki. Heh.

Nyt takaisin tenttivalmistautumiseen, ja kohta jo sitten taas koulutielle! On se kyllä ihanaa, kun on pitäny näin kaunista ja kuivaa ilmaa jo melki viikon! :)

.:Naranja:. rv 4+6

Vierailija
64/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en viitsi.tiedän että tod.näk.vaaratonta mutta silti taas laittaa pelottamaan.housuissa oli pikkiriikkisen rusehtavaa vuotoa,ihan tosi vähän.ultrassakin jo syke nähty,mutta silti oon kuin tulisilla kivillä.toivon ettei lisäännyt.en halua stressiraskautta!!

Ihna kipeäkin,sekin laittaa masentamaan.Kamala flunssa päällä ja yskin niin että vatsaan koskee.pöh!

Ohittakaa ellette halua lukea negatiivista viestiäni.

Vierailija
65/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt iloista! Kävin tänä aamuna ultrassa ja mukavia uutisia sain minäkin. Siellä näkyi 11mm pitkä ihmisen alku, jolla sydänkin sykki! Mieskin oli mukana katsomassa. KOhtontelo on nyt 2.5cm pitkä, joten ei nyt niin vielä koolla pilattu. Kuvittelen kuitenkin sen jo tuntevani tuosta häpyluun päältä painaessani, ja tutkimuksen tehnyt kätilö sanoikin, että minulla kohtu on melko paljonkin eteenpäin kallellaan (sehän on se tavallisempi asento, mutta mulla ilmeisesti oikein erityisesti kenottaa).

Kätilö siellä oli oikein mukava ja mittaili ja tulosteli kuvat (siis lähinnä harmaata söheröä mustalla pohjalla) ja vastaili kysymyksiini parhaani mukaan. Kysyin sitäkin, että nyt kun syke on nähty, millä tod. näk. kaikki menee hyvin loppuun asti, mutta siihen ei osannut vastata.

Alkio oli 7+2 vanha kokonsa mukaan, eli menkkojen mukaan kalkyyloitu la 2.12. jäi voimaan. Ja neuvolakortinkin sain jo mukaan. Itselle tästä lystistä jäi kelan korvausten jälkeen maksettavaa 70 euroa. Ihan oli hintansa väärti tutkimus mun mielestä.

Viime yön kuitenkin heräilin vähän väliä ja näin erikoisia unia, sen verran kyllä jännitti ja pelotti, ettei sieltä löytyisikään mitään.

Onnea kaikille uusille plussanneille ja olikos se Naranja, joka oli huolissaan lakun ja salmiakin syönnistä? mun käsittääkseni niitä ei suositella niiden verenpainetta nostattavan vaikutuksen takia, eli niissä ei ole mitään sinänsä sikiölle vaarallista. Eli en olisi huolissaan, jos ei verenpaineet nyt ennestään ole jotenkin huippukorkeita.

Hauskaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!

Terveisin

Ineli (joku kerta varmaan kirjoitan tähän oikean etunimeni, mutta tokkopa sekään niin vakavaa :)

Vierailija
66/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!

Ja ihanaa että on perjantai!

Juup, naaman kukinta taitaa vaan pahentua ja lisäksi oon huomannu että hiukset rasvoittuu jotenki tosi nopeesti.. liekö sitten raskaudesta johtuvaa vai mitä, en tiiä. Mutta ihan sama, jos vain pienellä on kaikki hyvin, niin kuljen vaikka pussi päässä ;)

Tänään on nippaillu alavatsaa taas hiukan ja väsyttää. Lisäksi on vähän sellainen heikko olo, tuntuu että ei vaan jaksa mitään.

Miten on, kannattaisiko muuten alkaa syömään jotain vitamiinia? Luin ainakin että LadyVitalla olisi jonkinlainen odotus/imetys -vitamiini ;) missä ei ole A-vitamiinia.. Itse syön nimittäin hävettävän vähän kasviksia ja hedelmiä ym.

Onnea muuten minunkin puolestani kaikille plussanneille, on tämä vaan ihanaa :)

Vierailija
67/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli taas esikoisen kanssa mitä oli, kyllä nyt kuuppa humisee.

Viola kyseli syömisestä. Mulla (ihme kyllä) ruokahalu ei ole lisääntynyt vaan tämän etomisen takia syön jopa vähän vähemmän kuin ennen. (Minun tapauksessani se on tosin vain hyvä asia, ylipainoa on nimittäin roimasti :/ .)

Ja Viuha kyseli vitamiineista. Meillä esikoisen aikaan neuvolassa sanottiin, että muulloin kuin ihan kesäaikana odottajan kannattaa syödä d-vitamiinia (esim. Minisun) ja riittävästä maidon/kalkin saannista kannattaa huolehtia. Vauva kyllä ottaa sen mitä tarvitsee, mutta se on sitten sinun luustostai pois :). Rautalisää jos tarvitset niin siitä sanotaan neuvolassa hemoglobiinin perusteella, sitä en lähtisi omin päin ottamaan koska liika raudansaantikaan alkuvaiheessa ei kuulemma ole hyvästä. Jos syöt tosi yksipuolista ruokaa, niin kyllä jokin a-vitamiiniton monivitamiini on hyvä, etenkin sellainen jossa on foolihappoa. Ennemmin kyllä itse satsaisin niihin vihanneksiin ja hedelmiin ;). Tee vaikka itsellesi jokin hyvännäköinen salaatti/hedelmäsalaatti joka päivä. (No kylläpäs täällä nyt taas " äiti opettaa" ... nolo.)

Inelille, Pinkkiselle, Petite-telle ja Eriskummalliselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, olikos muillakin? Höyhen - olen kuullut (mutten tiedä varmasti), että Kela ei enää korvaisi yksityisellä tehtäviä ultria paitsi siinä tapauksessa, ettei kunta niitä järjestä. Minä aion silti mennä, maksoi mitä maksoi, ihan oman mielenrauhan takia. Tässä alussa kun ei edes voi tuntea mitään liikkeitä tms. mistä voisi itse tarkkailla, onko kaikki hyvin.

Mannertolle jaksuja ikävään perhetilanteeseen, tuollaiset jutut eksien kanssa on tosi kurjia! Toivottavasti teillä tilanne helpottaa. Naranja, käsittääkseni salmiakkia kehotetaan äidin verenpaineen takia välttämään, eli jos se sinulla ok, niin voi syödä kyllä! Jos ei nyt vallan hurjia määriä päivittäin vetele ;).

Minulla vatsa ei vielä vauvasta pömpötä (muuten sitten kyllä senkin edestä...). Saa nähdä, koska pullahtaa, kun edellisestä raskaudesta ei kuitenkaan ole vielä kovin pitkä aika. Väsynyt kyllä olen, aivan kuolemanväsynyt, mutta siihen kyllä osasyyllinen on tuo esikoinen, joka edelleen herää tunnin välein läpi yön:(.

Vierailija
68/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kiva lueskella teidän ultra-kuulumisia, kun olen itse menossa tiistaina. Välillä mietin, että pitäiskö sittenkin malttaa säästää rahansa, mut ei kuitenkaan! Pakko vaan on päästä kurkkaamaan, että onko siellä todella elämää. :)

Oireet kyllä vahvasti viittaavat raskauteen. Olen ollut siin niiiiiiiiiiiin väsynyt. En tosiaan muista, et olisin esikoisesta tälleen ollut. Tää on jotain sanoinkuvaamatonta. Tänäkin aamuna sain raahattua ipanan hoitoon, tulin kotiin ja nukuin kaksi tuntia! Oikeen kipeää tekee. Lisäksi kaikki ruoka etoo, mitään ei tee mieli, mut nälkäkään ei saa tulla. Tuntuu, että tää on päivä päivältä pahempi.

Muistatteko te, joilla on jo lapsia, että millä viikoilla olo alkoi hellittää? Mä muistelen, et vk 13 jälkeen olis viimeksi alkanut elämä voittaa, mut saas nähdä nyt sitten.

Sori tää kauhea valitusvirsi, mut oon vaan ollu jotenkin ihan puulla päähän lyöty tässä.

Kiva, et on kuitenkin viikonloppu edessä! Tsemppiä kaikille kohtalotovereille, ja myös muillekin!

Yritetään jaksaa! :)

Vierailija
69/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin uskaltaisin varovasti tälle puolelle.Eli keskiviikkona testasin apteekin omalla hyvin hailakan viivan ja itse asiassa tänä aamuna tein 2 testiä. Toinen oli predictor (ostin eilen) ja se näytti negaa jonka jälkeen oli pakko lähteä apteekkiin hakemaan uutta testiä ja apteekin oman ostin ja plussa tuli=)) Joten kyllä se nyt on uskottava. Oireita ei oikeastaan ole joten niitä tässä odottelen. Meille on siis tulossa viides kullannuppu ja vanhin lapsista tietää jo. Ihan vain sen takia kun tein ekan testin ni oli pakko siltä kysyä että näkeekö hän siinä mitään.

Vierailija
70/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mukaan mahtuu yksi uusi odottaja? Olen pariin otteeseen pinoanne käynyt vilkuileen mut en ole ite aiemmin ilmottautunu mukaan.. Tännään kävin ekassa neuvolassa. Viikkoja on menkkojen mukaan 7+6, mut pitkän kierron takia ne saattaa ultrassa muuttua viikollaki taaksepäin.. Eli näillä näkymin la ois 29.11 mut silti elelen siinä uskossa et se on joulukuussa ja siksi haluaisin teidän joukossanne olla. ;)

Onko täälä Tamperelaisia jotka ois käynyt yksityisellä ultrassa? itseäniki houkuttas ku en millään malttas oottaa toukokuun loppuun kaupungin tarjoamaa ultraa.. Missä ootte käyny? Mitä makso?

-Pikkupiru 7+6-

Vierailija
71/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin, että koetan malttaa launtaihin asti ennen kuin pinoudun tänne listaan, sillä kk pitäisi alkaa vasta huomenna (kierto noin 30 pvä). Kuitenkin eilen (rv 4+1) oli niin erittäin paljon raskaana oleva olo, että täällä nyt ollaan! Positiivista testia varmempi merkki: kyynelet valui kun luin eilen Kaksplussa, se oli vaan jotenkin niin liikuttavaa! (uusin 2+, juttu jossa isoveli saa pikkusisaruksen, kuinka isoveli asettui kylässä suojelevasti vauvankaukalon eteen kun kaveri konttasi hurjaa kyytiä kohti pikkusiskoa, nyyyh kuinka herttaista - vai mitä?).

IIIK, olitko se sinä kun kyselit väsymyksestä? Joo, kyllähän alkuraskauden väsymys on aivan omaa luokkaansa. Kaverisi ei varmaan ollut monen raskaana olevan kanssa jutellut. Se on jotenkin yliluonnollisen ylimaallista väsymystä. Minäkin olen oikea turbo-duracel, ja eilen tosiaan tuli olo, että lyyhistyisin punttien alle jos menisin salille. Ja nyt kyllä kuunttelen kroppaani niin, etä en tosiaan aio urheilla moneen viikkoon, jos en jaksa. Ovulaatiosta eiliseen saakka urheilin joka päivä, hieman keventäen (= kyykyssä 30 kg painot vaihdoin 27.5 kiloon ;) ) Mutta tosiaan eilen jo tuntui etten jaksa pikkurilliä nostaa. Se on varmasti luonnon viesti suojella alkavaa elämää vaarallisina viikkoina.

Mannerto: entä jos sinä hommaisit eksälle asunnon / autat etsimisessä? Etsit netistä sopivia ja ehdotat hänelle. Laitat vaikka ilmoituksen paikallislehteen hänen nimissään ja tietysti hänen suostumuksella? Soitat kaupungille, VVO:lle, SATO:lle ja mitäs näitä nyt on. Selität kiusallisen ja vaikean tilanteen ja vaikka vähän itkeä pirautat, niin eiköhän asunto löydy. Voisiko hän majailla jonkun kaverinsa tai sukulaisensa luona? Jaksuja! Kyllähän sitä hetken asuu vaikka tikun nokassa!

Naranja: salmiakki tosiaan nostaa verenpainetta. Alkuraskaudesta monella on todella alhainen verenpaine, joten eipä siinä mitään haittaa. Suomifilmeissähän arvattiin piikojen olevan raskaana, kun ne alkoi pyörtyillä - eli vp on tosiaan alhaalla. Raskauden edetessä vp voi nousta, mikä voi vissiin heikentää istukan verenvirtausta ja vauvan hapensaantia. Mutta siinä vaiheessa neuvolassa on varmasti jo moneen kertaan varoiteltu nousevasta verenpaineesta ennen kuin meinaa alkaa lähestymäänkään sellaisia lukemia.

Moni onkin jo kertonut. Minä olen kertonut kahdelle ystävälleni, jotka tiesivät kuumeilusta. Isovanhemmille ja muutamille ystäville ajateltiin kertoa vko 8 jälkeen (voikun kaikki menisi vaan nyt hyvin!!!). Sehän onkin jo ihan kohta! Ja ehkä käydään vielä alkuraskauden ultrassa ennen kuin uskalletaan kertoa. Tai sitten vasta np ultran jälkeen.

KYSYMYS ALKURASKAUDEN ULTRASTA

anteeksi huuto, mutta aattelin, ettei kukaan jaksa lukea höpinöitä tänne asti :) Mutta siis, tehdäänkö se aina alakautta, siis emättimestä? Voiko mitenkään tehdä mahan päältä? Hyvä ystäväni on gyne ja pyytäisin häntä ultramaan minut (ilmaiseksi) työpäivän päätteeksi JOS sen voi tehdä masun päältä.

Canttarelli rv 4+2

Vierailija
72/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin, että monella jo vasta pömpöttää. Kuinka lohdullista! Niin minullakin! Näytän varmaan jo siltä, kuin ois raskaus puoli välissä. Mutta eiköhän se tästä vielä meillä kaikilla tasaannu. Ihanaa, että pömpöttää! Sitä on niin kuin oikeammin raskaana, kun masussa kihelmöi ja kuplii ja tuntee kuinka housut kiristää :DD Voi kun ois äkkiä oikeesti puoli välissä ja sellainen kunnon söpö vauvakumpu!

Mulla ei ole vielä ruokahalu lisääntynyt, mutta tulenkin aika paljon teitä useimpia jäljessä. Tosi kiva lukea täältä, että mitä on kohta odotettavissa. Ja sitten muistaakin varata ajoissa ajan np ultraan yms., kun täältä lukee teidän juttuja. THANKS! Tuosta syömisestä vielä, mulla nyt varman ravinnontarve vähenee dramaattisest jos ja kun lopetan päivittäisen urheilun. Täytyy koettaa vastaavasti vähentää puputtamista, sillä eihän se ole vauvelillekaan hyväksi jos käyn paisumaan. Vaikka ei mua kyllä kilot stressaa, kunhan pysyy terveellisissä mitoissa. Miehelle jo sanoinkin, että mulle tätä edes vain puolet aamu- iltapala yms leivistä mitä itselleen laittaa. Ennen olen nimittäin syönyt kuin hevonen - tai siis kuin mies - saas nähdä miten tämän loistavan ruokahaluni kanssa käy.

Vierailija
73/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koittaa muutaman minuutin päästä!!!! Ihanaa! Ihana ilma ulkona,mut taas tekis mieli vaan sinne sohvalle vähäks aikaa.

Ihanaa viikonloppua!

t. iiiik

Vierailija
74/88 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko vähän kysäistä tätä asiaa. Eli ensimmäisestä raskaudesta muistan tähtitieteellisen väsyn alkuajasta. Nukuin kaiken muun ajan, kun en ollut töissä. Nyt tilanne on sellainen, että kotona on 2-vuotias ja mun olisi tarkoitus aloittaa työt 5.5. ja poika menee siis tarhaan. Nukkumaan käyminen heti viidelta iltapäivällä ei siis tule kysymykseen. Miten ihmeessä olette luovineet kotitöiden, töiden ja lapsenhoidon kanssa alkuraskaudessa? Toisilla teistä on myös ollut aika voimakasta pahoinvointia. Itse olen toistaiseksi säästynyt oksentelulta, mutta mun ongelma on jatkuva päänsärky. Nyt siis ihan kauhulla ajattelen, että mitenkähän tästä selvitään.

Edellisessä raskaudessa jäin pysyvälle saikulle rv:lla 20 ja sitäkin ennen olin ollut sairaalassa tipassa pahoinvointien ja päänsäryn takia. E siis kauhean ruusuiset odotukset asian suhteen täällä. Nyt odottelen ensi viikon ultraa rv:t silloin 7+6. Mä pääsen kunnalliselle ultraan, kun tää raskaus on koeputkialkuinen, niin seuraavat tämän alun vähän toisella tavalla. Ensimmäinenkin raskaus oli niinikään hoitojen tulosta. Vuosien mittaan hoitoja on tehty itseasiassa useitakin, mutta eivät ole onnistuneet tai ovat menneet kesken. Eli niistäkin on kokemusta. Täällä joku taisikin miettiä todennäköisyyttä raskauden jatkumiselle, jos syke on havaittu varhaisultrassa. No meille kävi niin, että vaikka kaikki piti olla kunnossa kahdenkin ultran perusteella, niin keskenmeni rv:lla 10. Oli vielä sellainen keskeytynyt KM, eli selvisi vasta ultrassa jonkin ajan kuluttua.

No kylläpä nyt tuli omaa napaa. Ehkä toisen kerran sitten jotain muuta.

Juuso Petteri ja siskoveikka rv 7+0

Vierailija
75/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä istun yövuorossa. täälä ei tapahdu mitään ja vielä pitäs jaksaa 6 tuntia. Päivä meni oksennellessa, nyt hieman parempi olo. Koko ajan vois vaan nukkua. Tietää kyl mitä viikonloppuna tekee kun täältä töistä aamulla pois pääsee, aion vain ja ainoastaan nukkua.

Kauniita unia!

Vierailija
76/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma!

Ei vaan kauheesti mua lohduta.. Kävi nimittäin niin et mun selälle tapahtu äsken jotain enkä pysty kävelee ku hiipimällä. Oli tarkoitus tänään innolla laittaa pihaan ja käydä rautakaupoissa,ym. Jos tää kipu ei mee ohi, taitaa mennä päivystyksessä tää päivä. Tytön sänkyä peitellessä kumarruin ja sit ku nousin siitä, alko sattuun ihan hulluna. Se kipu on tuolla ihan alaselässä. Istuessaa eteenpäin kumartuneena ei niin satu eikä maatessa, mut pystyasennossa ei voi olla. VOI HITTO! Mitähän siellä oikein tapahtu???? Toivottavasti nyt ei mikään välilevyjuttu.. Olis vaan joku mikä menis ohi. Ja Panadol kipulääkkeenä ei oikein innosta.. KAi mun pitäis yrittää sitä jotenkin liikutella varovasti, jos se menis ohi.

Että tällanen lauantai. Eilen hehkutin viikonloppua, mut nyt on into aika kaukana.

Sori valitus!

t. iiiik ja hippunen 6+6

Vierailija
77/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik, tosi kurjia nuo selkähommelit ja raskausaikanahan voi olla luvassa sillä saralla lisääkin vaivaa - joten voi kurjuuksien kurjuus.

Juusopetteri: ehkä saat töissä leväyttyä paremmin kuin kotona 2-vuotiaan vilpertin kanssa :)

Ja sitten: onko teillä muilla ollut oireettomia päiviä? Eilisillasta lähtien mulla ei ole enää ollut mitään oireita. Ei edes väsytä, rinnat ei arista. Voi itku pelkään, että tämä menee nyt kesken. Olisiko oireettomuus siitä merkki? Entä kuinka nopeasti vuodon pitäisi sitten alkaa? Elikkäs jos teen nyt uuden raskaustestin niin todistaisiko se mitään siitä, että pikkuinen voi siellä vielä hyvin. Vai pitääkö vaan odotella vuotoa... tai oireiden palaamista?

Jos kaikki nyt meneekin hyvin niin varmasti ihmettelen viikon kuluttua yökkäilyjen lomassa, että tätä olotilaako oikeasti niin kaipasin. No mutta, nyt maistuisi pieni etominen oikein hyvin.

Canttarelli rv 4+3

Vierailija
78/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli enempi oireita just sillon ekoina päivinä ja sit ne hävis. Eli hävis varmaan 4+4 tai jotain. Nyt välillä on oireita ja välillä ei mitään. Tänäänkään ei oo ollu yhtään mitään. Oudoltahan se tuntuu, ku ei mistään oikein tiedä, mitä siellä masussa tapahtuu, mut mitään huolta sulla ei oo,jos ei oo vuotoa eikä kipuja.

Selkää lämpimällä hoitelin äsken ja ihan vähän jo autto. *jospa se tästä.

t. iiiik

Vierailija
79/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen taas linjoilla, heti aamusta :) Tänään tuli nukuttua ihanasti pitkään = yhdeksään :) Kyllä teki hyvää kouuheräämisien jäälkeen... Kyllä kai mullakin sitten jonkinasteista väsymystä sitten on havaittavissa, kun nykyään joka päivä tarvii saada ainakin jonkun pituset päikkärit. Ja jos kelloo ei laita soimaan, ni helposti uinun pari tuntia :D Mä oon vaan muutenkin niin nukkumista rakastava ihminen, että oikeastaan luen päikkäritkin normaalitoimintoihin kuuluvaksi :D Ruokahaluakin ON. Tai nälkä. Masu oikein kurisee kaiken aikaa, mouruaa ruokaa.. Joskus illallakin ennen nukkumaanmenoa saattaa olla nälkä, vaikka normaalisti ei ikinä.

Canttarelli: Kyllä mulla ainakin on ollu sellasia niin oireettomia päiviä, että en oo suunnilleen ees koko raskautta tajunnu aatella... :D Se jotenkin unohtuu, kun välillä tosiaan mitään ei kuulu. Alavatsaturvotus on ainoa mikä on ja pysyy, piru vie. En arvannu, et jo näin alussa joudun luopuun lempifarkuistani... Myyyyh :( Se on niin ärsyttävää, ku oon sen mallinen, et mul on pienet jalat ja pylly, mutta jos lihon, ni kaikki tulee mahaan ja rintoihin. Ni housut ei vaan istu YH-TÄÄN, kun on ylimäärästä. Sain ennen tätä raskautta laihdutettua 12kg vuodessa, kun olin päässy levahtamaan, ni nyt ne kilot sieltä taas hiippailee takasin,luonnollisesti tässä tilassa... :D Tosin aion raskauden jälkeen kyllä päästä niistä eroon jälleen! :) Vaikka vuodessa. Ei se nyt niin kamalan vaikeaa ollut, mutta sisua se kyl vaati.

Tervetuloa taas kaikki uudet, etenkin te sieltä kuumeilijoista, Canttarelli ja Nektariina :) Ja tähän väliin suuri kiitos kaikille, jotka vaivautuivat vastaamaan mun hätäseen salmiakki-viestiini :) Onneksi hätä ei siis ole tämännäköinen! Jokatapauksessa aion kysesistä ainetta vältellä, vaikka se mun lempiasioihin kuuluukin... :) Ei se verenpaineen nousu hyväks oo, siihen liittyy ties mitä kurjia komplikaatioita...

Ineli: Säkin sait ihania uutisia ultrassa - ONNEKSI OLKOON :) On varmaan ihana fiilis ♥ Mäki odotan jo alkuraskauden ultraa innolla :D Niin, mutta sen verran tosiaan vielä Canttarellille, että oon ymmärtäny, et alkuaraskauden ultra tehään aina emättimen kautta... Ymmärtääkseni vatsanpeitteiden läpi ei päästä niin lähelle pikkusta, kun se tosiaan on vielä niin pikkunen. Emättimen kautta saadaan parempi näkyvyys... Näin.

Laitan tän nyt värillisellä, kun tää on aika tärkee juttu, että kaikki huomaa: [color=magenta]Kun käytte lisäämässä tietojanne esittelypinoon, laittakaa ne UUSIMPAAN versioon, jooko? Päivittelen niitä melkeinpä joka päivä. Helpottaa kummasti sitä päivittämistä, kun ei tarvii pitää kaikkien eri päivien pinoja auki samaan aikaan ja kopioida ja liittää kaikkea ympäriinsä :)[/color] [color=red]Kiitos ♥[/color]

Ei ollut sitten tarkoitus saarnata, vaan herättää huomiota :D

LeeLoo: Suurimmat pahoitteluni ikävästä tapahtumasta :( Nyt vaan paljon voimia ja jaksamista ♥ Kyllä se siitä sitten... Toivottavasti seuraavaksi sitten joskus pikkuinen jaksaa pysyä kyydissä loppuun asti!

Niin muuten, tänään alko kuudes raskausviikko! Tälla viikolla pikkunen alkio käpristyy jo c-kirjaimen muotoseks, ja saa muutamia alkeellisia elimiä, jee jee! :D Vaiks kuin kivaa... :) Muutaman viikon päästä se muistuttaa jo pientä ihmistä... Uuu! En malttais millään odottaa! :D

Mutta nyt pyörähdän päivän puuhailuin täällä kotokylässä :) Hyvää viikonloppua kaikille mainijoille kanssaodottajille!

.:Naranja:. rv 5+0

Vierailija
80/88 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos naranja kun päivittelet tuota esittelypinkkaa!

Laskin juuri että tänään siirryn rv 7! Ihanaa että on viikonloppu ja saa potea väsymystä ja kuvotusta rauhassa. Töissä olo on ollut yhtä tuskaa, iltapäivisin voisin vain nukahtaa, kun pääsen kotiin olen kuoleman väsynyt. En ole viimeisen kuukauden aikana voinut/ pystynyt/ jaksanut ajatellakaan meneväni jumppaan tai salille liikkumaan. Huono homma- kunto varmaan rapistuu alta aikayksikön ja loppupelistä olo vain pahentuu. Tunnen oloni niin jäykäksi- pöhöttyneeksi- voimattomaksi... näytän kuulemma hyvältä:-) mut sekään ei oloa mitenkään lohduta. Kertaakaan en ole oksentanut vaikka olo on sellainen... auttaisiko tähän oloon suola? tai PARI salmiakkia... siinähän on se suola joka nostaa verenpainetta...auttaisiko pahaan oloon.. mulla on mielikuva että joku vanha täti ihminen joskus sanoi niin.. ajatuskin kuitenkin oksettaa!

Pelkään myös että mahani huomataan jo nyt- pömpötys etenkin päivän jatkuessa on niin suurta että tuntuu ja näyttää tosiaan että olen jo viidennellä kuukaudella. Mikä on raskaudessa keskiverto alku pahoinvoinnin kesto?? Tai tiedänhän että jokaisella omanlaisensa raskaus...helpottais vain ajatus keskiarvosta- ainakin jos itse olis sen alle; olis toivoa paremmasta olosta!

Mutta-mutta; en siis valita- olen tosi onnellinen tästä raskaudesta! ja toivon että kaikki sujuukin loppuun saakka.

Kovasti tunnen pääseväni myös vähällä kun ajattelen teitä joilla pieniä lapsia siellä kotosalla ja töitä ja kotihommia piisaa...nostan todella hattua teidän jaksamiselle väsymyksen ja pahoinvoinnin kourissa! Toivon teille myös jaksamista ja sekasorron sietämistä; älkää olko liian ankaria itsellenne; jos iltasiivoukset jää tekemättä niin ne on toisarvoisia oman jaksamisen rinnalla!

Joltakin oli mennyt selkä; toivotaan että se on ohimenevä noidannuoli... välilevy jutut ja raskaus ja tuleva vauvanhoito kun on mahdoton yhtälö.

Kokeile kylmäpussia ja makaa kovalla jos vihlonta yltyy... sun pitäis myös välttää nyt kantamista jms. ojentelua että se rauhoittuisi. Mitään vahvoja lihasrentouttajia kun ei pysty ajattelemaan.

Ihanaa kyllä että on tälläinen foorumi johon voi kertoa omia rehellisiä tuntojaan... ja todennäköisesti niille löytyy ymmärtäjä ruudun toiselta puolelta!! Tsemppiä kaikille!