✰✰✰ JOULUKUUN TÄHTÖSET - VIIKKO 16 ✰✰✰
Kommentit (88)
Voi tätä väsymystä, tää on niin epätodellista, välillä jopa naurattaa :)
Tällä viikolla monella taitaa olla varhaisultra, torstaina eriskummallisella perjantaina Inelin vuoro. Itseäni jännittää teidän puolesta, toivottavasti kaikki on hyvin.
Ehkä siitä odotuksesta tulee " todellisempaa" ultran jälkeen sitten, vaikka oireita on välillä vaan unohtaa koko jutun.
Ilmoittaudun mukaan joulukuun oottajiin. Aikaisemmin saatu maailmaan tyttö 09/05 ja yksi tuulimuna sen jälkeen. Nyt pitkän yrityksen jälkeen kun marssin gynelle lapsettomuustutkimuksiin, olinkin raskaana! Jatketaan sitten raskausseurannassa ;) Eilen kävin ultrassa ja siellä se sykki. Ultran mukaan 6+1, mutta papereissa lukee 6+5 eilen siis. La on 6.12. Missä maassa tämä mahdollinen synnytys tapahtuu? Ei mitään hajua. Ulkomailla ollaan oltu jo tovi, mutta mahdollisesti maisemat vaihtuu. Ainakin toivon niin.
Ekassa raskaudessa ei ollu minkäänlaisia oireita. Nyt etoo aamulla, päivällä ja illalla. Kerran olen vasta yrjönnyt, mutta ei oo hyvä olla nälkäisenä eikä kylläisenä. Roskaruoka tehoaa parhaiten. Ekassa raskaudessa lihoin 30 kiloa, joten päätin silloin, että seuraava on toisin.. Väsyttää jo herätessä. Pientä kirkasta verenvuotoakin oli ennen ultraa, mutta silti kaikki siis hyvin, ainakin vielä.
Kun vain sais hölösuuna pietetty leipäläven vielä kiinni!
Hei!
Uskaltaudunpa minäkin mukaan. Vielä näköjään muutaman vuoden takainen nimimerkki toimii, joten käytetään sitä. :)
Mulla maha kasvaa jo ihan liian kovaa vauhtia. Varsinkin iltaisin vatsa on niin turvoksissa ja pullollaan, että 2,5-vuotias poikakin huomautti tänään että " äidillä on iso masu" . Kiva! Olin ajatellut, että vatsa tulee varmasti esiin nopeammin kuin ekassa raskaudessa, mutta ei nyt vielä (6+5, tosin 7+4 myös mahd.). Houkuttelisi mennä alkuraskauden ultraan kuulemaan todellinen koko ja viikot. On niitä kilojakin tietysti tullut pari lisää (kuten ensimmäisestäkin), mutta täytyy varmaan alkaa pukeutua kaapuihin töissä mahan peittämiseksi.. :) Onneksi sentään aamusta näyttää vielä suht normaalilta.
Etova ja heikko olo alkaa tunnin päästä aamupalasta ja palaa tasaisin tunnin väliajoin, jos ei jatkuvasti ole jotain nakertamassa. Vielä ei ole yökötys yltynyt pahemmaksi, mutta eiköhän sekin päivä vielä tule. Finnejä pukkaa myös kuin teinitytöllä konsanaan otsaan ja selkään. Väsymys on pahinta alkuillasta. Työmotivaatiokin on ajoittain tiessään ja ajatus harhailee. On tää vaan herkkua...no, kun tietää ettei tämä kuvotus enää montaa kuukautta todennäköisesti jatku niin näitä oireita on lähinnä hauska tarkkailla.
Kävin jo eilen ekassa neuvolassa höpisemässä terkkarin kanssa. Ainakin meillä päin on tehty säästötoimia ja ensimmäisestä lääkärineuvolasta on luovuttu, joten nt-ultraa ennen ei ole muita käyntejä. Seuraava neuvolakäynti varattiin 2 kk päähän. Aika pitkä aika, vaikka ei sitä niin kaipaa nyt toisella kerralla. Lopussa siellä saa sitten ravata taas kyllästymiseen saakka.
Eipä nyt ihmeempiä,
Lokavaavi
Onnea uusille! Uusia taitaa tulla joka päivä..
Meiltä meni sähköt eilen illalla puoli kymmenen maissa ja oli pois jonkin aikaa. Päätin, että ku ei oo valoja eikä voi kattoo telkkaria, mä meen nukkumaan. Ja se oli paras päätös PITKÄÄN aikaan! IHanaa, ku on nukkunu oikein hyvät unet!
Jospa tänään jaksais siellä töissäkin. Kyllähän tuo nytki väsyttää, mut ei siitä kokonaan varmaan pääse vielä moneen viikkoon.
Alkoi aivastuttamaan kauheesti. On ihan flunssainen olo. Vai oliskohan se allergiaa.. Ei kiva, jos allergiaoireet iskee oikein kunnolla.
Eilen oli telkkarissa vastasyntynyt vauva. voi, miten ihanalta tuntu ajatus, että sais sellasen vielä tänä vuonna! Oi!
Mukavaa torstaita! Ja paljon plussia lisää! Lapset taistelee sohvalla..
t. iiiik ja hippunen 6+4
Oli taas sellainen yö esikoisen kanssa että oksat pois. Hän heräilee muutenkin noin tunnin välein läpi yön, ja nyt vielä nukahtamisen jälkeen koko alkuyö ja myös loppuyö aamuviidestä eteenpäin yhtä piehtarointia ja itkustelua. Liekö ne hampaat taas, tosin olemme kyllä miettineet, että pitäisi ennen mitään unikouluja vielä varmistaa, ettei ole esim. mistään allergioista kyse. Tätä kun on jatkunut niin kauan. Meillä esikoinen on nyt reilu 8 kk. Jep, mutta kyllä (taas) väsyttää niin että!
Onnea vain iiiikille hyvin nukutusta yöstä! Ikävä juttu nuo säästöt Lokavaavin neuvolassa. Minä taas laukkaan siellä ihan mielelläni myös tässä alussa, kun ei vielä itse voi tuntea onko masussa kaikki hyvin :). Hillerin tavoin olen minäkin vasta kerran oksentanut, mutta sellainen eto olo on vähän väliä, ei vain aamuisin. En kyllä esikoisen odotuksessakaan pahemmin oksennellut, vähällä pääsin ;). Väsymykseen vaan Vehkallekin jaksuja ja toivottavasti Kiviir saa neuvolaprobleemeihin ratkaisun. Nyt kaipaa tämä vekara aamupuuroa, joten palailen taas!
Töissä rauhallinen hetki..
Mulle tuli mieleen, kun juttelin eilen yhden kaverin kans, joka tietää raskaudesta. Puhuttiin tästä mun väsymyksestä ja hän ihmetteli, et onpa outoa.. Ei hän oo ennen kuullu et raskaus näin väsyttää.. Mietin vaan et onkohan hän raskaana olevien kans ennen jutellu vai eikö ihmiset puhu.. vai onko oikeesti sellasia ihmisiä paljonkin, jotka ei tästä väsymyksestä kärsi??? voi ku kuuluisin heihin..
Kahvia odotellessa Iiiik
Mäkin sitten onnistuin liittymään mukaan esittelypinoon, la on näillä näkymin (= laskurin mukaan) 12.12. Tosin tää on nyt mua alkanut hiukan mietityttämään... Kun viimeiset helmikuusssa olleet kuukautiset kestivät vain noin päivän... Eli kai se teoriassa mahdollista olisi, että tässä oltaisiin jo pidemmälläkin kuin viikolla 5 + 6.
Tosin mulla on aina ollut hyvin " helpot" kuukautisetkin ja näitä upeita oireita on ollut vasta n. kolmisen viikkoa. Siitäkin sitten viikko vietettiin Egyptissä ja olin kummallisen vetämätön koko ajan. Menkkojen olis pitänyt alkaa just ennen matkaa ja laitoin niiden myöhästymisen matkastressin ja jännityksen piikkiin. Ei niitä kuitenkaan sitten ilmestynyt loman aikana ja kotiin päästyämme testasin ja kyllä tulos ihan selvä oli! Hauskaa mutta hiukan hämmentävää, kun tämä nyt ei ainakaan vielä ollut muodostunut projektiksi meillä..
No huhhuh, nyt mä voisin jatkaa vaikka kuinka pitkään.. Töitäkin pitää tehdä, joten toivotan kaikille mukavaa ja virkeää päivää ;)
Ai niin, onko muita joilla on koko ajan nälkä ja paino jo tässä vaiheessa noussut? Kauhulla odotan kilojen kertymistä... Viimeksi tuli 20 kg ja oli kyllä painava olo ;)
ViolaK
Viikon päästä yksityisellä ultra, ei millään jaksaisi odottaa. Vatsa on turvonnut ja tuntuu, että jokaisesta paidasta huomaa vatsan pömpötyksen.
Esikoista olen tällä viikolla ruvennut totuttelemaan taas omaan sänkyyn. Mies on arkipäivät aina toisella paikkakunnalla töissä ja on ollut niin helppoa ottaa neiti viereen nukkumaan. Vähän on vaan päässyt liiaksi tottumaan samassa sängyssä nukkumiseen, kun ei meinaa viikonloppuisinkaan omaan sänkyyn mennä, vaan haluaisi isin ja äitin välissä nukkua. Nyt vähän aloin jo vihjailemaan, että pitäisi näyttää hyvää esimerkkiä, jos vaikka vauvat katselee pilvenhattaralla, että kenen äidin masuun ne tipahtaisivat. Täytyy olla reipas isosisko ja näyttää, että 4 vuotiaat nukkuu omassa huoneessa. Taisi tehota, kun nyt on koko alkuviikon nukkunut omassa huoneessa ja omassa sängyssä. Ehkä sitä ensi viikon ultran jälkeen voisi esikoiselle kertoa, että nyt on yksi vauva hypännyt pilvenhattaralta äitin masuun.. ;-)
Vieläkin tuntuu niin uskomattomalta, että vihdoinkin 13 kk:n yrittämisen jälkeen on vauva tulossa. Edellisestä raskaudesta on jo niin kauan, ettei tunnu enää mitään muistavan raskausajasta. Joulukuuta odotellessa.. :-)
t. Kapa 6+2
Ihanan aurinkoinen torstai, ompas ihan kevätmieli..
Täällä myös vatsa pömpöttää, aamulla herätessä suht normaali, mutta hetken kun on ylhäällä, niin turpoaa ilmapalloksi, uskomatonta, sisko sanoi juuri, että näyttäisi, että olisin jo paljon pidemmällä, vaikuttaakohan tähän mahaan, että jo neljäs raskaus, ja vatsanahka ei ole kyllä ollutkaan kovin timmi.
Väsymys päivällä on aivan valtava, sitten jos nukun parin tunnin päiväunet, niin sitten illalla ei meinaa saada unen päästä kiinni.
Minulla on ollut sellaisia oireita, että hiivatulehdus voisi olla alkamassa, mietin nyt, uskaltaako sen kuurin ottaa näin alussa, vai mitä ihmettä tekisi . . onko muilla kokemusta alkuraskaudessa tulleesta hiivatulehduksesta ?
Kotitilanne on tosi stressaava, se saa itseltä voimat totaalisesti kulutettua, exän viha uutta kohtaan on valtava, ja muutenkin tuntuu nuo ajatukset olevan sekaisin, joten kotonaolo on aika ahdistavaa, voi kun hän saisi äkkiä itselleen asunnon.. Hän ei ole tässä kirjoilla, mutta hyvää hyvyyttäni annan tässä hetken asua, lasten takia, siitä palkaksi saakin sitten jatkuvaa piikittelyä, ja kyräilyä, en ole varma, miten pitkään tätäkään jaksaa..
Palaillaan taas kuulumisiin !
mannerto 5+6
Lapsia on tulossa (onneksi) vain yksi : )
Tyyppi oli soma, aivan äitinsä näköinen ; )
Oikeassa paikassa, pienet käsien silmut aluillaan, syke kiivaana pumpaten, hieman nytkähdellen. Pää-perä mitta tasan 1cm, mikä on aivan standardipituus 7 rvk vanhalle tyypille.
Vaatteet kiristää ja puristavat housut ellottaa. Kiloja alkaa kertymään. Pitäisi ottaa niskasta kiinni ja kieltäytyä kaikesta rasvaisesta ja makeasta. Joudun diapetesvaliolle rvk 16 tienoolla, joten hyvin voisi aloitattaa sen jo nyt.
Seerumiseulasta kieltäydyin, mutta ultraan olen menossa rvk 11, jolloin hoitelen ensimmäisen neuvolakäynninkin. Lähete lähti HUS:iin ja odottelen sieltä sitten kutsua sisätautilääkärille. Neuvolassa käyn yksityisellä, kun olen ollut siihen aikaisemminkin tyytyväinen.
Tekonimellä Pyry-Talvikki 7vk
iiiik! eka neuvola vähän päälle tunnin päästä. jännittää :)
mutta silti ihan tosi kiva mennä! kaikkiko te aijotte siellä varhaisultrassa käyä?
Mie ihan jännityksellä seuraan teidän muiden ultrakäyntejä ja samaistun noihin onnen tunteisiin... Ihanaa!
Itse soitan kohta ajan np-ultraan...
Ajattelin malttaa ootella sinne asti, kun ei tässä mitään vuotoja, tms ole ollut. Yksityisellä maksaa yli 100 e, mikä hirvittää! Vai saako siihen kela.korvauksia?
-höyhis-
6+0
Varsin eilen varhaisultran ensi viikolle. Maksaa kyllä, mutta jotenkin kaipaan vahvistusta että tuolla massussa on oikeasti joku :) Tulisi vaan ens viikko pian!
Ajateltiin kertoa molempien vanhemmille lauantaina kuitenkin, vaikka tuo ultra onkin vasta ens viikolla. Sille ei voi sitten mitään jos jotain sattuu. Kuitenkin haluais oman äidinkin mukaan tähän alusta asti :)
Mulla on kans paino noussu, mutta ainoastaan sen takia että oon syöny älyttömästi ;) Koko ajan tekis mieli napostella jotain..
Eli toista lastani odotan ja la on kuukautisten mukaan 24.12. Aika hauskaa koska äidilläni on ollut la minua odottaessaan myös jouluaattona... No se meni vähän yli kuitenkin.
Meillä kunnallinen ultra rv 10. Pitäis varmaan soitella neuvolaan. Ei vaan pysty vielä, oon niiiin innoissani.
Meinasin ekana ootella ihan neuvolaan asti, mutta arvatkaa maltoinko? Juu en.. Yksityisellä ultra tietty makso paljon, mutta olisin maksanu tuplasti tästä rauhallisuudesta, jonka sieltä sain! LA oli 2.12., mutta ultrassa siirtyi 5.12. Näin vähän arvelinkin, että käy. Kaveri on huimat 6,9mm pitkä ja sydän tykittää 133 iskua minuutissa. Pitihän siellä itkut tirauttaa! :D
Ja ulkona paistaa aurinko! Ihanaa loppuviikkoa teille kanssaodottajat!
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=1491][img]http://www.meille…]
Tänään oli eka neuvola, terkan kanssa laskettiin LA ja saatiin 4.12. Itse olin laskeskellut vähän myöhemmäksi, mutta np-ultrassahan se sitten tarkentuu. Sain vinon pinon lappusia ja tietoa uudistuneesta sikiöseulonnasta, mutten ehtinyt niitä vielä lukemaan. Mulla on kaksijakoinen suhtautuminen noihin seuloihin... Pitää taas lukea laput ajatuksella läpi, vaikka kuitenkin menen normin mukaan.
Tuntui jotenkin pöllöltä kuunnella niitä terkan ohjeita lepäämisestä ja syömisestä yms, kun ne on niin tuoreessa muistissa vielä, ja useinhan se arkielämä on vähän sellaista, että lepäileppä siinä, hyvä kun saa yöllä nukkua. Jotenkin tuli sellainen olo, että vaan hymistelin mukana, en viitsinyt alkaa selittää, että opiskelukiireet ja uusi työ ja pienen lapsen hoito ja järjestötoiminta ja pihatyöt ja se liikuntakin mitä pitäisi harrastaa ei oikein jätä aikaa lepäilylle... Tajusinpa sitten että pitänee varmaan löysätä taas tahtia. Onneksi pahimmat opiskelu-urakat on kohta takana.
Katselin sitä kiellettyjen ruoka-aineiden listaa sivusilmällä, ja aika tutulta näytti. Voi että kun en tajunnut mättää sitä graavilohta oikein varastoon, nyt sitä tekee mieli kun ei enää voi syödä.
Tämä väsymys on kyllä ihan kamalaa. Ja hyvin harvoin on mahdollisuutta päikkäreihin... Nuokun luennolla ja bussissa ja kuljen jotenkin puolivaloilla koko ajan. Välillä tuntuu etten näe kunnolla kun väsyttää niin paljon. Ja hajamielisyys... voi vitsi että sitä voi yhtäkkiä muuttua lahopäiseksi. Pitää alkaa kirjoittaa kaikki asiat mustekynällä käsivarteen muistiin. Jos kalenteriin laittaa niin ei sitä muista katsoa ;)
Tsemppiä kaikille väsyneille ja pahoinvoiville tai muuten kärsiville kohtalontovereille :) Onneahan tämä oikeasti on.
Itse en siis ole menossa varhaisultraan, ajattelin jaksaa odottaa sairaalan ultraan ja luottaa että tämäkin raskaus menisi hyvin. On silti ihanaa lukea teidän viestejä onnistuneista ultrakäynneistä.
Joku kyseli hiivasientulehduksesta. Itselläni oli edellisessä raskaudessa heti alussa ja otin ihan normaalin Canesten kuurin. Kunhan asettaa puikon käsin eikä asettimella, näin on ohjeistus raskaana oleville.
Täällä pahoinvointi on ollut pahimmillaan tällä viikolla. En ole tosin antanut ylen, mutta riittävän pahaolo on. Housujen kiristys tekee lisää pahoinvointia ja jopa tyttären kantaminen. Ja pakkohan sitä on kantaa. Vaikka osaa jo kävellä, on kävellyt reilun kuukauden, ei päästä mihinkään, jos annan neidin tepastella itse. Hän on niin kiinnostunut ympäröivästä maailmasta, että seisoo ja unelmoi eikä liikuta jalkojaan juuri yhtään tai sitten liikuttaa niitä väärään suuntaan. Odotan milloin vatsa alkaa olla tiellä, kun kumartelee alas tai joutuu mennä lattialle istumaan, jotta saa tytölle puettua päälle. Täytyy vielä miettiä uusia työasentoja.
Mamoska ja öttiäinen 6+3
Yyyhhhh... Mulla on koko tän lyhyen raskauden ajan ollut kova himo salmiakkiin, enkä kauheasti ole sitä pystynyt kyllä vastustamaan :( Tietääkö joku viisaampi, että onko se jotenkin ihan julmetun myrkyllistä pikku alkiolle??? Taas tässä ahdistuneena tenttiin lukiessa laitoin suuhuni jos minkämoista Karkkikadun salmiakkipalluraa ja -puikulaa. Nyt on kauhea olo. Pelottaa, et voin jotain kauheaa sille aiheuttaa. Pöh. Tää saattaa jonkun korvaan kuulostaa (silmiin näyttää) hirveen naiivilta jne., mutta mulla on kauhea huoli. Ja itsehillintä nollissa. Jos tässä ja nyt lupaan teille kaikille, ja pikku tiitiäiselle, että tästä lähtien syön salmiakkia vain kerran viikossa, ni eks se o ihan hyvä satsi?
Tunnen itteni niin tyhmäks tällasta asiaa pohtiessani, mutta niin se vaan menee. Kiitos sille/niille, jotka asiasta jotain tietää ja viisaampina mua valaisee... Hummmmm.
.:Naranja:. -huolesta sekaisin- rv 4+5
kiitos kun autoit niissä väreissä ja kuvioissa minua.
Salmiakista voi muistaakseni nousta verenpaineet, mutta ehkä loppuraskaudessa merkkaa enemmän.
Lila82
Jälleen olisi uusi joulukuinen odottaja täällä! Meitä tosiaan varmaan tippuu tässä joukkoon vielä ainakin viikon-parin ajan :).
Sunnuntaina tein roskishaamun (noin 20 min kuluttua testin tekemisestä ilmestyi haamu) ja tänään sitten " oikean" haamun. Aika hailakka oli sekin viiva, mutta viiva silti :)!
Laskettu aika olisi hedelmöittymishetken perusteella (miten niin meillä ei ole aktiivinen seksielämä...) 21.12. Saa nähdä, muuttuuko se tuosta.