Onko teillä yksiöissä asuvat tarpeeksi/liian vähän kaappitilaa? Ja miten olette ratkaisseet ongelman?
Kommentit (15)
Ratkaisin ongelman tulemalla ulos kaapista.
Olen siirtymässä kohti minimalismia.
Liian vähän. Tai sillä tavalla tarpeeksi, että kaikki arjessa tarvitsemani asiat mahtuvat kyllä.
Kaikki omaisuuteni ei mahdu, ja on säilössä lapsuuden kodissani, jossa on paljon ylimääräistä tilaa. Joskus tuo menee kuitenkin myyntiin, sitten pitää muuttaa tai hankkia jotain laatikoita sängyn alle tms. Osasta tavaroita voisi kyllä luopuakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen siirtymässä kohti minimalismia.
Minimalismi on parasta.
Vein kesävaatteet, kengät, tuulettimen ym. vanhempien luo jemmaan ja keväällä vien sinne talvikamat.
Asuessani yksiössä vein aina talveksi kesävaatteet häkkivarastoon ja keväällä sama homma toisin päin. Nyt ei onneksi ole enää sitä ongelmaa, kun asun kolmiossa.
Jonkun verran karsin tavaraa muuttaessa, mutta lähinnä vain pakkasin tavarat paremmin. Esim. Sen sijaan, että kaapissa on säilössä reppuja, on vain yksi reppu, jonka sisällä ovat muut reput.
Minulla ei ole kuin keittiön kaapit. Niiden päällä koreissa tavaraa. Ostin pari pientä, mutta korkeaa laatikostoa, johon saa paljon tavaraa. Sängyn alla on laatikkoja. Korkea kenkäteline eteisessä. Ovikoukut.
Kuusamossa rakennettiin kaksi kerrostalokomleksia, joihin muutti paljon vanhempaa väkeä. Sukulaiseni, metri viisikymmentä sai uuden kunnan vuokrayksiön pienellä makuualkovilla ja jumalattoman suurella parvekkeella. Asunto oli 31 m2 ja pienellä keittiöseinällä. Sitten täydelliset suunnittelumokat: keittiökaappeja oli parimetriä, mutta ne olivat niin korkealla, ettei sinne yltänyt kuin alimmille hyllyille. Vuokralainen oli yli 80-vuotias, joten tikkaille ei kiivetty. Sisään tultaessa oli vain yksi, kaksiovinen kaappi kaikille vaatteille, mutta ulkovaatteille tai vieraiden vaatteille ei ollut naulakoita. Piti ostaa irtonaulakko itse. Vessan peili oli kiinnitetty niin korkealle, ettei sukulaiseni nähnyt edes hiustupsua. Pyysimme laskemaan peilin, mutta se ei käynyt. Kylpyhuone oli suhteettoman suuri olohuoneeseen verrattuna. Lisäksi sinne oli erikseen ujutettu vielä sauna, jota monet yksinasuvat vanhukset vierastivat. Tämän kaiken "paskan" suunnitteli kunnan luottoarkkitehti, jonka epäonnistuneita suunnittelumokia kukaan ei uskaltanut kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuusamossa rakennettiin kaksi kerrostalokomleksia, joihin muutti paljon vanhempaa väkeä. Sukulaiseni, metri viisikymmentä sai uuden kunnan vuokrayksiön pienellä makuualkovilla ja jumalattoman suurella parvekkeella. Asunto oli 31 m2 ja pienellä keittiöseinällä. Sitten täydelliset suunnittelumokat: keittiökaappeja oli parimetriä, mutta ne olivat niin korkealla, ettei sinne yltänyt kuin alimmille hyllyille. Vuokralainen oli yli 80-vuotias, joten tikkaille ei kiivetty. Sisään tultaessa oli vain yksi, kaksiovinen kaappi kaikille vaatteille, mutta ulkovaatteille tai vieraiden vaatteille ei ollut naulakoita. Piti ostaa irtonaulakko itse. Vessan peili oli kiinnitetty niin korkealle, ettei sukulaiseni nähnyt edes hiustupsua. Pyysimme laskemaan peilin, mutta se ei käynyt. Kylpyhuone oli suhteettoman suuri olohuoneeseen verrattuna. Lisäksi sinne oli erikseen ujutettu vielä sauna, jota monet yksinasuvat vanhukset vierastivat. Tämän kaiken "paskan" suunnitteli ku
Kuinka paljon arjen käyttötavaraa yli 80-vuotias ihminen sitten tarvitsee jatkuvasti saataville?
Riippuu asukkaan kunnosta tietenkin, osa keittelee ja kokkaa kummasti, osa pitkälti avun varassa.
On liikaa. Tai ei se minua häiritse, mutta puolet säilytystiloista eli vaatehuoneesta ja kaapeista on ollut aina tyhjillään.
Hän kuitenkin kokkasi silloin ruokansa( tuntui, että aina nakkikeitto) ja vaatteille, siis ulko-sisä ja alusvaatteille sekä osalle pyyhkeistä ja muutamasta lakanasta sekä kolmelle kausikenkäparille piti riittää yksi kaappi. Häkkivarastossa oli vieraspatja ja täkki. Sängyn alle ei mahtunut säilytyslaatikko, koska oli moottorisänky.
Ratkaisin sillä, etten ikinä ajatellutkaan meneväni yksiöön asumaan. Opiskelijat tietty eri asia väliaikaisesti...