Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunpa olisin ymmärtänyt tehdä abortin.

Vierailija
13.04.2008 |

Tulin aikanaan vahingossa raskaaksi. Harkitsimme aborttia, mutta en pystynyt sitä teettämään kuitenkaan. Lapsi syntyi, totuimme perhe-elämään hyvin ja halusimme esikoiselle sisaruksen. 2,5 vuoden ikäerolla syntyi toinen lapsi.

Nyt lapset ovat 7- ja 5-vuotiaat ja me olemme (edelleen) rutiköyhiä. Elämä on ollut vaikeaa. Jos olisin ymmärtänyt ehdä esikoisen kohdalla abortin, olisimme ehtineet saada ammatit opiskeltua ja hommattua työpaikat ennen lasten hankkimista.

Nyt sitten ollaan köyhiä ja väsyneitä ja yritetään kasvattaa lapset mahdollisimman hyvin niillä eväillä mitä on. Pyrkimys parempaan on kova, mutta rankkaa on. Paljon, paljon helpommalla olisi päästänyt itsensä jos olisi tehnyt asiat toisin päin.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuu. Ymmärrän sua täysin ja sulla on oikeus mielipiteeseesi. Suostittelen että oikeasti jätät tämän ketjun omaan arvoonsa, vaikutat tasapainoisemmalta ja fiksummalta kuin kukaan näistä sulle vastanneista! Tsemppiä!

Vierailija
2/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ollutkaan tai ei lapsia ollenkaan tai jos lapsia olisit saanut ne olisi eri lapset.

Olet kyllä melkoisen tyhmä ja juuri sen vuoksi epäonnistunut elämässäsi.

Useimmilta opinnot sujuu vaikka heillä on lapsia. Törkeetä syyttää lapsiaan omasta osaamattomuudestaan/tyhmyydestään.

Jos jos jos ja jos - jossittelu ei muuta mitään ainoastaan teot asioiden/olosuhteiden muuttamiseksi paremmiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs te mammat jotka haukutte kuin ala-asteikäiset että mikä oli se kipukohta johon ap sattui teitä sohaisemaan. Olisko niin että pieni ääni sisimmässä epäilee omalla kohdalla jotain samanlaista. Ihminen ei todellakaan riehaannu tällä lailla kuin tässä ketjussa tyhmäksi haukkujat jne. jollei asiaan liity omia käsittelemättömiä tunteita.

Vierailija
4/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on niin voimaton olo, että tekisi mieli kirota muksut alimpaan helvettiin. Paljon ne ottavat, mutta paljon ne myös antavat. Ammatin olisin halunnut itselleni lukea ennen perhettä, mutta joku toinen päätti näin (esikoinen ehkäisystä huolimatta, raskaus havaittu " onneksi" liian myöhään, ettei abortin vaihtoehtoa tarvinnut miettiä).

Vierailija
5/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itsehän sanoit ettet ala itseäsi puolustelemaan, etkä vastaa meidän viestihin, mutta kumminkin oikein kerjäämällä kerjäät niitä;D

Sun logiikkas on kuule meille muille niin outoo, että anna olla...

Ihan sama mitä sun elämässäs tapahtuu tai on tapahtumatta niin onnellinen et omasta elämästäs osaa olla, mutta huomaa että syy siihen ei ole kenenkään muun kun SUN ITTES!!!

Olet oikeassa, en tainnut lähteä tähän ketjuun kovin johdonmukaisella asenteella. Johan itsekin tuolla jo päivittelin että ensin en aio puolustella ja sitten niin teenkin... Ei huvita riidellä, mutta jostain syystä koko ketjullinen negatiivisia ja aivan liian hepposiin perustein tuomitsevia kommentteja saikin minut yrittämään puolustautumista. Ei taida onnistua, olette jo päättäneet millainen olen.

Ymmärrän, minä itse olen se henkilö joka muuttaa (tai pitää paikallaan) elämän suuntaa. Kyllä, jees, mii ändöständ. Ja jos olet yhtään lukenut mitä olen kirjoittanut, muutoksen eteen olemme (ja teemme koko ajan) tehneet töitä.

Miksi ei saa sanoa ääneen negatiivisia asioita? Miksi ei saa valittaa? Negatiiviset ajatukset ja rankat ajat, valittaminenkin kuuluu elämään.

ap

Vierailija
6/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sairaan ihmisen puhetta jos toivoo lapsiaan syntymättömiksi. Kertoo julmasta ihmisestä.

Jos on lastensa kanssa useita vuosia elänyt ja edelleen on toive kunpa olisin mieluummin opiskellut jne. on ihminen sairas.

Toisaalta tämä ap väittää rakastavansa lapsiaan ja sanovansa sen heille päivittäin ja sisimmässään toivoo että olisi heidät deletoinut. Kunpaa ennemmin uskotaan, minä uskon tätä viestin avausta, tämän on halunnut meille kertoa anonyymisti avaten sisintään.

Ap valehtelee lapsilleen päivittäin.

Vierailija
7/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei halua ymmärtää, veikkaan jälkimmäistä.

Vierailija
8/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieleeni tulee kunpa hänen äitinsä olisi sen tehnyt.

Säälin noita ei-toivottuja lapsiparkoja.

Vierailija
9/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaan toivoo että elämä olisi mennyt toisella lailla.

Vierailija
10/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooo...WAU! Minä jo ajattelin että kaikki ajatuksiani ymmärtävät ihmiset ovat liian kiireisiä lastensa pieksemiseltä ja sättimiseltä, että he eivät koneelle ehdi vallan laisinkaan. Mutta maltoittehan te laittaa koivuniemen herran hetkeksi alas ja naputtaa jonkun lauseen ;D

ap

Vierailija
11/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka hetkeksi laskivat koivuniemen herran käsistään ja tulivat puolustamaan ap:tä.

Tämä nyt viimeistään osoittaa että ap on avun tarpeessa ja henkisesti sairas jonka ei olisi todellakaan pitänyt lapsia saada koskaan.

Vierailija
12/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko liika aborttivideoiden katselu =).

Vierailija
13/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin onnistuu

Vierailija
14/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalllista mammonaa ei oteta mukaan kun täältä lähdetään, mutta lapsissa tänne ees jää jotain...

Mielelläni asuisin vaikka puuvajassa, jos mulla olis lapsia monta. Nyt niitä ei ole kuin kolme.

Vierailija
15/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

31

Vierailija
16/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Todella sairaan ihmisen puhetta jos toivoo lapsiaan syntymättömiksi. Kertoo julmasta ihmisestä.

Jos on lastensa kanssa useita vuosia elänyt ja edelleen on toive kunpa olisin mieluummin opiskellut jne. on ihminen sairas.

Toisaalta tämä ap väittää rakastavansa lapsiaan ja sanovansa sen heille päivittäin ja sisimmässään toivoo että olisi heidät deletoinut. Kunpaa ennemmin uskotaan, minä uskon tätä viestin avausta, tämän on halunnut meille kertoa anonyymisti avaten sisintään.

Ap valehtelee lapsilleen päivittäin.

Voi te olette niin erilaisia kuin minä...Tulisimmekohan IRL toimeen keskenämme? Olispa hauska testata. Tai sitten SINÄ olet Porvoolaisia ja yrität lietsoa minua hurjempiin suorituksiin :D

Asioita voi ajatella monella tavalla. Voi ajatella tunteella, voi ajatella järjellä, useimmat kai ajattelevat tunteen ja järjen sekoituksella.

Ymmärrätkö ajatuksiani jos kerron sinulle tällaista?

Tämä on kyllä kulunut ja käytetty vertaus, mutta kuitenkin. Ymmärrän keskitysleirien vartijoita, juutalaisten tappajia. Ymmärrän, miksi he ovat niin toimineet, voin kuvitella mitä he ovat ajatelleet. En silti hyväksy mitä he tekivät.

Ajattelen lapsistani, että he olisivat ansainneet syntyä parempaan tilanteeseen, tavallaan olisi ollut parempi jos eivät olisi syntyneetkään (vielä silloin). Mutta nämä ajatukset eivät yhtään vähennä rakkauttani heitä kohtaan.

Oletko sinä niitä ihmisiä, jotka saa hysteerisen kohtauksen ja järkyttyy pahanpäiväisesti, kun lukee lehdestä esim. Maddyn katoamisesta? (Minusta tuollainen on outoa. Totta kai kenen tahansa katoaminen tuntuu pahalta, mutta Madeleine -suuri mediatapaus järkyttää ihmisiä vaikka on tosiasia, että maailmassa kidutetaan, hyväksikäytetään, siepataan lapsia joka ikinen päivä hirveä määrä. Madeleine on vain yksi miljoonasta.)

Tekeekö nämä ajatukseni minusta julman, sairaan ihmisen? Erikoinen ajatus, kieltämättä tulee sellainen tunne, oletkohan sinäkään sen tasapainoisempi kuin minä? Vai oletko vain nuori ja musta-valkoinen?

ap

Vierailija
17/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt ehkäistä vielä vuosi tai kaksi =) kun olin niin lapsellinen (26v)Aborttia en edes ajattelisi tänä päivänäkään.

Vierailija
18/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty suhtautumaan samanlaisella huumorilla lasten pahoinpitelyyn/kurittamiseen/hakkaamiseen kuin sinä. Mielestäni siitä on huumori kaukana.

En voi ymmärtää saatikka hyväksyä äidin toivotta ettei hän olisi synnyttänyt lapsiaan joiden kanssa on jo elänyt useita vuosia.

En ole itkenyt Maddyn vuoksi koska en tunne häntä henkilökohtaisesti. Toki kaikki maailmassa tapahtuvat väärinteot/julmuudet/pahuudet tuottavat mielipahaa ja en hyväksy tällaisia toimia.

26 joka on täyttänyt jo 50 vuotta, (huomannet että moni olettamuksesi minusta meni täysin metsikköön)

Vierailija
19/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämän viestiketjun tarkoituksena oli kai sanoa, että voi kunpa ihmiset saisivat lapsensa vasta sitten kun kaikki on valmista lasten tuloa varten. Köyhänäkin toki voi lasten elämä olla onnellista, jos vanhemmilla ei köyhyyden lisäksi ole muita ongelmia.

ap

En usko pätkääkään, että ap:n aloitus olisi totta. Joku akateeminen vain yrittää herätellä muita, tai herätellä ainakin syyllisyyttä köyhissä äideissä.

Suomessa on erinomaiset mahdollisuudet kouluttaa itsensä myös myöhemmällä iällä. Meillä on päivähoidot, opintotuet, sossu jne. Lapset hankitaan kun ollaan valmiita kantamaan vastuu, ei silloin kun pankkitili pursuaa ylimääräistä rahaa.

Vierailija
20/59 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison ruiskeen huumorintajua. Relaa nyt vähän, hyvä nainen. Vai 50 vee ja vieläkin noin takakiree!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme