Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä olen NIIN JÄRKYTTYNYT kun pk:ssa lapsille annetaan rasvattomia

Vierailija
11.04.2008 |

tuotteita. mä en halua tehdä tytöilläni ihmiskokeita että katotaan jos pullamössö aikuisille suunnatut keijut ja rasvattomat maidot ei aiheuttaiskaan hormoni/ovulaatiohäiriöitä kasvaville pikkutytöille :(((((

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessani ketjua teki mieli käydä itkemään. Uskomattomia kommentteja!

" Pehmeä rasva eli kasvirasva on hyväksi, jota on esim kalassa." Jaa mitä on? Anteeksi, en muista viestin numeroa...

Vierailija
102/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen epäselvän lauseen kirjoittaja..Koitin sanoa sanoilla joita kaikki ehkä ymmärtäisivät, tarkoitan tyydyttymättömiä ja tyydyttyneitä rasvoja. (taviskielellä puhutaan " eläinrasvoista" ja " kasvisrasvoista" yms) En viitsinyt lähteä kemiaa selostamaan, mutta taisinkin ilmaista asian vielä hankalammin. En jaksa tässä nyt lähteä selostamaan, etsikööt kukin tietonsa. Täällä tuntuu olevan porukkaa moneen junaan...

Ihan vaan argumentti:Miksi esim ranskassa tutkimusten mukaan porukka verisuonistaan hyvässä kunnossa? Näin olen ainakin kuullut, korjatkaa jos olen väärässä. Siellä käytetään paljon oliiviöljyä, ja siis tyydyttymättömien rasvojen määrä on suurempi ravinnossa kuin tyydyttyneiden...(tulikos nuo nyt oikeinpäin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. ankanrasva on erittäin arvostettu ja laajalti käytössä. Siellä ei käytetä kevyttuoteita oikeastaan ollenkaan, maitotuotteet on täysirasvaisia, samoin liha. Kasvikset on myös arvossaan ja yleensä raaka-aineiden käsittelemättömyys. Ja ta-daa, ei ole sydäntautiepidemiaa tai läskejä lapsia!

Luitko " tyydyttymättömien ja tyydyttyneiden rasvojen" erottelija yhtään mitä edellä kirjoitettiin?

- Kaikki luonnonrasvat on sekoitteita, eli sekä kasviöljyissä (luonnollinen kasvirasva on aina öljyä, ei kiinteää) on niin tyydyttyneitä, tyydyttymättömiä kuin monityydyttymättömiä rasvahappoja. Ainoa poikkeus on kookosöljy, joka on 100% tyydyttynyttä, mutta sekään ole kylmäpuristettuna muuta kuin erittäin terveellistä.

Ymmärsitkö? Eläinrasvat ja kasviöljyt eivät juuri poikkea toisitaan rasvahappoprofiileiltaan. Ja kaikkia tarvitaan, jotta ihminen saa kaiken tarvitsemansa. On sulaa hulluutta olla syömättä eläinrasvoja, etenkin jos ne toedot mihin välttely perustuu ovat täyttä potaskaa.

Vierailija
104/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä todellakin syödään eläinrasvoja, ja käytetään kermaa ja voita, ei mitään light-tuotteita.

Ja sama juttu Kreikassa, jonka ruoka on minusta vielä enemmän maailmalla " terveellisenä" tunnettu ja kreikkalaiset pitkäikäistä kansaa.

Vaikka oliivi-öljyä käytetään paljon, niin juustoissa on rasvaa ja lammasta ymv. lihaa syödään, myös niissä olevaa rasvaa.

Uskon että kyse on siitä, että monissa maalaiskylissä esim. ruoka valmistetaan itse; vuohi laiduntaa vuorilla, paimen myy sen maidon naiselle joka tekee itse feta-juustoa siitä. kala ostetaan tuoreena torilta jne.

Ei todellakaan mitään homogenisointeja ja pastorointeja välissä niinkuin suomessa jossa kuluttaja ostaa sen muovipurkin missä feta on -vieläpä valmiiksi paloiteltunakin, ja tietenkin rasvattomana... Tai sitten ne ostaa ihanat lohipastan lohet valmismarinaadissa suojakaasuun pakattuna, jossa ne säilyvät viikotolkulla käyttökelpoisina...

Vierailija
105/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidossa ja lihassa luonnostaan oleva transrasvahappo EI OLE VAARALLISTA, päinvastoin. Maidosta eristettyä CLA:tahan myydään laihduttajille terveysvalmisteena apteekissa.

- Tämäkin on muuten oiva esimerkki siitä, miten ns. suurta yleisöä viilataan linssiin. Maito pitää juoda rasvattomana kun laihduttaa, mutta samaan aikaan kannattaisi ottaa siitä maitorasvasta valmistettua CLAta purkista ja maksaa siitä lisää.

Pikku vinkki muuten teille, jotka ette tiedä mitä ajatella. 73 viestissä piilee ns. villakoiran ydin: hienot lääketieteelliset tutkimukset ovat vuosikausia sekoittaneet (vahingossa tai tahallaan, kuka tietää) maidon ja lihan luonnolliset transrasvahapot keinotekoisiin tranrasvahappoihin, joita saadaan kun kasviperäisiä rasvoja kovetetaan.

Juuri tuo kovetettu kasviperäinen transrasva on ainoaa oikeaa " kovaa rasvaa" eli sitä, joka kerrostuu suonien sisäpintaan ja ennen pitkää aiheuttaa sydänsairauksia.

Kaikki luonnollinen, käsittelemätön rasva on terveellistä. Ihminen tarvitsee rasvaa kaikista lähteistä, sekä eläin, että kasviperäisistä. Lasten ei missään nimessä pidä olla millään aikuisten laihdutusruokavaliolla, sillä mm. aivoista 80 % on rasvaa. Ennustan nykyistä ADHD-epidemiaa vakavampia neurologisia ongelmia vielä tulevaisuudessa, kun ihmiset ovat vetäneet yksipuolista ja keinoteoista rasvaa vuosikymmeniä...

Vierailija
106/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumikeksi-mammat.

Te jaksatte taivastella meidän muksujen täysmaidonjuomista (1 lasi päivässä, ei litra, koska maito on ruokaa eikä janojuomaa), mutta samalla annatte lastenne syödä valmiskeksejä, jotka tursuaa transrasvaa. Ja vähintään kerran kuussa Heselle ja jo yksivuotiaalle transrasvassa uivat ranskaliset vaan mussutettavaksi.

Ihan sama onko Keijussa tai Florassa enää transrasvaa, te kyllä huolehditte siitä että lapsenne saa niitä joka tapauksessa.

Meidän muksut syö oliiviöljyä, avokadoja, pähkinöitä, voita ja juovat täysmaitoa. Ei ole flunssakierteitä sen enempää kuin yliaktiivisuuttakaan.

Ajatteleminen ei ole kiellettyä, vaikka teitä katsoen niin luulisi olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi