Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä olen NIIN JÄRKYTTYNYT kun pk:ssa lapsille annetaan rasvattomia

Vierailija
11.04.2008 |

tuotteita. mä en halua tehdä tytöilläni ihmiskokeita että katotaan jos pullamössö aikuisille suunnatut keijut ja rasvattomat maidot ei aiheuttaiskaan hormoni/ovulaatiohäiriöitä kasvaville pikkutytöille :(((((

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa laskemaan lähivuosia.

Keski-ikä ei siis nouse. Keski-iäksi kutsutaan ihmisen elämänvaihetta, joka ajoittuu 30-50 elinvuoden välille.

Vierailija
82/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä kuoli sydäriin rasvattoman maidon ja laittituotteiden kanssa tuossa 54 vuotiaana. mikä lie ravinnon osuus vai perimä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin on totta, että sen ei odoteta juurikaan nousevan, saattaa jopa laskea. MUTTA tässä nyt puhuttiinkin nykytilanteesta suhteessa siihen ihannoituun " menneisyyteen" .

Vierailija
84/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan loppuelämästään.

Vierailija:

isä kuoli sydäriin rasvattoman maidon ja laittituotteiden kanssa tuossa 54 vuotiaana. mikä lie ravinnon osuus vai perimä.

Vierailija
85/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitorasvat tappaa. se linja päätettiin 70-luvulla ja siihen on aika vaikea noin vain ottaa vastakkaisia virallisia linjoja. vaikka tutkimukset täällä tai muualla muuta osoittaisi. on hyvä ymmärtää että politiikalta ei säily edes terveystieto.

Vierailija
86/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvattomassa maidossa on tallella kaikki maidon hyvät ravintoaineet, ainoastaan se huono osa, kova rasva on poistettu.

Voi hyvää päivää ap, että osaat olla tyhmä. Ota asioista selvää, ennenkuin tulet tänne avautumaan. Teitä tolloja kyllä riittä joka lähtöön.

Vierailija
87/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika varmasti aika terveellistä :))) vai pitäisköhän mun tuo oma tissimaito käyttää jossain prosessissa ennenkuin vauvalleni juotan :)) eläinhän minäkin olen verrattuna kasvirasvaan hehhehh!

Vierailija
88/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kevyttuotteet on tarkoitettul ähinnä aikuisille paino-ongelmien kanssa kamppaileville, mutta terveellisiähän nämä teollisesti muokatut jutu eivät voi olla, jos vertaa luonnollisiin ravintoaineisiin. En kyllä lapsille antaisi mitään kevyt- tai rasvattomia tuotteita. normaalirasvaisia kohtuumäärä, parempi niin!

Vierailija
89/106 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maito pitäisi juoda vähintään kevytmaitona, muuten voi yhtä hyvin juoda vettä. Lisäksi nyt on paljon puhuttu siitä, että oikeasti se eläinrasva ei olekaan niin paha juttu kuin on annettu ymmärtää. JA kevyttuotteet ei auta ihmisiä yhtään laihtumaan, monet syövät niitä sitten vain enemmän. Jos laittaa voita leivän päälle, takuulla laittaa vähemmäin kuin Keijua. Ruotsissahan ollaan jo luopumassa kevyttuotteista.

Vierailija
90/106 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin puhutaan minun mielestäni todella tärkeästä aiheesta!

Eli mitä suosituksia uskoa ja mitä ei?

Mä olen orjallisesti noudattanut neuvolan suositusta ja antanut rasvatonta maitoa meidän 2,5-vuotiaalle (ja että lisäksi ruokaan voi lisätä teelusikallisen kasviöljyä) - ja silti olen koko ajan vähän ihmetellyt että meneeköhän tämä nyt ihan oikein. Kysyinkin asiasta neuvolassa useampaankin otteeseen, koska lapsi on vauvasta asti ollut hoikka.

Itse juonut kakarana just sitä täysrasvaista maatilamaitoa, eikä ainakaan sen takia ole ollut paino-ongelmia. (Eikä niitä allergioita.)

Isi laittaa välillä tenavalle kevytmaitoa, piutpaut suosituksista...

Voita käytän usein ruoanlaitossa, esim. eihän kalaa voi paistaa ilman voita. Leivän päällä beceliä, vaikka monesti olen lukenut pakettia, että onko tämä nyt niin terveellistä kun tässä sanotaan...

Vierailija
91/106 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli taas uutisissa juttua suomalaisten lihomisesta?

Minusta tätä ilmiötä voitaisiin jo kutsua " Suomalaiseksi paradoksiksi" :

- Suomessa myydään _28_ erilaista maitoa, mutta vain yksi on täysmaito ja sitäkään ei saa luomuna. HUOM! Täysmaidon rasvaprosentti on 2,5%, eli mikä tahansa muu tuote olisi kevyttuote noilla prosenteilla.

- Maito, josta rasva on poistettu, on pelkkää vettä ja laktoosia. Lisätty D-vitamiini ja maidon kalsium eivät imeydy ilman rasvaa, joten rasvattoman maidon juominen on järjenvastaista.

- Suomessa myydän enemmän erilaisia kevyttuotteita per asukas kuin missään muualla maailmassa, ja suomalaisten urheilumäärät lisääntyvät koko ajan.

- Silti kansa vanin lihoo ja sairastaa koko ajan enemmän.

Milloin KTL myöntää, että nykyiset ohjeet eivät toimi ja ovat jopa vaarallisia? Terveydenhoidon ammattilaiset eivät tiedä ravitsemuksesta sen enempää kuin me tavalliset pullaisetkaan, tiedot oat peräisin samasta lähteestä.

Minua surettaa niiden vanhempien puolesta, jotka ovat pyrkineet tekemään kaiken oikein noudattamalla ohjeita pilkulleen... Kun nuo ohjeet ovat mitä ovat.

Vielä kerran: On täysin tolkutonta pitää kasvavia lapsia aikuisten laihdutusruoalla. Becelit sun muut keinotekoiset elintarvikkeet eivät ole terveellisiä edes aikuisille.

Vierailija
92/106 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika matalalla profiililla noita tummia makarooneja markkinoidaan, vaikka niistä saavat jopa parempaa hintaa kuin tavallisista, ja vaikka se kai lienee yksimielisesti todettu, että täysjyvätuotteet ovat terveellisempiä kuin ne muut.

Vierailija
93/106 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:pD

Vierailija
94/106 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tosissani minäkin uskoa, että ei ole ainostaan maidon ja maitotuotteiden syy, että suomalaiset ovat ylipainoisia. Voikohan noita syyttää ollenkaan? Itse en enää usko.

Esim. Ruotsissa transrasvoista puhutaan yleisesti paljon enemmän kuin täällä meillä. Viime viikolla juuri oli siitä, että aiheuttavat rintasyöpää. Toisissa tutkimuksissa niiden on osoitettu aiheuttavan ylipainoa. Ja mitä ihmiset ovat alkaneet syödä yhä enenevissä määrin viimeisten 30 vuoden aikana? Joo, juuri näitä transrasvoja!

Toki täysmaidostakin varmasti lihoo jos sitä juo litrakaupalla päviittäin. Eli kohtuus kaikessa.

Samaa mieltä olen kuin edellinen: miksi esim. terveellisiä tuotteita ei mainosteta enemmän? Kuten esim. täysjyväpastaa. Ihan salaa tulevat vain kaupan hyllylle.

Sen sijaan jotain uutta Ruokakermaa kyllä mainostetaan ja väitetään niin terveelliseksi että!

No tässäkin asiassa kannattaa lukea vähän sieltä ja vähän täältä ja sitten käyttää välillä omiakin aivojaan.

Ei se ole edes se rasvan määrä vaan sen LAATU!

terveisin eräs 10 kiloa laihduttanut ja elämäntapansa muuttanut

Vierailija
95/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viesti sisältää sanan " kova eläinrasva" .

Haastan teidät tätä termiä käyttäneet selittämään, mitä tällä tarkoitetaan? Miksi eläinrasva on kovaa ja kasviperäinen pehmeää?

Minä tiedän oikean laidan, kun olen lukenut muutakin kuin KTLn lehtisiä, naistenelehtiä ja iltapäivähuttua, mutta tietääkö kukaan teistä??

Jos yhtään vastausta ei tule, todistatte ettei teillä oikeasti ole hajuakaan mistä horisette.

Vierailija
96/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä yllätä pätkääkään, sen verran kritiikittömiä höpinöitä oli suurin osa tän ketjun jutuista.

Vierailija
97/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä mistä puhuvat. kaikki tapaamani äidit ovat niin rasvattomuuden pauloissa etteivät tosiaankaan ymmärrä tätä asiaa LASTEN kannalta. vasta kun kerron ettei muissakaan maissa tehdä rasvattomuusihmiskokeita pienillä lapsilla, alkaa vähän raksuttamaan. että miksi muut ei tee samoin kuin me täällä terveystiedon huippututkimuksen maassa (hohhoijaa). oikeasti olen tosi huolestunut ja kaikki aikuiset vaan puhuvat hienosti kovista rasvoista (opittu yksi termi kysymättä mitä se tarkoittaa) ja lapsillta evätää monituhat(miljoona!)vuotinen ravinto! jättäkää ne murot ja muut viljahötöt pois jos kiinnostaa lastenne verisuonten kunto!!!!!!!!!! t:ap

Vierailija
98/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni hieman vanhahtava tuo pehmeä = hyvä ja kova =paha jaotelma.

Muistaakseni mm. ne transrasvat joista paljon on vouhkattu, on juuri kasvirasvoja --> voin toki olla väärässä.

Vierailija
99/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapseni ovat reippaasti alipainoisia, painoa ei saada nousemaan millään.

Tästä syystä meillä ei käytetä mitään kevyttuotteita, enkä oikein usko että vaikka lapset olisi ylipainoisia niin kevyt tuotteita käytettäisiin. En vain usko niiden olevan hyväksi.

Nykyisten suositusten seuraukset on nähtävissä vasta 50-60 vuoden kuluttua, tiedä mitä sairauksia silloin hoidetaan. Itse veikkaisin aivo- ja hermostosairauksien voimakasta yleistymistä.

Minusta on hullua että maito on otettu syyniin, kevyt maidossa on rasvaa 3g/2dl mikä ei kovin paljoa ole ellei maitoa juo litra tolkulla päivässä.

Suurempi paha on grilliruuat ja shipsit yms.

Tärkeämpää olisi että lapsi syö monipuolista terveellistä ruokaa kuin että lapsi juo rasvatonta maitoa.

Vierailija
100/106 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon rasva on Konjugoitunutta linolihappoa eli CLA:ta, joka on transrasvahappo. Sitä saadaan maidon lisäksi myös mm. naudan lihan rasvasta. CLA:ta saadaan ravinnosta vähäisiä määriä eikä sen terveysvaikutuksia juuri vielä edes tunneta.

Eniten transrasvahappoja on kasvirasvajäätelössä, micro pop corneissa ja ranskalaisissa perunoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä