Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies purki kihlauksen mutta ei tahdo erota?

Vierailija
09.04.2008 |

Eli tilanne on sellainen että mies oli yhden riidan aikana ottanut sormuksen pois sormesta (tästä on aikaa nyt jo muutama kuukasusi).

Riita kesti muutaman päivän, olin vähän kriisissä itseni kanssa ja aiheutin koko riidan.

No riita selvitettiin kyllä.

Kysyin sitten sormuksesta että miksi on pois ottanut jne. Mies vastasi siihen että on vähän sitä mieltä ettei tahdo naimisiin mennä. Ei näe siinä mitään järkeä.

Tämä tietysti satutti minua enkä oikein ymmärrä miksi tahtoo olla kanssani vaikkei naimisiin tahdokkaan.

Meillä on siis takana 14vuotta yhteiseloa, kaksi lasta, oma talo jne... Kihloissa ollaan oltu jo useampi vuosi, tai oltiin oltu.

Nyt menee muuten ihan hyvin mutta tämä asia painaa edelleen mieltäni. Olen hyvin tarkasti kertonut miehelle että minä tahtoisin naimisiin ja mielestäni hän ei voi olla ihan tosissaan kanssani jos voi purkaa kihlauksen noin vain.

Mies vaan sanoo että on ihan yhtä tosissaan kuin ennenkin muttei vaan tahdo naimisiin.

Mielipiteitä tilanteesta? Mitä mieltä itse olisitte jos puolisonne tekisi samalla lailla kuin mieheni?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ON sentään mies, joka sanoo edelleen rakastavansa JA erityisesti sulla on ne lapset!!

Mun sisko on naimisissa, mutta menetti vauvan eikä mies halua enää yrittää!? Päinvastoin, puhuu erosta ja kiristää siskoa sillä tekemään kaiken mitä haluaa.

Aina se papin aamen ei takaa mitään onnea!

Vierailija
2/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

AP: Juu kysytty on, mies ei oikein osaa siihen vastata. Sanoo vaan että miksi ei voida olla ihan vaan näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi olla rakastunut johonkuhun toiseen. Ainakaan sinua hän ei enää rakasta yhtä paljon kuin ennen.

Vierailija
4/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei sinun unelmasi sulje pois miehen unelmia, mutta jos häntä täytyy painostaa toteuttamaan sinun unelmiasi, se pistää miettimään, onko hänen unelmansa kuitenkin joku muu."

Siinpähän spekuloit. Taitaa olla huono tapasi.

Kun käsityskykysi ei riitä kuvittelemaan, että miehellä on ison firman omistajana oikeasti kiireistä elämää.

Harmi tuottaa pettymys, mutta en ole vainoharhainen.

Ettet vain olisi itse vanhapiika, kun näet asiat noin negatiivisesti...

Vierailija
5/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä monikaan ei näe nyt sitä villakoiran ydintä. Miehellä on joku syy, minkä takia naimisiin meno ei enää maita. On hyvä kysymys alkuperäiseltä, että mikä se on. Jos yhdessä on oltu 14 vuotta, niin ei naimisiin menemättömyys ole varmaan eron syy, mutta se mielestäni sitten jo on, jos mies ei osaa sitä syytä oikeasti kertoa, että miksi mielensä muuttaa. Muutenhan alkuperäiselle saattaa tulla olo, että ei miehen lupauksiin voi muutenkaan luottaa.

Mitä syitä tähän voisi olla että mies ei yhtäkkiä haluakaan naimisiin? Itsellä tulee seuraavat mieleen. Kommentoitko ap näitä mun hulluja ajatuksia jotenkin?

1) mies omistaa teidän omaisuudesta nimellisesti enemmän

2) mies tienaa enemmän

3) miehellä joku sitoutumiskammo, joka juontaa lapsuudesta (vanhemmat eronneet tai uhkailleet erolla tai mies on joskus menneisyydessä jätetty kihlauksen jälkeen?)

4) miehellä on joku toinen kiikarissa ja haluaa sormuksen pois sormesta, jotta näyttää vapaammalta

5) miehelle on tulossa perintöä/osinkoja tms., josta et tiedä

6) mies vihaa häitä ja pelkää sitä hössötystä

7) mies haluaa pitää jalan ovenraossa

Mitä miehen kanssa juttelin, niin hän oli sitä mieltä, että 4 ja 7 on todennäköisimpiä.

Vierailija
6/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän ensi kesänä hääjuhlan..buahhaaaaaa..

Häät taitaa nykyajan pimatsuille ollakin vain kiva juttu, mitä suunnitellaan tyttökavereiden kanssa.

Harmi kun se mies pitää ottaa sinne alttarille. Olis niin ihkuu seisoa siellä kaikkien bestiksien kans toisten kadehdittavana.

Vierailija
7/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ihminen voi olla kiireinen ja silti halukas menemään naimisiin ilman morsiamensa painostusta"

No tässä olet kyllä oikeassa...

Jossain kohtaa oli sellainen vaihe, että piti ottaa hääaihe tuon tuosta puheeksi, vaikka tiesi että se alkoi maistua molemmille väkinäiseltä - just sen kiireen takia. Mutta pelkkä halu mennä naimisiin ei siis riitä minulle, se täytyy myös toteuttaa, ja minä joudun pitämään siitä enempi huolen.

Alkuperäiseen kirjoittajaan verrattuna tilanne on kuitenkin ihan toisenlainen...

Vierailija
8/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätkää alkuun: h t t p : // w w w . a m o r i i n i . c o m /

ja loppuun: j p g

Sivusto/Haaopas/kakkutarjoilu/kuvat/kakkukoristeet_2.

Sivusto/Kuvat/kuvakkeet/confetti_haakakut_koriste_01.

Vierailija
9/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melban kysymykset ja mun kommentit:

--

ellei mies kehtaa ottaa tätä esille, voit ehdottaa avioehtoa ja katsoa miten hän suhtautuu. Mutta tuskin tämä on se todellinen syy!

2) mies tienaa enemmän

Tuskin mikään syy, sillä onhan hän tähänkin asti elättänyt perhettään.

3) miehellä joku sitoutumiskammo, joka juontaa lapsuudesta (vanhemmat eronneet tai uhkailleet erolla tai mies on joskus menneisyydessä jätetty kihlauksen jälkeen?)

Onhan hän tähänkin asti ollut parisuhteeseessa kanssasi. Jos hänellä olisi asiasta niin rajoittava trauma, tuskin hän olisi edes kosinut.

4) miehellä on joku toinen kiikarissa ja haluaa sormuksen pois sormesta, jotta näyttää vapaammalta

Hyvin mahdollista.

Ne eivät ole mikään este avioitumiselle: niistäkin voidaan tehdä testamentti, tai muu kirjallinen sopimus. Ellei mies halua jakaa rahojaan perheensä kanssa, on se nyt kumma. Kysy suoraan.

Taatusti, ellei hän ole vähän homo tai muuten vaan mammanpoika.

Hyvin mahdollista.

Olette olleet niin kauan yhdessä, ettei mies koe saavuttavansa naimisiinmenolla mitään sen enempää. Ehkä olisi parempi, jos keskittyisitte avioitumisen sijasta suhteenne virkistämiseen... sen jälkeen voi olla mielekkäämpää jutella myös häistä.

Vierailija
10/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:tä. Ota sinäkin sormus pois ja sano, että menet perjantaina tyttöjen kanssa ravintolaan =)

Vierailija
11/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia sinne missä niitä sattuu syntymään ja asuahan on hyvä siellä missä pyykit pestään ja ruokahuolto pelaa.

Mutta jos mies ei halua avioon (yhteisesitä lapsista huolimatta) ja ottaapa vielä kihlasormuksenkin pois sormesta, niin siinä vaiheessa mulla sois kyllä hälytyskellot.

Vierailija
12/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni järjestys on:

1. Avioliitto. Ensin sitoudutaan ja tahdotaan rakastaa, mennään naimisiin puhtaasti rakkaudesta. Opetellaan tuntemaan toinen ja arvostetaan kahden liittoa.

2. Yhteinen koti ja lapset.

Ei olisi niin hirvittävän monimutkaista teidän elämät, kun tekisi ihan tässä perinteisessä järjestyksessä asiat. Minä kuolisin häpeästä, jos joutuisin johonkin isyydentunnustamisprosessiin mukaan.

Vierailija
13/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jopa kehotettu tekemään veritestit...

Vierailija
14/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että tämäkin asia on kaluttu ja alas ammuttu -- Siitä huolimatta tarjoan sen vaihtoehdon, jota täällä aina niin useasti muutenkin tarjotaan (että minäkin nyt lankean siihen!): siis, että miehesi on nyt ihastunut johonkin toiseen naiseen.

Teidän riitanne tarjosi hyvän syyn sormuksen poisheittämiseen. Kokemuksesta tiedän; ilman sormusta on joskus paljon vapaampaa ja kevyempää elää ulkopuoella omasta perheestä. Jja OS miehelläsi on ollut jotain säpinää jonkun kanssa, niin kihlauksen purku on ainakin selvä osoitus silel toiselle naiselle, että teillä on lopun alku edessä -- vaikkei niin oikeasti olisikaan, edes miehen mielestä.

Mielestäni kihlauksen ei nykyisin tarvitse merkitä sitö, että on menossa naimisiin: se merkitsee sitä, että on sitoututunut toiseen; yksinkertaisesti sanottuna,näytetään ulkopuolisille että on varattu. ja toisinpäin: kihlauksen purkaminen tarkoittaa, ettei enää halua sitä signaalia ulospäin antaa.

Eli mielestäni naimsiin menosta keskustelu voidaan lopettaa kihlauksen yhteydestä -- voisit kysyä miheltäsi, että haluaako hän olla sinun kanssasi (vastaus on JOO) ja että haluaako hän edeleen kihlauksella osoittaa, että on sitoutunut sinuun --- ja mitä siihen vastaa?

Vierailija
15/113 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melba ( vai mikä nyt olitkaan), yritän nyt

kommentoida sun kysymyksiin..

Ei oikeastaan omista ja ei muutenkaan ole sen tyylinen että tälläisellä olis merkitystä.

2) mies tienaa enemmän

Juu sen kyllä tekee, etenkin kun minä olen tällä hetkellä kotona hoitamassa lapsia. Mutta en usko että tälläkään on merkitystä, ollaan kuitenkin oltu jo niin kauan yhdessä ja mies työelämässä jo useita vuosia.

Miehen vanhemmat on kyllä eronneet. Mutta miestä ei ole jätetty aiemmin, minä olen hänen ensimmäinen vakava seurustelukumppani.

Tätä en tietysti tahdo uskoa, mutta varmahan ei voi koskaan olla. Pitäiskö kysyä ihan suoraan?

Niin jos tälläisestä en tiedä niin sitten en tiedä. Mitä tähän nyt voi kommentoida muutakuin sen että edelleenkin olen sitä mieltä että mies ei ole sen tyylinen että antaisi tälläiesen vaikuttaa asiaan.

No juu sitä voi tehdä kyllä, mutta kun olen ehdottanut myös sitä maistraatti vaihtoehtoa.

Niin tämä menee taas siihen mitä en miehestä tahtoisi uskoa mutta en voi varmaksi sanoa etteikö olisi näin, pitäisikö tätäkin kysyä suoraan?

110: Täytyy varmaan kysyä tuota että haluaako osoittaa kihlauksella että on sitoutunut minuun.

En tiedä tosta toiseen ihastumisesta tai ainakaan siitä että olis säpinää jonkun kanssa kun on aina kotona, ei käy oikeastaan missään omissa menoissa ikinä.

Työpaikalla tietysti on muutama nainen mutta ainoastaan yksi samaa ikäluokkaa ja sekin on hyvin onnelisesti oman kullan kanssa (tiedän tapauksen) muut on sitten huomattavasti vanhempia..

Tosin varmahan ei ikinä voi olla mutta ihmettelen suuresti että missä välissä ehtis muita kattelemaan saatika pitämään jotain säpinää niiden kanssa.

ap

Vierailija
16/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta teidän kannattaisi ehkä keskustella siitä, että jos on oltu jo neljätoista vuotta yhdessä ja tehty kaikki, mitä avioparit tekevät, mitä avioliitto muuttaisi elämässänne.

Vierailija
17/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies siis nyt muttanut mielensä sen suhteen? Sitten sitä miestä kyllä hiertää joku ja pahasti, eikä tosiaan riitanne taida ihan selvitetty ollakaan.

Vierailija
18/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempi sitoutumisen muoto kuin lasten hankkiminen. Lapset sitoo enemmän kuin se sormus.

Vierailija
19/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai sellainen että mennään kihloihin, koska on kiva tapa että pitkään yhdessä olleet pitää sormuksia sitoutumisen merkkinä vaikka naimisiin ei olekaan tarkoitusta mennä?

Olitteko samoilla linjoilla asian suhteen?

Vierailija
20/113 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että mitä avioliitto muuttaisi, no eihän se mitään muuttaisi. Mulla on aina ollut haaveena mennä naimisiin. Ja voihan asian ajatella myös niin päin että mitä kamalaa siinä miehelle olisi mennä kanssani naimisiin, mitä se hänen elämässään muuttaisi?

Mua ottaa päähän se että miksi tässä mennään juuri miehen tahdon mukaan ja mä joudun joustamaan.

Niin ja se riita on kyllä selvitetty juuriaan myöten ja mies väittää ettei sormuksen pois otto liittynyt siihen riitaan vaan oli miettinyt sitä jo pidemmän aikaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä