Olkaa niin ystävällisiä ja jättäkää ne turhat hajusteet kotiin, kun menette esim. jumppaan! Kiitos.
Itselläni on astma + hajuste yliherkkyys. Kaikki voimakkaat hajusteet sun muut käyvät henkeen ja pahimmassa tapauksessa aiheuttavat pahan migreenikohtauksen.
Eikös taas eilen yksi tyyppi tullut jumppaan haisevana. Ihan kuin tuo olisi kaatanut puoli pullollista hajuvettä päälleen.
Kommentit (26)
monia ihmisiä häiritsee jotkut asiat toisissa ja hajusteet on yksi muiden joukossa. kuitenkin allergiset ovat jotenkin sellaista porukkaa (migreenisten lisäksi), joiden mielestä koko maailman pitäisi muuttua heidän tautinsa takia.
jos nämä ihmiset olisivat oikeasti huolissaan astmasta, jättäisivät he lisääntymättä, koska astma on yleensä perinnöllinen (jo ei hankittu esim. työperäisenä). tällöin astman ongelmat vähenisivät, mikä olisi helpotus.
sama koskee myös muita sairaita, jotka kokevat elämänsä vaikeana sairauden takia.
Menen jumpalle klo 17 aikaan. En kerkeä välissä suihkuun, kun olen hakenut lapsen tarhasta töiden jälkeen ja ruokkinut on aika kiire....ei kaikkea kerkeä aina miettimään. Minua häiritsi eilen jumpalla tosi pahat hien hajut. Siis tuntui, että ihmiset olivat valmiiksi haisevissa vaatteissa tulleet jumpalle..minä olen herkkänenäinen ja minulle tulee helposti migreeni pahoista hajuista, kuten tupakka. Tupakkaa joudun haistelemaan joka päivä bussibysäkillä, marketin edessä jne. Kotiinkin tunkee joskus naapurin parvekkeella polttamat hajut. Kunpa tupakoitsijat tajuaisvat miten luontaan työntäviltä he haisevat.
Vierailija:
joka yritti omaan astmaansa vedoten kieltää mua polttamasta:D Siis korostan, etten polttanu ees meidän parvekkeella, ku silloin ku kämppis ei ollu kotona. Mut siis hänen mielestään se, et olin polttanu matkalla duunista kotiin, oli suuri vääryys häntä kohtaan. Muutenkin ihan kreisi ämmä:D Oi yksiöasumisen iloja
Ja tupakoimaton kyllä haistaa tupakan kotiin tullessaan vaikka olisit pari tuntia sitten polttanut parvekkeella. Sinulla on vain hajuaisti niin turmeltunut ettet tajua sitä. Myös vaatteesi ja hiuksesi löyhkäävät kun olet kotimatkalla polttanut. Eikö ole aika noloa kun tuoksunasi on eau de rööki...
Oon varmasti ihan hirveä ihminen, mutta musta polttaminen on ihan mukavaa:D Sitä paitsi, mä poltan noin 3-5 tupakkaa päivässä ja en siis polttanu meidän parvekkeella kuin silloin, kun kämppis oli pidemmän aikaa pois. Siis jonkun viikonlopun tms. JA hänen allergiaystävällisen koiranpentunsa haukkuminen häiritsi minua yöllä, mutta en valittanut siitä (koska kun hän nyt oli monen vuoden jälkeen saanut lääkäriltään luvan ottaa koira, niin hänellä oli siihen toki oikeus ja minun ei-astmaatikkona on niin hankala ymmärtää sitä koiran tuottamaa iloa, joten minun mielipiteelläni ei ollut väliä):)
Mä tuun kanssa hyvälle tuulelle hyvistä tuoksuista. Mutta eihän sitä tosiaan tarvi pullotolkulla lotrata. Olen allerginen, ent. astmainen ja käytän kyllä mietoa hajustetta päivittäin. Täällä Helsingissä nyt haisee paska ja ties mitkä muutkin voimakkaat tuoksut, joten niiden kanssa tulee vaan elää. Tieten tahtoen en tietenkään kenellekään astamkohtauksta soisi, mutta onhan lääkkeet keksitty eikä sitä tarvi mennä ihan viereen haistelemaan.
Olisiko muuten ap:lta oltu liikaa vaadittu, että olisit sanonut tyypille, että anteeks, et tahtois valittaa, mutta kun sulla on astma. Voisitko laittaa pikkusen vähemmän hajustetta tänne jumppaan.
Mutta ei. Selän takan puhistaan, mutta mitään ei sanota päin naamaa.
Banaaneista vielä. En voi sietää niiden hajua ja se aiheuttaa jostain syystä mulle oksennusrefleksin. Ei tulis mieleenkäään kyllä kieltää keneltäkään banskunsyöntiä.
Suurin osa tämän ketjun palstan mammoista on haukkunut mua. Eli pidä se naamas vaan kiinni!