Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappani melkein kuoli 2 viikkoa sitten sydänkohtaukseen, nyt hän kertoili

Vierailija
01.12.2008 |

Ihmetyttää, miten kaikilla ihmisillä olisi juuri samanlainen näky kuoleman hetkellä. Kyllä minä uskon, että on muutakin kuin tämä näkyvä maailma. Ei olisi mielestäni mitenkään mahdotonta, että pappasi olisi oikeasti käväisyt kuolemanjälkeisessä maassa. Missä se sitten lieneekin ja kenen ylläpitämä.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se osoittaa kristityiltä jos he kieltävät muiden kuin kristittyjen pääsevän taivaaseen, vaikka nuo ihmiset itse uskoisivat sinne pääsevänsäkin ja samalla johonkin muuhun jumalaan tai taivaaseeen...?

Vierailija
42/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulle on jo vastattu tuohon miksi kysymykseen.

Siksi koska jumala rakastaa myöskin vihollisiaan. Koska hän on rakkaus. Täydellinen rakkaus ei vihaa ketään eikä mitään. Hän ei tuomitse ketään kidutukseen vain siksi että on uskonpuute. Hän sanoo vaeltavalle sielulle, että hän voi mennä sinne missä tuntee olonsa kotoisaksi. Täydellinen rakkaus ei pakota mihinkään ei myöskään helvettiin kärsimään.

Taivaassa jumala ottaa ihan kaikki vastaan heidätkin jotka vihaavat. Koska jos jumalan on täydellinen rakkaus hän tekee vain rakkaudellisia tekoja. Hän antaa mahdollisuuden siihen puuttuvaan ymmärrykseen, ymmärrykseen jota eläessä ei ollut.

Mieti miksi ihmiset eivät halua siihen taivaaseen mihin sinä olet menossa.?Luotko sinä siitä väärää kuvaa? Ehkäpä jumalasi asettaa sinulle viimmeisellä tuomiolla kysymyksen miksi annoit minusta valheellisen kuvan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mistä me tiedämme, oliko ristiretkeläiset elävässä uskossa? Moni voi sanoa (mm. papit) uskovansa tai olevansa uskonnollisia ilman elävää uskoa, Jeeusta sydämessä. Hirmutekoja voi tehdä toki uskonnon nimissä kuten on tehtykin.

Sitten kysymys johon ei tunnu koskaan saavan vastausta:

Miksi Jumala ottaisi taivaaseen kaikki, myös sellaiset, jotka Hänet on täällä kironnut tai kieltänyt? Miksi Jumala pakottaisi nämä ihmiset katselemaan tai sietämään itseään ikuisuuden taivaassa kun he eivät ole sitä omasta tahdostaan halunneet tehdä täällä maan päälläkään?

Miksi? Olemmeko me muka sätkynukkeja, ilman omaa tahtoa? Juuri siitä syystähän meillä on oma tahto, saamme itse tehdä tässä väliaikaisessa ajassa sen oman ratkaisumme mitä meille tapahtuu kuoleman jälkeen.

Me saamme ihan itse valita.

Toivooko oikeasti joku ateisti / Jeesusta pilkkaava, että sinne taivaaseen kuitenkin pääsisi kaikki? Miksi ihmeessä? Ja miksi ko. ihmiset sinne edes haluaisivat???

Pidätkö ei-uskovia ihan täysinä idiootteina? Aiemmissa viesteissä joku teki hauskan gandhi taivaskiertoajelulla-vertauksen, et kaiketi lukenut sitä.

Eli, jos vaikka minä, joka perustan maailmankuvani tiedon ja tieteen varaan kuoltuani saisinkin tietää taivaan ja helvetin olemassaolosta (ja samalla jumalan) niin luuletko että valitsisin ikuisen kidutuksen tulimeressä taivaan sijaan?

Te 'tosiuskovat' ette sitten millään kykene ajattelemaan järkevästi.

Minä en kiellä jumalan olemassaoloa, koska sen olemassaoloa ei voi todistaa, kuten ei voi todistaa ettei se olisi olemassa. Samalla tavalla suhtaudun esim. vaaleanpunaisiin yksisarvisiin. Kummankaan olemassaolo ei kiinnosta minua niin kauan kun mitään todisteita ei ole.

Vierailija
44/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ateismi sisältää?

Vierailija
45/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsee muiden uskonnot siinä määrin että olette tuhonneet alkuperäiskansojen uskontoja satoja vuosia. Siinä rytäkässä on hävinnyt jopa kokonaisia kansoja.

Mikä antaa juuri teille oikeuden muuttamaan muiden käsityksiä, antaisitte olla.

Kuvaus kristityn itsekyydestä, hän ei luopuisi taivaspaikastaan, jos sitä häneltä kysyttäisiin. Sinun käsitys Jeesuksesta on niin nurinkurinen. Jeesuksesi on jopa hölmö joka ei ymmärrä mitä täydellinen rakkaus sanana merkitsee. Täydellinen rakkaus ei vaadi päätöksiä.

Sinun ei tarvitse paasata Jeesuksen historiallisuudesta minulle. Itsekkäät ihmiset ovat ottaneet hänestä kaiken hyödyn irti jo yli 2000 vuotta. Hän eli elämänsä täysin väärin ymmärettynä. Hän kuoli väärinymmärettynä.

Jos minulla olisi tieto pääsystä paratiisiin olisin valmis luopumaan siitä toisen hyväksi. Ja siinä on meidän ero.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nyt sulla on pasmat sekaisin, puhut vähän sekavia.

Kuulehan, Jeesus on historiallinen henkilö. Se, mikä erottaa kristityt mm. muslimeista on juurikin se, että kristityille Jeesus on Jumalan poika, Messias ja syntisten Vapahtaja. Muslimeille pelkkä profeetta. Juutalaisetkaan eivät usko Jeesuksen jumaluuteen vaan odottavat Messiasta tulevaksi vasta ekaa kertaa.

No niin, mutta nyt tulee asiaa: sinä tiedät, että eri uskontokuntien edustajilla on omat käsityksensä taivaasta. Jes! Näinhän se juuri on. Joten miten ihmeessä täällä menee herneet nenään kun kristityt sanovat, että heidän näkemyksensä mukaan taivaaseen ei Jeesukselle selkänsä kääntäneet pääse. Hei haloo, pitäkää te muut sitten omat taivaanne älkääkä natisko jos asia on kristinuskossa näin. Olkaa onnellisia omassa käsityksessänne ja oppikaa kunnioittamaan muita uskontoja!

Taivaaseen on muuten paikka ihan jokaiselle, myös sinulle:) Ei kenenkän tarvi ikinä eikä koskaan luopua omasta paikastaan toisen hyväksi. Herran jestas! Ei tietenkään! Jeesus toivoo jokaisen tulevan sinne mutta valitettavasti täällä on moni hänet hyljännyt. Ei siellä ole paikkoja tyyliin 1000 ensimmäistä vaan jokainen sinne on tervetullut kuka sen mukaisen päätöksen tekee täällä maan päällä#

#

Sinun ei tarvitse paasata minulle Jeesuksen historiallisuudesta olen siitä tietoinen. Me vain puhumme eri Jeesuksista. Toinen tuntee hänet vain paremmin;)

Vierailija
46/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä tavaton:D Ei kai nyt kukaan ihminen voi kieltää sitä! Kristityt toistavat oman uskonsa taivaasen pääsy -kriteereitä ja muslimit oman uskonsa jne jne...

:DDDDD

se osoittaa kristityiltä jos he kieltävät muiden kuin kristittyjen pääsevän taivaaseen, vaikka nuo ihmiset itse uskoisivat sinne pääsevänsäkin ja samalla johonkin muuhun jumalaan tai taivaaseeen...?

Vierailija
47/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhonnut? Oletko tietoinen siitä, että me ihmiset olemme yksilöitä ja jokainen vastaa itse omista teoistaa. Se, että minä uskon Jeesuksen jumaluuteen ja sitten joku Marja-Leena Sysmästä uskoo samaan, ei tarkoita sitä, että minä voisin vastata hänen teoistaan tai että minua voisi syyllistää hänen teoistaan tai toisin päin. Huh.....

voi kun voisin sinulle näyttää mitä Jeesus sinullekin haluaa. Tai meille kaikille. Ei kenenkään tarvi luopua omasta pelastuksesta toisen vuoksi. Kenenkään ei tarvi kärsiä toisen pelastuksen vuoksi KOSKA JEESUS ON JO KÄRSINYT MEIDÄN KAIKKIEN VUOKSI. Ja meidän pelastuksen vuoksi. Ihmisen ei tarvi uhrautua toisen "taivaspaikan" vuoksi. Jeesus on jo sen tehnyt, antanut itsensä uhriksi ja se uhri on niin täydellinen, että se pelastaa joka ikisen joka sen haluaa vastaanottaa. Se peittoaa jokaisen ihmisen tekemän synnin jotka ihminen haluaa Jeesuksen veren puhdistavan.

Tämä on todellakin ero kristinuskossa ja vaikkapa juutalaisuudessa. Kristittyjen ei tarvi enää antaa uhria omasta pelastumisesta, juutalaiset joutuvat uhraamaan jopa kanoja ja tekemään kaikkea muuta lakiin perustuvaa jotta pelastuvat. Kristityn tarvii "vain" kääntää kasvonsa Jeesukselle ja ottaa vastaa se lahja minkä hän ristillä sai aikaan.

Eli siinä olet 100% oikeassa; sinä ei-uskovana haluat/voit antaa itsesi uhriksi toisen puolesta "taivaspaikan" vuoksi, minun ei sitä tarvitse tehdä koska Jeesus on jo uhrannut itsensä minun, sinun ja jokaisen ihmisen puolesta.

häiritsee muiden uskonnot siinä määrin että olette tuhonneet alkuperäiskansojen uskontoja satoja vuosia. Siinä rytäkässä on hävinnyt jopa kokonaisia kansoja.

Mikä antaa juuri teille oikeuden muuttamaan muiden käsityksiä, antaisitte olla.

Kuvaus kristityn itsekyydestä, hän ei luopuisi taivaspaikastaan, jos sitä häneltä kysyttäisiin. Sinun käsitys Jeesuksesta on niin nurinkurinen. Jeesuksesi on jopa hölmö joka ei ymmärrä mitä täydellinen rakkaus sanana merkitsee. Täydellinen rakkaus ei vaadi päätöksiä.

Sinun ei tarvitse paasata Jeesuksen historiallisuudesta minulle. Itsekkäät ihmiset ovat ottaneet hänestä kaiken hyödyn irti jo yli 2000 vuotta. Hän eli elämänsä täysin väärin ymmärettynä. Hän kuoli väärinymmärettynä.

Jos minulla olisi tieto pääsystä paratiisiin olisin valmis luopumaan siitä toisen hyväksi. Ja siinä on meidän ero.

--------------------------------------------------------------)

Vierailija
48/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon henkimaailmaan, mutta Jumalaan en usko. Mielenkiintoinen kirja on muuten sielujen matka, jonka on kirjoittanut hypnoterapeutti.

Vierailija
49/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näistä ollut tutkimuksiakin, siis näyistä kun ihminen on käynyt lähellä kuolemaa. Hindut näkivät valoa, sekä läheisimmän jumalansa läsnäolon. Muslimit näkivät valoa ja Jumalan. Kristityt näkivät valoa ja Jumalan. Yhteistä kaikille oli jonkinlainen valon näkeminen, sekä hyvän olon tunne. Lääketieteellisesti tämä selitetään hapen puutteesta (vaikuttaa aivoihin). Kuten hypotermiassa yhtäkkiä ihmiselle tuleekin lämmin ja alkaa riisua vaatteita. Loppu selitetään kulttuuriperimällä, eli ihminen näkee sitä mihin uskoo.

Vierailija
50/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nyt nauha jäänyt pyörimään samaan raitaan.

Tämä nauha jota pyörität ei tee Jeesuksestasi täydellistä koska hänellä on ehtoja "pääsyvaatimuksia" Pitää olla jotakin, pitää olla kristitty.

Täytyyy sanoa etten ymmärrä ihmisiä jotka lastaa omaa lokaansa toisen niskaan kannettavaksi. Mieti onko se edes moraalisesti oikein.

Jeesukselta pyydetäään sitä ja tätä päivittäin etkä sinä ole ainoa pyytelijä.

Sinä taas olet ei-uskovana väärässä tuosta 100% Sinulla ei ole sydäntä eikä rohkeutta rakastaa lähimmäistäsi niin paljon mihin Jeesus kehoitti. Sinä et luopuisi mistään omasta et edes siitä taivaspaikasta niin omahyväiseksi ihminen voi tulla ei-uskovaisena.

Olet myös vastuussa järjestösi tekemisistä. Vai oletko kuin Pilatus joka pesee kätensä puhtaaksi rikoksesta.

Jos Jeesuksesi haluaa samaa kuin sinusta, niin kiitos ei. En halua koskaan tulla noin itsekkääksi ja vatuunsa ei-kantavaksi ihmiseksi.

(((Anteeksi mitä? Tarkennatko mitä minä kristittynä olen

tuhonnut? Oletko tietoinen siitä, että me ihmiset olemme yksilöitä ja jokainen vastaa itse omista teoistaa. Se, että minä uskon Jeesuksen jumaluuteen ja sitten joku Marja-Leena Sysmästä uskoo samaan, ei tarkoita sitä, että minä voisin vastata hänen teoistaan tai että minua voisi syyllistää hänen teoistaan tai toisin päin. Huh.....

voi kun voisin sinulle näyttää mitä Jeesus sinullekin haluaa. Tai meille kaikille. Ei kenenkään tarvi luopua omasta pelastuksesta toisen vuoksi. Kenenkään ei tarvi kärsiä toisen pelastuksen vuoksi KOSKA JEESUS ON JO KÄRSINYT MEIDÄN KAIKKIEN VUOKSI. Ja meidän pelastuksen vuoksi. Ihmisen ei tarvi uhrautua toisen "taivaspaikan" vuoksi. Jeesus on jo sen tehnyt, antanut itsensä uhriksi ja se uhri on niin täydellinen, että se pelastaa joka ikisen joka sen haluaa vastaanottaa. Se peittoaa jokaisen ihmisen tekemän synnin jotka ihminen haluaa Jeesuksen veren puhdistavan.

Tämä on todellakin ero kristinuskossa ja vaikkapa juutalaisuudessa. Kristittyjen ei tarvi enää antaa uhria omasta pelastumisesta, juutalaiset joutuvat uhraamaan jopa kanoja ja tekemään kaikkea muuta lakiin perustuvaa jotta pelastuvat. Kristityn tarvii "vain" kääntää kasvonsa Jeesukselle ja ottaa vastaa se lahja minkä hän ristillä sai aikaan.

Eli siinä olet 100% oikeassa; sinä ei-uskovana haluat/voit antaa itsesi uhriksi toisen puolesta "taivaspaikan" vuoksi, minun ei sitä tarvitse tehdä koska Jeesus on jo uhrannut itsensä minun, sinun ja jokaisen ihmisen puolesta.)))

Vierailija
51/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua nyppii tää kun uskiskset täällä paasaa kuin tuomiopäivänä omia satujaan, niille pitäisi olla joku jeesustelu-palsta missä niitä asioita saisi vängätä tappiin asti, kun ei se kaikkia nappaa täällä kuitenkaan niin kovasti, toisia ärsyttääkin kovasti.

eihän täällä AV:lla saa seksistäkään kirjoitella, kun on oma palsta, ja toisia siveydensipuleita kauhistuttaa.

no, mua anyppii tää hihhulointi,

joten voisitteko ystävällisesti mennä jollekin toiselle jeesus-palstalle väittelemään siitä kenen jumala on paras ja ketä pääsee taivaaseen....

Vierailija
52/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en liioin voi uskoa Jeeskukseen fundamentalistikristittyjen tapaan. Voin hyväksyä armon ja rakkauden ajatuksen ja sen, että sovitustyön jälkeen mitään rituaalimenoja ei tarvitse pelastumisen ehdoksi. Mutta en pysty uskomaan, että kadotukseen joutuvat ne, jotka eivät usko Jeesukseen. Samoin en pysty uskomaan, että ei-muslimit ovat tuhoon tuomittuja. Silti en ole koskaan elämäni aikana "kironnut" Jumalaa tai "kääntänyt selkääni" Jumalalle. En vain ole hyväksynyt sellaisenaan toisten IHMISTEN antamia opetuksia ja selityksiä siitä, mikä on TOTUUS Jumalasta.

Tässä on minusta ero uskovan ja "ei-uskovan" välillä. On kertakaikkisesti uskon asia väittää, että vain joku tietty opetusrakennelma on suoraan Jumalalta ja kaikki muut ovat "selän kääntämistä" Jumalalle.

Minä en väitä tietäväni, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta sen verran voin päätellä, että jos tämä asia sujuu oikeudenmukaisesti, niin se ei voi tapahtua tässä elämässä hankittujen tietojen varassa, koska tieto, kuten ei mikään muukaan asia, ei jakaudu maailmassa oikeudenmukaisesti. Kyse on tuosta "vapaan tahdon" käsitteestä. Jos vain yksi uskonto olisi oikeassa ja kun tosiaasia on, että ihmiset kasvavat eri uskontojen vaikutuspiirissä, toisilla olisi huomattavasti enemmän vapaata tahtoa kuin toisilla tehdä ainoa, oikea ratkaisu.

Vierailija
53/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen: en tiedä onko kuoleman jälkeistä elämää vai ei. En usko kuoleman jälkeiseen elämään, mutta en voi TIETÄÄ, että sellaista ei olisi. Sen TIEDÄN, että en USKO.

Thaimaa on hieman eri asia, koska se on todistettavasti olemassa :-) Myös maan oloista saa reaaliaikaista tietoa jatkuvasti. En tietenkään saa koskaan tietää mitä jokikinen thaimaalainen kokee thaimaassa. Minä hyväksyn sen, että ihmiset kokevat elämän eri tavoin ja ovat asioista eri mieltä.

En tosiaan tiedä mitä ajatella kuoleman jälkeisestä elämästä. Että onko sitä vai ei. Se on oikeastaan ihan sama onko vai eikö, koska olen täällä reaalimaailmassa. Tärkeää olisi mielestäni elää hetkessä eikä tulevassa tai menneessä.

Siis myönnät, että kuolemanjälkeistä elämää SAATTAA olla olemassa?

Minulle tuli vertaus mieleen: jos olisit menossa vaikka Thaimaahan lomalle. Ajattelisit nyt että "ihan sama minkälaista siellä Thaimaassa on, nythän olen Suomessa". Mutta entä kun menetkin sinne Thaimaahan? Sinne vaaditaan mm. passi, mitä jos sinulla ei sitä olekaan mukana?

Vierailija
54/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua nyppii tää kun uskiskset täällä paasaa kuin tuomiopäivänä omia satujaan, niille pitäisi olla joku jeesustelu-palsta missä niitä asioita saisi vängätä tappiin asti, kun ei se kaikkia nappaa täällä kuitenkaan niin kovasti, toisia ärsyttääkin kovasti.

eihän täällä AV:lla saa seksistäkään kirjoitella, kun on oma palsta, ja toisia siveydensipuleita kauhistuttaa.

no, mua anyppii tää hihhulointi,

joten voisitteko ystävällisesti mennä jollekin toiselle jeesus-palstalle väittelemään siitä kenen jumala on paras ja ketä pääsee taivaaseen....

Vierailija
55/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö uskikset nyt seisokaan vakaumeuksensa takani niin vankkumattomasti että voisivat edes nimimerkin takaa oppejaan jakaa kerettiläisille?

ei täällä ole nimimerkiksi pakko valita omaa nimeään.

hyppään yli joo, mutta ihmetyttää miten taas sanelllaan sieltä taholta mitä kukakin saa olla mieltä asioista ja miten toimitaan, mitä minnekin on sallittua ja soveliasta kirjoittaa....

Hyppää yli jeesustelijat. Seksistä voit kirjoitella nimimerkittä. Uskonnoista et.

Vierailija
56/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaatunut kun keskustelijoita ei ole.

Se on oltava av palstalla.

Vierailija
57/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulemaan juuri tällaisiin henkimaailmaa käsitteleviin keskusteluihin mukaan.

Pääsee kerrankin pätemään ja olemaan oikeassa;)

Vierailija
58/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Jeesukselta pyydetäään sitä ja tätä päivittäin etkä sinä ole ainoa pyytelijä.

Sinä taas olet ei-uskovana väärässä tuosta 100% Sinulla ei ole sydäntä eikä rohkeutta rakastaa lähimmäistäsi niin paljon mihin Jeesus kehoitti. Sinä et luopuisi mistään omasta et edes siitä taivaspaikasta niin omahyväiseksi ihminen voi tulla ei-uskovaisena.

Olet myös vastuussa järjestösi tekemisistä. Vai oletko kuin Pilatus joka pesee kätensä puhtaaksi rikoksesta.

Jos Jeesuksesi haluaa samaa kuin sinusta, niin kiitos ei. En halua koskaan tulla noin itsekkääksi ja vatuunsa ei-kantavaksi ihmiseksi.

()

Minä TODELLAKIN olen itsekäsi, omahyväinen, ahne, SYNTINEN ihminen. Maailmassa ei ole synnitöntä ihmistä, jokaista vaivaa joskus itsekkyys tai pahansuopaisuus. Olet täysin oikeassa siinä.

Usko ei ole järjestö vaan se on sydämen uskoa johonkin. Kuulun kyllä ev.lut. seurakuntaan mutten katso voivani olevani siitäkään vastuussa. Ei minulla ole osaa eikä arpaa esim. siihen, että kyseisessä seurakunnassa on paljon ateistipappeja. Olisi kauheaa, jos voisin olla vastuussa muiden "järjestöön" kuuluvien toimista. Mikä se sellainen järjestö tai maailma olisi? Selittäisitkö näkemystäsi enemmän.

Pilatus ei varmaankaan ollut ihan Jeesukseen uskova mutta luulenpa, että hänellä oli epäilys että Jeesus on sittenkin Jumalan Poika, siksi ei halunnut ottaa hänen ristiinnaulitsemistaan vastuulleen. En ihan ymmärrä, miten vertaat minua Pilatukseen?

Sitten vielä Jeesukselta pyytämiseen. Lue kirja Ole Hallesby: Rukouksen ihmeellinen maailma. Siinä valotetaan sitä kuinka Jeesus HALUAA meidän rukoilevan ja pyytävän Häneltä. Hän on valmiina odottamassa myös Sinun yhteydenottoasi. Jumalalla on runsaasti siunausta annettavana mutta Hän haluaa että me ihmiset PYYDÄMME sitä. Nyt en tarkoita, että pitäisi pyytää "Jeesus, anna mulle lottovoitto ja tee musta maailman kaunein" vaan Jeesukselta voi pyytää esim. apua päivän ongelmiin, ratkaisuja vaikeisiin valintoihin, viisautta, kestävyyttä tai mitä tahansa vaikka ihan käytännön asioihin. Siunausta voi aina pyytää itselle ja kannattaa pyytää aina myös muille. Esirukokouksella on valtava voima! Netissä on myös esirukouspalveluja jonne voi kirjoittaa nimimerkillä huolenaiheensa ja esirukoilijat rukoilevat kyseisen asian ja kirjoittajan puolesta. Myös kiittäminen on hienoa! Jeesus mielellään kuulee meidän kiitoksemme esim. ihan päivittäisistä ilon aiheista.

Vierailija
59/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni ollut "siinä rajalla", tiennyt että minut pelastetaan, uskonut Jeesuksen olemassaoloon ja jokapäiväisyyteen. Olen kuitenkin ottanut Hänet ehkä jotenkin vaillinaisesti sydämeeni, jos niin voi sanoa=) Epäillyt, katunut, tehnyt taas syntiä, elänyt jotenkin "tänään tosi rakastaen, huomenna en välttämättä muista Häntä ollenkaan" -tyyliin. Eli en mitenkään uskollisesti tai niinkuin kristinusko, se oikea usko edellyttäis.

En viitsi nyt pidemmästi kirjoittaa. Halusin vain sanoa, että jostain syystä vaikka en täällä kirjoittele enkä yleensä koskaan lue ketjuja loppuun, jotenkin jäin lukemaan ketjua eteenpäin sinun teksteihin pysähtyen. Sinulla on vahva usko, hyvä=) Et välitä vaikka kuulet herjausta koko ajan tässäkin ketjussa ympäriltäsi. Ihan kuin et itse edes kirjoittaisi...

Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
60/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-kristityt haluavat päästä kristinuskon mukaiseen taivaaseen vaikka eivät siihen usko. No joutuvathan he kristittyjen mukaan kristinuskon mukaiseen helvettiin vaikka eivät usko siihenkään. Usko paikan olemassaoloon ei siis voi olla sisäänpääsykriteeri ja nämä "ettehän te voi taivaaseen haluta kun ette kerran uskokaan" menettää täysin merkityksensä, jos kerran helvettiinkin voi joutua vaikkei sinne halua eikä usko siihen.

Sitä paitsi kyllä minä ainakin HALUAISIN ikuiseen autuuteen ja ihanuuteen, vaikka en uskokaan siihen. Haluaisin monia muitakin asioita, jotka ei ole ihan realistisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi