Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappani melkein kuoli 2 viikkoa sitten sydänkohtaukseen, nyt hän kertoili

Vierailija
01.12.2008 |

Ihmetyttää, miten kaikilla ihmisillä olisi juuri samanlainen näky kuoleman hetkellä. Kyllä minä uskon, että on muutakin kuin tämä näkyvä maailma. Ei olisi mielestäni mitenkään mahdotonta, että pappasi olisi oikeasti käväisyt kuolemanjälkeisessä maassa. Missä se sitten lieneekin ja kenen ylläpitämä.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä Gandhi ei edes halua tähän kyseiseen taivaaseen koska siellähän on Herrana Jeesus Kristus. Miksi Jumalan pitäisi pakottaa hänelle selkänsä kääntäneet ihmiset luoksensa? MIksi ihmeessä? Meillähän on vapaa tahto, ystävä hyvä! Me saamme itse valita. Jos Gandhi ei halua taivaaseen niin miksi hänet sinne pitäisi ottaa? Vasten tahtoaanko? Miksi?

No olisiko ehkä siksi, että vaihtoehtona Gandhille on se, että häntä kidutetaan kammottavilla tavoilla IKUISESTI (tänk på det) tulimeressä jaada jaada. Näin siis kristinuskon mukaan :).

Vierailija
2/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritse se, että kaikenlaiset ihmiset jotka eivät periaatteessa ole tehneet mitään pahaa, käristyvät helvetillisissä tuskissa ikuiset ajat, kun he itse käppäilevät taivaassa. Kyllä mua häiritsisi ajatus, että piru kiduttaisi sukulaisiani ja ystäviäni. Jos minussa siis olisi yhtään ihmisyyttä jäljellä siinä mielessä, että pystyn tuntemaan empatiaa. Mutta ehkä taivaassa sitten nämä ominaisuudet ihmisistä katoavat, ja Jumalan tapaan siellä ilman myötätuntoa katsellaan "alas" helvettiin, että käristykää siellä, vääräuskoiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kommentoi noita uskontoasioita.

Mutta tuosta aloituksesta tuli mieleen, että minusta on tuossa tilanteessa tärkeintä se, minkä kokemuksen ap:n pappa on tuosta saanut ja missä uskossa hän itse elää. Kyllä minua ainakin jonkun verran pelottaa ja arveluttaa kuolema ja se mitä sen jälkeen seuraa - jos seuraa. Pappa saa olla onnellinen, jos hänellä on tunne siitä että siellä on se joku Valo. :)

Minusta aika lohdullinen ajatus.

Vierailija
4/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en nyt ihan allekirjoita ajatusta viestisi taustalla.

Ja näyttää, että tää aloittaja osaa ihan itse kirjoittaakin.

Uskomatonta se on mulle siksi, että mun omat isoisät on olleet kuolleina jo monta kymmentä vuotta. Mulla omillakin lapsilla on vaari jo kuollut, eikä lapset oo sen vanhempia kuin 2- ja 4-vuotiaat.

Muistuu vaan mieleen, että täällä löytyy ihmisten kanssa yhteistä puhuttavaa, mutta siinä unohtuu, että ne elämäntilanteet on yhteisistä tekijöistä huolimatta joskus toooooodella erilaisia. Esimerkiksi tulee ekana mieleen joku isovanhempien lastenhoitoapu ja muu tukiverkko.

Vierailija
5/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 34 vuotias, kun isovanhempani kuolivat. Kun äitini mummo kuoli, äitini oli 42 vuotias.

Vierailija
6/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan koskaan osannut epäilläkään. Olen kristitty, mutta en missään nimessä uskovainen. En ole oikeastaan varma, että mihin uskoisin, mutta sen tiedän, että me emme ole edes täällä maan päällä "yksin" vaan täällä on paljon muutakin, sellaista, jota me emme näe.

Minusta on selvää, että synnymme uudelleen kuoleman jälkeen. Kun kuolemme. Näemme samat vanhat tutut. Synnymme uudelleen sitten taas joskus ja silloin karman lain mukaan saamme sen mitä olemme edellisissä elämissä "ansainneet".

Vierailija
7/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tiedämme kyllä että jumalanne on ahdasmielinen koston jumala. Jos ihminen ei pysty uskomaan joutuu hän kidutettavaksi hiilihanko kaverin osastolle. Muistakaapa nyt mitä itse Jeesus sanoi henkimaaiman laajuudesta ja että siellä taivaassa on henkijä joita ette uskoisi siellä olevan.

Ap:lle... tiede pystyy pitkälti selittämään kuolemassa tapahtuvat asiat esim. harhaisuuden.

Parapyskologit pyrkivät todistamaan ettei kuolemaa ole. Ja että ihmisellä on kykyjä joita hän ei käytä. Telepatia, ennustaminen, toinen tietoisuus jne...

Vierailija
8/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristittyjen taivaaseen. Teidän jumala on kammottava sadisti.

Täydellinen rakkaus ei pystyisi moisiin tekoihin.

Puhutaan vallinnoista mutta jos valitset väärin kahdesta vaihtoehdosta sinua pieksetään ja tulessa pyöritellään ikuisesti. Näin se luoja luotujaan rakastaa. Palvele ja kumarra minua onko selvä!

Herätkää helvettisoikoon ei sellainen ole rakkautta ja vapaata valintaa. Se on kiristystä ja uhkailua.

Ja miksi kysymykseen on helppo vastata. SIKSI koska täydellinen rakkaus ei aseta ehtoja tai vaatimuksia vaan rakastaa luotuaan juuri sellaisena kuin on. Ilman uskoa tai uskon kanssa.

((((Ehkäpä Gandhi ei edes halua tähän kyseiseen taivaaseen koska siellähän on Herrana Jeesus Kristus. Miksi Jumalan pitäisi pakottaa hänelle selkänsä kääntäneet ihmiset luoksensa? MIksi ihmeessä? Meillähän on vapaa tahto, ystävä hyvä! Me saamme itse valita. Jos Gandhi ei halua taivaaseen niin miksi hänet sinne pitäisi ottaa? Vasten tahtoaanko? Miksi?)))

Vierailija
9/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran uskon, että jokainen joutuu maksamaan pahat tekonsa myöhemmin toisessa elämässä. Eli vaikka sinne samaan paikkaan kaikki menevätkin, niin eri asia, millaiseen paikkaan sieltä sitten taas synnytään udelleen ja millaisia asioita sitten joutuu kokemaan. Jokainen vastaa omista teoistaan ennenpitkään.

että jokainen, vaikkapa pedofiili ja lapsenmurhaaja, pääsee taivaaseen, kun vain uskoo.. En haluaisi samaan paikkaan sellaisen kanssa.

Vierailija
10/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten hän voi tuomita ihmiset kadotukseen vain *uskon* perusteella? Sehän olisi sama kuin jos kysyisi hukkuvalta jotain mielipidettä ja jättäisi hukkumaan jos tämä olisi eri mieltä! Eikö oikeudenmukaisinta olisi tuomita tekojen perusteella? Ja miksi, jos Jumala kerran on niin hyvä ja oikeudenmukainen, hänelle on niin helkkarin tärkeää että porukka uskoo juuri *häneen*?

Ideana on mielestäni se, että ihmiselle on annettu vapaus valita. Ja kun jokainen ihminen kuitenkin on syntinen, eli tehnyt pahaa, ketään ei voisi valita taivaaseen tekojensa perusteella. Vai mihin se raja vedettäsiin?

Vierailija
11/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän, että niin suuri ja käsittämätön, epäinhimillinen asia on vaikea ihmisen käsittää. En itsekään täysin ymmärrä sitä täydellisyyttä.

Nimittäin Jeesus on yhtäkuin täydellinen armahdus ja rakkaus. Syntinen ihminen voi täysin heittäytyä Hänen käsivarsilleen ja Hän rakastaa. Ei ole kostoa, ei ole väkivaltaa niinkuin joku vihjaisi. Jeesus ei hyväksy syntiä ja vihaa synnin tekoa mutta meitä ihan jokaista syntistä ihmistä Hän takuulla rakastaa. Me voimme vain kääntää katseemme Häneen ja tuntea olevamme täysin rakastettuja. Kun Jeesus pääsee muuttamaan ihmisen elämän, ei synnin teko kiinnosta.

Te jotka viittasitte koston jumalaan ja vihamielisyyteen, teillä on armon käsite täysin hukassa. Olette rakkauden ja armahduksen puutteessa. Ei Jeesus vihaa ketään ihmistä, koskaan. Armo on jotain täysin ihmeellistä ja meille ihmisille käsittämätöntä. Ymmärrän todellakin, että sitä on vaikea käsittää.

Rukoilen, että silmänne avautuisivat, samoin sydämenne Jeesuksen täydelliselle rakkaudelle teitä kohtaan.

Vierailija
12/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se joka on painettu mustaa valkoisella raamattuun. Sinä puhut Jeesuksesta joka ei tuomitse ihmisiä.

Raamattussa sanotaan kuitenkin että hän on yksi niistä tuomitsioista joka lähettää ihmisiä ikuiseen kadotukseen eikä siellä armoa tunneta.

Armoa tunnetaan vain yhdellä ehdolla ei siis ehdoitta. Ja se on tervemenoa helvettiin jos tätä ehtoa ei täytä.

Täydellisen rakkauden määrityksessä ei tunneta tällaista Jumalaa eikä Jeesusta.

Sinun armokäsityksesi ei siis ole täydellinen.

Ja kuten jo aikaisemmin kirjoitin on armo jotakin muuta kuin helvetillä pelottelua tai sinne joutumista. Se ei ole armoa jos se on uskosta kiinni. Täydellinen rakkaus ei vaadi uskontunnustuksia. Jos se vaatisi se ei olisi enää täydellistä rakkautta.

Vierailija
13/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki pääsisivät taivaaseen, tekivät he sitten mitä tahansa täällä?

Vierailija
14/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin Jeesus on yhtäkuin täydellinen armahdus ja rakkaus. Syntinen ihminen voi täysin heittäytyä Hänen käsivarsilleen ja Hän rakastaa. Ei ole kostoa, ei ole väkivaltaa niinkuin joku vihjaisi. Jeesus ei hyväksy syntiä ja vihaa synnin tekoa mutta meitä ihan jokaista syntistä ihmistä Hän takuulla rakastaa. Me voimme vain kääntää katseemme Häneen ja tuntea olevamme täysin rakastettuja. Kun Jeesus pääsee muuttamaan ihmisen elämän, ei synnin teko kiinnosta.

Te jotka viittasitte koston jumalaan ja vihamielisyyteen, teillä on armon käsite täysin hukassa. Olette rakkauden ja armahduksen puutteessa. Ei Jeesus vihaa ketään ihmistä, koskaan. Armo on jotain täysin ihmeellistä ja meille ihmisille käsittämätöntä. Ymmärrän todellakin, että sitä on vaikea käsittää.

Rukoilen, että silmänne avautuisivat, samoin sydämenne Jeesuksen täydelliselle rakkaudelle teitä kohtaan.

Vierailija
15/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat ovat täynnä uskonnollisia ihmisiä joilta kuitenkin puuttuu sydämen elävä usko. On eri asia kutsua itsensä uskovaksi ja käyttäytyä miten sattuu (ilman lähimmäisen rakkautta, itsekkäästi jne) kuin että olisi antanut Jeesuksen astua elämäänsä ja täyttää koko sydämen, ei silloin voi käyttäytyä itsekkäästi kun Jeesus on Herrana ja usko elää eikä ole vain pelkkää puhetta.

Jeesus itse sanoo, että tie taivaaseen käy vain ja ainoastaan Hänen kauttansa. Joka antaa Hänen astua omaan sydämeensä, pelastuu. Ihminen, jolla on elävä usko, ei nosta itseään jalustalle sanomalla että itse pelastuu, muut eivät. Hänellä on pelastusvarmuus Jeesuksen aikaan saamana.

Eli uskonnollinen ihminen on täysin eria asia kuin ihminen jolla on elävä usko.

Ensin sanot, että ihminen jolla on elävä usko ei nosta itseään jalustalle sanomalla että hän pelastuu, muut eivät. Sitten kuitenkin teet ihan saman me jotka pelastumme- ne muut jotka eivät -jaon ja alat luokitella ihmisiä niihin joilla on elävä usko (joihin oletettavasti itse uskot kuuluvasi?) ja niihin jotka ovat itsekkäitä ja kamalia eivätkä tiedä Jeesuksesta vaikka sanovat uskovansa eivätkä siis pelastu. Niin että pelastutko sinä nyt sitten vai et?

Vierailija
16/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taivaaseen pääsee uskomalla oikeannimiseen isojehuun

jos kaikki pääsisivät taivaaseen, tekivät he sitten mitä tahansa täällä?

Vierailija
17/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turha katua". Tällä kliseellä kristityt ilkkuvat lähimmäisiään. Näin armollinen se on se heidän täydellinen rakkautensa. Kuoleman jälkeen ei tunneta enää täydellistä rakkautta vaan puhutaan hirveästä koston ja hävityksen jumalasta.

Älkää hyvät kristityt unohtako kokonaisuutta.

Vierailija
18/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ne vastaan taivaan portilla? Jumala infoaa niitä että hei, tapoin XY:n, tulkaas moikkaamaan.

Koko taivaaseen liittyy niin paljon kyseenalaistettavaa, mutta eihän uskovilla ole aivoja.

Vierailija
19/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko jumalaan, siis on kasvatettu ateistiksi, niin kuinkas sitten käy? Oletetaan, että taivas ja helvetti olisivat olemassa. Joudunko siis helvettiin, vaikka rakastan lähimmäisiäni, enkä tee pahaa kenellekään? En osaa uskoa jumaliin, koska minulle yhtäkään jumalaa ei koskaan ole ollut olemassa.

Joskus lapsena, kun olin pahasti koulukiusattu aloin rukoilla jumalaa. Jaksoin rukoilla joka ilta muutaman vuoden ajan, mutta lopetin siihen, kun minut pahoinpideltiin rankasti. Jos joku jumala on olemassa, niin eipä hän minusta ainakaan tunnu välittävän. Ehkä sitten mieluummin menen helvettiin.

Vierailija
20/123 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turha katua". Tällä kliseellä kristityt ilkkuvat lähimmäisiään. Näin armollinen se on se heidän täydellinen rakkautensa. Kuoleman jälkeen ei tunneta enää täydellistä rakkautta vaan puhutaan hirveästä koston ja hävityksen jumalasta.

Kysehän on hyvin yksinkertaisesta asiasta, teette ateistit yms. asiasta hirveän vaikeaa. Joko seuraa Jeesusta tai ei, joko pitää Jeesusta omana Herranaan tai ei. Ei se sen kummempaa ole. Hirveän ahdistunutta ja kielteistä porukkaa näyttätte olevan.

Miksi ette anna kristittyjen pitää omaa taivastaan, ei sinne ole pakko tulla! Tehkää sitten kuoleman jälkeen mitä teette tai olkaa tekemättä yhtään mitään, näinhän haluatte ajatella. En minäkään teitä minnekään pakota tai käännytä. Älkää tekään noin paljon ahdistuko asiasta. Ottakaa ihan iisisti vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän