~´*`~´*`~ NELIAPILAT vk 49 ~´*`~´*`~
NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:
Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu
Anttusanttu, 32v ja 33v, Länsi-Uusimaa, :Poika 2/2003 ja rinsessat 11/2004 & 3/2007, 4-5/2008.
Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008
Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)
Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.
Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.
Iineri-73, 35 ja 37, Varsinais-Suomi, -98, -01, -08, 1/2009
jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenee lähiaikoina...
leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen
maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, haaveissa syysvauva 2009... ;)
maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)
mammariini, 32v ja 36v, Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04
marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08
mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009
minä79, 29 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti
nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut
nelkku, 27v, Keski-Suomi, 5v, 7v ja 9v, nyt
pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...
tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee
viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08
Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)
~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009
~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009
~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009
~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009
~Zeldatar la 26.02.09
~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009
~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009
~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09
~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09
~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009
~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09
~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu
~äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06, LA 31.7.09
~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09
~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA elokuu 2009?
~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1
~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm
~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6
~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4
SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!
Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(
Ja linkki edelliseen viikkoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (38)
Onnea nelkku!!!! Ja enkeleitä ja vauvaliimaa navan taakse <3
Nanille voimahalaus! En usko, että tuo 2.luokan muutokset ole vielä vakavia kun ei lääkäri kerta määrännyt lisätutkimuksia ja sanoi, että voi vauvankin saada kaikesta huolimatta. Uskon kyllä, ettei tunnu kivalta saada "huonoja" uutisia. HALAUS!
Ompulle malttia (paraskin täällä sitä toivottamaan... ;) )!!! Kyllä mä uskon että te saatte "ihanan" joululahjan kun olette olleet niin ahkeria ukkokultasi kanssa;)
Mitäs jo odottaville kuuluu? Onko pahoinvointi ja väsymystä paljon? Tulkaas nyt hakemaan meitä sinne odottajien puolelle... Täällä on monia jotka viittaavat innokkaasti;)
(.) Heräsin viime yönä kovaan vihlaisuun joka tuli oikealta puolelta alavatsaa... Ekana tietty mietin, että josko siellä joku kiinnittyisi??? Eilen ja tänään tosi haalea toinen viiva o-testeissä ja lauantaina oli tosi selvä viiva, lähes yhtä tumma kuin kontrolliviivakin. Eli ovis saattoi olla la:n aikoihin. Luin kaksplusan sivuilta, että joillain tumma viiva oli merkannut ovista vaikkei ollut tummempi kuin k-viiva (gyne oli varmistanut asian ja oli raskautunut tuossa kierrossa). Siis toivoa on, vai mitä? Meillä viimeksi torstaina pupuiltu joten täytyyy toivoa, että miehen siipat ovat kovassa iskussa;) Toisaalta mietin että aloitin testauksen kp 13 ja oishan ovis voinut olla jo aikasemminkin mutta kun mun kierto on mitä sattuu 21-32 välillä niin en tiedä tarkalleen missä mennään... Vähän on siis epäuskoinen olo.
Leppoisaa maanantain jatkoa ja onnea yritykseen;)
Ja tervetuloa odotuspuolelle! Meitä alkaa olla siellä jo iso kasa... :)
Vielä jos joku saisi perustettua sinne *neliapilat*. Vink. Vink...
Itse olen niin käsi näissä hommissa
Voi Nani... *voima halaus*, kuulostaa kamalalta, mutta varmasti ei ole syytä huoleen niin kuin lääkärisi sanoi. ja kait sitä vois käydä tiheemminkin kunnallisella gynellä?? en tiedä, mutta voisi ainakin helpottaa omaa mieltä.
Omppuli: pidä mieli korkealla ja peitto ilmassa :) Kyllä se vielä tärpää teillekin. Ehkäpä jo jouluksi...
Jalkkis. Kuulostaa hyvältä. Nyt vaan peukutellaa sun puolesta!
Ja ON: Väsyttää, väsyttää väsyttää! Ja hieman kuvottaakin, aina iltaisin. Epätodellinen olo edelleen, voiko tämä olla tottakaan? Meillä kun esikoista tehtiin likipitäen vuosi, kakkosta ähistettiin kaksivuotta ja piikit ym kokoeiltiin ennen kuin tärppäsi. Kolmonen tuli 4kk. jälkeen ja nyt tärppäsi EKASTA kierrosta! Ei tässä meikäläisen järki ole mukana pysynyt..
Kovasti odottelen kunnollisia oireita ja vatsan kasvua... joo edellisessä jouduin siirtymään mammapöksyihin jo 10viikolla. Great! Pian pitäisi varmaan myös soittaa neuvolaan ja varata aikaa, vaikka se meneekin varmaan joulun yli. Olen myös tosiaan ajatellut sitä alkuraskauden ultraa yksityisellä, jos pääsis ennen joulua... Olis itselle niin kiva joululahja...
Mutta missä te kaikki lymyätte??? Palstalla on nyt ollut Toooosi hiljaista.
odotus puolelle teitä kaivaten äitix3 rv5+3 (tai enkä hiukan enemmän , oviksen mukaan 6+2)
Nani peukutuksista! :) Niitä kyl tarvitaan!!
Peukkuja sullekin tähän kiertoon ihan kauheasti paljon! bb db dbd
Mulla on kerran ollut 2.luokan muutoksia papassa, ennen esikoisia. Tehtiin kolposkopia(otettiin koepaloja), mut ei niissä sit ollut kaan mitään. Kuukausi tuosta eteenpäin olinkin jo raskaana -tuplasti! :) Aika yleisiä nuo lievät muutokset on, ja uskon, että säkin pääset säikähdyksellä!
Viikonjatkoa kaikille!
Eltemia ja pp7!!!
Kiitos kaikille ihanista tsempityksistä! Ihan alkajaisiks pakko kertoo, että niinhän se meni, että tänään päivällä tein ovistestin ja tsädäm: ne kaks viivaa, toinen ehkä aavistuksen haileempi. Aika tarkka olis, ku kp on 14, ja eiks noi viivat meinaa sitä, et ovis olis siis kp16 (noin pari pvä viivoista)? Ja jos ovis on sen 14 pvä ennen menkkojen alkua, niin kierto olis sen 30, niinku joku (yhtään en muista, anteeksi) mua aiemmassa ketjussa opasti. Mä oon ite laskenu sen aina 32 mukaan, mut kyllä toi 30 taitaa paremmin täsmätä, ku kattoo edellistäkin kiertoa.
No siis joka tapauksessa, pupuiltu on viimeks la-iltana eli aattelin, et peli on pelattu, koska ukko starttas pohjoisiin päin aamulla... No puol tuntia sitten ovi kolahti, ja siinähän se sit oli! Nyt on sauna lämpiämässä ja lapset nukkumassa.... Otetaan nyt sit oikein huolellisesti tää kierto!
Nanille tsemppihalaus, ja älä säikähdä ihan kauheesti vielä. Mulla rutiinipapa reilu vuos sitten hälytti kolmosella ja siitä kuukaus myöhemmin tehtiin kolposkopia, jossa leikeltiin ihan kivan kokosia paloja tuolta kohdun kaulasta. Kontrolli oli elokuussa ja seuraava sit helmikuussa, jos ei ennen sitä...
Jalkkikselle peukkuja, et olis ollu just sitä kiinnittymistä...
Ja äitix3: mukavaa masun odottelua :-)
Toisille pupuiluintoa ja piinailumalttia! Ja sori tää lyhykäisyys, sauna kutsuu!
-punaposkinen omppu yk1 kp14/30(uus!) , ovistesteissä viivat ja ukko haarukassa... Kyllä me naiset ollaan kauheita, ja noi ukot (onneks)tykkää siitä!
Heippa!
Onpa ihanaa lukea, miten aktiivinen ryhmä tämä on! Laitanpa ensin oman rivini:
Premium, 34 ja 32, tytöt 02 ja 05, poika 07. Länsi-Uusimaa, TJOT
Mun aktiivisista palstakirjoitteluistani on aikaa (esikoista kuumeilin ja odottelin näillä palstoilla ahkerasti), joten tämä nykyinen listoittuminen on mulle aika uutta.
Mulla siis kp1, ja sopivasti on tärppipäivät ENNEN kuin lähdetään anoppilaan koko perhe pariksi viikoksi jouluna ;) Odottavissa tunnelmissa kuitenkin, ja vähän ihmeissäänkin, että ihanko oikeasti meille tulisi se neljäskin vielä <3
Mulla on ihan törkeä kiire taas koko alkuviikko. Plaah. Nopea tervehdys siis kaikille, kirjoitan heti enemmän kuin vaan ehdin...
Premiumille tervetuloa mukaan! Toinenkin kuumeilija Länsi-Uudeltamaalta. Josko me tunnetaan, heh... Uskaltaiskohan sitä paljastaa kaupungin jonka lähikunnassa asutaan. No, pelkään aika paljon paljastumista, joten en taida uskaltaa.
T: Anttuli yk5 kp3/26-31
juu, huomasinkin, että samalta suunnalta.. Mä olen itse asiassa oikeesti Luoteis-Uusimaalta, mut läntistä tää on enemmän kuin keskistä tai itäistä :)
Taidan jopa uskaltaa paljastaa, että Vihdin kunnassa asutaan :D
Mä luin eilen anoppi-keskustelua, ja jäin miettimään oikeasti, minkähänlaisen vastaanoton mahdollinen neljäs lapsiuutinen saisi anoppilassa.. Siis anoppi on taatusti onnellinen, minua kun on sattunut lykästämään anoppiasiassa :) mutta tuon appiukon reaktioista en olis niin varma.. Toiselle pojalleen, joka ilmoitti muutama vuosi sitten neljännestä lapsesta, oli miltei suuttunut :O
Samaten ihan pikkuisen mietityttää myös omien vanhempieni reaktio.. Tässä tapauksessa taas toisinpäin; isäni varmaan hymyilee ja onnittelee, on hämillään mutta vilpittömän iloinen, äitini taas... Onnellinen on hänkin, se on ihan varma, mutta kun ollaan tosi läheisiä, tulen varmasti kuulemaan myös, miten hankalaa kaikki on neljän lapsen kanssa, mitä ongelmia ja vaikeuksia se tuo jne.. Ja itseni kun tiedän, saatan jopa hiukkasen tuosta ottaa itseeni..
Ehkä mä kuitenkin osaan suhtautua kaikkeen hyvin, kun kerran jo etukäteen osaan varautua :) toivotaan niin!
ja tässä mä mietin miten raskausuutiseen suhtaudutaan, vaikkei oo ees tärppipäivät vielä :D
pikasesti ajattelin tulla kirjotteleen ennen kun on taas töihin riennettävä.
Mä ajattelin kanssa tota odottajien puolelle omaa neliapilaa, ois kiva pysyis tutussa remmissä=)
Hirvee nälkä on aina aamuisin, ja ilmavaivat tosi kiva=) vielä ei ole kuvotusta suuntaan eikä toiseen, ainoastaan tissit turvonnu jonkun verran.Niin ja tämä alaselän särky on kyllä aika järkyttävää.. eilen töissä juili kyllä mahaa, vähän väliä varmaan kun joutuu kuitenkin liikkumaan ym..enempi kun kotosalla. paniikki koko ajan päällä että pysyis nyt vaan siellä masukassa.
Nani: mulla oli kanssa joskus noita 2 lk muutoksia, mutta ei meinanneet mitään koska seuraava koe oli jo ihan normaali. älä murehdi ainakaan vielä suotta=)
Jalkkis: toivotaan että se oli sitä kiinnittymistä=)))
äitix3 kiitos onnitteluista! ja muille myös iso hali!!
tsemppiä kyllä se väsymys ,jossain vaiheessa helpottaa mulla se oli ton 3 kohalla jotain ihan tajutonta, menin jopa 6 illalla nukkuun niin väsytti alussa.
Eltemia: tsemppiä kyllä se plussa sieltä paukkaa vielä=)))
Maalaisomppu: Tärppionnea nyt vaan sitten!!!
Premium tervetuloa mukaan!
Anttusantulle voimia kiireeseen!
Palailen taas huomenna kun kerkiän..
nelkku rv 3+6 ( ja toivottavasti ne siitä kasvaa..) :)
Jotenkin tuntuu etten ehdi nykyään ikinä kirjoittamaan, mutta ehkä se on oma syy, mitäs kirjoitan romaaneita, nyt täytyy yrittää lyhyemmin... :)
Ensimmäksi suuret kiitokset kaikille ultra-onnitteluista, olette ihania ihmisiä<3<3<3 Varsinkin kun ei olla juuri kellekään asiasta puhuttu, niin ihanaa että saa täällä purkaa päätään ja joku vielä jaksaa lukea ja olla ajatuksessa mukana!! Ja minä en yleensä ala edes kauheasti hempeilemään, olen enmminkin inhorealisti, joten olette selvästi aika poikkeuksellista porukkaa :-D
Äitix3, nyt on odotus-puolella apiloille oma pino, joten sinne voi nyt turvallisin mielin siirtyä! Hauska nähdä saadaanko uusia odottajia tämän oman kuumeilijoiden pinon ulkopuolelta. Ai niin, ja lohdutan että eilen oli pakko vetää mammahousut ekan kerran jalkaan, kun muut edustuskelpoiset ovat aivan liian ahtaita ja 10. viikko täälläkin vasta menossa. Kun ei ole vatsalihaksia, niin mikäs tuon pötsin kasassa pitäisi, kaikki näkyy heti... Ja olen toivonut että vasta ensi vuoden puolella töissä paljastuisi, saa nähdä :(
Nelkulle oikein paljon onnea plussasta ja enkeleitä matkaan!! Pyrähdäpäs sinäkin tuonne tuoreeseen pinoon! Mistä päin Keski-Suomea olet? Me asustellaan Pohjoisessa Keski-Suomessa, mutta tunnin sisällä Jyväskylästä kuitenkin vain.
Anttusantulle oikein paljon onnea pikkuneidin askeleista!!! Nyt äitikin saa huokaista :)
Oma olo on edelleen yök tai yök yök(mutta en siis koskaan oksenna... auttaisikohan se?). Yksi parempi päivä oli välissä, mikä onneksi osui miehen laitoksen pikkujouluihin, niin oli kiva ilta, kuskina toki. Ihanaa olla raskaana, mutta on tämä fyysisesti kaikin puolin niin kamala laji, ainakin nyt alussa, että hulluhan sitä täytyy olla. Aika vahvasti on nyt sellainen olo, että tämä on meidän viimeinen ja olisihan se hienoa ja suuri ihme, jos lotossa voittaisi vielä neljännen kerran suht' normaalin lapsen :-) Ja lienee äidin kroppa mennyttä jo nytkin raskausarpien, suonikohjujen ja kärpäslätkien ansiosta, että loppuelämä meneekin sitten vaurioita paikatessa :-p
Jos perjantaina ultrassa on kaikki ok, niin taidan raahata luuni tuonne odottajien puolelle pysyvämmästi, mutta lukemassa kyllä käyn ja välillä moikkaamassakin. Mutta tulkaahan perässä!!! Nania sinne erityisesti odottelen, kun olit täällä silloin kun itse palstalle tähän yritykseen rantauduin =) Jospa teidän pikkumies jossain vaiheessa hennoisi luopua tissistä, niin ties vaikka tärppi piankin putkahtaisi! (Meillä tuo imetys on ehkäissyt hyvin, vaikka menkat olisikin olleet, vaikka muulloin olenkin raskaana helposti, kyllä sillä varmaan aika iso vaikutus on...)
Intoa tärppipäiville, kärsivällisyyttä piinailijoille ja paljon plussatuulia kaikille!!! Vaikka välillä on epäuskon hetkiä, kyllä te kaikki tuolta aidan toiselta puolelta ennen pitkää löydytte 8-D
Miksuliinu 9+5, mutta ulkomuoto kokoa "pallo"
Järjetön masunkaipuu alkaa jo olla, kun nyt olen luvan itselleni antanut edes ajatella asiaa :) Mutta, ukkeli kyllä nyt tuntuu huolehtivan hyvinkin ehkäisystä, kun on ihan ehdottomasti vastaa kasvamistamme nelilapsiseksi perheeksi... Hormonaalista ehkäisyä ei ole käytössä siis. Olen miettinyt pitäisikö kuitenkin koitta kuparikierukkaa vielä kun mikään hormonaalinen ei sovi ja tuo kumien kanssa pelaaminen on ällöttävää.
Hmm... haaveissa taitaa elää vain toive lapsilukumme isontumisesta.
tölökki
Tölökille: älähän vielä masennu!! Anna vaan sen ukkokullan hoitaa tuo ehkäisypuoli, jos se vaikka itekki kyllästyis niihin ja nakkais ne jorpakkoon...En tiiä ootko kauan käyny lukemassa meidän juttuja mutta ku olin jo ite kauan kolmatta kuumeillut ei oma ukkokultani ollut vielä lämmennyt ajatukselle ollenkaan, niin jouduin lopettamaan minipiltsut ja me siirryttiin kumilinjalle...mutta meidän kulta ei niistä tykännykkään joten se 5kpl:een paketti sai kyytiä ku kaks niitä oltiin käytetty...rakkaani tuumas vaan jotain tän suuntasta että "mennään nyt keskeytettyjen mukaan ja jos vauva tulee niin on tullakseen" eli niin paljo niistä tykkäs :DD ja äkkiähän tuo mieli vauvelista muuttu...mutta mun harmikseni sitä vauva ei sitte tullukkaan yli 4vuoteen...Eli tsemppiä sulle kovasti ja koita jaksaa...annan ajan tehdä tehtävänsä, ja miehen tehdä se "päätös"
Miksuliinu: voi, anna anteeksi, mulla oli jääny sun ihanat ultrauutiset kommentoimatta (siis muistaakseni....mikä lahopää!) Ja voih sulla on kohta jo neljännes takana...miten tuo aika meneeki noin nopsaan...Onnea perjantain uuteen ultraan! ja tuuhan uutisia kertomaan...jos saadaan, niin me plussaamattomat voidaan käydä kans vierailulla tuolla ootuspuolella...jospa vaikka se plussapuhuria voimistas...siis lukemassa teidän juttujanne...ihanaa ootusaikaa!
kyllä sitä on jo ite ihan valmis ja kypsä tuosta tissistä irtautuun...ennen viime yötä oli jo päättänyt että nyt sitte unikouluillaan mutta eipä sitte kouluiltukkaan...ite en ensin meinannu saada unta (vielä kahen aikaan pyörin) ja sitte ku pikkumies oli tissituulella niin aattelin että empäs annakkaan, niin tämä tais arvata aikomukseni ja veti hirveet pultit jo ekasta ähinästä ku en siihen reagoinu...ja ku isot veljet majailivat samassa huoneessa ku isukki on reissussa niin pakkohan se oli taas antaa periksi ettei herätä kaikkia ku sellanen desibelisankari tuo on että en kyllä ole yhtään noin pientä vielä tavannu jolla on noin kantava ääni...niin sittehän yö meni ihan pipariksi ku tissiä piti saadakki monta kertaa...plääh...pitäs saada jouluun mennessä lopetettua ku muuten jää monet jouluherkut saamatta ku tuon allergisen kans pitää munki dietata...
Kiitos kaikille sympatioista! Otti vähän turhan koville tuo uutinen...vaikka se ei vielä mitään merkihtekkään välttämättä...mutta ku ei tuo rakas ukkokultani ole ees kotona niin sitte sitä yksinään liikaa miettiin ja murehtii...Voimia teille jotka saman asian kanssa taistelette kuten omppu, nelkku ja Eltemia!! Sitä vaan miettimään jäin että pitää ku mun tosiaan vaan ootella...ku teillä oli noita tarkempiaki tutkimuksia...mutta eilen kyllä päätin jo että jos en puolen vuoden sisään raskaudu niin käyn sitte yksityisellä puolella uudessa testissä enkä oota tuota vuotta...
Jalkkiksella ihania oireita...jospa ne ois vaikka just sitä!! Mullaki on ollu noita ihme repäsykipuja nyt kahessa viimesessä kierrossa ja aika paljonki mutta ei kuitenkaan mitään plussaan viittaavaakaan vaikka tuo ed kierto venytki vielä...mutta tosiaan toivon että ne sulla ois JUST SITÄ!!
Äitix3: voimia noihin oireisiin...mutta kummasti ne vaan kestää ku tietää syyn :D vaikka ei ne siitä kuitenkaan laannu...mää olin tuon kuopuksen ootusajan ekat 4kk aivan rättipoikki...melkonen zombie...tosin nyt on kyllä sama olotila...ois jo kiva saada hyvät yöunet...niin siis onhan nuo väsymysoireet kuitenki kunnollisia :DD siis sitä vaan meinasin ku oottelet "kunnollisia oireita"... ihanaa ootusaikaa sullekin, ja käyhän uutisia välillä kertomassa!
Vitsit Omppuli pääsi oikein tositoimiin...ihana ylläri mieheltä tulla noin kotiin!! TOivotaan että teitte oikein tulosta eilen ja saatte mitä ihanimman joululahjan!
Premium: sullekin oikein paljon tervetuloa porukkaan mukaan!! Kivaa että tosiaan uutta porukkaan pukkaa ku puhuri täällä on aika kova, niin saadaan sittä juttua vaikka osa lentää puhurin mukana pois...
nelkullekin jo oireet tuntuvat tulevan...niin se vaan muuttuu plussasta ihan reaaliootukseksi...ihanaa ootusaikaa sullekin, ja käyhän sinäki uutisia välillä kertomassa!
Pitänee mennä ruuan laittoon...ehkä myöhemmin lisää...vaikka tästä tais taas novellimittanen tulla
nani
Mä kopsaan tuolta Miksuliinun aloittamasta odotuspuolen pinosta kuulumiseni:
Meikäläisellä on pitänyt kiirusta, kun alotin viime viikolla taas työt hoitovapaan jälkeen. Raskausoloa ei juurikaan vieläkään ole! Tosin pientä pahoinvointia on parina päivänä nyt ollut, jolloin ei oo herkutkaan maistunut (mikä on kyllä hyvä juttu). Ja rinnat on aina välillä kipeät ja sit taas välillä ei.. En kyllä pahoinvointia mitenkään kaipaa, kunhan vaan raskaus menis hyvin ilman sitäkin.
Tää taas meinaa heitellä mun kirjotuksia miten sattuu! :/
No ens viikon torstaina meen neuvolaan ja neuvolatätsky lupas mulle tehä ultraan lähetteen. Kohdunulkopuolisen, keskeytyneen keskenmenon ja silloin löydetyn myoman vuoksi sen lähetteen julkiselle puolelle saan. Saapi sitten nähä kauanko menee ennen kun aika sinne tulee..
Nelkulle kovasti onnea plussasta!! :) Suojelusenkeli pikkuiselle matkaan!
Nanille haleja! Tuollaiset uutiset kyllä pelästyttää. Toivon kovasti, ettei kuitenkaan ole mistään vakavasta kyse!
Elternialle ja muille piinailijoille pidän kovasti peukkuja, että plussa napsahtais!
Tsemppiä menkkojen kourissa painiskelijoille!
Ja pupuiluintoa ovisaikoja eläville! bd
sani rv 5+4
Olet kyllä muistanut onnitella ja vaikket olisikaan, ei olisi haitannut :)! Olet siis vain unohtanut muistaneesi x-)
Miksu
....missäs kaikki luuraa???
En ehdi nyt enempää...töihin mentävä ku taapero nukkuu...myöhemmin lisää..
nani
2 aamuna on ollut nyt vähän pahaa oloa ja ruokaa ei oikein saa alas..
vatsa on myös jostain syystä aamulla ihan sekasin,oiskin kiva tietää onko muilla tota mahan sekasin menoa ollu?
tänään menen pomon luo jutteleen työsopimuksesta, lupasi jo että voidaan irtisanoa sopimus jo aiemmin, koska loppuisi kuitenkin jossain vaiheessa. mielummin kasvattelen tätä masua kotosalla..
vielä kun nämä 2 iltaa jaksaa niin sitten ois pitkä loma, tai sit jatkuva loma miten pomo nyt sit päättää=)
nelkku rv 4+1
Hirmu kiire on ollut koko viikon! Mutta siinä sen tätin vierailu meni kuin sivussa... Kp nyt 5, ja vuoto loppuu tähän päivään. Mulla oli vuotoa sen 40ml. Eli Nani, anteeksi että taas jaksan päivitellä, mutta mulla on kuukautisvuotoa VIISI kertaa vähemmän kuin sulla. Et mikäs ihme se on että tulee lakanoita vaihdettua yötä myöten! Harmi kun sulla ei ole kupin myötä vuotopäivät vähentyneet, mulla ne tippuivat heti kupin käytön alettua 7pvästä viiteen. Ei paha...
Huomasin, että taidan sittenkin olla hieman pettynyt kun en ollutkaan raskaana. AAVISTIN sen itse, mutta jotenkin miehen suuri pettymys tarttui minuunkin... No, musta ihan oikeasti tuntuu, että meille ei ole tarkoitettu enää neljättä lasta, ihan aikuisten oikeasti... No, mutta jospa tuo kierron heittely tietäisi hyvää, vaikka tosiaan epäilen ettei se tee. No, summa summarum, masentaa nähdä vauvoja =/ Kun HALUAA oman...
Mitäs ompulle kuuluu?
T:Anttuli yk5 kp5/26-31
Täällä mennään jo pp nro10:ä! Four more days to go... ;)
OIreita, oikeita tai kuviteltuja: karseita ilmavaivoja ja repäisykipujakin. Ilmavaivt on ainaki valitettavan oikeita...Tiedä sit mistä johtuu nää ilmavaivat, mut mun työssä ei ole mitään paikkaa, missä vois vähän kaasuja päästellä, ja maha on kuin kaasupallo työpäivän jälkeen..:/
Su tai ma testaan; ma tai ti kai olis virallisesti vasta, kun oviksen silloin tikutin kohta kaks viikkoa sit..Mut jos joku on jäänyt haaviin, eiköhän jo su testi näytä edes haamun haamua. Yks mammaksin herkkä liuska on meinaan jo oottamassa;)
On tää kyllä jännää, iikks:)
Sori omanapisuus, mut täytyy lähteä nukkumaan. Kuopus on meinaan taas valvottanut jostain syystä ihan kiitettävästi, ja töihin pitää kuitenkin joka aamu jaksaa herätä. Mä oon kuin zombie...
Eltemia kp29/33
Ihmeen hiljasta on kyllä ollut...missäs muuten aina niin aktiivinen omppu luuraa? Taitaa olla kiirettä tuolla makkarin puolella :DTsempit vaan sinne!
Jaksuja Eltemialle! Täällä myös zombie...pikkumies ähisi ja puhisi koko yön ja illalla päätin että nyt tissittely riittää ja siinä se yö meniki taas...puoli viideltä tais herra sitte simahtaa viimeinkin ja ukkokultani jäi hänen kanssaan kammariin ku tuntu rauhottuvan paremmin ilman mua...mää siis siirryin 2,5h vierashuoneen sohvalle...tosiaan sen verran kerkesin nukkua ku piti koululaiset laittaa koulutielle...tosin sen jälkeen menin vielä tunniksi ku eihän tää pää ihan mitä vaan kestä! Nyt sitte olen pitäny pääni ja taapero saiki tissiä nyt illalla vasta seuraavan kerran, mutta voi hirvitys mitkä silikonimelonit mun rinnat jo siinä vaiheessa oli ja ku toinen alko toista rintaa tyhjentämään iltapuuron jälkeen tottumuksesta niin aimo laattahan sieltä tuli...onneksi jäi vielä toinen tisu melkein tyhjentämättä ennen tuota...oli polonen ilm niin täynnä :(
Nyt siis uus yö eessä ja hiukka pelottaa mitä se tuo tullessaan ku ei tuollasia öitä montaa jaksa putkeen ja meillä on jo kohta vuosi ollu tosi huonoja öitä muutenki ku nuo allergiat vaivaa niin paljo...
Miksuliinu: lahopää mikä lahopää...taitaa nuo yöt viedä veronsa...Mutta oli kyllä kiva käydä lukemassa ootuspuolella teidän juttujanne ja ootte saanu sinne myös "uusia" mukaan! Kivaa että porukkaa kertyy sinnekki...ite en ole kovin luottavainen että olisin sinne ihan heti siirtymässä...tais ukkokullalta vaihteeksi tulla toisen suuntanen kommentti...
Nyt mentävä nukkumaan
nani
Toivottavasti tämä yö menee jo helpommin. bd
Elternia: bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd Mä pidän peukkuja ja varpaitakin pystyssä, että saisit siirtyä kans odotus puolelle! Niin kivaa, kun tämä seura täälä kuumeilijoissa onkin. :)
Eilen alkoi pahoinvointi ja rinnat enenevässä määrin kipeät. Ei onneks vielä olo kovin paha oo, mutta sitä saa mitä tilaa.. Kahvi lakkasi myöskin maistumasta. Suolanen ruoka menee kyllä, mutta makea äklöttää. Toiveet on alkanut nousta, että ehkä sielä masussa kuitenkin tapahtuul.. :)
sani rv 5+6
Lisää plussia :D Oikein paljon onnea nelkku!! Ja paljon tarrasukkia ja enkeleitä matkallenne mukaan!! Tämähän taisi olla ootettavissa että lyhyt visiitti sulle tänne peltoon tulee...mutta älähän vielä karkaa, me ollaan niin utelijaita että tahotaan kuulla kaikki mitä kuuluu oireista lähtien...
Teitä plussaajia on jo sen verta paljo että saatte kyllä jo oman pinon tuonne ootuspuolelle jonne me sitte mattimyöhäsinen osataan tulla vai mitä?!
Käytiin tänään kuopuksen kanssa kasvukontrollissa...pituus on hienoisessa nousussa mutta vaikka painoa on hienosti tullu niin edelleen käyrän suunta on väärä eli alaspäin...mutta tosiaan painoa oli tullu kolmessa kk:ssa peräti 0,5kg!! Mää kyllä syötänki sille hirmu isoja annoksia joten ei ole ihmekkään.. Rokotusasioita piti käydä läpi ku se MPR ois seuraavana tiedossa ja siinä on kanasmunaa, joten sen rokotteen pikkumies saa kenties polilla...lisäksi ku otimme hälle tuon influenssan ja sitte pitäs saada nuo hepatiittipiikit (2x) joten kiirettä pukkaa että kaikki saadaan ajalleen ku kk pitää olla rokotteiden välissä ja ku mehän lähtetään sinne lomalle pääsiäisenä niin pitää hepatiitit olla saatu siihen mennessä..
( . ) kävin tänään kysymässä äippäneuvosta samalla ne mun papakokeiden tulokset...ei ruvennut th niitä edes sanomaan ku tulokset näki vaan sanoi ottavansa lääkäriin yhteyttä joka soittaa mulle takasi...siis häh...vähäkö tuli hyvä olo...jotaki epäselvää ilm tuloksissa oli...
kotia päästiin niin johan se lekuri soitti ja sano että löytyi 2-lk muutoksia...Kuulemma suurin osa paranee itekseen mutta se pieni osa ei. Tätä nyt sitte ruvetaan tarkkaileen noin vuoden välein. Eli laitto lähetteen ens marraskuulle uutta koetta varten. Jos sitte muutosta vielä on niin uusi taas vuoden päästä ja jos sitte vielä on niin sen jälkeen pitää tutkia tarkemmin. Kysyin lekurilta että mitenkä nyt ku me tahottais pikkusisarusta tälle kuopukselle...? Ei kuulemma mitään estettä, jos tuun raskaaksi niin uus testi otetaan puoli vuotta synnytyksen jälkeen, jos taas en raskaudu vuoden sisään niin mennään kuten eellä kirjotin...Vähän on pönttöolo tämän jälkeen...ei oikein tiedä mitä aatella..miehelle soitin heti sen jälkeen niin otti sen aika raskaasti, vaikka eihän tämä mikään tuomio ole ainakaan vielä...Päivä kerrallaan siis tässäki asiassa...
Täti ymmärsi vihdoinki pakata kamppeensa ja häipyä...mutta päivän liian myöhään ku ei keretty ennen ukkokullan reissua peittoja pöllyytellä... :/ Vähän harmittaa ku ei tuo kuppi vähentänykkään vuotopäivien määrää vaikka niin oli jostain lukenu...eli sama 6-7pv tässäki meni...Pitäsköhän ens kerralla laittaa imurinletku tuohon päähän niin sais värkin nopeampaa tyhjäksi?! :DD
Anttuli: voi kurja tuota tätiä ku osas vielä teille tulla...Mullahan kävi samoin...testasin negan kp34 niin eiköhän se täti kurvannu seur yönä...olis voinu vähän vinkata jotenki että ois yks testi säästyny...
Omppuli: Vai että niin epätoivoinen että sitä katellaan jo postimiehen perään :DD taitaa olla että pitemmän päälle se oma ukkukulta on parempi!! :D Kyllä sää jaksat oottaa...Toivotaan meille sellaista ihanaa joululahjaa...mulla on kans jännät päivät siihen aikaan (viikon sua myöhemmin) jos tää kierto ei kans leviä käsiin...Jaksuja sulle, kyllä se plussa teillekki tulee...oli se kyllä kieltämättä melkonen ihme ku tää kuopus ilmoitti tulostaan...8vuoteen eka kerran kaks viivaa!!
Mammariini tilasi joulusiivouksen...meillä mies on monesti ehtottanut että hommataan siivooja mutta en ole antanu...syynä se että ne ei ole oikein innokkaita keräämään noita romppeita jotka lojuu pitkin lattioita...meillä on muuten ihan siistiä mutta voih noita leluja ja poikien vaatteita, lehtiä ja kirjoja...siihen se suurin osa siivousajasta menee....Mutta kyllä on varmaan mukavaa tulla puhtoseen kotiin! :) Ihanan rentouttavaa viikonalkua loman jälkeen!
Ihania tärppipäiviä siivoojille!! Ketähän me saadaa jännittää seuraavaksi!? Taitaa olla Eltemia...voi että ku sääki sen plussan testiin saisit, peukutuksia bd bd bd
Pitänee mennä huuto kuuluu vaunuista...
nani kp7 (29-34)