~´*`~´*`~ NELIAPILAT vk 49 ~´*`~´*`~
NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:
Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu
Anttusanttu, 32v ja 33v, Länsi-Uusimaa, :Poika 2/2003 ja rinsessat 11/2004 & 3/2007, 4-5/2008.
Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008
Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)
Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.
Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.
Iineri-73, 35 ja 37, Varsinais-Suomi, -98, -01, -08, 1/2009
jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenee lähiaikoina...
leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen
maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, haaveissa syysvauva 2009... ;)
maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)
mammariini, 32v ja 36v, Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04
marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08
mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009
minä79, 29 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti
nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut
nelkku, 27v, Keski-Suomi, 5v, 7v ja 9v, nyt
pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...
tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee
viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08
Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)
~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009
~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009
~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009
~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009
~Zeldatar la 26.02.09
~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009
~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009
~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09
~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09
~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009
~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09
~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu
~äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06, LA 31.7.09
~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09
~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA elokuu 2009?
~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1
~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm
~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6
~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4
SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!
Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(
Ja linkki edelliseen viikkoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (38)
Sanillekin morot ja kiva kun tuutte minimahakkaatkin meitä moikkailemaan! Jos saatais siitä vähän nostetta... Nyt syvään hengittäen kohti ekaa ultraa, mahtavaa kun pitävät noin hyvää huolta, kun kuitenkin ikävää historiaa taustalla. Ei tartte sit jännittää ihan hulluna, koska sitä jännitystä taatusti riittää muutenkin.
Hih Eltemia: Arvaas onko ihanata, kun noita ilmavaivoja on aina vaan... Meillä tää on kyllä jotenki suvullista, ku kaikki "turisee" enemmän tai vähemmän :-] Taasen on tosiaan ne tukkatupsutkin ristissä et sen plussan saisit! Antais uskoa muillekin ja vähän vetoapua. Se on kyllä jännä noiden oireiden kanssa. Viime kuussakin, vaikka toisaalta ties ihan varmasti ettei voi olla raskaana, silti ku tuli sitä palelua, pistelyä, kuvotusta ja mitä lie, niin ajatteli, et mitäs jos kuitenkin.... Ja ne ajatukset vaan lähtee liitämään, eikä siinä auta mikään järkipuhe! Malttia nyt vielä muutamaksi päiväksi... Tuu sit heti kertoo!
No meillä sitten: Ovis meni menojaan, eilen oli jo hailakka viiva, ja tänään ihan olematon. Pupuilut ajoittu tosi kivasti musta eli kp 11, 12, 14 ja 15 heiluteltiin hetekaa... Ja meillä oikeesti on ollu tosi kivaa, ei ollenkaan mitään pakkopullameininkiä! Oon nauranu tolle yhelle ihan kippurassa, ku on mainostanu jo sänkyyn tullessa, että hänellä kuulemma tarjolla vaan laatusimppoja, jotka kaikki ui kovaa ja osaa erinomaiset suunnistustaidot... Sit ku saatiin joku tyhmä riita aikaseks just tollon päivänä 15, lepytteli ja oli tosi kiltti, ja sit sovittiin... On itellä ihan sellanen olo, et vaikkei myönnä varsinaisesti, niin taitaa salaa kuitenki toivoa et onnistuttais. Yrittää tietty pitää mua rauhallisena, ja ku sain taas päivänä eräänä kauheen uskonpuutekohtauksen, toppuutteli sillonkin, et meillä on ihan hyvät mahikset onnistua, ja ettei pidä heti heittää kirvestä kaivoon, jos ei heti tärppää... Joo, tiedän, et on tosiaan se yk1, mut ku tää nyt oikeesti alko, ei jaksais millään odottaa!!!
Anttu toi sun olotila kuulostaa niin tutulta. Koko ajan kuuntelee itteensä, ja vatvoo, et ei siellä enää mikään idä, ja kyllä meidän lapset on tehty, ku kaikkee kremppaa taas vaan ilmassa. Mut sit se toive, haave, pienen pieni unelma kuitenkin itää...jos sittenkin ;-}
Meidän keskimmäinen sai sitten pahimman mahdollisen diagnoosin, eli luokiteltiin kärsivän lievistä oppimisvaikeuksista. Käytännössä tämä tarkoittaa jumalatonta sotaa Kela:n kanssa terapioiden jatkosta ja hankaloittaa muutenkin puolien pitämistä esim kouluasioiden suhteen. Pidin melkoisen palopuheen työryhmälle, koska onneksi myös muut paljon pojan kanssa tekemisissä olevat olivat samoilla linjoilla meidän kanssa. Mut periksi ei anneta, ei kuulu meikäläisen toimenkuvaan...
Nyt on pakko luovuttaa, aivan tajuton väsymys päällä... Palaillaanhan taas uurnalle!
terkuin maalaisomppu yk1 kp 17/30
Olen pysytellyt täältä pois, kun kuume kävi liian kovaksi.
Kuopus täyttää nyt loppu kuusta 1v. Joten ajattelin pikkuhiljaa alkaa miehelle puhua mahdollisesta nelosesta. Se on tuollaista hidasta hämäläistä sorttia ja ajatusta pitää saada miettiä rauhassa ilman kiirettä ja painostusta. Kahdelle paikalliselle kaverilleni syntyy vauvat toukokuussa ja luultavasti vauvakuume roihahtaa silloin ihan mahdottomaksi. Lisäksi kaksi kaveri Suomessa on yrityspuuhissa. Mä haluaisin raskautua maaliskuussa, niin kuopukselle ja neloselle tulisi 2v ikäero. Ja yrittäjä mieheni voisi pitää lomaa joulunpyhistä uuteen vuoteen. Mutta käy senkin jälkeen eipä se just sitten kuitenkaan heti tärppäisi jos oikein suunnittelee, kuitenkin mun äiti varmasti tulisi apuun.
Tällaista meille, kiva oli lukea teidän kuulumisia!
Aika omanapaista:
Pikkujoulut alkamassa vajaan tunnin kuluttua ja kokki riipustaa koneella =)
Ovista odotellaan ja aika vähissä on ollut nuo touhut muutenkin, josko se viikonlopuksi tuo vällyjen venytys vilkastuisi =D Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.
Nanille; toivon ettei ole mitään ikävää yllätystä ja kovasti virtuaali halia sinulle lähetän (())
Nelkulle onnittelut plussasta!!! Enekeleitä ja tarrasukkia matkaan.
Oliko joku uusi tullut mukaan en muista, tervetuloa!!!
Mammariini, kuin kissa pistoksissa (halut ovat kovat!)
kp 12/24-32
Ukko on pikkujouluissa rentoutumassa tänään, ja mun tarkoitus ehkä mennä parin kaverin kanssa huomenna illalla parille lasilliselle..
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Menee hetki varmaan, ennen kuin rupee nuo nikit painumaan mieleen, mutta eiköhän se tästä :)
Mulla on ainakin aiemmin ollu hyvin säännöllinen kierto, ja vähän yllätti että pari päivää lyhyempi oli viimeinen kuin mitä silloin joskus.. Vaan ei haittaa, mielellään sitä varmistellaan kunnolla etukäteen ja vähän jälkikäteenkin, ettei vaan mene ne oikeat hetket sivu suun ;) Itse asiassa toisen lapsen syntymän jälkeen kun ne menkat alkoi noin vuoden päästä, niin mä tunsin joka kierrossa ovulaation ihan selvästi. Se oli tosi jännää, sillä mitään tällaisia tuntemuksia en tuntenut esikoista yritettäessä enkä vielä pikkukakkosestakaan haaveillessa. Viime kierrossakin tunsin sen ihan selvästi, sillon ei vaan ollut mies paikalla sopivasti ;)
Maalaisompulla siis jännät päivät edessä!! Hienosti ainakin ajoitettu kaikki, ja mikä tärkeintä, tulee positiivisia lapsia kun oli vielä hauskaakin niitä tehdessä ;) hih..
Ihanaa on haaveilu.. Meidän uusi talo valmistuu keväällä, ja sinne pääsen sisustelemaan kaiken sitten omista lähtökohdista! Ja siellä on hyvin tilaa myös sille neljännelle lapselle, myös sitten kun ovat isoja. Että ei tartte tuolta Täydellisestä Kodista sitten lähteä yhtään mihinkään enää ikinä!!
Aika rankkaa on kyllä raksaleskeys kolmen alle kouluikäisen kanssa, mutta jotenkin sen kaiken kuitenkin kestää mielellään, kun tietää MIKSI nyt on vähän rankkaa..
Mites teillä muilla joulua suunnitellaan? Oletteko oman porukan kesken vai vietetäänkö iso sukujoulu? Onko jotain erityistä jouluherkkua, mistä et ikinä luopuisi, tai jotain sellaista joulunvietossa, mistä sukulaiset tietää sun raskautuneen varmasti jos niin on käynyt?
Esikoista kun olin juuri ruvennut odottamaan, oltiin anoppilassa joulu. Anoppi tiesi heti, että ootan, kun otin joka päivä parin tunnin päiväunet, näykin joulupöydässä ruokaa kuin pikkulintu, enkä voinut olla keittiössä kun siellä oli ruoat tekeillä :D
Saa nähdä kuin käy nyt.. Pahoinvointi ei vielä luultavasti ole ehtinyt alkaa JOS tästä kierrosta tärppäisi, jouluna olisi juuri vko 4 menossa ja rv 5 kun lähdetään kotiin. Voi olla että anoppi huomaisi silti; siinä on vähän selvännäkijän vikaa.. Mut ei haittaa, ei se sitä kenellekään kuuluta, itsellään tiedon pitää :) (ja mun anoppi on ihana, että senkään takia ei haittaa)
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille, ja paljon paljon toteutuneita haaveita!
Premium
Anteex kauheesti kun en o pahemmin tänne kirjotellut.Mutta kun en o millään kerinnyt.
Meillä poika kasvaa hurjaa vauhtia ja täällä jo kontataan istutaan ja seistään tukee vasten yms..
Eilen oli meijän esikoisen synttärit ja hän täytti 4v ja sitte seuraavaksi tulee joulu ja sen jälkee 28.12 on kakkosen synttärit ja hän täyttää 3v ja sit 10.01 kolmonen täyttää 2v..juhlia piisaa nyt vähän liikaakin.
Mun uus nikki on naperotx4..mun edellinen oli tuo tytöt040507
Tässä vielä kuva meijän Juho pojasta
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=283ca623-c30c-11dd-8b34-…!
Heteken aikaa piipahan ku ukkokultani on salilla vaihteeksi ja viimenen koneellinen on kuivarissa ja pitäs vielä laittaa ne tänä iltana pois...mutta ootellessa:
Taisin olla hiukan hätänen eilen ku jäi sitte kommentoimatta tuo Eltemian piinapäivät...huisin jännää!! Toivottavasti ootki seuraava neliapilainen joka hyppää tuonne ootuspuolelle...peukutuksia!
pakko hehkuttaan....pikkumies NUKKU VIIME YÖN EKA KERRAN MELKEIN KOKONAAN ja ihan kellon ympäri!!!!!!!!!!! Siis toissa yönähän päätin että nyt loppu tää tissuttelu....
Vähä kyllä eilen illlalla pelotti että mitähän tästä yöstä tulee ku oli pohjalla ne vajaat 3h unta edellisestä. Neljän aikaan ähinä alkoki muuta sanoin vain hyssss niin se rauhottu siihen ja toisen kerran kasin jälkeen samaten ja hyss ja poika nukku kymmeneen!!! Oon aivan äimän käkenä mutta samalla kuitenki pelko taustalla ettei tätä jatku tuon enempää...katotaan nyt ja sormet ja varpaat ristissä...
Eli kiitokset kaikille tsempityksistä, se tais auttaaa!! ;D
"Ihanaa"! Sanillaki on jo mahtavat oireet...kyllä siellä masussa pikkunen nyt kasvaa! Siis aivan ihanaa lukea kaikkien teidän ootusjuttuja...käykää vaan vastaeeski niitä kertoilemassa...
Kylläpäs omppunen sua jo täällä kaivattiin, on niin ollut jo tapana joka päivä lukea sun illan juttuja ja nyt olin aivan ihmeessään ku tuli useempi päivä väliä :D mutta onhan meillä kaikilla muutaki elämää eikö?! :DD Mää rakastan kans unta aivan hirveesti ja mää vaan nukkuisin jos siis vaan saisin! Mutta koritlla ovat kyllä olleet tän pojan kanssa...Kyllä sullekki on kurjia lekureita eteen sattunu...miten niitä voiki olla noin monenlaisia...löydäppä niistä sitte ne parhaat ja mukavimmat...Peukutuksia sullekki, kohta ne piinapäivät sullaki jo lähestyy!! bd bd bd aika hyvästi peittoja pöllyyttelitte! Pitäkäähän puolenne siellä lapsenne kanssa, kyllä sitä välillä kelan kans saa olla tukkanuottasilla...jaksuja sinne!
Mukavaa Hoppenkoija kuulla sustaki!!
Hyvä öitä!!
nani
nyt se on sitten loppu, työt meinaan=) sain lopputilin pyysin siis itse ettei tule karenssia. tänään oli viimeinen työpäivä, jotenkin niin ihanaa kun saa olla kotosalla lasten kanssa ja kasvatella masua=) työkavereilta sain ihanan korin missä oli kaikkea kivaa, läksiäislahjaksi. kovasti pyytelivät palaamaan mutten ainakaan vielä luvannut=)
pahalolo on tullut kuvioihin aamuisin ja alas ei tahdo mennä mikään, rinnat on kasvanu jo ainakin kuppikoolla=) pissalla saa juosta jatkuvasti. kerroin äidilleni myös tänään raskaudesta, en vaan voinut olla sanomatta kun ollaan niin kovin läheisiä. äitin kommentti oli että voi tätä onnea! 7 lapsenlapsi tulee..kiva kun voi puhua muullekin kun tolle ukolle tästä.
jouluna ollaan vaan kotosalla ja äiti ja isä tulee tänne meille, kiva kun ei tarvi itse lähteä mihinkään.
plussatuulia teille! ja onnea oviksiin=)
nelkku rv 4+3
:)
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
Moikka Hoppenkoija pitkästä aikaa! Kyllä tää kuumeilu on tosiaan "aikaa vievää" puuhaa. Ajatukset vaan vaeltaa jatkuvasti pieniin ihmisiin, mahoihin, synnytykseen, imetykseen... Kävin yks päivä kattomassa tuttavan 4kk:n ikäistä tyttövauvaa, ja voi itku! Taas hulmahti valtava "olo", mä niin haluun vauvan! Mut hyvä, et olet järkevästi liikkeellä, myös miehesi suhteen. Hiljaa varmaan hyvä tulee... Tervetuloa vaan useemminkin turisemaan.
Toivottavasti meni Mammariini pikkujoulut kivasti! Meillähän tuo kolmonen sai alkunsa kaverin synttäreiden jälkimainingeissa... Ne on nuo juhlat vähän vaarallisia.
Premium: Me ollaan tänä vuonna joulu ihan kotona, johtuen verottajan mukavasta joulutervehdyksestä... Oltiin viime vuonna kylpylässä joulu, ja oli aivan ihanaa! Eihän tietysti joulua kotona rakkaiden ihmisten ympäröimänä voita mikään, mutta aika monta joulua on tullu hössättyä ja laitettua, sillonkin kun kuopus oli 2 viikkoa vanha. Kyllä tuntu ihanalta kun ei tarvinnu huolehtia mistään, lilluttiin kylpylässä ja käveltiin valmiiseen pöytään, todellista rentoutumista. Ja oli pukki tuonu lahjasäkin sinne asti meille...tosi ihmeellistä :-) Mä olen aivan joulun lumoissa! Rakastan valoja, tuoksuja ja sitä kihelmöivää tunnelmaa, mikä joulussa on. Tänä vuonna olen kuoron kanssa laulamassa kirkossa, ja se on melkein pelottavaa, siellä kun se tunnelma on muutenkin jotenkin "mahtipontinen". Itku varmaan pääsee, kun tulee "Sydämeeni joulun teen" -kappale, koska se jotenkin tuo mieleen lapsuuden joulut ja sen kun minulle rakkain ihminen oli vielä elossa... No huh, mä oon tällänen "haahuilija", koittakaa kestää!
Jouluherkku, josta en ikinä luovu on lanttulaatikko, niin ja tietysti kinkku! Ja jos ei rosolliin ole kastiketta, en halua ollenkaan :-) Ihan perinteisiä jouluruokia laitetaan, mutta tykkään joka vuosi laittaa jotain spesiaalia: jäädykettä, moussea, pateeta tai muuta vastaavaa. Ja aina sitä syötävää on niin, että kaikilla "tyrät rytkyy"! Mut ettei vaan lopu kesken...
Kahdelta ekalta odotus on ollut jo niin pitkällä jouluna, et on jo ollu kaikkien tiedossa, ja havaittavissa. Tän kuopuksen kohdalla ei odotusaika joululle sattunu.
Onnea nanille hyvin nukutusta yöstä ja peukut pystyyn, et alkais siitä lutviutua nyt, ja vaikka vähän kerrassaankin! Kyllä ne vaan nuo lapset oppii, niin hyvässä kun pahassakin uskomattoman nopeesti, kun vaan me vanhemmatkin aina jaksettais uskoa siihen :-D Kiva kuulla, että minun poissaoloni huomataan, vaikka en olekaan ihan vakuuttunut, että nää mun romaanit on kauheen mukavia aina. Mä en vaan meinaa osata kirjoittaa lyhyesti mitään...
Nelkullekin morot! Tulikin jo aiemmin "spekuloitua" tuota työasiaa, mut onnea nyt lopputilistä, kun se sulle tais olla ihan positiivinen juttu! Siitä ne vaan lähtee viikot juoksemaan...
Oma olotila taas on ihan neutraali, ja taas jälleen olen vajonnut "suohon". Tässä on ollu oviksesta asti sellasta turvotusta ja kireyttä tuolla alamahassa, ja jotenkin niinku joka askel tuntuu kävellessä mahassa ilkeesti- meininki. Eilen sit mun kaveri sai kuningasajatuksen, et lähdetään yhtä keikkaa kattomaan, ku ei olla pitkään aikaan yhdessä oltu missään. Mua väsytti ihan hulluna, mut en mä kehdannu kieltäytyä, kun tottahan se oli, ja hänen kanssaan kivaa aina ollu. Ja tosiaan kun noita kavereita ei tällä hetkellä ihan liikaa ole. Lähdettiin, ja ihan hauska ilta oli, porukkaa oli paljon, ja bändi veti hyvin. Join pari siideriä näön vuoks, vaikkei kyllä yhtään ois maistunu, ja edelleen väsytti, eikä asiaa parantanu se, et aamulla kotiuduttiin joskus viiden jälkeen... Nyt on sit kaikki pois! Ei kiristä, ei nipistä, ei tunnu haavalta eikä haavan lehdeltä! Joo, mä tiedän, ettei tollanen tanssiminen ja pari siideriä vaikuta asiaan, mut silti tuli vähän surullinen olo jostain syystä. Ihan hullua ajatella, että nyt tuntuis joltain, ku vasta kp19, jos olis tärpänny, mut kuopuksesta oikeesti "tiesin", ku se painontunne tuli ihan heti. Mitään kiinnittymisvuotoja en muista nähneeni koskaan, ja ja ja... Tää on ihan älytöntä! Oon kyllä jo päättäny asennoitua siihen pahempaan vaihtoehtoon, enkä tod tee minkäänlaisia testejä ennen aattoa(joo niin varmaan...), jos ei ferrarinaikkonen ilmaannu ennen sitä! Itestäkin tuntuu ihan "teiniltä" edes kirjottaa näin, mut eiks tänne voi kaiken purkaa, joohan?
Tsemppiä kaikille ovisteluihin ja hetekan heiluttamisiin ;-P Tulkaahan nyt plussauutisiakin kertomaan! Tää piinaamiseen piinaaminenkin on kyllä ihan kamalaa, vaikkei nyt sellanen onnistuja-olo olekaan.
Terkuin Teiniomppunen yk1 kp 19/30... ja tuntee itsensä ihan torveksi!
ps. täytyy lähtee tota isäntää paijaamaan... On meidän hääpäivä, ja illalla ajattelin sen kunniaks kaivaa kuoharin esille, ku katotaan lepposasti Linnan juhlia :-)
Nanillekin kiitokset peukutuksista! :)
Juup, huomenna on SE päivä, tai aamu. Mä niin meinasin jo tänään testailla, mut maltoin kuitenki. Töissä oli sellanen fiilis, että kohta menkat alkaa; siis ihan että lorahtaa pöksyyn(en piruuttanikaan varutunut millään suojalla), mutta se olikin vaan valkkaria, mitä vähän tuli. Mua ihan tosi jännittää!!! Välillä on sellanen olo, että olis vaikka voinu tärpätä, mut sit tosi nopeesti "putoan" todellisuuteen, kun tulee menkkaolo...
Hiukan sellanen kuumeinen olo on ollu jo useamman illan, mikä olis kyllä hyvin oireisiin sopivaa. Mutta voihan se olla, että aamulla alkaakin menkat. Ei ole koskaan ainakaan yöllä alkanut...Mä nukuinkin viime yön niin älyttömän huonosti, et olin ihan varma, että on täysikuu -oon ihan kuuhullu nimittäin;) Oli tosi levottomat jalat, mut siihen auttoi sit villasukat.
Omppuli: teillä oli ainaki peuhupäivät just nappiin!!! Tosi hyvät mahikset kyllä plussaan! :) bd bd piinapäiviin!!!
Nyt tää lähtee katsomaan Linnan juhlia.
Hyvää itsenäisyyspäivän jatkoa ja tuun varmasti heti aamulla kertomaan, mikä tulos! KÄÄÄÄKKKKKKSSSSSS!!!
Eltemia ja pp12/kp31/33
Meillä pippalot menivät mukavasti =) Vaikka olinkin vähän väsy sit illalla, kun vieraat lähtivät. Venytettiin sit peittoja, kun muksut nukahti ja olo oli kuin omenalla unen tullessa.
Oviksen bongasin äsken, jahka lapset nukahtaa jatketaan peittojen pöllytystä =)
Omppu: Mä en olis millään ilveellä jaksanut valvoa 5 asti, hienoa, kun sä pystyit. Mä oon aina väsähtäny jo 2 tietämillä, kun ollaan oltu "yöjuoksulla". Vähäkö oon kade!! Tuota km lasta odottaessani ei ollut mitään oiretta ennen kuin muutama päivä ennen pahoinvointia kun menkkojen piti alkaa.
Hyvää itsenäisyyspäivä iltaa toivotellen,
Mammariini kp13/24-32
MÄ oon IHAN VARMA, että menkat kuitenki alkaa. Vielä ei Punaista eikä tuhrua näy, mutta jomottelua on siihen malliin, että huomenna alkaa...Vähän harmittaa, mut kohti syys/lokavauvaa sitten vaan! :) Kattelin jo kalenteriakin sillä silmällä, että seuraava ovis olis kaiketi just joulun pyhinä, ja sehän sopis oikein hyvin;D
Mähän vähän olenkin haaveillut, että nelonenkin olis lokakuinen;)
No mut katotaan nyt huomenna vielä onko aihetta testailuun...
Tuli taas eilen illalla sähellettyä jotain ja jäi jutut ihan kesken eli toisin sanoen kommentoimatta monenki juttuja, sori!!
Eltemia: et kyllä heitä vielä kirvestä kaivoon!! Toivoahan on niin kauan ku se tätiliini pysyy poissa kuvioista!! peukkuja edelleen!! eli plussapuhuria sinnepäin!!
Premium: me mennään viettämään joulua tuonne pohjanmaalle jossa molempien vanhemmat asuu...sitte me sompataan ees taas niitten talojen väliä koko ajan ihan väsyksiin asti...eli ei joulurauhasta tietoakaan...mutta siellä on joulua viettämässä kaikki molempien sisarukset lukuunottamatta siskoni perhettä joka astustelee Norjassa.. Kyllä se joulukinkku on ehoton ykkönen! Varmaan se maksalaatikko on sellanen mistä muut huomais mutta kyllä mää otin sitä ku tuota kuopusta ootin niin ihan sen verran ettei kukaan huomannu mitään ihmeellistä...mullahan raskaus oli silleen ihanasti että oksu lensi aattoaamuna eka kerran ku se kinkku HAISI niin voimakkaasti sieltä uunin perukoilta...mutta onneksi siitä ei jäänyt traumoja :DD
Napertox4: kiva kuulla pitkästä aikaa teidänki lapsiarkea...kyllä teillä juhlia sitte piisaaki pitemmälle ajalle!
Nelkulle onnea masunkasvatukseen, ihanaa varmaan ku saat sen tehdä rauhassa kotona ilman työkiireitä!! Sullaki nuo oireet kuulostaa jo todellisilta raskausoireilta, onnea siis vielä kerran!
Omppuliini: Miten ihmeessä sää jaksat?!? Mua ei sais millään ilveellä mihinkään enää iltasin...tosin kyllä me ukkokullan kans valvotaan harva se päivä vähintään yhteen..viikollakin...mutta aamulla onki sitte ihan rätti varsinki ku pikkumies söi vielä yöllä...eli meillä meni viime yöki ihanasti!! 6:40 toinen ähisi ja mää vaan sanoin hysss niin hiljeni siitä sitten...toisen kerran teki 8:30 mutta hyss ei enää auttanu ku poika tuumas että hei nyt on kuulkaas aamu! Aivan ihanaa ku on saanu ees nää kaks yötä nukkua noin hyvin!! Piinapäivät sullaki lähestyy!! En taida uskoa että malttaisit oottaa aattoon asti testin kans :DD mutta sitä vartenhan me täällä ollaan että vaihdetaan hulluja ajatuksia ja oireita, vaikkakin ite kehiteltyjä!! Jaksuja kierron loppuun ja toivotaan teillekki sitä plussaa!!
Mammariinille tärppionnea ja muistakaakin sitte pöllyyttää ne peitot kans kunnolla!! Toivottavasti teillekin tulis aivan ihqu joululahja: kaks viivaa testiin!! Tärppionnea siis ja peukutuksia!!
Tässä vielä kirjoittelen ku kuopusta lukuunottamatta ukkokultani pelaavat jotain älytöntä roolipeliä netissä josta mää en ymmärrä yhtään mitään ja en ole varma haluanko ymmärtääkkään :D Vielä yks pelilauta on "ladattuna" keittiön pöydällä oottaen pelaajia...saas nähä vieläkö me pelataan..Mutta tarkotus olisi vielä tuon vanhimman ukkokullan kanssa pelata vielä peittoflipperiä :DD
Mutta hyvää yötä ja siivoojille töitä!...akku loppuu koneesta eli lopettettava on!
nani kp12 (29-34)
Juu kyllähän noita piisaa,mutta onhan se ihan kivaa välillä järjestää noita,lapsetkin tykkää kovasti auttaa jo joissakin hommissa.
Pakko se on jo myöntää että mulla tekis mieli jo viidettä muksua mutta mies on sitä vastaan ja mulla taas tuntuu että tää kuume vaan vahvistuu päivä päivältä.Pitäs vaan tuo mies saada vielä suostumaan siihen että josko ruvettais yrittämään.
Me mennään tammikuussa siihen prinsessa jääshow juttuun joka on hesassa hartwall areenalla.On varmaan mukava kokemus.Tytöt ovat jo nyt ihan innoissaan siitä.
Oltiin myös koko perhe tossa lokakuun puolessa välissä telkussakin.Tytöt katsoi sitä sit kotona monesti uudestaan kun se tuli ulos töllöstä.
Oltiin myös tosta syyskuun alusta lokakuun alkuun asti jokainen kipeinä.Oli 40 asteen kuumetta,oksutautia,korvatulehduksia,silmätulehduksia,mutta onnex ollaa parannuttu vaikka silloin se tuntui että tää ei lopu ikinä.
Hyvää yötä kaikille!!Nyt tää mamma menee kans vielä syömää ja sit nukkumaan.
niinku tiesinkin. Noh, sitä syysvauvaa sit lähdetään tekemään seuraavaks!! :)
Kunhan kierto vaan pysyi jotakuinkin normaalin pituisena.
Nyt lähen viemään isompaa tyttöä ratsastuskisoihin. Sunnuntain jatkot kaikille!!
Eltemia kp32/33.
Nythän on niin, että viimeistään tänään valahti kaikki toivo kaivoon. Se alko taas: mulla on koko lantionseutu ihan tulessa, huomattavasti(!) enemmän siis tuolta selkäpuolelta. Laskujen mukaan tädin vois olettaa saapuvan tuolla kuun puolenvälin jälkeen, et eihän tässä tarvii kahtakaan viikkoa kärvistellä... Mä korkkasin siiderin, kyllä niin vi....taa! Samalla alko tää "pään puristus" eli olen oikein Rouva Aurinkoinen!
Joo tää on vasta toinen kuukausi tällästä, mut voin kertoo, et kipu ei ole ihan vähäistä, ja tää kyllä kertoo selvällä kielellä, et jotain todella on pielessä. Viimeks kun kierukka poistettiin, oli ekat vuodot tosi kivuliaat ja runsaat, mut se oli siinä, ja sitä kipua tosiaan sillon ku se täti kaahas paikalle.
Itkettää, mut onneks toi Idols alko, niin voi mennä sitä kattoo...
-maansa menettänyt omppu-
Omppu: Mä olen kanssa ihan maani myynyt. Meillä on nyt yk5, eli yks kierto enää, niin ollaan yritetty kauemmin kuin esikoista... Huh. Plääh......
Eikä oviksista tietoakaan. En ole edes täällä käynyt niin usein, pakko harventaa, kun kauhea piru tulee olalle kun tulee sellaisia joilla heti ekasta kierrosta tärppää ja tää piru on vähän kateellinen =( =( Ei ole yhtään mun tapaista! Voi noita sun kipuja! Koitetaan nousta sieltä suosta yhdessä, jooko! Ei myydä maitamme ihan vielä, eihän...
Eltemia: Sorry negasta!! Musta syysvauva olis kiva, tai sitten jouluvauva =)
Kiloklubi: Mulla jäi pisteily kun menkat oli myöhässä, ei olis pitänyt lopettaa! Mutta en ole kauheasti repsahtanutkaan, joten aamulla vaan vaa'alle...
ON: Masentuneisuutta on ilmassa, eli aivan sama mitkä on kp:t tai mitään muutakaan. Mitään petipuuhia en ala laskelmoimaan tässä kierrossa, nyt ei ainakaan tee yhtään mieli...
T: Kans kohta maansa myyvä anttuli yk5 kp jotain
Oikeesti melkein hävettää valittaa tälläsestä, ku on jo noi kolme, mut minkäs teet?! Ei jotenkin nyt vaan usko riitä siihen, että tää ratkasevasti muuttuis ens tai seuraavaan tai sitä seuraavaan kiertoon. Sit vaivaa, mitä tää on? Tänään on tissit kipeytyny, ja jos samalla lailla mennään ku viime kuussa, tulee enemmän tai vähemmän raskauden kaltasia oireita, mut koko ajan nää kivut jyskyttää taustalla....
Ja mistä sitä tietää, et onko oikeesti edes ovuloinu? Tikku näytti kyllä kahta vahvaa viivaa, mutta se ei takaa sitä, että sieltä mitään irtoo, kertoo vaan hormoonitason noususta!
Ja tosiaan anttu, täällä kaikkien kateellisten ihmisten esiäiti toisessa päässä! Mun naama varmaan on jo ihan pysyvästi vihree näillä kymmenillä. Eikä mulla täällä palstalla roikkuminen tilannetta juuri muuksi muuta. Ennemminkin antaa toivoa, että voi onnistua, ja ihan hurjasti liikuttaa aina kaikki plussauutiset, melkein vetistelee joka kerta... Ja täällä on tällä hetkellä kaikki mun ystävät, mulla kun ei näin siviilissä ole niitä oikeastaan kuin yksi...
Mun haaveissa Lokakuun lapsi...on tosi kaunis kappalekin.
-omppunen yk1 kp20, vaikka turhalta tuntuu just nyt-
Pitkästä aikaa linjoilla... On ollu tosi hektiset päivät tässä, kun on "uudistettu" olkkaria illat ja päivisin on ollu jos vaikka mitä kissanristiäistä. Nyt innolla laittelemaan kommenttia viesteihin!
Ekaks tervetuloa Premium joukkoon kummaan! Kummia varmaan monen mielestä, kun lapsia jo liuta helmoissa ja lisää haluttais... Tästä hyvää aasinsiltaa siihen raskausuutisreaktioihin: luulisin, ettei meille kauheen monta aidosti innostunutta onnittelijaa aluks ilmaantuis. Äiti ainakin sais paskahalvauksen, samoin veljet. Yhden kaverin tiedän, että olis varmasti oikeesti onnellinen. Heillä on neljä lasta, ja usein on meitä patistelleet, et tehkääpäs nyt tekin vielä se yks, et ollaan tasoissa :-) Siis oikeesti rakastavat lapsia yli kaiken! Kai nuo tottuis ja sen tiedän, et viimeistään sit ku syntyis, sulattais varmaan sydämiä, mut luulisin, et ihan hirveen montaa hoitopaikkaa ei enää löytyis. Mut sulle vielä lykkyä, ja jaksuja oottaa, ku ovikseenki vielä muutamia päiviä aikaa...
Vedä nyt Nelkku meitä pino matkaas tonne odotuspuolelle! Kyllä ne viikot siitä alkaa lisääntyä! Itellä oli kyllä ihan päinvastanen tilanne viime raskaudessa ton töissä olon suhteen. Olisin niin halunnu olla siellä töissä, kun aika meni muuten aivan sairaan hitaasti (!) ja oli kyllä rahakysymyskin, mut pistivät mut vaan väkisin sairaslomalle, kun oli niin kovat ennenaikaset supistukset.
Ihanan "realistisia" Miksuliinu nuo mietteet, ja varsinkin tuo kuvaus omasta vartalosta kuulosti osin tutulta. Mun on kyllä pakko vähän kehua, että mun tissit on kyllä paljon paremman näköset kolmosen ku ykkösen jälkeen, mutta olen toki muutenkin suht rehevässä kunnossa. Tossa sillon ku pudotin sen 26 kiloa, niin kuppikoko ei pienentynyt yhtään, mutta ympärysmitta kyllä. Tsemppiä sullekin masun kasvatteluun, ja tosiaan nopeesti viikot lähtee vierimään, ku eka neljännes jo täynnä! Tulehan välillä kattelemaan meitä, jos ei meitä jostain syystä ala kuulua.. Mullakin muuten vajaan tunnin matka J-kylään :-)
Tölökille joo piristystä!!! Oon ihan samaa mieltä ku nani, et anna sen ukon nyt vaan ite tuhrata niiden kumien kanssa, katotaan kauanko jaksaa... Meillä ei muutamaa kertaa useemmin niitä käytetty, ku jo lentivät huithiiteen!
Nani: Olisit vaan nähnyt minut sillon ku lääkäri sano, että papa on luokassa 3 ja et joudun toimenpiteeseen. Itkeä tuhrasin useempana päivänä, ja ku tuli kutsu sairaalaan, valvoin ja jännäsin ihan hulluna kaiken aikaa. Toimenpide meni kivasti:itkin ihan koko ajan ja lääkäri oli tosi tyly ja tympeä. Elokuun kontrolliin menin jo sillä asenteella, et viekää hitto kaikki veks, niin ei tarvii jännäillä, mut olikin tosi ihana lääkäri, joka kerto koko ajan tilanteen ja kerto myös paljon sellasta, mitä kukaan muu ei ollu vaivautunu kertomaan. Mut olikin mies, ja mun mielestä miesgynet on moooonta kertaa parempia, helläkätisempiä ja sympaattisempia ku naiset.
Ja tosiaan tsemppiä siihen tissivierotukseen! Mulla ei kyllä nuppi kestäis, niin paljon rakastan unta, jo sit ku muksu on isompi. Pisimmillään meidän yösyötöt on kestäny sinne 4-5kuukauden paikkeille, mut sit ei ole tarvinnu, eikä kai oikeesti vanhempi enää tarviikaan. Jos niitä ininöitä sit tulikin, niin puoti oli kiinni, valitan, palatkaa aamulla asiaan. Mä oon kyllä oikeesti aika "kamala", tiukka äiti, mut hengissä noi kuitenki vielä on... Pidetään nyt peukkuja, et mekin plussattais pian!
jatkuu...