kuumeesta
tuossa NiinaNii kyselikin jo flunssasta, mutta mun on pakko jollain tavalla rauhoittaa mieltäni... eli mulle nousi tänäiltana kuume, melko nopealla tahdilla mittari huiteli jo yli 38,5:ssä, joka on mulle korkea kuume (olen yleensä reporanka jo vähän yli 37:stä). Muita flunssan oireita ei juuri ole, keuhkot vinkuu vähän ja yskiessä sattuu henkitorveen, mutta ei nuhaa, ei päänsärkyä, ei muita oireita. Selkälihakset on kipeät, kuten aina kuumeessa. Eniten huolestuttaa, että onko vauvanalulla kaikki ok, vai voiko kuume olla jotain, josta pitäisi soittaa heti lääkärille? Sain kuumeen laskemaan panadolilla, mutta välillä vihloo (vähän) kohtua... ei kovaa eikä jatkuvaa kipua, mutta kuitenkin.
Pelottaa vaan niin kamalasti.
-Osse
Kommentit (7)
Minä täällä luen edelleen teidän pinoa päivittäin :O)
Tosta kuumeesta sen verran, että kun mä sain sen keskenmenon viime syksynä rv 17+5, niin mulla alko ensin tulla tiputteluvuotoa, sitten muutamien päivien päästä nousi kuume kans yli 38, mikä mullekin on paljon ja samalla masua vihlo ja juili ja selkää ja päätä särki ja lihaksia yleensäkin, olo oli voimaton, nuhaa tai muutakaan ei kuitenkaan ollu. Mullahan oli sit se vakava bakteeritulehdus, joka oli päässy jo viimein mun verenkiertoonkin (mulla oli verenmyrkytystila) asti..jos olisin tajunnut sen aiemmin, jo tiputteluvuodon alussa, niin en tiedä olisiko vauva selvinnyt?! Antibiiottien aloitus ajoissa ois ehkä auttanu..
Yleensä kuume, jossa ei flunssan oireita ole, on merkki jostain tulehduksesta. En halua mitenkään pelotella, vaan varmistaa, et kaikki sulla on hyvin. Sinuna ehkä kävisin tarkistuttamassa tulehdusarvot varsinkin, jos kuume vaan jatkuu, ettei mitään ole. Koskaan kun ei tiedä. Ainakin itse asiasta viisastuneena menen tästä lähtien heti lääkäriin ja pyydän antibiootit vaikka varuulta, jos kuume nousee ilman syytä, sillä pari päivää odottelua voi olla jo liiian myöhäistä, kuten mulle kävi.
Toivottavasti sulla toi ois jotain muuta, mutta jos jokin tulehdus on, niin ainakin saat siihen ajoissa hoitoa :O)
Tule sit kertoilemaan tilannetietoja..
Halauksin, caliendre
Kova kuume nousi uudelleen yöllä, huiteli lähellä 39,5 astetta mutta näyttää nyt aamuksi taittuneen. Soitin tietysti vielä polille, koska olen niiiin kovin neuroottinen, ja läkäri totesi, että jos vuotoa ei ole, niin kyseessä lienee ihan vaan flunssa/influessa.
Että näillä mennään. Tuntuu vaan niin pahalle sairastaa, jotenkin on sellainen olo, etten pysty suojelemaan pienokaista... :( Panadolia on nyt napattu 12 tunnin sisään kolme, joten enempää en taida uskaltaa ottaa.
caliendre, kohtutulehdus minullekin ensimmäisenä tuli mieleen, ja olen kytännyt vuotoa jatkuvasti, mutta sitä ei vain ole. En tiedä, kuinka paljon luget voi estää verisen vuodon läpitulemisen, mutta eiköhän nyt vain pitäis uskoa, että sitä ei ole. Ja vatsakin on kuulema selvästi kipeä, jos tulehdus on päällä. Niin, mulla tosiaan on vähän yskää, vaikkei vieläkään muita flunssanoireita.
No, jos olo rutkasti huononee, soittelen huomenna uudelleen lääkärille. Muuten ensi viikolla vain ultraan.
Kiva kuulla susta caliendre!! Miten muuten menee??
-Osse
Mullahan ei ollu varsinaisesti aluksi se tulehdus kohdussa, vaan yleensä elimistössä ja koko verenkierrossa, pääsi vaan viimein sinne kohtuun ja vauvaankin asti :O( eli jos sullakin esim. vähän yskää on ja hengitys vinkuu, niin voihan se olla vaikka joku keuhkoputkentulehdus?!!
Kannattaa tarkkailla tilannetta ja hyvä, jos ei vuotoa ole :O)
Mulle kuuluu olosuhteisiin nähden ihan hyvää kiitos :O) Oon nyt koittanu keskittää ajatukset taas tähän muuhun elämiseen ja tohon yhteen riiviöön ja yrittänyt siirtää ne vauvahaaveet sinne syksyyn. Tietysti sitä hiljaa toivoo, että ihme tapahtuisi toistamiseen..
Ollaan suunniteltu kaikenlaisia illanviettoja kavereitten kanssa ja jopa pari baarireissuakin :O) eiköhän niillä saa ajatukset taas uusille urille!
Näin mä aina näistä pettymyksistä ja epäonnistumisista selviän, katsomalla tulevaisuuteen ja suunnittelemalla elämää sen mukaan mikä hyvältä tuntuu. Ja onneksi on tämä kevät ja kesä tulossa, se saa niin noi hormonit hyrräämään ja biletysvaihteen päälle ;O) että eipä sitä jaksa murehtia tai surra, sen aika on sit taas syksyllä! Ja onneks mies sanoi, että voin olla kotona vielä vaikka työttömänä ens vuoden alusta, jos vaikka sattusin olemaan jo raskaana, kun esikoinen on 3v. Siis kun mun pitää kuitenkin irtisanoutua tän vuoden lopussa työpaikastani, jos ei seuraavan lapseni LA ole ennen kuin eka on 3v. Hoitovapaata kun ei voi enää sit jatkaa..ja sinne töihin en palaa..
Että olen päättänyt tässä katsella syksyyn ja miettiä sit asioita uudestaan :O) ehtiihän tässä, nyt nautin tulevasta kesästä ja seuraan innolla miten ihmeellistä kaikki on poikani mielestä, nythän se ekaa kertaa vasta kunnolla tajuaa tän luonnon ihmeellisyyden :O)
Hyviä vointeja sulle ja toivotaan, et toi kuumeilu loppuis tai siihen löytyis joku syy ja saisit apua ajoissa!!
terkuin, caliendre
Eilen illalla iski paniikki, kun alavatsaan alkoi vihloa. Lääkäri kun sanoi, että niin kauan ei ole huolta, jos kuume talttuu panadolilla eikä alavatsassa ole kipuja. Soittelin sitten terveydenhuollon neuvontaan josta kehoitti mielenrauhan vuoksi soittamaan TAYSin synnytysosastolle. Sielläkin huoleni otettiin tosissaan ja määräsivät lääkäriä konsultoituaan ensiapuun tutkittavaksi. Kuusi tuntia siellä meni, ja mies kuumehorkassa istui vieressä koko ajan, kun ei halunnut lähteä kotiin. Eli olis pitänyt arvata, että kyllä se vaan influenssaa on, kun toinenkin vieressä sairastaa. Mutta tulipahan tarkistettua, tulehdusarvo oli vähän koholla, kohtu aristi hieman, mutta mitään tulehdusta ei ollut ultralla nähtävissä. Sen sijaan siellä oli ruskuaispussi ja sikiö! :)) ihan oikeassa paikassa... ja lääkäri totesi, että laite on huono, mutta hyvällä tahdolla hän voi sanoa, että sydämen sykekin näkyy. Kehotti kuitenkin menemään keskiviikkona määrättyyn ultraan, kun polilla on paremmat laitteet...
Mies oli ihana, kun se oli niin onnellinen. Mä en itse oikein edes osannut tuntea mitään, vaikka tietysti olin iloinen, että se siellä on. Kyllä tutkimuspöydällä jännitti, kun tajusin, että voihan olla ettei siellä taaskaan ole mitään.
Lieviä kipuja on edelleenkin, mutta ehkä ne nyt vaan on normaaleja raskauskipuja. Tänään kävin vielä tarkistusverikokeessa ja tulehdusarvot olivat jo laskussa (27->21), joten eiköhän se ole ihan vain influenssan vaikutusta. Kuumeilu jatkuu edelleen, nyt tähän on liittynyt jo järkyttävä päänsärkykin. No, kaiken kestän, kun Santerilla on kaikki ok!
caliendrelle siis kiitos, että rohkaisit ottamaan yhteyttä, koska jos en olisi käynyt, olisin varmaan hermorauniona valvonut koko yön. Nytpähän tiedän, että kaikki on siltä osin ok!
Ja tosi kiva kuulla, että pettymyksestä olet päässyt eteenpäin. Yleensä tuo kavereiden kanssa oleminen ja sellaisten mukavien asioiden tekeminen, joita elämässä vielä on, taitavat olla paras lääke. Joku selkeä arvomaailman muutos meidän ikäisillä on tapahtunut, kun lähes kaikkien tuntemieni lapsellisten pariskuntien miehet ovat täysin mukana siinä, että vaimo jää kotiin lapsen kanssa. Ei vaan meidän vanhempien aikana... vaikkei tainnut olla mahdollistakaan silloin. Hyvä juttu näin! Ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka olisi ihan aiheellistakin jäädä kotiin muista syistä.. :) Pidän peukkuja teille, mikään ei ole mahdotonta!!
Nyt taidan tän helpottuneen vuodatuksen jälkeen palata peiton alle. Joku lohdutti, että ei tämä viikkoa kauempaa kuulema kestä...
Kiva kuulla, että voit jo paremmin ja syykin kuumeiluun selvisi :O) Hyvä, että menit sinne lääkärille...koskaan, kun ei tiedä miten asiat oikeesti on.Pikaista paranemista sulle :O)Toivotaan, ettei mitään jälkitauteja tuu..
Ihanaa, että vauvanalkukin masussa näkyi :O) Varmaan helpotti tietää, että siellä oikeesti on joku asukki..Toivotaan, että matkustaja pysyy kyydissä loppuun asti :O)
En tiedä onko arvomaailman muutoksesta kyse nykyään, kun isät antaa äitien olla kotona, vaiko vain yksinkertaisesti siitä, että meillä naisilla on enemmän päätösvaltaa näissä asioissa ;O) ja ollaan hyviä puhumaan mies ympäri...heh!! Mutta ehkä sekin alkaa taas olla " trendi" , että se ura luodaankin vasta kunnolla sitten, kun ne lapset on tehty, halutaankin ennemmin se perhe kuin ura, toisin kuin silloin 80-90-luvulla, kun naisen piti olla kaikessa paras ja pärjätä myös työelämässä..Paluu " vanhoihin hyviin aikoihin" on ehkä alkanut, vain sillä muutoksella, että nainen haluaa itse olla kotona, mies ei pakota " nyrkin ja hellan" väliin..päinvastoin. Ja miehet kai tienaakin nykyään keskimääräistä enemmän kuin 20 vuotta sitten, joten sekin mahdollistaa monen naisen kotiin jäämisen taloudellisesti..
No oli miten oli niin olen tosi tyytyväinen ettei mun tarvii mennä töihin vielä, vaan voin keskittyä tähän kotiäidin rooliin hyvällä omalla tunnolla :O) Ja sillä aikaa miettiä ihan rauhassa mikä musta tulee isona ;O)
Koita jaksella ja kasvatella masu oikein isoksi ;O)
Terkut muillekin 7 viikkolaisille!!
terkuin, caliendre
kun joku muukin toteaa vielä miettivänsä, mitä haluaa tehdä isona... :) Juu, tämä toivottavasti jatkuva raskaus pelastaa mut jatkuvalta pohdinnalta, kun saan jäädä kotiin ja miettiä tätäkin asiaa siellä rauhassa. Sen mäkin tiedän, että näissä hommissa en aio tätä vuotta pidempään olla, käy raskaudessa miten tahansa.
Hauskoja kotirouvan/-äidin hetkiä! niitä odotellessa... huoh, odottavan aika on pitkä ja töitä ei kukaan kummasti ole tehnyt sairastelun aikana. Hommiin mars...
-Osse
Eiköhän raskaana olevat naiset ole sairastaneet aina ihan normaalisti sen aiheuttamatta vauvalle mitään vahinkoa eli en kyllä sinuna olisi nyt kovinkaan huolissasi :) Pääasia, että saat itsesi nyt nopeasti kuntoon!! Muista lepäillä ja Panadolia vaan, jos käy ylivoimaiseksi olo.
Pikaista paranemista toivottelee:
Je_Ni