Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin on nyt eka ilta ilman tuttia, kun se jotenkin kummasti "meni rikki" tossa iltapäivällä =) Illansuussa jo käytiin asia makuuhuoneessa toteamassa, ja illan mittaan Aino kyllä vähän pohdiskeli tätä traagista tapausta, mutta nukkumaan meno sujui siitä huolimatta suorastaan loistavasti!!! Jepsiksen tavoin mä olin jo kauhulla ajatellut tutista luopumista, mutta näköjään ainakin tää eka ilta meni suorastaan jo liian hyvin ;) Aino ei enää edes halunnut koskea rikkimenneisiin tutteihin, vaan totesi jo iltatoimien yhteydessä, että "iso tyttö ei tavvi tuttia" ja "ilman tuttia nukkumaan" :) Mulla kyllä meinas tulla tippa silmään, kun mun pienestä tuli yht´äkkiä "iso tyttö" ;) Nukahtaminen kesti ehkä 5min, vaan saa nähdä miten aikasin sitten aamu alkaa, jos aamuyöstä vielä havahtuu tuttia kaipailemaan... Ja nukutaanko meillä huomenna päikkäreitä ilman taistelua...

Muistako muuten oikein, että Jepsiksen Helmillä oli kans "tutti ja käsitutti" ainakin jossain vaiheessa? Meillä kun on viime aikoina ollut niinkin, että uni ei ole jatkunut ilman "käsituttia" vaikka yks on ollu suussa... Mm. tästä syystä päätettiin, että nyt kun alko loma, on aika hakkiutua kokonaan eroon tuteista.

Sängyn vaihto on monella ajankohtaista, meillähän on kans uus sänky jo "pankkitilillä" (saatiin 2v. lahjaksi) Ainolle, mutta ajatus oli, että päästäisiin ensin uuteen kotiin ja uuden sängyn sais kantaa ja kasata suoraan sinne... Nyt vaan on meilläkin muutaman kerran jo jalkaa nosteltu aika lahjakkaasti pinniksen laidalle... Kaiken kukkuraksi toi Ainon pinnis on sen verran vanhaa mallia, että siinä on varmaan ½ metriä korkeat jalat ennen kuin tulee sängyn pohja ja pinnojen alareuna, ja sen takia sinne ylälaitaan on jo sitten huomattavasti enemmän tota korkeutta... Eli toivoa sopii, että jalan nostelut pysyisi nyt vielä yrityksen asteella hiukan aikaa!!! Uuden talon valmistumiseen kun kuitenkin menee vielä joitakin viikkoja, ellei jopa parikin kuukautta...

Päätänpä raportin tällä erää tähän, mutta jatkan raporttia varmaan huomenna jos/ kun Aino jossain vaiheessa nukahtaa päikkäreille ilman tuttia ;) Mutta missä vaiheessa ja miten, jää nähtäväksi. Tai sitten neiti herää ilman tuttia klo 5 ja nukahtaa sen takia päivällä ihan nätisti... Mä en kyllä haluu siltikään herätä klo 5 :)

t. Ope ja ilman tuttia nukkuva Aino!!

Vierailija
82/84 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Eilinen joulukirkko ja karjalanpiirakkaurakka on ohi. Kun Emmi ja minä illansuussa kotiuduimme, Emmi juoksi samantien omaan huoneeseensa ja pysähtyi kynnyksellä. Siinä hän katseli hetken uudessa järjestyksessä olevaa huonettaan ja totesi sitten: "Oho!" =) Ja kun olin pedannut uuden sängyn päiväpeitolsi häne lammaskuvioisen fleecehuovan, ei kikatuksella ollut rajaa. =D Illalla sitten menikin puolitoista tuntia ennen kuin uni uudessa sängyssä tuli. Mutta millaiset unet ne olikaan: inahtamatta neiti nukkui 21-8. Jossain vaiheessa yötä kävin tarkistamassa tilannetta, ja silloin neiti nukkui tyynyn päällä poikittain ilman peittoa. Laitoin hänelle vaan peiton päälle ja uni jatkui. Aamulla kahdeksalta hän hihkaisi: "Äiti!"Ja kun pääsin hänen huoneeseensa, hän hoksasi, että täältä sängystähän pääsee itse pois. Suloista!

Päiväunille meno äsken oli alkuun aika työn takana. Neiti huusi ihan hulluna ja kampes itseään pois. Parinkymmenen minuutin raivoamisen jälkeen hän totesi, että äiti pois. Kun lähdin pois, hän kävi rauhassa pitkäkseen peiton alle, lauleskeli hetken ja nukahti sinne.

Mummulassa ollessaan neiti oli keksinyt, kunka matkasänkyyn pääsee itse ja sieltä pois samoin. Ja molmemat onnitui siis myös unipussin kanssa. Oli siis aivan viimeinen aika vaihtaa sänkyä. ;)

Mulla alkaa olla vähän väsy olo, kun mies on nyt komatta viikonloppua putkeen töissä arkipäivien lisäksi. Tuntuu jotenkin, ettei täällä kukaan muu tee mitään paitsi minä, ja likkakin kiukkuaa mulle koko ajan ja isälleen tietty vielä enemmän, kun tämä on paljon poissa. No, jospa tosiaan huomisesta alkais rauhallisempi aika, kun lomaillaan koko sakki kaks viikkoa. Mies on tänään viimeistä päivää vanhassa duunissa ja aloittaa uudessa paikassa tammikuun alkupuolella. Tajusin just, ettei musta olis reissutyötä tekevän miehen puolisoksi.

Joulukuusi haettiin Emmin ja mun vanhempien kanssa tänään. Jospa huomenna sais siivottua ja tiistaina vois sitten kantaa näreen sisään. Tänä vuonna vois vaikka laittaa varoiks sen kattoon kiinni jalan lisäksi, ettei Emmi viimevuotiseen tapaan saa kaadettua sitä... ;D

Nyt meen huilimaan, jos vaikka sais itsekin vähän nukuttua...

Terkuin, Amy ja isotyttö Emmi, ~2v2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että Emmi nukkui hienosti omassa sängyssään. Meilläkin vain yöunet parani Milolla kun muutti omaan isoon sänkyyn ja omaan huoneeseen. Eimole kertaakaan heräillyt öisin sen jälkeen :)

Vierailija
84/84 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tulee tämmöinen omanapainen pyrähdys.

Meidän Eeka täytti tänään komeat 6kk ja suuhunkin putkahti sen kunniaksi uusi hammas. Kolmas nuha on jo pojalla menossa ja öisin on pahimmillaan herätty yli 50 kertaa(..ja ihan oikeasti) mitään ei ole korvissa mutta tukkoinen nenä taitaa kiukuttaa jo muutenkin huonoa nukkujaa tuon verran, eli unet on kyllä mullakin taas kortilla:/ Toiveissa olis että jouluksi tästä toivuttais ja tulis niitä hiukan parempiakin öitä tai muuten meillä on jouluna kiukkuinen zombie-äiti:) Muuten meillä menee hyvin ja miehelläkin on onneksi koko ensiviikko lomaa joten se voi nukutella tuota nuhanenää kantoliinassa päivisin ja me voidaan puuhata tytön kanssa jotain kivaa ihan kahdestaan ja minäkin pääsen kaivatuille päiväunille,hiphei:)

Joululahjat polttelee jo kaapissa ja huvitti kun tyttö tänään ilmoitti tahtovansa pukilta punaisen rattikelkan kun näki naapurin muksulla stigan..onneksi pukki tuo juuri sellaisen ja vielä oikean värisen;)

Hennalle vielä jaksuja rankkaan tilanteeseen, toivottavasti asiat selviää ja solmut aukeaa. Tuon koira-asian suhteen tekisin kyllä sinuna niin että koira rajattuun tilaan oman pedin kanssa aitaukseen/huoneeseen, dap-haihdutin lähistölle rauhoittamaan ja sitruunapanta kaulaan metelin estämään, kyllä koira kestää hetken ja naapuritkaan ei valita jos meteliä ei synny. Täytyyhän sun päästä menemään, ihan omaa päätä tuulettamaan ja pakkohan lastenkin kanssa on päästä ulos.Toivottavasti koira löytää vielä uuden kodin jos teillä asuminen ei suju. Meillä koirat nukkuvat yönsä rappujen alle tehdyssä aitauksessa ja siellä ovat myös lähes aina silloin kun ollaan poissa eikä niillä tunnu siitä mitään traumoja olevan vaikka tuo voi joidenkin mielestä julmaa ollakin, menevät sinne automaattisesti päivälläkin nukkumaan kun portti on auki.

Ei nyt sen enempää, menen lapsia viihdyttämään kun mies lähtee lätkätreeneihinsä.

Queen ja lapset 2v ja 6kk