Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** -- Nuoret äidit -- **

02.04.2008 |

Pistetäänpä taas vähän vauhtia tähän keskusteluun korjausten jälkeen! :D

Oltiin pudottu aikas kauas ja minäkin palaillut vasta keskustelujen pariin takas korjausten jälkeen...Vielä näyttää vähän olevan häikkää välillä mutta toivotaan jotta ei meitä häiritse! :x

Kuulumisia???

Täällä voidaan hyvin ja pikkuinen jaksaa kovasti potkia.

Iltaisin vaivaa vähän issias muuten kaikki ok.

Vähän on jo väsymyksen oireitakin ollu ja maha kasvaa kovaa vauhtia, nyt sen jo huomaa ulkopuolinenkin! :x

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kattelee lastenohjelmia joten josko saisin rauhassa kirjotella.

Timotei kyllä mä voin sulle vaippoja tehdä, tarvikkeet jos maksat ja muutaman euron vaivanpalkkaa :) Nuo mitä kuvassa oli oli taskuvaippoja mutta voin tehdä myös kiinteillä imuilla.

Jos ketään ei nyt haittaa niin rustaan tähän jotain perustietoa kestoista:

Miksi kestot:

*Selvää säästöä, vaipoilla on hyvä jälleenmyyntiarvo ja ne voi kierrättää seuraavalle lapselle jolloin toisen lapsen vaippakulut saattaa jäädä vain pesukuluihin.

*Ekologisuus. Kestot rasittavat luontoa pesuveden ja sähkön muodossa, sekä valmistusvaiheessa, kertikset kuluttavat jo valmistusvaiheessa kolminkertaisest kestoihin verrattuna, eivätkä ehdi maatua lapsen eliniän aikana.. Vaippajäte on myös suurin yksittäinen talousjäte Suomessa, jopa puolet lapsiperheen jätteestä voi olla vaippajätettä.

* Terveellisyys. Kestot eivät sisällä muovia, eivätkä hiosta tai sisällä kemikaaleja, joten ne ovat usein paremmin siedettyjä ja mm. useille allergisille lapsille ainoa sopiva vaihtoehto.

Eri vaippatyypit:

Vaippapaketti koostuu kolmesta osasta. Lähinnä vauvan ihoa on pintakuiva osa joka siirtää kosteuden pois vauvan iholta. Tämä voi olla esim. mikrofleeceä, polyestermokkaa, tms. kosteanakin kuivalta tuntuvaa kangasta.

Sitten tulee imuosa, joka voi olla froteeta, flanellia, harsoa, eli imukykyistä kangasta.

Päällimmäisenä on kosteussulku joka estää kosteutta pääsemästä vaatteisiin joka voi olla villaa, pu-laminoitua kangasta, (Pul), tai fleeceä.

Eri osat voivat olla joko irrallaan, eli irrallinen kuivaliinakangas, esim. harso imuna ja päälle villahousut.

Kaikki voi olla samassa jolloin puhutaan aio (all-in-one) vaipasta. Tässä on siis koko paketti samassa, ja käyttö on yhtä helppoa kuin kertiksen. Vaippa laitetaan vain roskiksen sijaan pesuämpäriin ;) Miinuspuolena kallis hinta ja pitkä kuivumisaika.

Taskuvaipoissa kuori ja sisäpinta ovat valmiina, ja välissä on tasku johon voi laittaa juuri sen verran imua kuin tarvitsee (päivällä vähemmän, unille enemmän jne.) Nämä kuivuvat tosi äkkiä.

Sisävaippoja on joko muotoonommeltuja (eli niitä vaipannäköisiä) tai sitten taiteltavia. Näissä voi olla joko pelkkä imuosa, tai kuivaliinakangas ja imuosa, ja nämä tarvitsevat kaveriksi kosteudenpitävät kuoret. Näistä on todella paljon eri variaatioita, imu voi olla kiinni vain toisesta päästä (ns. läppä) jolloin kuivuu nopeammin yms..

Kiinnitystapana on usein napit tai tarrat, myös nauhakiinnitteisiä on ja harsoihin on omat näpsyt eli muoviklipsit joilla harson saa pysymään paikallaan.

Pesu ja hoito

Likaisísta vaipoista huuhdotaan kakat vessanpönttöön, ja ne säilötään pesua varten esim. ämpärissä, likapyykkikorissa tai pussissa ihan sillään, tai märkäsäilytyksenä vedessä jossa on tilkka etikkaa. Meillä on ollut 10 litran muoviämpäri josta kippaan vaipat koneeseen.

Vaipat voi pestä muun pyykin ohella, eikä vaippoja tarvitse pestä joka päivä. Vaipat eivät ala heti haisemaan, eli ne voivat odotella pesua parikin päivää.

Villahousuille riittää käyttökertojen välillä tuuletus, ne pestään vain jos ne likaantuvat kakkaan (käsin).

Vaipat pestään 60 asteessa, ja pul-kuorille riittää 40 astetta.

Huuhteluainetta ei käytetä koska se huonontaa imukykyä. Jos vaipoista haluaa pehmeitä voi huuhtelulokeroon laittaa pienen tilkan etikkaa ;)

Pesuaineena paras on alle 5% saippuaa sisältävä pesuaine, jota annostellaan niukasti.

Vaipat kuivataan narulla ulkona tai sisällä. Nopeiten kuivuvat harsot ja taskut, muutamassa tunnnissa. Paksu aio voi viedä yli vuorokaudenkin.

Vaipat voi pul-vaippoja lukuunottamatta kuivata rummussa mutta se kuluttaa niin vaippoja kuin sähköäkin..

Reissun päällä käytetyt vaipat kulkevat mukana tiiviissä muovipussissa aiheuttamatta hajuhaittoja. Pidemmillä reissuilla pitää toki ottaa huomioon pesumahdollisuudet.

Paljonko vaippoja:

Vaippoja tarvitaan n.20kpl/koko jotta ne riittävät hyvin käytössä. Meillä tyttö on 1v10kk ja olemme juuri siirtyneet L-kokoon, eli tähän asti meillä on ollut käytössä vain kahta kokoa, S ja M.

Kuoria ei tarvita kuin 2-3kpl/koko.

On myös paljon yhden koon vaippoja jotka menevät koko vaippaiän.

Edullisimmaksi tulevat harsot ja villahousut, kalleimmaksi Aio:t. Tästä väliltä löytyy varmasti jokaiselle sopiva vaihtoehto.

Heti ei kannata ostaa koko vaippavarastoa, vaan muutamia erilainen ja testaamalla löytyy omalle vauvalle sopivin vaihtoehto. Käytettynä löytyy hyvin vaippoja ja isoimmissa kaupungeissa on myös vaippalainaamoja.

Myös vaippojen imukyky on parhaimmillaan vasta muutaman pesun jälkeen, siksi kannattaa uudetkin vaipat pestä pari kertaa ennen käyttöä.

Netistä löytyy hyviä ohjeita kestojen ompeluun, ja materiaalit voi löytyä omasta kaapistakin :) Myös esim. Ottobre ja Suuri Käsityö-lehdissä on ollut ohjeita kestojen ompeluun.

Lisätietoa:

www.kestovaippayhdistys.f

www.kestovaippainfo.fi

Molemmissa myös keskustelupalstat josta saa paljon lisätietoa ja vinkkejä.

Myyjiä:

www.kestovaippakauppa.com

www.babyidea.fi (myös kirppari-osio ;) )

www.myllymuksut.com

eee.huuto.net (käytettyjä kestoja)

Kestoinfon sivuilta löytyy myös kattava luettelo vaippamyyjistä, vaipoista ja ohjeita TSI (tee se itse) vaippoihin.

Vierailija
22/72 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aika kattava ja selkee.. nyt vaa miettimää omia vaihtoehtoja. :)

mä oon justjust selvinny viikonlopusta. vuossadan väsymys.

voisko johtua siitä et on ollu jatkuvasti huono hemoglobiini ja nyt en oo pariin viikkoon syöny enää rautaa ku terkka sano ettei tarvis. kuitenki syöny ja nukkunu ihan normisti.

vauva ei ymmärrä et pikkuhiljaa vois siirtyä oikeinpäin jalat taivasta kohti. se on jo yli päivän ollu ihan poikittain ja monottanu toista kylkee vasten. punkee peppuansa millon mihinki..

noo, kait se tästä. syömääää. :)

alfreed 31+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olit jaksanu pitkän tovin kirjottaa ihan vain meidän kokemattomien vuoksi...:D

Kyllähän tuo kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta...

On tässä vielä onneksi aikaa...:D

Niin siitä vaippahinnasta niin ottaisin mielelläni muutamat(montako nyt vois alkukokeiluun ajatella että pärjäis?)

Toki mulla vielä meni vähä noi erilaiset vaipat sillai ohi ettei ihan vielä haltsannu kaikkia...:D Kuitenkin tuo tasku kuulosti mielenkiintoselta.Ja all-in...tasku toki nopean kuivumisensa vuoksi olis varmaan mukava...:)

Selasin tossa myös muutamia kestissivuja ja totesin että VAU! Näitähän on vaikka minkälaisia,kokoisia,näköisiä....Meni ihan pää pyörälle!Siksi ajattelinkin että jo joku kokenu kertoo omista mieltymyksistään kun eihän noista osaa alkaa valita kokematta yhtään...:O

Voitais sillai ainakin ajatella että jos tekisit mulle niitä jokusen niin ulkokuosi sais olla tietysti ihan joku söpö kuva juttu väriltään esim ruskea,peessi/muu luonnonläheinen(miellyttää silmää ja sopii niin tytölle kuin pojalle) ja olihan toi kuvassa näkynyt snoopykin sopeva...<3 :D Jos kuvia ois niin koirat,siilit,karhut ja virtahepot olis hyviä vaihtoehtoja ainakin...(meillä tykätään näistä:D ) ja miksei muutkin...kaikillahan on omat näkemyksensä.:D Jos löytyy vaihtoehtoja niin vois ehdotella...?:D Mulla ei tässä vaiheessa muita " vaatimuksia" olisi...Saat vapaat kädet, kunhan hinnasta sovitaan!:D Sinä teet,sinä määräät myös hinnan. Mä tietysti hoidan mahdolliset postikulut jos on...?

*täpinässä*

Ehdottele jo....!!! :D

Timotei ja Pikku-J 19+4

Vierailija
24/72 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan poikki, ollaan päivä kierretty laattakaupoissa yms. joten menen lepäilemään. Tulin vain kertomaan että 4d-ultrassa kaikki hyvin ja meille tulee poika <3

Onnellinen Nazuli 23+3 ja ylpeä isosisko

Vierailija
25/72 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kauheasti!!!<3 Jotenkin sitä on alkanut jo itsekin toivomaan itselle jollain tapaa poikaa ja noi poikauutiset on aina niin sykähdyttäviä...:´) Kirjottelehan kun taas on voimia...:)

Minulla tässä ainakin tämä sl kun tuo selkä yksinkertaisesti reistaa...:( Kiva jo tässä vaiheessa...=/

Vierailija
26/72 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa meillä jatkuu, mulla ei oo ääntä lähteny tänään ollenkaan. Tarkoitus olis lähteä viikonlopuksi kuitenkin raksalle ja mökille.

Tosiaan, ultra oli hirmu hieno kokemus, pistän tähänkin " maistiaisia" .

http://www.aijaa.com/v.php?i=1909731.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1909733.jpg

Olin aika yllättynyt että tulokas on poika kun itselläni oli vähän tyttöolo ja toivoin hitusen että esikoinen olis saanu siskon kun näin pieni ikäerokin, mutta ihan yhtä iloisia ollaan tietenkin pojasta.

Kasasin jo huutonettiin paketillisen tytön vaatteita myyntiin, niille ei ainakaan vähään aikaan ole käyttöä meillä :)

Timotei me voitas vaikka mailailla noista vaipoista että millaisia haluaisit ja monta ym ym.: nazuliini@yahoo.com

Muuten meille ei kummempia kuulu, heti jos nostelen jotain painavampaa alkaa supistelemaan, ja heti jos juoksen tulee ihan kamalat liitoskivut.. Eikä hirveän pitkiä lenkkejäkään voi enää tehdä ilman että liitoskivut alkaa vaivaa. Mutta nuo on pikkuvaivoja :)

Nyt alan kattelee mökille tavaroita kasaan, palailen sunnuntaina lukemaan, toivottavasti kirjottelette paljon :)

Nazuli 23+4

Vierailija
27/72 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muistanukkaa et se tossa vaiheessa on jo noin iso. niin sulonen. :) niissä lähemmissä kasvokuvissa näytti musta kyllä selvästi pojalta. vaikka monesti vauvoista ei sitä nii huomaa. en sitte tiiä vaikuttiko se et kuuli jo kumpi tulee. :)

kävin tossa aamusella neuvolassa ja tuli niin pelkkiä hyviä uutisia et oikee hymyilyttää. vauvaki oli ihan mun huomaamatta kääntyny oikein päin. :)

huomenna pitäis lähtee ajelee kuopioon päin kyläilee, saa nähä miten jaksaa istua autossa.. hirveesti välillä lonkkia kolottanu. ihan mummo-olo jo parikymppisenä. :O vähä vaappuu mut hyvin etenee. :)

koittakeeha jaksella. :)

alfreed tasan 32. :)

Vierailija
28/72 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin nazuli tuo spostin talteen ja kirjottelen jahka tässä kerkiän...:)

Oli sopevia nuo kuvat...Alkoi jo ihan itseäkin polttamaan tuo ultra...:P

Ja kiva kuulla hyviä uutisia alfiltakin...:)

Käväsin vain näin pikaseen aamulla että ei nyt ehdi enempää...

päivän jatkoja kaikille!:)

Vierailija
29/72 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen sain juuri 19v täytettyäni. nyt odotetaan neljättä, ikää 26. kuudesta lapsesta haaveilen :)

etelä suomessa omassa rivarissa asutaan ja isoja koiria pari kpl.

Vierailija
30/72 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa iiihana ultrakuva! :) Ovatpa saaneet/osanneet ottaa. Viimeksi ku minä kävin ultrassa niin vesseli pyöri ja potki minkä kerkesi eikä halunnu sitten millään joutua kuvattavaksi :).

Esikoista odotan ja la 24.7. :)

Vierailija
31/72 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Olen 21-vuotias ja mieheni on 26-vuotias. Plussasin tällä viikolla ja kolme päivää on nyt pienokainen pyörinyt mielessä alituiseen. Olen raskausviikolla 5... Olemme molemmat todella onnellisia pienestämme ja varmoja parisuhteessamme :) Varasimme myös tontin maanantaina, joten kunhan luvat ja lainat saadaan kuntoon, alamme pystyttää Ouluun pientä omakotitaloa.

Asustelemme viikot erossa, koska opiskelen eri paikkakunnalla luokanopettajaksi. Miehelläni on vakituinen työpaikka, mikä on iso helpotus elämäämme :) Käyn myös itse osa-aikaisesti töissä, joten tämä elämä tulee olemaan melko hektistä varmaankin seuraavan vuoden. Oon kyllä nyt yrittänyt ottaa vähän lunkimmin, koska välillä pelottaa kovasti, onko kaikki massussa kunnossa. Odotan niin kovasti että nämä ensimmäiset, epävarmat viikot menisivät jo ohitse, niin voisin nauttia raskaudesta. Nyt pelkään kokoajan keskenmenoa.

Hauskaa kuulla, että muillakin on rakennusprojekti kesken. Tsemppiä vain. Myös kestovaippailu kiinnostaa minua, mutta otan sen aluksi käyttöön ihan kokeilumielessä. Jos voimat ei riitä sellaiseen tms. niin siirryn kertikseen.

Kiitos vinkeistä kuitenkin! Kiva kuulla muidenkin nuorten äitien kuulumisisa. Miten muuten ympäristö on suhtautunut paisuviin mahoihinne? Minulla alkaa jo pieni kumpu muodostua ja hieman pelottaa opiskelutovereiden reaktiot ;). Syksylläpä sitten sen huomaavat. Onneksi kesäloma alkaa kohta ja saan olla rauhassa mieheni kanssa! :)

Vierailija
32/72 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa mutkin vielä nuoreksi lasketaan;)? Eli 23v. olen ja mieheni 26v. Kolmatta tässä iloisesti odotellaan Päijät-Hämeen alueella! Tytöt ovat vuosimallia -04 ja -06 ja odottavat kovasti pikkuSISKOA syntyväksi. Saas nähdä miten reagoivat jos tulokas onkin poika:)

Me mieheni kanssa ehdittiin seurustelemaan jo useampi vuosi ennen esikoisen syntymää, joten ei vauva niin kauheana yllätyksenä lähipiirillemme tullut. Ja koska esikoista yritettiin ja toivottiin jo pitkään niin läheisimmät tiesivätkin vauvakuumeestamme.

Meillä miehen kanssa raskaus-aikani sujuu varsin leppoisissa tunnelmissa. Mun hillitön temperamenttisuuskin laimenee aina odotusajaksi joten mieskin on oikein tyytyväinen;)

Mut tällästä näin aluksi...toivottavasti saadaan paljon keskustelua aikaiseksi!

Pricilla ja Muru 27+1

Vierailija
33/72 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on putkahdellut uusia tulokkaita vaikka millä mitalla!!!:D

Tervehdys vain kaikille tulokkaille...:)

kiakim, sen verran kysyisin jotta kuinka suuria koiria teillä on?Ovatko sisällä?

tiitus, mulla oli sama juttu viimeksi kun ultrasivat ja nyt huomista jännään kuinkahan malttaa veijari olla paikallaan...:D mulla siis rakenne huomenna...Saas nähdä näyttäytyykö kumpikos siellä mahtaakaan majailla...:D

kiviir, mukava saada noinkin uusi tulokas mukaan keskusteluun.Kyllä varmasti pyörii paljon mielessä kun tieto on tullut.sullakin odottaa vielä edessäpäin nuo auvoiset ajat jolloin mahdollisesti alkaa pahoinvoinnit+muut mahtavat oireet...:D Sitten se vasta alkaa oikein odottamiselta tuntua!:D

Tuosta ympäristön vaikutuksesta, mulla ei sen kummempia kokemuksia vielä ole ollut muuta kuin lähipiirissä pikemminkin ihmetyksiä mahdanko raskaana ollakaan...:D Eipä paljon masu ole tähän mennessä vielä paljon näkynytkään, eikä nytkään vaatteiden läpi hevin erotu...t-paita jo hiukan pullottaa...:D toki tässä parin viikon aikana on muutos ollut niin hurja että ihan jännittää kuinka paljon se on esim. toukokuun loppuun mennessä kasvanutkaan...:D

Virkeyttä tuoreelle äitylille ja pysyhän mukana kertomassa kuulumisia...:D

ÄÄH!Vähä jänskättää huominen....=/ :D

Nyt takaisin kirjan pariin...Päivän jatkot kaikille!

Timotei ja pikku-J 20+3

Vierailija
34/72 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan mä nyt noin ajatuksissani kirjottelin että unohdin kokonaan...!?:O

Pricilla myös tervetuloa vain keskusteluun!:D

Mukava kuulla että joillakin se temperamenttisuus hiukan rauhottuu odotus aikana....:D Laskisipa mullakin...edes vähän...:D

Kertoile vain tarkemmin itsestäsi niin päästään hyvin jatkamaan...:D

Oon varmaan niin täpinässä tosta huomisesta että ihan unohtelen...Pahoitteluni!!!:D

Vierailija
35/72 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti kertomaan että ultrassa kaikki oli kunnossa ja vauhdikas veijari sielä majaili!:D Koitti heti mönkiä piiloon kun alettiin mittaileen ja potkuja sateli...:D Kun kysyttiin näkyykö kumpi se on hoitaja koitti katsoa...kun päästiin pepun puolelle meidän veitikkapa päättikin että EHEI, turha urkkia!Iski jalat niin tiukasti yhteen että oli todella vaikeaa sanoa hoitajan mitään...:O Niimpä jäi vielä arvoitukseksi tuo sukupuoli....:)

Timotei ja pikku-J 20+5

Vierailija
36/72 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin sain kirjotettua pätkän teksiä ja painoin ok niin se katos yks kaks. äärg..niin inhottavaa.. Tuttua?

No mainitsin ainaisesta väsymyksestä kun ei tahdo sängystäkään ennän päästä ylös. Tänäänki nousin vasta yhentoista jälkeen ku miekkonen tuli ruokkikselle. Johtunee todennäköisesti alhaisesta Hb:sta (108 ellei jo alle). Neuvolan täti tuumasi, että kokeillaan ensin vitamiineilla ja jos sit ei nouse niin rautaa. Tykkäisköhän ne huonoa jos ite alottais kuurin? Tästä mamista on paristot ihan loppu :(.

Kevättä kohdenhan ihmiset piristyy ja jaksaa paremmin, mut mulle kävi nyt toisin. Onneksi lääkäri 30pv.

Mukava kuulla, että timotein myllertäjä voi hyvin! Ja ilmeisesti sinä itsekkin :).

Jokainen varmaan pyöristyy yksilöllisesti. Minullekkin tullu jo 14kg (!!) painon lisäystä, mut päällisin puolin ei kyl uskois! :). Johtunee sekin varmaan alhaisesta lähtöpainosta (45)? Kyllä täs vielä ehtii pyöristyyn :D. Kuuminta rantakautta kohden on hyvä pyörristyäkkin ;D

Mutta nyt happihyppelylle ku aurinko niin kutsuu :)

rv 26+0

Vierailija
37/72 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä koulupäivä ohi, talo siivottu viikonloppua varten. Olen ihan poikki. Luennolle meinasin nukahtaa, onneksi kaverit herättivät! hih. Nälkä on jatkuva ja hirmuinen, paitsi aamulla, jolloin totta tosiaan oli ällöttävä olo! Ensimmäistä kertaa tuli nyt koettua sekin kuvotus.

Huh, menisipä nopeasti nämä ekat viikot, niin voisi olla varma vauvelista...

Ootan ekaa neuvolaa kovasti.

Miten muiden päivä?

kivi rv 5

Vierailija
38/72 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon olette kirjotelleet :)

Mulla väsy kans painaa, hemppa on siellä sadan pinnassa, flunssa vaivaa ja kouluhommat kasaantuu.. :(

Mutta vähän on tuo ihana ilma piristänyt. Tänään mulla oli vapaapäivä ja oltiin tytön kanssa nelisen tuntia mökillä ulkoilemassa ja yritin saada raksalla keittiön seinän maalattua mut ei tyttö suostunu päikkäreille joten jäi maalaamatta. Päikkäreille mentiinkin vasta tossa tunti sitten :O (yleensä lounaan jälkeen klo12 maissa...) oli pikkasen väsy.

Ihania ultrakuulumisia Timotei :)

Mulla on ihan kamala pesänrakennushalu jo nyt :D Harmittaa että täällä muuttolaatikoiden keskellä ei voi oikein muuta tehdä kuin ommella jotain vauvalle, mutta vielä ei pääse sisustamaan lastenhuonetta tai puunaamaan saunaa.. Onneksi muutto lähenee päivä päivältä, mieskin on ottanu raksalla nyt loppuspurtin ja ollu joka päivä töiden jälkeen iltakymmeneen asti työmaalla :)

Nlalääkäri mullakin parin viikon päästä, saas nähdä mitä sanoo. Kivuttomat supparit ja ilkeät liitoskivut vaivaa mut toivottavasti eivät supparit oo sellaisia että kohdunsuulla mitään olis tapahtunut.. Painoa oli pari viikkoa sitten tullut kolme kiloa, nyt varmaan jo vähän lisää.

Nazuli 24+3

Vierailija
39/72 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ovela ja kopioin ennen kuin painoin ok.:D

Ja aurinkoista päivää täältä pohjanmaalta!;D

Mun oli ny pakko kuitenki ennen töihin lähtöä vielä pikaisesti kirjoitella...:D

Toi tekstin katoaminen on NIIN rasittavaa!Yleensä se sattuu vielä sellaseen saumaan kun oot kirjotellu ihan täpinäs jonkun piiiiiitkän tekstin...:O

Ei kiva.

Joo no mä voin olosuhteisiin nähden kovinkin pirteästi.:)

Mitä nyt tuli 3000e lisäkuluja ykkösautoon...=/

Mieli on pysyny kyllä virkeänä viime päivät, sanoisinki viikot. Ja sitä vielä eilen lisäsi tuo veijari.:D Olikin sitten koko eilisen päivän niin vauhtipäällä!Potkua tuli koko päivän...:D

Iltasella naureskelin miehelle kun sai pikkuisen potkimaan vastauksia...:) Mies hellästi tuuppas mahaan ja potku tuli takasin ja taas tuuppaus ja taas potku...:) (eihän mies sitä nähny tai tuntenut mutta kerroin aina potkusta:) )

Yleensä potkut rauhottuu kun mies laskee käden mahan päälle mutta ei eilen.:D

(tuntuupa hyvin pääsevän vauhtiin tänäänkin:D )

No et tiitus varmaan kovin pitkäkään ole jos oot noinkin alhaalta lähteny...?:D Minäkin kun kuitenkin lähdin n.54kg ja pituutta karvan alle 160cm. :D mulle ei kyllä painoa ole kovin kertyny silti.takapuoli on levinny!:D

Ei mutta nyt pakko töihin! Kello jo paljon...Heidos!:D

Ja aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
40/72 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista kevät iltaa etelä-pohjanmaalta!

Viikonloppu oli ja meni tekemättä juuri mitään. Miekkonen hoiti siivouksetkin lauantai aamuna minun vielä nukkuessa, ihanaa :) ! Vastineeksi minä valmistin ruuan ja jälkkäriksi tein porkkanapiirakkaa (miehen herkkua :)).

Kysyn jos teistä joku sattuis tietämään, että onko ihan norm. tai mistä voi johtua; jos menet esim. saunaan niin tulee HETI pää ihan älyttömän kipeäksi ja ei pysty löylyä oikeen heittää? Ja jos istuu autossa joka on suht lämmin, siitä tulee ja lieden ääressä kans. Verenpaineet pitäis olla ihan kunnossa.

Toinen, huonompi juttu on se, että tajutessani olevani raskaana onnistuin jättämään tupakin pois, mutta nyt jo jonkin aikaa on tehny aivan älyttömästi mieli :(. Niinpä niin..tiedän sen olevan pikkuselle myrkkyä, mutta olen sortunut vähän tuprutteleen :(. Parit savut sillon tällön, mutta savuketta enempää en per.pv. Mutta mikä neuvoksi, että saisin sen jätettyä taas kokonaan pois? Mies kuitenki polttaa aikas paljon ja se tekee tästä vielä vaikeampaa :(. Onko muilla ollu samanlaista ongelmaa?

Timotei, kyllä mä sua pitempi kuitenkin taidan olla :D, 163cm hähää ;D.

Täällä masu kasvaa kovalla vauhdilla. Joka aamu olo tuntuu entistä isommalta varmaan taas uusilla painokymmenyksillä :). Nykyään herään siihen ku masuun sattuu, liekkö kasvukipuja? :)

Mitenkäs teillä muilla vkloppu meni?

Illan jatkoja... :)