** -- Nuoret äidit -- **
Pistetäänpä taas vähän vauhtia tähän keskusteluun korjausten jälkeen! :D
Oltiin pudottu aikas kauas ja minäkin palaillut vasta keskustelujen pariin takas korjausten jälkeen...Vielä näyttää vähän olevan häikkää välillä mutta toivotaan jotta ei meitä häiritse! :x
Kuulumisia???
Täällä voidaan hyvin ja pikkuinen jaksaa kovasti potkia.
Iltaisin vaivaa vähän issias muuten kaikki ok.
Vähän on jo väsymyksen oireitakin ollu ja maha kasvaa kovaa vauhtia, nyt sen jo huomaa ulkopuolinenkin! :x
Kommentit (72)
nonniiin..
Mitenkäs viron reissu meni? Jaksoitko masun kans? :D
Ja koita sinä jaksaa sitä anoppia Sisuliini (Sissi :D). Niin täälläkin kovasti koitetaan :).
Voi että kun mullakin olis puhtia laittaa vaaville huone kuntoon, muttakun on niin väsy :(. Tää on siis jotain aaaaivan kauheeta! Piristysruiskeen tarttis.
Käytiin matkustajan kans eilen lääkärin tykönä ja kyllä se nyt varmistu, et alateitse tulee. Voi ku se onkin niin pieni :). Paino n.2450g, mut syntyessä kuulemma kolmen kilon luokkaa :). Ja nyt muistin kysyä kumpiko se mahdollisesti on...ja sehän näyttäs olevan...
Iskä joskus sanonu, et jos se kovastikkin pyllyä pyörittää niin se on tyttö koska tytöt pyörittää pyllyä :D. Niin ja meidän masuasukkihan on pyllynpyörittäjä :) heh.. poikaa toisaalta odotin, ehkä osaksi siksi ku kuullu niiden olevan helpompia jne., mutta kyllä se neitikin on oikein tervetullut !! :) Tälläkin hetkellä pylly pyörii :D..
Miten sitä maltaa enään odottaa, että sais pienen nyssykän jo syliin..
La olis 24.7. ja pikkusiskolla ripiltäpääsy 9.8. saas nähä miten käy..jos ajallaan tulee niin eikös sitä voi vaavin kans käydä...viikkosen kans ei kyllä tohdi lähtiä mihinkään ja voipi olla ettei itsekkään kykenisi autoon istumaan :D. Oulussa siis asutaan ja juhlat Kälviällä (kokkolan vieressä). n.2-2,5h ajomatkan päässä. Mitä muut on mieltä?
On se tämä kesä kyllä yhtä juhlaa!! Nyttenkin on saanu joka vkl ravata synttäreillä ja viikoittain ne näyttää jatkuvan vielä muutaman viikon! Kesäkakun saanti turvattu! :D
Juu..mutta pitää kai se itekkin vähän leipasta. Aattelin tehdä sitruunaisen juustokakun, nam :). Jos teille on juhlia tulossa niin juustokakku on aika hyvä tarjottava..varmasti menee kaupaksi :)
Aurinkoista kesäpäivän jatkoa täältä pohjoisemmalta suunnalta !! :)
tiitus ja pyllynpyörittäjä rv37
Just hoksisin, että viime juhlilla söin juustokakkua ja sitähän raskaana oleva ei saisi syödä ku siinä on tuorejuustoa. Tuskin yhdestä kerrasta mitään vakavaa vaaraa on, mut mistä sitä tietää :D. Niin eli en suosittele sitä Teille, mutta muut vieraathan sitä voipi syödä :). Mitähän mä teen nyt nuille tarvikkeille ku ehittiin ostaa ja jos meen tekemään sen vieraille niin en sitten varmaan pyty pitään näppejä erossa...
Että semmosta.. :)
Tiitus87 mä luulen ettei kerta haittaa, ja pitää myöntää että olen minäkin tuorejuustoa käyttänyt hieman.. Yhdessä kastikkeessa.. Nooh..
Huomasin viime viikolla että mulla on himo herneisiin ja mansikoihin.. voisin syödä niitä vaikka miten paljon.. Hihii..
Yöllä oli liitoskipuja.. Ainakin tuntu häpyluussa siltä kun jalkoja yritin siirtää.. Ja kun tuo pentukoira ei pääse itse sänkyyn niin se herättää minut aina nostamaan.. Meillä saa vielä vähän aikaa tulla makkariin nukkumaan ja kun vauva on tullu niin koirat nukkuu tuvassa..
Ihanan aurinkoinen ja lämmin keli ulkosalla.. Pitääkin mennä sinne takaisin kohta.. Jos keksisi jotain tekemistä.. Musta ois kauheen kiv arakennella kaikkee, mutta taidan jättää väliin.. Ettei tule mitään äkkilähtöä=)..
No täällä selvitään anopin kanssa just ja just.. Molemmat alkanut sanoo pahasti toisilleen.. Katotaan millon anoppi leppyy, minä voin pitää tämän linjan mihina sti tahansa.. Ja aijon pitääkkin.. Tekis mieli sanoo sille että kahteen viikkoon vauvan syntymän jälkeen ei oteta ketään vastaan, mutta kun haluisin näidejn muiden tulevan kyläilemään ja jostainhan hän kuulis kuitenkin..
Ootteko muuten suunnitellu jo ristiäisiä? Mä ollaan jo sen verran että tiedetään kuka pappi halutaan ja että missä pidetään.. Appilassa.. Meille kun ei mahdu paljoo vieraita kerralla..Ja nimetkin on valmiina, molemmille.. Kun ei tiedetä kumpi tulee..
Jee viikonloppuna laitetaan vauvan tavarat paikalleen ja paikat kuntoon niin on sitten kaikki valmiina..
Kirjotellaan... Ja voimia ja autonkoista päivää kaikille
Sisuliini 34+5
Liekö vanhat kirjottelijat jo kyllästyneet kun meinas todella multakin hermot mennä tossa sivuston vaihtoaikana...:S Vähemmäksi on jääny sen jälkeen tuo kirjottelu juu...
Ikävää tollanen jos on just muuttanu uuteen paikkaan ja heti huomaa omaavansa hankalia naapureita, se on masentavaa...:S
Mutta se on hyvä että masuasukki voi hyvin...:)
Mulla täällä on alkanu painaa rankka väsymys päälle ja rautakuuri pitäis nyt hakea loppuajaksi kans apoteekista. Mielialat heittää välillä häränpyllyä ja inhottavaa kun välillä tulee ihmeellisiä masennus/pahanolon tuulahduksia, eli saattaa olla mitä iloisin ja energisin päivä kun taikaiskusta musta verho laskeutuu pään päälle ja sitten ei enää mikään huvita. ei jaksaisi ja välillä tuntuu ettei jaksa enää...:( aika usein tunne kuitenkin häipyy nopeasti varsinkin jos ollaan miehen kanssa jossain liikenteessä mutta yksin esim. kaupassa käynti voi muuttua mahdottomaksi tehtäväksi...
Pikkuinen on hyvässä vaiheessa käääntäny kans pyllyä ylöspäin ja saan tuta sen kun tulee potkuja tonne kylkiluihin!:D
Sänkyyn päästyä yleensä alottaa sellasen sambarumban tuola että maha vispaa...:D Onneksi tämä äiti on tehty helpommin nukahtavasta sortista eikä iltaiset/öiset rumbat paljon unta haittaa!:D (siis saattaa alottaa sen yölläkin...)
Onneksi mullakin enää virallisesti 3pv töitä ja sitten lomalle, ensin parit kesälomapäivät ja siitä varhennettuun äippälomaan...:D
29.pv lähetään miehen kanssa reissuun kun on silläkin eka "oikea" kesäloma. Viro odottaa 3pv....:D
Timotei ja pikku-J 29+4
Oliskohan sulla noista kestovaipoista kaavoja tms?
Mistä kankaasta oot tehnyt nuo ihan pienet kestovaipat?
Meille on kolmas tulossa syyskuussa ja kestoilu kiinnostaisi kovasti edellisen kahden vuoden vaipparumban jälkeen B-) .....
Mami + muru 27+3
Löysin minäkin tänne..Heh.. En kyllä kaikkia viestejä jaksanut lueskella.. Noo..
Olen 21-vuotias hämeestä ja mieheni on 25.. Joten hän onki jo vanhempi.. Mutta ekaa odotellaan.. Asutaan omassa omakotitalossa täällä korvessa..Heh.. Joka kaipaisi kyllä remponttia ja laajennusta mutta ne tulevat vasta ensi vuonna.. Vaaveli on siis jo syntynyt ja elänytkin jo melkeen vuoden siihen mennessä.. Täällä ollaan asuttu kohta 2vuotta.. Elukoita onki sitten mlekeen vaikka muille jaksaa.. On kaksi koirulusta nuorempi on 11vko vanhan suomenajokoira uros ja vanhempi on 5vuotias sekarotuinen narttu.. Ja kaksi pupua tuolla omassa tarhassaan sekä satunnainen kylässä käviä naapurin kissa.. Joka ei tosin ole mieheni eikä koirien suuri ystävä..
Raskaus on mennyt hyvin, itseasiassa en odottanut sen menevän näin hyvin.. No pitää koputtaa puuta.. Synnytys ehkä hieman jo jännittää siihen ei kuitenkaan ole kovinkaan kauaa enää.. Ja aika tuntuu menevän kuin siivillä... Itsestäni olen huomannut että ärsyynnyn kaikesta oikeestaan.. Etenkin anoppini saa mieleni kiehumaan vaikka ennen tulimme todella hyvin toimeen... Nyt en edes haluisi hänen tulevan kylään.. No onneksi ei ole kovin innokas..
Väsymystäkin on taas ollut johtuen tuosta pennusta varmaankin osa ainakin.. ja levottomista yöunistä johtuu myös..
Sisuliini 31+3 muistaakseni :)
Josko saataisiin vähän lisää puhtia tähänkin palstaan...:)
Onko hämeessäkin jäljellä vielä "korpea"...!!!??? :O :D
Nojoo...se on mun kotiseutumaa se...:D
Voipi olla että sullakin on hyvin samanlaisia tuntemuksia sitten kun mullakin...:)
Paitsi että ei o vielä kukaan tietty henkilö kovin ärsyttänyt, yleisesti on kyläillessä tullu sellasia tuntemuksia että : "mä en halua olla täälä" :S
Ja levottomia unia oon toki nähny koko raskausajan mutta nyt ne ovat alkaneet käydä unen rasitteeksi...:(
Viime yönä ei meinaan sitten paljon nukuttu...Että pitikin mennä sanomaan ettei ole päässyt pikkuinenkaan unta häiritsemään...:D Kaiken muun ihme valvotustilan lisäksi päätti vissiin pikkunen alottaa juhannus sembalot jo viime yönä...Kyllä sellastakin rytyytestä!:S :D
Noh...pitää varmaan ottaa päikkärit töiden jälkeen...;D
Mihinkäs nazuli on muuten kadonnu.....? :O
Täällä on hieman korvellista ainakin.. Kun ei asu ihan keskustassa niin aika pian korveentuu=)..
Mun pitäs olla ruohoo ajamassa mutta löysinpäs taas itseni täältä.. Ja pitäs käydä apteekissakin kun en tiedä mihin asti se on auki..Ei vaan millään jaksaisi.. On se niin raskasta käynnistää auto ja lähtee ajelemaan.. =)
Mä oon saanu kyllä yöt nukuttua, mitä nyt pitää juosta vessaan vähintään kerran yössä ja sitten välillä herää johonkin.. nyt on mahassakin oltu jo hieman rauhallisempi muutenkin.. Täytyy muistaa neuvolassa siitäkin mainita.. Mä unohdan yleensä puolet mitä pitäs kysyy ja sanoo..
Mitäs juhannussuunnitelmia on? Me ollaan huomenissa menossa apelleni joka asuu kyllä tuossa parin kilsan päässä ja la mennään minun äitini mökille päiväksi.. Joten ihan rauhaisaa juhannusta vietetään.. Mieleni olisi kyllä tehnyt mökille mutta eipäs nyt sitten päästä.. Ja onhan tässä vuosia vielä aikaa.. Heh..Jospa sitten joskus saisi oman mökin.. Tosin aika mökkimäisessä me nytkin asutaan.. Järvi vaan puuttuu.. Mutta onhan sekin tuossa kilsan päässä..
Kauheesti taas jututtaa.. Sen siitä saa kun on täällä päivät yksin.. Ja iltasin ukkeli tulee kotiin syö ja menee nukkumaan.. Kai se olisi sitten tehtävä jotain hyödyllistäkin tänään...
Hyviä jatkoja.. Ja minä täällä häiriköin ihan varmasti!!
Sisuliini
Tervetuloa joukkoon minunki puolesta, sisuliini :)
Juu, toi väsymys on kyllä niin inhottava homma... Mä oon kyllä hb:n saanu nostettua, mut se ei väsymykseen näköjään auttanukkaan :D. Tänään lääkäri kehotti ottamaan vaan joka toinen päivä tabun, oli sen verta hyvät arvot ja rautaa ei kuulemma edes suositella loppuajasta. Enpä tienny tuotakaan :).
Täällä alkaa pikkuhiljaa tuleen synnytysjännityksiä ku aika menee niiin nopeesti! Nyt pitää käydä viikon välein neuvolassa ja laittoivat lähetteen lantion arviointiin...jne. NL tuumi, et eiköhän se alateitse tule, mut parempi käydä tarkemmin ultraan, ettei sit tule yllätyksiä ku kuitenki on aika kaponen.
Ja sekin varmaan yks syy ku vuotta vanhempi siskoni ensimmäisen kohdalla joutui kokemaan järkytyksekseen, ettei se mahu alhaalta ja siihen ei oltu varauduttu! Olivat tovin koittaneet alateitse, mut viimein ottivat hätä sektiolla happivajeessa olevan pienokaisen ulos. Vaavia lähdettiinkin heti kiidättämään Oulun keskussairaalaan, mutta pahin oli jo tapahtunu :( lapsi sai pysyvän kehitysvamman...jne. :( Ewa on nyt reilu 2v eikä näe, osaa puhua, pysty kunnolla syömään (rintaa ei oo koskaan ku aivot ei lähettäny imu käskyä) hän ei pysty liikkumaan eikä saa edes omaa päätään kunnolla kannateltua. Kyllä oli äitikin melko huonossa kunnossa!! Alkaa aina itkettään ku miettii mitä he joutuivat kestämään huonon henkilökunnan vuoksi :(
Jep...moni ei halua kuulla epäonnistuneista synnytyksistä enkä minäkään halua teitä mitenkään pelotella, mutta sen sanon, että varautukaa kaikkeen.
Eiköhän siellä kaikki kuitenkin hyvin mene :)
Mutta tämän enempiä en ehi kirjottelemaan ku pitäis olla tavarat pakattuna ennen kumiekkonen tulee töistä ja lähtiä anoppilaan..
rv 35 enään 5vk... :)
Näinkin aikasin hereillä.. Ihme sentään.. Juhannus vietetty.. Ja rauhallisesti menikin.. Pe päästiin jo puol yks nukkumaan, meinasin nukahtaa istualtaan ja piti ajaa vielä tuolta appilasta kotiin, noo... Onneks päästiin.. Lauantaina käytiin äidilläni ja kotosalla oltiin jo iltasella.. Eilinen menikin kotona ja rauhaksiin oltiin.. Tehtiin suihkulähde tuogon pihaan.. Nyt se on karmean näköinen kun on vielä viimeistely ja kasvit ym kaupassa.. ens viikonloppuna tehdään sitten sekin loppuun..
Karmeeta kun ei nukuta.. Heräsin kun mies touhusi aamutoimiaan ja vähän aikaa väkisin yritin nukkua ja sitten annoin olla.. Ja nousin sitten häiriköimään ihmisiä.. Heh.. Luultavasti torkun sitten tässä sohvalla kohta..
Mahassa on ollut koko viikonlopun kauhee älämölö.. Ja torstaina tuli eka kipee supistus.. Onneks se oli vaan yksi.. Ja loput on ollut niitä kohsun kovettumia.. Eikä niitäkään paljoo.. Pitää vaan muistaa ottaa rauhallisesti.. Vaikka se onkin välillä "hankalaa" kun intoo olisi tehdä vaikka mitä ja kaikkee pitäs tehdäkkin..
Pitää varmaan lähteä koirien kanssa ulkoilemaan..
Sisuliini 32+1
Moi sisuliinille ja kaikille muillekkin! EIkö meitä nuoria äitejä ole todellakaan tämän enempää vai roikkuuko kaikki vain noissa kuukausipinoissa?
Itselleni viikkoja on kertynyt nyt 14+5, joten jälessä teistä tuun :) Olen siis 21-vuotias. Perjantaina koin melkoisen säikähdyksen, kun oli tullut pari tippaa vuotoa. En kuitenkaan ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin enkä jaksanut tänä aamuna lähteä neuvolaankaan kuunteluttamaan sydänääniä, vaikka toisaalta mieli teki. Jotenkin on sellainen olo, että kyllä kaikki on hyvin. Jo senkin perusteella että tällä hetkelläkin oksettaa.
Väsyttäisi niin hiveästi! Mutta pakkohan se on istua töissä. Flunssakin iski viikko sitten, eikä helpotusta näy... Eikö muita nuoria äitejä oo näillä viikoilla? :)
Odottelen jo, että tuntisin liikkeitä, välillä jopa kuvittelen tunteneeni, mutta varmana pitää jotain kuukausi tässä vielä odotella.
Miten muilla? Kirjoitelkaa muutkin nuoret äidit :D
Ja tuskinpa kuollaankaan..=).. Hih.. Mitäpä tänne.. Pitää yrittää pitää tätä tuolla lähempänä alku kuin loppu päätä listää=)..
Huonosti nukuttu yö ja eilinen autolla ajo on tehnyt tehtävänsä.. Väsyttää kamalasti, mutta silti tekis mieli tehdä vaikka mitä.. Nytkin oon koko päivän siivoillu makkaria ja suunnitellut kaikkee ostettavaa sinne.. Ja listaa olen tehnyt vielä vauvalle hommattavista tavaroista.. Sekin lista kasvaa koko ajan.. Hih..
Te joilla on useempi lapsi niin mitkä on sellaisia tavaroita joita olette hommanneet mutta ne ovatkin olleet turhia? Olipas taas vaikeesti selitetty.. Hih..
Mutta kirjotelkaa tekin=)
Sisuliini