Nainen joka pitää itseään kauniina
Pidätkö itse itseäsi kauniina ja uskallat kehua itseäsi myös muille? Mitä mieltä naisesta, joka tietää olevansa kaunis eikä peittele sitä (Mutta ei kuitenkaan liikaa ylpeile)?
Itse arvostan.
Kommentit (97)
Mä en anna arvoa naiselle joka tienaa esimerkiksi pelkällä ulkonäöllään. Voisi verrata prostituutioon, omilla kasvoillaan ja vartalollaan saa helppoa rahaa. Yksinkertainen kuva kyllä tulee, ei ole lahjoja mihinkään muuhun.
Olen tyytyväinen itseeni ja joitakin se tuntuu ärsyttävän. En pidä itseäni maailman kauneimpana mutta erittäin tyytyväinen olen.
Kyllä, mutta en todellakaan puhu ulkonäöstäni missään tilanteissa. Valitettavasti kärsin myös sosiaalisesta ahdistuksesta ja olen ujo sekä itsetuntoni on ollut surkea suurimman osan elämääni. Usein koen muiden olevan seurassani varautuneita, varmaan peilaavat ahdistustani ja varautuneisuuttani, mutta joskus epäilen että siihen vaikuttaa myös ulkonäköni? Joskus oloni taas on vapautuneempi ja pystyn rennommin olemaan oma itseni, mutta tällöinkin usein koen muiden olevan suhteeni jotenkin varautuneita tai epäileväisiä, ehkä sekään ei oikeasti johdu ulkonäöstäni vaan ihmiset silti aistivat jännittyneisyyteni sosiaalisissa tilanteissa. Tätä keskustelua lukiessa mietin, tulkitaanko käytökseni ulkonäköni vuoksi helposti ylimieliseksi jos olen hiljainen ja vetäynyt (ahdistunut), tai että "väkisin tuon itseäni jotenkin hirveästi esille" (mikäli oloni on rennompi ja itsevarmempi). Mahdotontahan sitä on itse sanoa kun en osaa lukea ajatuksia.
Tuntuu ettei näillä korteilla oikein voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en anna arvoa naiselle joka tienaa esimerkiksi pelkällä ulkonäöllään. Voisi verrata prostituutioon, omilla kasvoillaan ja vartalollaan saa helppoa rahaa. Yksinkertainen kuva kyllä tulee, ei ole lahjoja mihinkään muuhun.
Annatko arvoa naiselle joka tienaa pelkällä korkealla älykkyydellä joka on täysin peritty ominaisuus? Ei joudu näkemään vaivaa esim. opiskeluun koska pystyy oppimaan itse nopeasti vaikkapa koodaamaan.
Eikä välttämättä ole lahjoja muuhun, esim. ruuanlaittoon, kodin hoitoon, joukkuepeleihin tai small talliin.
Se vaihtelee, joinakin päivinä pidän itseäni kauniina ja toisina en. Tämä näkyy ulospäin.
Hyvin sanottu. Eikä normaali ihminen (vaikka olisi kuinka kaunis) kehu itseään ääneen. Tiedän pari tyyppiä lähipiiristäni, jotka kehuvat itseään mm. kauniiksi, vaikka eivät sitä edes ole.
Tykkään mun ulkonäöstä. Nykyään niin paljon, etten meikkaa paitsi kestovärit kulmiin ja ripsiin ja silti näytän mielestäni tosi hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko arvoa naiselle joka tienaa pelkällä korkealla älykkyydellä joka on täysin peritty ominaisuus? Ei joudu näkemään vaivaa esim. opiskeluun koska pystyy oppimaan itse nopeasti vaikkapa koodaamaan.
Eikä välttämättä ole lahjoja muuhun, esim. ruuanlaittoon, kodin hoitoon, joukkuepeleihin tai small talliin.
Annan enemmän arvoa tällaiselle kuin oman takapuolen esittelylle. Kodinhoitoasiat, ruuanlaitto ja small talkinkin on helppoja kehitettäviä kohteita. Älykkyyttä ja muistia ei niinkään.
Minulle tulee kyllä kuva huonoitsetuntoisesta ihmisestä jos kokee tarvetta kehuskella omalla ulkonäöllään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu. Eikä normaali ihminen (vaikka olisi kuinka kaunis) kehu itseään ääneen. Tiedän pari tyyppiä lähipiiristäni, jotka kehuvat itseään mm. kauniiksi, vaikka eivät sitä edes ole.
Ja ne jotka ovat oikeasti kauniita, vähättelevät itseään... mistäköhän johtuu.
Kaikille kauniina itseään pitäville naisille, jotka muistavat kehua itseään myös toisille:
Katsoisitko minua vakavalla naamalla, jos sanoisin miehenä olevani komea ja muistaisin kertoa siitä myös muille? Koska.... 1/100 000 miehestä on naisten kriteereillä komea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jotka ovat oikeasti kauniita, vähättelevät itseään... mistäköhän johtuu.
Koska eivät välttämättä oikeasti ole niin kauniita, kuin naisen hyvät ystävät ajattelevat naisen olevan.
Vierailija kirjoitti:
En tajua sitä, kun monet valittavat aina ettei Suomessa saa kehua itseään kauniiksi. Tässäkin keskustelussa. Anteeksi, mutta missä ihmeen tilanteessa itsensä kauniiksi kehuminen olisi edes tarpeellista?
Itsekin olen kaunis ja tiedän sen itse, mutta en todellakaan koe tarvetta korostaa sitä muille. Eikä yhtään harmita, ettei "Suomessa saa kehua ulkonäköään muille". Mihin ihmeen tilanteeseen sellainen sopii ja miksi ketään muuta kiinnostaisi? En ole ikinä ollut sellaisessa tilanteessa, jossa olisi ollut tarve kertoa muille ulkonäöstäni.
Eli te, joita tämä harmittaa, voisitteko kertoa kyseisiä tilanteita? Milloin pitäisi voida kehua itseään suullisesti muille? Oletteko useinkin tälläisissä tilanteissa?
Et ole kaunis:) Ja olet jo kymmenen vuotta vanhempi ja nahistuneempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti annan arvoa. Mutta ulkonäöllään tienaavalle bimbolle en anna arvoa.. En kyllä anna arvoa myöskään tyhjänäpäiväiselle small talkille
Tiktokissa on valtavasti naisia jotka esittelevät itseään joka kulmassa. Varmaan ottavat 100 koevedosta ennen kuin laittavat julkisuuteen videon. On plastiikkakirurgilla turvotetut huulet, meikit ja filtterit, treenaavat 7 x viikossa, linnunruokaa syövät. Sitten nämä saavat tuhansilta incel-miehiltä huokailevia kommentteja kuinka jumalallisen kauniita ovat. Satoja miljoonia sydämiä, seuraajia yhtä paljon... ja ne videot ovat oikeasti supertylsiä. Jotain liikettä ehkä niillä pistoshoidoilla hoidetuilla kasvoilla tehdään, jotain söpöä ja ehkä jotain samaistuvaakin ettei ole liian pinnallista. Narsismi kukkii, oksennus tulee.
En pidä itseäni kauniina. En myöskään pidä ihmisistä, jotka pitävät itseään kauniina, enkä eritoten sellaisesta, jotka ajattelevat, että myös kaikki muut pitävät heitä kauniina. Moiselle on nimityskin - narsisti.
Jennifer on upea. Suosikkiartistini (mies) nimesi hänet ihannenaisekseen ja hänen pisteensä nousivat silmissäni entisestään. Ihan eri vaikutelma tulisi jos vastaisi vaikka jonkun Ariana Granden.