Nainen joka pitää itseään kauniina
Pidätkö itse itseäsi kauniina ja uskallat kehua itseäsi myös muille? Mitä mieltä naisesta, joka tietää olevansa kaunis eikä peittele sitä (Mutta ei kuitenkaan liikaa ylpeile)?
Itse arvostan.
Kommentit (97)
Varmaan oikeassa elämässä puhut kaikkea sellaista että joitain isketään jatkuvasti kaduilla ja kaupoissa. Ei ketään oikeasti isketä koko ajan niin. Tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole maailmanluokan kaunotar, mutta olen satunnaisia off- päiviä lukuun ottamatta tyytyväinen ulkonäkööni. Tiedän, että jos näkisin enemmän vaivaa ulkonäköni eteen, voisin olla jopa kaunis. En kuitenkaan pidä sitä niin tärkeänä, että alkaisin sen vuoksi esim. käyttämään piilolinssejä tai meikkaamaan pitkän kaavan mukaan.
Mutta vähän ohiksena : minusta on hassua, kuinka juuri mikään ei tunnu herättävän ihmisissä sellaista raivoa ja halua näpäyttää kuin nainen joka pitää itseään kauniimpana kuin "saisi". Kauniidenkin naisten pitää sosiaalisten normien mukaan vähätellä ulkonäköään, ja jos joku tavis sattuu kehaisemaan ulkonäköään, saa hän suunnilleen tappouhkauksia. Osaisiko joku selittää miksi?
Itse ajattelen, että ulkonäön kehumisella/haukkumisella pyritään kontrolloimaan maista ja jos nainen ilmaisee ettei ole kontrolloitavissa, ihmiset saavat hepulin.
Itsensä kehuminen on ärsyttävää ja merkki häiriöstä päässä. Se on epämiellyttävää ja epärealistista käytöstä.
Päteekö tämä kaikkeen vaiko pelkästään ulkonäköön? Pitää olla julkisesti sitä mieltä, että itsessä on vain huonoja puolia?
Jotkut rumatkin pitävät itseään kauniina. Oudolla tapaa. Olen tavannut henkilön. Kuka tahansa voi pitää itseään kauniina.
Sen huomaa hänen oudoista ihmissuhteistaan. Harhainen käsitys joissain asioissa. Vaikea selittää toisille. Hänelle tulee outoja tilanteita elämässään eteen sen vuoksi että hänellä on harhainen käsitys itsestään. Toisille raskasta.
Harhaiset käsitykset eivät liity ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
En ole maailmanluokan kaunotar, mutta olen satunnaisia off- päiviä lukuun ottamatta tyytyväinen ulkonäkööni. Tiedän, että jos näkisin enemmän vaivaa ulkonäköni eteen, voisin olla jopa kaunis. En kuitenkaan pidä sitä niin tärkeänä, että alkaisin sen vuoksi esim. käyttämään piilolinssejä tai meikkaamaan pitkän kaavan mukaan.
Mutta vähän ohiksena : minusta on hassua, kuinka juuri mikään ei tunnu herättävän ihmisissä sellaista raivoa ja halua näpäyttää kuin nainen joka pitää itseään kauniimpana kuin "saisi". Kauniidenkin naisten pitää sosiaalisten normien mukaan vähätellä ulkonäköään, ja jos joku tavis sattuu kehaisemaan ulkonäköään, saa hän suunnilleen tappouhkauksia. Osaisiko joku selittää miksi?
Itse ajattelen, että ulkonäön kehumisella/haukkumisella pyritään kontrolloimaan maista ja jos nainen ilmaisee ettei ole kontrolloitavissa, ihmiset saavat hepulin.
Tämä on totta!
Terve ihminen viihtyy omassa kehossaan, ei siinä ole mitään paheksuttavaa.
Miksi ihmeessä pitäisi? Sama kuin kertoilisi pyytämättä kuulijoille, että "mulla on ruskea tukka" tai "olen sataseitsemänkymmentä senttiä pitkä".
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rumatkin pitävät itseään kauniina. Oudolla tapaa. Olen tavannut henkilön. Kuka tahansa voi pitää itseään kauniina.
Vanha fraasi toimii tässäkin: kauneus on katsojan silmässä.
Itsekin olen kaunis, mutta kuten joku täällä hyvin jo sanoikin, muut kyllä huomaavat sen - itse en koe mitään tarvetta kehua omaa ulkonäköäni kenellekään. En myöskään jaksa korostaa omaa ulkonäköäni jatkuvasti, vaan pidän luonnollisesta tyylistä. Pukeudun itseäni miellyttäviin, hyvin istuviin vaatteisiin ja pidän ihostani ja hiuksistani huolta mutten ole kovin kiinnostunut muodista tai meikkitrendeistä. Juhliin saatan joskus panostaa, jos sille tuulelle satun. Kehut olen ottanut vastaan hymyilemällä ja kiittämällä.
Kaunis ihminen sädehtii sillon kun hän ei näytä, esitä olevansa kaunis.
Sisäinen kauneus kaunistaa.
Tässä yksi esimerkki.
Kävin kerran shoppailemassa. Menin kassalle jossa kassatäti oli hyvin tavallisen ja vaatimattoman näköinen. Mutta se käytös, kunnioitus ja lämpö vaikutti hyvällä tavalla minuun. Oikeasti jäi todella hyvä ja lämmin olo. En ole koskaan aiemmin törmännyt näin ihanaan ihmiseen asiakaspalvelutilanteessa.
Mikäs siinä, jos kokee olevansa kaunis, sehän on vain hyvä asia. Itse en välttämättä koe olevani kaunis, oikeastaan tiedostavan olevani monessa mielessä yleisten kauneusihanteiden vastainen. Mutta löydän ulkonäöstäni usein myös miellyttäviä asioita ja joskus saatan todeta puolisolle, että näyttääpäs tämä ja tämä minussa hyvältä juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuulen usein sekä miehiltä että naisilta että näytän hyvältä. Ehkä se johtuu siitä että tykkään itsekin ulkonäöstäni, viihdyn siis kropassani omana itsenäni. Kai se näkyy muillekin. Olen vuosien varrella myös oppinut minkälaiset vaatteet mulle sopii, samoin mitkä hiukset ja meikki. En mä nyt mikään missi ole mutta näyttävä ja itsevarma nainen ja hyväntuulinen ja huumorintajuinen. Mutta eipä sitä nyt ääneen viitsi sanoa että on ulkonäköönsä tyytyväinen. Eikös naisten "kuulu" valittaa ulkonäöstään? Mulla on kauhee maha, kauhee tissit, kauheet hiukset, kauhee naama eikä mitään vaatteita. Kauheeta!!!
Tää on just sellanen ärsyttävä asenne mikä kauniilla ihmisillä on. "Tää on ihan hirveen helppoa olla kaunis, hymyile vaan vähän. Ja osta hyvät vaatteet ja meikit. Kato nyt, mäki oon kaunis".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulen usein sekä miehiltä että naisilta että näytän hyvältä. Ehkä se johtuu siitä että tykkään itsekin ulkonäöstäni, viihdyn siis kropassani omana itsenäni. Kai se näkyy muillekin. Olen vuosien varrella myös oppinut minkälaiset vaatteet mulle sopii, samoin mitkä hiukset ja meikki. En mä nyt mikään missi ole mutta näyttävä ja itsevarma nainen ja hyväntuulinen ja huumorintajuinen. Mutta eipä sitä nyt ääneen viitsi sanoa että on ulkonäköönsä tyytyväinen. Eikös naisten "kuulu" valittaa ulkonäöstään? Mulla on kauhee maha, kauhee tissit, kauheet hiukset, kauhee naama eikä mitään vaatteita. Kauheeta!!!
Tää on just sellanen ärsyttävä asenne mikä kauniilla ihmisillä on. "Tää on ihan hirveen helppoa olla kaunis, hymyile vaan vähän. Ja osta hyvät vaatteet ja meikit. Kato nyt, mäki oon kaunis".
Itsevarmuushan tuosta tekstistä välittyy, ja se kyllä kaunistaa ketä tahansa. Kokeilisit sinäkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensä kehuminen on ärsyttävää ja merkki häiriöstä päässä. Se on epämiellyttävää ja epärealistista käytöstä.
Päteekö tämä kaikkeen vaiko pelkästään ulkonäköön? Pitää olla julkisesti sitä mieltä, että itsessä on vain huonoja puolia?
Mieti omalle kohdallesi, mistä asioista ärsyyntyisit jos joku tulisi itseään kehumaan. Mikä ketäkin ärsyttää. Kehukaa vaan itseänne mutta muistakaa että sillä voi olla seurauksia. Tilannetajua ei kaikilla ole, minulla se on loistava.
Musta tuntuu että aika monet itseään kauniiksi sanovat eivät sitä oo. Itse en nuorena tuntenut itseäni tavikseksi edes missien rinnalla ja edelleen oon ikäusekseni ihan passeli. Aika taviksia naisia sanotaan kauniiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti omalle kohdallesi, mistä asioista ärsyyntyisit jos joku tulisi itseään kehumaan. Mikä ketäkin ärsyttää. Kehukaa vaan itseänne mutta muistakaa että sillä voi olla seurauksia. Tilannetajua ei kaikilla ole, minulla se on loistava.
Jep. Loistavalla tilannetajullakin voi kehua ;)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen naisia, joiden ajatukset pyörii oman ulkonäön tai toisten naisten piirteiden ympärillä.
No vaikka sillo tällöin kauneus tulee mieleen ei se todellakaan tarkoita, etteikö muuta ajattelisi. Jos jonkun aikaa peilistä ihastelen kauneuttani ja silloin tällöin jossain törmään kauniisiin ihmisiin ja ajattelen huh miten kaunis niin ei se poista niitä surullisia asioita, joita tällä hetkellä elämässäni on. Ja joo osaan tulla muistakin asioista iloiseksi kuin pelkästä kauneudesta ja toisaalta näen ja kuulen paljon muutakin kaunista kuin ulkonäköön liittyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän olevani kaunis. En ehkä pärjää miss universumille, mutta olen katukuvaan nähden kaunis.
Välillä vaan tuntuu siltä, että meidän kulttuurissa tällaista ei oikein suvaita. Tai siis että itsensä rumana pitäminen on hyväksyttyä, mutta jos pitää itseään kauniina, niin se on itsekehua. Miksi? Miksi kaikkien pitäisi olla huonoitsetuntoisia, jotka eivät voi mitenkään pitää omasta ulkonäöstään?
Kyllä, vanha ketju mutta vastaanpa tähän. Esim tämäkin artikkeli https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mika-tekee-tytosta-kauniin/3273402#…
olettaa että ihan kuin ei voisi oikeasti kauniita ja hyvävartaloisia olla olemassa. Satoja artikkeleita löytyy aiheesta tunnen itseni rumaksi muttei yhtään että tunnen itseni kauniiksi / pidän itseäni kauniina. Joo eipä ole mulla mitään komplekseja ulkonäöstäni ja kropastani.
Voin sanoa mutta ei ole ollut tarve sanoa.
Vajaan ihmisen tekemä keskustelu. Murehdi omista asioista.