Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen joka pitää itseään kauniina

Vierailija
04.11.2014 |

Pidätkö itse itseäsi kauniina ja uskallat kehua itseäsi myös muille? Mitä mieltä naisesta, joka tietää olevansa kaunis eikä peittele sitä (Mutta ei kuitenkaan liikaa ylpeile)?

Itse arvostan.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitä, kun monet valittavat aina ettei Suomessa saa kehua itseään kauniiksi. Tässäkin keskustelussa. Anteeksi, mutta missä ihmeen tilanteessa itsensä kauniiksi kehuminen olisi edes tarpeellista?

Itsekin olen kaunis ja tiedän sen itse, mutta en todellakaan koe tarvetta korostaa sitä muille. Eikä yhtään harmita, ettei "Suomessa saa kehua ulkonäköään muille". Mihin ihmeen tilanteeseen sellainen sopii ja miksi ketään muuta kiinnostaisi? En ole ikinä ollut sellaisessa tilanteessa, jossa olisi ollut tarve kertoa muille ulkonäöstäni.

Eli te, joita tämä harmittaa, voisitteko kertoa kyseisiä tilanteita? Milloin pitäisi voida kehua itseään suullisesti muille? Oletteko useinkin tälläisissä tilanteissa?

Vierailija
2/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt itseäni kauniina, mutta nyt ikä ja lapset ovat tehneet tehtävänsä. En enää pidä itseäni merkittävän kauniina verrattuna esim.20-v naisiin. Myös moni nuorempana harmaavarpunen on aikuisena tyylikäs kun on pitänyt itsestään hyvää huolta. En kyllä koskaan sanoisi kenellekään että pidän itseäni kauniina. Paitsi miehelleni, joka myös pitää minua kauniina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limanuljaska. 

Vierailija
4/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tshigaago-Iida on kaunis!

Vierailija
5/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän olevani kaunis. En ehkä pärjää miss universumille, mutta olen katukuvaan nähden kaunis.

Välillä vaan tuntuu siltä, että meidän kulttuurissa tällaista ei oikein suvaita. Tai siis että itsensä rumana pitäminen on hyväksyttyä, mutta jos pitää itseään kauniina, niin se on itsekehua. Miksi? Miksi kaikkien pitäisi olla huonoitsetuntoisia, jotka eivät voi mitenkään pitää omasta ulkonäöstään?

Vierailija
6/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni kauniina. En kyllä kehu itseäni muille, miksi niin tekisin. Olen tyytyväinen ulkonäkööni, siinä kaikki. 

Vierailija
7/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:59"]

Pidän itseäni kauniina. En kyllä kehu itseäni muille, miksi niin tekisin. Olen tyytyväinen ulkonäkööni, siinä kaikki. 

[/quote]

Juuri näin. Kauneuden huomaavat kyllä toisetkin, ei sillä tarvitse kehuskella. Eikä kannatakaan.

Vierailija
8/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa, koska Suomessa ei voi kehua itseään saati sanoa kauniiksi, ilman että joku ajattelee itserakkaaksi. Mutta minä kyllä pidän itseäni kauniina ja kehun tarvittaessa itseäni.

Vierailija
9/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani keskimääräistä kauniimpi. Olen näyttävän näköinen, osaan pukeutua hyvin, mulla on hyvä ryhti, olen hoikka.. Joskus mietin että ainoa mitä olen elämässä saanut helpolla on ollut ulkonäkö. Onpa sitten edes jotain.

Vierailija
10/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla meikkaan vähän, katson itseäni peilistä ja ajattelen, että olen ihan nätti. Päivällä näen itseni töissä peilistä ja tajuan, että meillä on vessassa huono valaistus.

Vierailija
11/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:58"]

Limanuljaska. 

[/quote]

Ei. Vain komea mies, joka tietää olevansa komea, voi olla limanuljaska. 

Kauniina itseään pitävä nainen on itsevarma ja moderni nainen. 

Vierailija
12/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:56"]

Pidätkö itse itseäsi kauniina ja uskallat kehua itseäsi myös muille? Mitä mieltä naisesta, joka tietää olevansa kaunis eikä peittele sitä (Mutta ei kuitenkaan liikaa ylpeile)? Itse arvostan.

[/quote]

Miten tää näkyy että "ei peittele sitä"?

Vierailija
13/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa tässäkin, että kauneus on katsojan silmissä. Moni itseään kauniina pitävä on asenteeltaan alitajuisesti ylimielisempi kuin normitallaaja. Olen sitä mieltä että on hyvä hyväksyä itsensä ja on mahtavaa pitää itseään kelvollisena tyyppinä. Mutta siitä huolimatta että pidät itseäsi tavallista kauniimpana, muiden mielestä et välttämättä eroa massasta lainkaan. Hyvä itsetunto ei kietoudu vain ulkonäön ympärille.

Vierailija
14/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:56"]

Pidätkö itse itseäsi kauniina ja uskallat kehua itseäsi myös muille? Mitä mieltä naisesta, joka tietää olevansa kaunis eikä peittele sitä (Mutta ei kuitenkaan liikaa ylpeile)? Itse arvostan.

[/quote]

Miten tää näkyy että "ei peittele sitä"?

[/quote]

En ole lainattu, mutta intoa pinkeä vastaamaan: nainen, joka ei peittele hyvää ulkonäköään ja kauneuttaan on minun mielestä korostanut osuvasti niitä asioita kasvoissaan ja kehossaan, jotka tekevät hänestä erityisen kauniin. Esimerkiksi pitkä, paksu tukka auki vai sotkunutturalla. Tai silmien väriä korostava hento luomiväri tai rajaus, joka tuo niiden eksoottista muotoa esille.

Vierailija
15/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea olla pitämättä itseään kauniina, kun miehet ja naiset siitä niin usein muistuttavat. Ikää on jo kuitenkin sen verran, että tiedän maailmassa olevan tärkeämpiäkin asioita. Mutta onhan se kiva olla kaunis. 

Vierailija
16/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai itseään saa pitää kauniina. On mielestäni eri asia, jos sen sallii heijastua käytökseensä muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
17/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:30"]

Huomatkaa tässäkin, että kauneus on katsojan silmissä. Moni itseään kauniina pitävä on asenteeltaan alitajuisesti ylimielisempi kuin normitallaaja. Olen sitä mieltä että on hyvä hyväksyä itsensä ja on mahtavaa pitää itseään kelvollisena tyyppinä. Mutta siitä huolimatta että pidät itseäsi tavallista kauniimpana, muiden mielestä et välttämättä eroa massasta lainkaan. Hyvä itsetunto ei kietoudu vain ulkonäön ympärille.

[/quote]

Noh, tässähän nyt nähtiin se tyypillisin kommentti siihen, kun nainen pitää itseään kauniina.

Eli stereotyyppisesti luokitellaan ko. nainen ylimieliseksi mulkuksi, jolla ei ole mitään henkistä annettavaa.

Vierailija
18/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:50"]

Tottakai itseään saa pitää kauniina. On mielestäni eri asia, jos sen sallii heijastua käytökseensä muita ihmisiä kohtaan.

[/quote]

Ok, no minä ainakin käyttäydyn niin mulkusti, että mm. pidän ovea auki perässäni ihmisille, päästän kassajonossa ohi jos jollakulla on kiire, olen kohtelias, etenkin asiakaspalvelijoille etc. Niin, ja pidän itseäni kauniina, koska siitä on niin monta kertaa jo sanottu, että vaikea olla uskomatta.

Vierailija
19/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ja tiedostan olevani kaunis, kuulen sitä muilta ja sanon kiitos eikä mitään että ei kai ny höpöhöpö - juttuja, mutta en mä nyt kenellekkään mene tokasemaan että katsoppas kuinka olen kaunis :D

Vierailija
20/97 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen usein sekä miehiltä että naisilta että näytän hyvältä. Ehkä se johtuu siitä että tykkään itsekin ulkonäöstäni, viihdyn siis kropassani omana itsenäni. Kai se näkyy muillekin. Olen vuosien varrella myös oppinut minkälaiset vaatteet mulle sopii, samoin mitkä hiukset ja meikki. En mä nyt mikään missi ole mutta näyttävä ja itsevarma nainen ja hyväntuulinen ja huumorintajuinen. Mutta eipä sitä nyt ääneen viitsi sanoa että on ulkonäköönsä tyytyväinen. Eikös naisten "kuulu" valittaa ulkonäöstään? Mulla on kauhee maha, kauhee tissit, kauheet hiukset, kauhee naama eikä mitään vaatteita. Kauheeta!!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä