^^^^MAALISVAUVAT HUHTIKUUHUN^^^^
:_| En osaa sitä fiksata tähän foorumiin, joten jääköön tuollaiseksi.
Kommentit (83)
Meillä sama juttu, kolme viikkoa vauva oli leppoisa ja rauhallinen ja nyt pari päivää on kiukutellut, heräilee usein ja imee tiheästi eikä rauhoitu kuin sylissä tai rinnalle. Nyt kokeilin ekan kerran kapaloa, siihen näyttää rauhoittuneen kivasti (nukkuu sohvalla tuossa vieressä). Mahanpuruja mekin ollaan epäilty.
Olisiko niin kuin oma äitini väitti, että ihan alussa vauva viettää " kuherruskuukautta" vanhempiensa kanssa ja vasta sitten muuttuu monimutkaisemmaksi ;-)
Meidän ihana tyttö 6.3 on kanssa tosi kiltti ja syötävänsuloinen!:D
Herää öisin 1-2 kertaa ja illat tissutellaan yleensä kuudesta eteenpäin melko tiuhaan. Tyttönen käy yöunille tossa kymmenen pintaan.
Isosisko 3.7.05 saa myös kauheita sieppejä, millon mistäkin. Huutaa kun hinaja, eikä tietysti saa sanottua mikä vaivaa. Sitten se vaan taas laantuu ja kaikki on hyvin. Viime päivinä sisko on taas kiinnostunut enemmän vauvasta ja haluais koko ajan pitää sylissä. Nyt pitää vaan olla tosi tarkkana, ettei neiti saa päähänsä nostaa vauvaa pois sitteristä tai pinnasänkystä=0 Tyttö on alkanut harrastamaan konttaamista, eli omat jalat ei tunnu aina kantavan ja sitten ollaan vähän jätetty kuivaharjottelua vähemmälle.Ei meinaa saada neitiä millään käymään vessassa. Ehtiihän ton oppia vaikka sitten kesällä.
Tää kotona oleminen on yhtä ravaamista, pyykkikoneen- hellan-kuivaushuoneen ja makkarin välillä. Mutta kyllä on kiva köllähtää kaiken kiireen keskellä vauvaa syöttämään.
Esikoispoikakin välillä hyssyttelee vauvaa, jos oon vaikka ruokaa laittamassa ja vauva hurjasti yltyy huutamaan. Vähän vaan itteä harmittaa, kun pelit ja leikit esikoisen(6v.) kanssa on jäänyt tosi vähälle. Tuntuu ihan luksukselta jos päästään vaikka kahdestaan kauppaan ja saan osottaa huomiota pelkästään hänelle ja vastata vaan hänen kysymyksiin.
Sen kyllä oon huomannu, että isommat sisarukset on enemmän toistensa kimpussa ja tappelee mitä ihmeellisimmistä asioista, ei se ihan tällästä ollu ennen vauvan syntymää..? Mutta melkoisia metelipäiviä lukuunottamatta on ihanaa, kun ollaan kaikki yhdessä kotona ja touhutaan. Lapset on aivan ihania!!!
Meillä meni ekat 3 viikkoa tosi hyvin vauvan ja esikoisen kanssa täällä kotona (ajattelin jo että voiko tämä näin hyvin mennäkään?) . Vauva tosiaan nukkui ulkona päikkäreitä päivittäin 10-13 ja 15-17 jne. Tänään ollutkin sitten ihan toisenlaista! Vauva ei nuku kuin pieniä pätkiä, kitisee & itkee ja vissiin vatsaa vääntää. Esikoinen kiukuttelee ja hakee huomiota heti kun alan imettämään vauvaa. Ja kaiken lisäksi mies on kovassa flunssassa eli hänestäkään ei paljon apua ole. No aina ei voi onnistua... Tosiaan tuntuu tälläisinä päivinä että kahdessa aika pienessä lapsessa on ihan täysi työ. Joten nostan kyllä hattua esim Niiloakselille jolla noita lapsosia on liuta lisää!
Me päästiin jo kahtena perjantaina esikoisen muskariinkin ja joka päivä oltu puistossa aamupäivät, mutta saapa nähdä miten jatkossa käy.. Toivotaan että tämä oli vaan tälläinen huono välipäivä.
Mulla on esiintynyt kumma juttu tissien kanssa: kun vauva itkee, niin mun tissejä kivistää ja ne alkavat heti tuntua tosi täysiltä. Vaikka sitä ennen ei siis mitään tuntemuksia täysinäisyydestä. Hassua. En ainakaan muista että esikoisen kanssa ois tälläistä ollut.
3 vko-neuvolassa painoa oli vauvalle tullut +400gr ja pituutta +2cm (siis syntymämittoihin nähden). Kielen alla oleva jänne todettiin vähän lyhyeksi ja se täytyy ehkä joskus nipsaista poikki (saattaa muuten haitata puheen kehitystä). Muuten vauvaa kehuttiin hyvin seurailevaksi ja virkeäksi.
Mä olen antanut vauvoille Jekovittia sillai että olen aloittanut 2 tipalla ekat 2-3 päivää ja sitten 3 tippaa noin 4 päivää jne. Eli en ole heti suorilta käsin antanut sitä 5 tipan annosta. Itse en ole koskaan huomannut että Jekovit aiheuttaisi vauvalla vatsavaivoja. Ennenminkin meillä vatsavaivoja tulee just liiasta kahvista ja joistain ruuista.
No tää nyt oli aika vali-vali kirjoitus, toivottavasti ensi kerralla jotain iloisempaa.. Mukavaa loppuviikonloppua anyway kaikille!!!!