Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^MAALISVAUVAT HUHTIKUUHUN^^^^

31.03.2008 |

:_| En osaa sitä fiksata tähän foorumiin, joten jääköön tuollaiseksi.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkali: Meidän vauva hengittelee välillä tosi nopeasti, just unessa. Luulen, että se liittyy REM-unen vaiheeseen. Vauvoilla voi olla myös jopa 20sek hengityskatkoja ja hengittävät sen jälkeen nopeammin kuin tavallisesti. Kaikki tämä ihan normaalia

Aleida: Sulla synnytyksestä vasta sen verran vähän aikaa että sanoisin rintojen kipeyden olevan normaalia. Kaikki opukset väittää, ettei imetys satu jos imuote on oikea. P**kapuhetta sanon minä! Aina sattuu aluksi mutta sen pitäis mennä ohi. Itselläni vieläkin (vauva 3vkoa) sattuu toiseen nänniin joka ei ole symmetrinen. Olen saanut siihen haavan, joka ei meinaa umpeutua. Imuotetta kannattaa toki tarkkailla ja itse olen käyttänyt Bepanthenia nänneihin monta kertaa päivässä imetyksen alkuaikoina. Auttaa pieniin vaurioihin.

Lukas on yhä rauhallinen ja ihana. Masuvaivat välillä aikamoisia. Tuttua esikoisen ajoilta. Ollaan koko perhe herkkämahaisia.

Itsellä nousi yöllä 39 asteen kuume. Soittelin päivystykseen ja neuvoivat ottamaan lämpimiä suihkuja ja hieromaan rintoja varovasti. Lukas ei saa tyhjättyä rintoja kokonaan, kun maitoa on niin paljon. Käytän nyt tiheään maidonkerääjiä ja lypsän käsin. Toivottavasti auttais - ei huvittais antibiottikuurille joutua. Mahavaivat lisääntyis taatusti pienellä.

Mutta joo, nyt siivoilemaan. Muillekin oli varmaan tarkoitus jotain kommentoida, mutta jääpi nyt tuonnemaksi.

Trappa ja Lukas 3viikkoa

Vierailija
62/83 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli meijän pojulla neuvola,ja pojan mitat olivat:paino:5160g ja pituus:55.5cm,ja hyvin poika kasvaa ja syö,hän on oikea ahmatti..

Tytöt on myös kovin ihastuneita veljeensä,ovat kokoajan silittelemässä,ja pusuttelemassa vauvaa ja haluavat sylitellä myös häntä..ja haluavat myös lykkiä häntä nuken vaunuissa ja se on kyllä aika hupaisa näky..

Minkä nimisiä vauvoja näistä maalismussukoista tulee??Meijän pojasta tulee Juho Ossian,tuo nimi vain sopii hyvin siskojen nimiin jotka on Jenna Maarit,Janette Sofia ja Jasmin Eerika.

mut nyt on taas mentävä,kun neiti 1v3kk haluaa potalle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää olevan juhlia vietetty ja tulossakin. Tosi kauniita nimiä, tsemppiä vielä niille joilla nimiäiset vielä edessä:D Meilläkin tyttönen on kasvanut kamalaa vauhtia ja alkaa tietoisesti hakemaan seuraa. Ei saa meidän ihana vauva kasvaa isoksi!

Neiti nitisee ja natisee sitterissä, mutta arvatkaas vaan, jos sisaruksista toinen pysähtyy sitterin reunalle poskesta silittelemään,ni kyllä neiti säteilee kuin aurinko. Kamalasti koittaa jutella, kattoo pikkuviisaasti silmiin ja onnistuu kovan yrityksen jälkeen saamaan ääniäkin aikaiseksi. Kyllä on sitten tosi onnellisen näkönen, oivaltaessaan, että se oli oma äänentuotos. Eipä neidin kanssa voi olla seurustelematta. Tänä aamunakin herättiin viideltä:O. Nyt kutsutaan vaativampaan äänensävyyn joten illanjatkoja:D

Vierailija
64/83 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkali: meidän vauva hengittelee myös välillä nukkuessaan ja nukahtaessaan kiivaasti. en ole edes osannut olla asiasta huolissani. mutta olen huomannut ilmiön.

Niiloakseli: mä joudun kanssa rajoittamaan kahvin juontia. yksi kuppi päivässä näyttää olevan vauvalle ok, mutta kaksi kuppia aiheuttaa jo ilmavaivoja ja itkuja iltaan. esikoisen kanssa jouduin olemaan puolisen vuotta maidottomalla dietillä, saapa nähdä miten kakkosen kanssa käy!

joku kirjoitteli vauvan imuotteesta ja rintojen kipeytymisestä. mulla ei kyllä kummallakaan pojalla ole tullut nännit vähäisessäkään määrin kipeiksi tai aroiksi. eli kyllä niissä imuotteissa (ja varmaan nänneissä myös) eroja on. olen kyllä ollut onnekas kun imetys on ollut helppoa ja kivutonta. siksi varmaan suosinkin pitkää imetystä (esikoinen otti maidot rinnasta 1v9kk asti). ja pitkää imetystä toivon myös tälle toiselle.

meidän pikkumies on myös nukkumisasoissa samanmoinen kuin veljensä: ei suostu nukkumaan öisin missään muualla kuin äidin kainalossa. muuten nukkuu kyllä hyvin kahdet päikkärit ulkona rattaissa. onneksi musta on ihan mukavaa nukkua lasten kanssa.

Vierailija
65/83 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kirjoittanut odotuspuolelle, mutta nyt sitten. Meille syntyi 22.3 kolmas lapsi, poika kahden tytön (5 ja 3,5v.) jälkeen. On rauhallinen, nukkuu hyvin, mutta yllättäen nyt kolmannella kerralla imetyksessä on ollut kaikenlaisia ongelmia.

Ensin kommentiksi: minulla myös imetys on aluksi aina sattunut, en ymmärrä miksi joka paikassa sanotaan ettei satu eikä rinnanpäät mene rikki jos vauva imee oikein. Kannattaa vain yrittää kestää, kyllä sen pitäisi ajan kanssa helpottaa.

Ekan kanssa käytin rintakumia matalien rinnanpäitten takia pari kolme viikkoa, mutta pääsin siitä sitten eroon. Sattui sen kanssa ja aluksi ilmankin sitä. Toisen kanssa ei varsinaisia ongelmia. Nyt sitten kivun lisäksi rinnanpäät aivan rikki, vauva tuli juoneeksi vertakin siinä sivussa jonkin verran, kaupanpäälle rintatulehdus ja antibioottikuuri, ja nyt sen seuraamuksena tulehtuneesta rinnasta melkein tyrehtynyt maidontulo, jota yritän kaikin konstein uudelleen käynnistää. Oppia ikä kaikki, todellakin :) Edellisiä olen täysimettänyt 6kk ja n. vuoden kokonaisuudessaan, eli imetyskokemukset ovat oikein hyvät.

Vierailija
66/83 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimme tänään aamumme neuvolassa. Pojalle oli syntymästä tullut pituutta 3 cm ja painoa 450 g. Ikää on nyt 2,5 viikkoa.

Meillä on mennyt ihan mukavasti. Arki tuntuu jo paljon helpommalta kuin heti kotiutumisen alussa. Kai sitä jo jonkinlaisia rutiineja alkaa olla ja meillä vanhemmilla enemmän varmuutta olla pojan kanssa. Enää ei itseäkään väsytä niin paljon, kun osaa ottaa rennommin.

Me ollaan saatu olla vierailta aikalailla " rauhassa" nämä ekat viikot kotona. Nyt tuntuu jo oikein hyvältäkin ajatus siitä, että täällä alkaa vilistä vieraita. Huomenna ovat appivanhemmat tulossa poikaa ihastelemaan ja rotinoita tuomaan! :)

Luin muuten Edwinan nimi-ilmoituksen lehdestä :) Mukava huomata, että on myös muita savolais-hämäläisiä pikkuisia :D Myös meidän poikamme on sellainen - paljasjalkainen helsinkiläinen, mutta savolainen ja hämäläinen vanhempina!

Nakero08 & poju 2,5 vk

Vierailija
67/83 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa helpottavaa kuulla,ettei tama meidan vauvan hengittely ole mitenkaan epatavallista..kaksi vanhempaa lastani ei tallaista tehnyt..painvastoin olivat erittain hiljaisia nukkujia ja sai ennemminkin kuunnella,etta hengittaako..

vauva seurailee jo kovasti ja alkanut valvomaan pitempia aikoja. nyt parina paivana ollut jo ulkona unilla pitempia patkia. nukkuu muuten paremmin ulkona kuin sisalla.

mullakin alussa rinnat tulleet kipeeksi parina ensimmaisena paivana. sitten kai tottuvat siihen ja eivat ole enaa niin herkat. sairaalassa antoivat rasvaa,olisiko ollut lansinoh..kuitenkin erittain hyvaa.

nyt taytyy viela lahtea ripustamaan pyykit ja sit younille.

mina ja vauva 3vkoa

Vierailija
68/83 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt ilmoittamaan meidän pienen syntymästä, kun kotikoneella ei jostain ihmeen syystä pääse vauvan sivuille =( Nyt ollaan anoppilassa ja miehen veljen kone oli sopivasti auki...

Eli siis, meidän pikkukakkonen syntyi rv 39+5 24.3 klo 17.41, strategisilla mitoilla 52cm, 3570g ja pipo 35. Synnytystä oli jo odoteltu viikkokausia, kun 35+2 jouduin osastolle supistusten takia, mutta niinhän sitä sitten odoteltiin melkein eräpäivään asti. Leevi syntyi muuten mun äidin syntymäpäivänä, joten sai mummi sitten kivan synttärilahjan.

Meillä esikoinen syntyi sektiolla, joten tää oli käytännössä ensimmäinen synnytys. Supistuksia oli ollut jo muutamana yönä ja sitten pääsiäismaanantaina 06.30 alkoivat tosi kipeät ja säännölliset supistukset, jtoen lähtöhän siitä sitten tuli. Mies oli esikoisen kanssa mummolassa, joten lähdin taksilla ja mies tuli sitten perässä. Olin sairaalassa n. 10.00, jolloin olin 3cm auki. Kävin hetken ammeessa ja sitten kivut alkoivat olla sitä luokkaa, että halusin epiduraalin. Vei kaikki kivut ja nukuttiin sitten molemmat miehen kanssa. Kolmelta olin kokonaan auki mutta ponnistamisen tarvetta odoteltiin 2,5 tuntia oksitosiinitipan voimalla. Vihdoin puoli kuuden tienoissa sain ponnistusluvan ja poika näki päivänvalon 8 minuttia myöhemmin. Repesin aika pahasti noin npeassa tohinassa ja pari viikkoa olin niinniinniin kipeä... Mutta oli se palkinto kaiken vaivan arvoinen!

Meillä on mennyt tosi kivasti ja esikoinen ei ole osoittanut minkäänlaisia mustasukkaisuuden merkkejä. On aivan ihana isosisko! Poika on rauhallinen eikä turhia itkeskele (paitsi silloin kun kärsii masukivuista), viihtyy yksikseen lattialla ja sitterissä pitkät tovit, joka on tosi ihanaa, kun esikoinen ei viihtynyt ikinä missään.

Pikkumies (?) on kasvanut aika kiitettävästi; 1kk neuvolassa mitat olivat jo 56cm (+4cm), 4930g (+1360g) ja pipo 37,3cm (+2,3cm). Terve terhakka poika, joka on pitänyt päätään pystyssä jo synnäriltä.

Huomenna meillä vietellään sitten ristiäisiä ja tulokas saa nimen Leevi Juhani.

Mutta nyt (taas) kuuluu vaativaa narinaa ja itkua, on taas tissin aika (meillä välillä jopa tunnin välein). Yritämme saada koneen toimimaan, jotta pääsisin lueskelemaan kaikkien kuulumisia ja kertoilemaan omia. Aurinkoista kevään jatkoa kaikille =)

Nekku

Vierailija
69/83 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa tänne..meijän prinsessa synty 26.3 mitoin 3900 ja 52,5

Kaikki on menny oikein hyvin..kiltti vavi on <3 Mulla isompi lapsonen kanssa tyttö ja täyttää elokuussa 6 vee..hän ollut oikeen ihana reipas isosisko :)

Vierailija
70/83 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isukki palasi maanantaina töihin ja minä rullaan nyt tätä arkea poikien kanssa. Vauva on onneksi ollut aika helppohoitoinen ja nukkuu useimmiten kahdet päikkärit ulkona noin klo 10-13 ja 15-17, joten aikaa jää ihan mukavasti esikoispojan kanssa puuhailuunkin. Vauvan isyys käytiin eilen tunnustamassa, joten saadaan kastaa poika isänsä nimelle kuten isovelikin. Ristiäisiä vietetään ilmeisesti 10.5. Etunimi alkaa olla varmistunut, mutta 2. ja 3. nimi vielä epäselviä. Ajateltiin alunperin etunimeksi Jonatan tai Sebastian, mutta eipä ollut poika kummankaan nimen näköinen / oloinen.. Mutta ihan ensimmäisen viikon aikana alkoi tämä uusi nimi hahmottua ja tunne siitä on koko ajan vaan vahvistunut. Onko muille jo nimiä löytynyt??

Huomenna vauva täyttää 3vkoa ja mennään neuvolaan näytille.

hyviä vointeja kaikille ja mukavaa vauva-arkea! Onko kaikkien vauvat muuten jo syntyneet?

Vierailija
71/83 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Onnittelut maaliksille nyyteistä, ekat ovatkin jo kuukauden vanhoja, mieletöntä.

Meillä on kotona pieni tyttö, leppoisa ja rauhallinen (mutta tarkka ruoka-ajoistaan!). Mitään päivärytmiä en ole vielä huomannut, herää 3-4 tunnin välein syömään vuorokauden ympäri.

Öisin olen käyttänyt rintakumia, rinnat ovat niin täydet että vauvan on matalista rinnanpäistä vaikea saada otetta. Johtuneeko tuosta, mutta varsinkin öisin nukahtaessaan vauva usein ähkii ja pöhisee aikansa, eli pitää sellaista pulputtavaa tai röhisevää ääntä. Pulautteleekin jonkin verran. Ei kuitenkaan huuda, eli en usko, että mahanpuruista on kysymys. Lopettaa hetkisen jatkettuaan ja nukkuu rauhallisesti.

Onko muita ähkiviä/pöhiseviä vauvoja? Nukutan kylkiasennossa peitolla tms. tuettuna.

Vierailija
72/83 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taitaa arki pikku vauva perheissä olla aika kiireistä :o) Ainakin minulla tuntuu arki olevan aivan hirveää kaaosta näiden viiden lapsen kanssa ja aivan kauhulla odotan ensi viikkoa kun mies lähtee töihin ja jään yksin tämän kaaoksen kanssa... En varmaan saa yhtään lasta ajoissa mihinkään :o/

Meillä on ristiäiset 26.4 ja nimi on ollut valmiina jo kuukausia ja onneksi vauva näytti sitten nimeltään :o)

Vauva saa herkästi mahavaivoja minun syömisistä ja vaatii röyhtäyttämistä aamuyöllä ettei masu ala vaivata.

Meillä myös isommat sisarukset riehuvat ja tappelevat paljon aiempaa enemmän ja monesti huomaan että riehuminen ja riitely alkaa kun imetän vauvaa kun tietävät etten pääse väliin tai viitsi karjua vauva sylissä. Mutta aikansa kutakin. Täytyy kyllä sanoa että odotan kesää innolla kun ei tarvi pitää kiinni mistään aikatauluista ja kouluun menoista. En taida oikein hallita tätä viiden lapsen äitinä oloa ihan vielä :o) mutta tästä se lähtee

Niiloakseli ja ja nnu huomenna 3vko!

Vierailija
73/83 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tänne vauvapuolellekin!

Olen ahkerasti lukenut teidän kuulumisia, niin saa jotain käsitystä, mitä itsellä on edessä. Kuutamoheinä kyseli, ovatko kaikkien vauvat jo syntyneet. No, eivät ole! Ainakin meidän pikkukaveri vielä lymyilee vatsassa. Huomenna on käynnistys, joten eiköhän se vielä ulos saada!

Nakero08, rv 42

Vierailija
74/83 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten muitten vauvat, onko " selviä" rytmejä jo löytynyt, mutta meillä kun ei tunnu mitään tarkkoja rytmejä olevan. Viime viikon vauva tahtoi olla koko ajan sylissä ja tissillä. Oli kyllä paljon hereillä ihan muuten vaan, mutta aika paljon kitisi. Nyt ymmärsin vähentää kahvinjuontia, juon nyt max.2 kuppia päivässä. Ei tunnu olevan vauva enää niin levoton. Tais kofeiinit antaa vauvelillekin ylikierroksia:/ Itelle tekee vaan vähän tiukkaa, miten ihminen voi olla niin riippuvainen kahvista!:O

Yöt on onneksi ihan säännöllisiä, meillä edelleen herätään 1-2kertaa yössä syömään. viime yö meni yhellä:D

Tänään käytiin vauvelin ja isosiskon kanssa kirjastossa, toinen tällänen suunniteltu " reissu" vauvan kanssa ja nyt meni jo ihan hyvin. Pikkuneiti vaan makas vaunuissa silmät killillään ja katto kirjaston kirkkaita valoja. Aina kun kurkkasin vaunuun sain ihania hampaattomia hymyjä, ihanan aurinkoinen vauva! Ihan niinku isoveljensäkin oli pienenä:)

Joko teidän muiden vauvat hymyilee? Myö tehtiin tänään sellanen havainto, että aina kun mie juttelin vauvalle ni ihanat hymyt tuli, mutta kun mummi koitti hymyjä houkutella, neiti vaan tapitti suurilla silmillään. Ihan kun olis kysyny kuka toi on. Voiko vauva nyt jo tunnistaa noin hyvin kasvoja ja ääniä vaikka ikää on 5vk.?

No nyt minuu kutsutaan.. katotaan joudanko vielä illemmalla koneelle.. Aurinkoista päivää kaikille:)

Vierailija
75/83 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakerolle tsemppia!!!

Sopusointu: Kylla kai aikalailla vastasyntynyt tunnistaa ihan lahimpien aanet, kun on niita jo mahaan kuullut. Meilla esikoinen alkoi hymyilla juuri 5vkoa vanhana minulle, ja tama Lukas-poika antoi ensimmaiset varmat vastaukset mun ja isansa hymyyn ja jutteluun jo 18 paivan ikaisena, aprillipaivana :D. En meinannu itsekaan uskoa mutta totta se vaan oli. Samana paivana tuli eka kerran mielihyvan aani " Gaa" . Muut ei vielahymyja saa.

Meilla eletaan ihan vauvan omaa rytmia - vaihtelee siis paivittain. Joku paiva han nukkuu mahdottoman hyvin missa vain ja toisinaan torkkuu vain sylissa. Yot on menneet 1 syotolla mutta pari viimeista rauhattomia. Toisenkin rinnan paranmnuttua olen alkanut imettaa vallan makuullaan, ja vauva nukkuu vieressa. Aamulla ei ole aavistustakaan montako kertaa on heratty syomaan ;-)

Niiloakseli: Huh, mina en sais millaan vietya edes tuota yhta isompaa ajoissa mihinkaan nytten... Han onkin onneksi ihan kotona elokuuhun, ja viihtyy hyvin. Leikkikaveria toki tarvis useammin kuin onnistun jarjestamaan.

Onpa muten ihana imettaa, kun nannit on kunnossa. Pienet ilot... Joku kertoi yolla taysista rinnoista. Sama taalla. Joskus kun jaksan niin nousen istualleen imettamaan ja tyhjaan samalla toista tissia maidonkeraajalla. Siita tulee samalla seuraavaksi illaksi pulloon maidot niin isa saa syottaa ja saan iltatissityksesta vahan vapaata. Vauva myos tuntuu syovan vahan enemman, kun pullosta niin helposti saa, ja nukkuu sitten jopa kuusi tubtia putkeen.

Vierailija
76/83 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko devitol-tipat aiheuttaa voimakkaita vatsanpuruja? Meidän neiti on hurjan hyväntuulinen yleensä ja itkee päivittäin n puoltuntia max. Eilen illalla tyttö huus täyttä kurkkua reilun tunnin, eikä rauhottunut oikein edes sylissä. Sitten välillä itkiessään koko vauva oli kun rautakanki, kaikki raajat jäykkinä, eli selvästi johonkin koski. Vauva itkikin silmät puristettuna tiukasti kiinni ja näytti tuskaiselta. Myö ollaan muutaman päivän ajan annettu niitä d-tippoja ja tehty neuvolan ohjeistuksen mukaan;alotettiin yhdellä, seuraavana päivänä kaks jne. Voiko pari tippaa saada aikaan mahakipua? Ja tulisko ne vasta illalla ne kivut, kun tipat annoin aamupävästä?

Tänään tuli vähän aikaa sitten vähän lievempänä semmosta kipuitkua, mutta tyttö laantui melkein heti. Itku pääs rintojen välillä, eli olin toisen syöttänyt ja koitettiin röpsötellä ja vähän ajan päästä itku alkoi. Kesti tosissaan vaan hetken ja suostui hyvin syömään silti toisen rinnan. En ole tänään niitä tippoja vielä antanut.

Voihan se olla, että itkut on vaan vatsanväänteitä, eikä sen kummempaa, mutta tekisin mielellään asialle jotain jos voisin:/

Itkujen jälkeen ei vauva päästellyt ilmaa tai kakkinut, eli tällasista vaivoista ei lienee kysymys.

Nyt taas nitistään, on mentävä.

Vierailija
77/83 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arghh...kirjotin just pitkät stoorit meidän arjesta ja kaikki hävis jonnekin bittiavaruuteen...

Me muuten annetaan Jekovitia pikkuiselle, koska pitäisi olla just hellävaraisempaa masulle, mutta voihan noi mahakivut johtua muustakin...mistä sitä aina tietää.

Mä olen muuten yrittänyt välttää kaikkea mahanpuruja mahdollisesti aiheuttavia ruokia, kuten sipulia, maustettua ruokaa, omenoita, ruisleipää ym. Tuntuu olevan poitsulla sen verran herkkä masu. Ja silti kun tipat aloitin, niin mun mielestä pojalla selvästi otti mahasta ekoina päivinä...mutta mistä sitä tosiaan tietää johtuiko tipoista vai jostain muusta...

Mut nyt pitää lähteä kärryttelee, yritän päästä koneelle myöhemmin.

meriheppa ja poitsu 5 vko

Vierailija
78/83 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva on viisi viikkoa vanha ihana tyttönen. Hyvin on mennyt ihan alusta asti, isi oli isyyslomalla viikon ja pitää loput isyyslomat kesäkuussa, jolloin varmasti tarvitaan jo enemmän apua. Tähän asti vauva on nukkunut suurimman osan vuorokaudesta.

Hereillä jaksetaan olla tunnista kahteen kerrallaan, kahdet pidemmät päikkärit nukutaan ja välissä lyhyitä torkkuja. Yöt menee heräillen kolmen tunnin välein syömään _tällä hetkellä_, huomenna on jo varmaankin ihan toisin. Päivisin imetään, imetään ja imetään. Vähän, mutta usein.

Tyttö jo kovasti katselee isoveljien puuhia ja isoveljet käyvät häntä usein halimassa, vähän liiankin usein. Just kun on saanut vauvan imetettyä ja hiljenemään, tulee jompikumpi veljistä halimaan ja herättää vauvan. Äidillä on välillä pinna kireellä, kun olis kiva joskus itsekin saada syötyä tai vaikka siivota...

Hassua kun vauva yhtenä päivänä vaipanvaihdon yhteydessä haukotteli ja päästi pienen äänen ja oli ihan kummissaan, että mistä tuo oikein tuli?? Meillä ei siis juurikaan vielä äännellä. Vähän jo odotan sitä aikaa, kun vauva alkaa jutella ja ottaa kontaktia, veljienkin mielestä vauva on vähän tylsä, kun ei ollenkaan naura, vaikka kuinka hassuttelisi.

Meilläkin tapellaan ja painitaan ja yritetään keksiä kaikenlaisia temppuja juuri silloin kun imetän vauvaa. Ulos pukemisestakin on yhtäkkiä tullut hirvittävän vaikeaa, vielä tuolla 5-vuotiaallakin (toinen veli 3,5-vuotias)! Mutta kun ulos päästään, sieltä ei millään malttaisi tulla sisälle. Tämä kevät ollaan kaikki kotona, mutta syksyksi on paljon harrastus- ja kerhosuunnitelmia noille isommille.

Nyt perjantain viettoon, hyviä vointeja kaikille maaliksille, niin äideille kuin vauvoillekin! Semlis

Vierailija
79/83 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään myökin ulkoiltiin isosiskon kanssa ja kyllä on päällelaittaminen tätä nykyä hankalaa. Tyttö ravittaa ympäri huushollia, eikä tietysti anna kiinni. Jos nappaan väkisin ni siinä sylissä sitten rimpuillaan niin mahottomasti, ettei pukemisesta tule mitään. Pinna palaa kummallakin. Nyt olen vaan sitten sanonut, että ei lähdetä ulos, jos ei tulla reippaasti pukemaan. Kyllä toi uhkailu vähän auttaa ja nopeuttaa tota lähtemistä. Tänäänkin toi meidän vauva jäi sisälle nukkumaan, ei millään jaksa ulkoilla vaan 15min. jos pukeminen on noin kauheen vaikeeta:( Saatiin myö kyllä vähän kauemmin tänään ulkoiltua,onneksi, ja ilmakin oli aivan ihana:D

Käydään neidin kanssa myös kerran viikossa perhekerhossa ja siellä tyttö harrastaa ihan samaa; kerhoon lähteminen aamulla sujuu suht hyvin, kun halutaan kovasti nähdä kavereita, mutta kun kerhosta pitäisi lähteä kotiin ni kyllä hikikarpalot virtaa. Saa tytön kanssa juosta pitkin käytäviä. Saapahan äitylikin vähän liikuntaa...

Vierailija
80/83 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauvalla on ilta rytmi ja päivisin ei mitään rytmiä. Illalla nukahtaa viimeistään klo 22 ja eka kerran herää klo2-3 ja sitten aamuyö menee tissitellessä enemmän ja vähemmän. Joskus hermostuu aamuyöllä siihen kun minä olen tissien kanssa liian lähellä ja hänellä ei ole nälkä. Siihen auttaa kun käännä selän niin vauva nukkuu taas paremmin.

Viime yö meni kyllä ihan muissa touhuissa kuin nukkuessa kun 5v tyttö alkoi oksentaa klo 23.30 ja sitä kesti aamuun asti. Onneksi mies hoiti tyttöä pääasiassa kun itse olin tissittelijässä kiinni :o) Aivan kauhea tilanne olisi jos joutuisin olemaan yksin kaikkien kanssa ja jollakin olisi oksennustauti kun tuolle vauvalle ei voi sanoa että ootappa hetki.

Nyt tissittelijä kutsuu :o)

Niiloakseli ja jannu 3vko