Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^MAALISVAUVAT HUHTIKUUHUN^^^^

31.03.2008 |

:_| En osaa sitä fiksata tähän foorumiin, joten jääköön tuollaiseksi.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tänne tullut monta sivua viestejä, kun en ole pitkään aikaan koneella käynyt! Kiva kuulla, että kaikilla menee mukavasti, ainakin mitä viestejä pikaisesti vilkuilin.

Olikohan se aleida, kun kyseli vauvan lyhyistä imemisajoista. Meidän tyttö (pian 4 vk) on ihan samanlainen. Haluaisi imeä vain " helpot" maidot ja sit kun pitäisi alkaa enemmän imemään, turhautuu ja irrottaa otteen tissistä noin tuhat kertaa. Sit on pakko lopettaa. Seurauksena siis et takamaito, joka on rasvaisempaakin, jää saamatta ja sit tytöllä on taas pian nälkä. Mulla vielä tuntuu, et maito on aika vähissä, koska vauva ei juurikaan koskaan tyhjennä rintaa kokonaan, mikä juuri lisäisi maidon tuotantoa. Stressiä lisää vielä se, et paino on noussut juuri ja juuri sen, mikä vähintään vaaditaan eli 150 g / vk. Mulla aikaisemmin (2 imetystä) maito on riittänyt hyvin, joten nyt tilanne stressaa. Väsymyskin vaikuttaa varmasti asiaan, meillä kun isoveljet myös vaativat huomiota ja väsymys alkaa tässä vaiheessa jo painaa.

Mä aloitin imetyksen rintakumeilla, koska mulla on niin herkkä iho, et alussa en pärjää mitenkään ilman kumeja. Seurauksena voi olla esim. tulehtuneet ja niin rikkinäiset rinnanpäät, että maitoa ei enää heru. Nyt olen kolme päivää ollut ilman kumeja, ja toistaiseksi näyttää siltä, että pääsisin niistä eroon. Tsemppiä Aleida!

Meillä tyttö on ihanan rauhallinen ja hyvä nukkuja, tosin niin kuin kirjoitin, laiska syömään ;) Ei turhista valittele. Tää tuntuu niin luksukselta, kun kaksi edellistä lasta oli huutajia. Nyt voi nauttia, tää on meidän viimeinen vauva ;)

Meillä on ristiäiset tulossa sunnuntaina. Nimeä vielä mietitään... Vaihtoehtoja on, mut mikä niistä sitten valitaan.

Onnea vielä kaikille ihanista nyyteistä!

t. maalis08 ja vauveli (sunnuntaina 4 vk)

Vierailija
22/83 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on ollut ihanan tavallinen. Ollaan tyttöjen kanssa ehditty ulkoilla (palautettiin kirjastolle matskuja jopa etuajassa, eikä ykskään kirja jäänyt hukkaan.) Sitten ollaan huushollattu ja pyykkiä pyöritetty muutaman päivän edestä. Viimoset pari tuntia Saltsu halus vaan tisutella ja sylitellä, enkä voinu hetkeksikään laskea pois käsistä ilman huutoa. Hyvä että pääsin vessassa käymään:s Nyt tyttö viimein nukahti ja miun kädet tuntuu höyhenenkevyiltä:-D Miten kummassa voi pieni ihminen tuntua jo niin painavalta? Mitä se on sitten parin kuukauden päästä? Pitää vissiin alkaa käydä salilla..

Käytiin eilen neitosten kanssa neuvolassa ja pienempi rinsessa oli 53cm, 4450g eli hyvin ollaan kasvettu. Isosisko ei suostunu neuvolatätsylle sanomaan halaistua sanaa, vaikka on kotona kova höpöttelemään. Hyvin osaa puhua, mutta ei se alan ammattilaiselle antanut mitään ääninäytettä:/

Kerkeehän tota vieraille höpötellä myöhemminkin. mutta mutta.. kotityöt kutsuu, on ehdittävä yhtä ja toista, ennen kun tyttönen herää..

Kivaa on kun uusiakin kirjottelijoita ilmestyy kertomaan kuulumisia. Ihanaa perjantai-iltaa kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan oltu valveilla puolisen tuntia. Leikkasin pojan kynnet ja nyt tultiin alakertaan. Minusta kissojen kynsien leikkaaminen rutkasti helpompaa kuin ihmislasten :-D

Olisi pitänyt vaihtaa vaippa ekan yöheräämisen yhteydessä (vasta neljältä!), mutta kun en laiskana jaksanut tänä aamuna puoli kuudelta oli sängyssä pieni lammikko, kun Dailyn vaippa oli fuskannut. Ostin eilen Pampersien lisäksi Dailyjä, eivätkä ne tunnu sen huonommilta kuin kalliimmat Pampersitkaan. Niin paljon pissaa siellä vaipassa oli, että olisi kyllä tullut Pamperseistakin yli.

Tänään olisi luvassa pihan siivusta miehen riisumista omenapuiden oksista, joten saadaan sekä vauva että minä raitista ulkoilmaa. Mies on ylitöissä mutta onneksi siskoni tulee piristämään meidän viikonloppua.

Katja ja vauva tasan 6 vkoa tänään

Vierailija
24/83 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kysymys kaikille Katjan ' vesivahinkoon' liittyen, että vaihdatteko kuinka usein yöllä vaippaa? Me vaihdetaan yleensä kerran yössä rutiinisti ja lisäksi silloin, jos kuullaan pojan täräyttävän oikein jättikakat (tapahtuu yleensä syötöllä ja äänestä kuulee, että nyt tuli paljon tavaraa..). Ongelmana vaan on se, että poika tästä virkistyy ja uudelleen nukahtaminen hankaloituu... Mutta ei raaskisi antaa toisen olla märissäänkään.

Vierailija
25/83 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkohan tänne maaliskuisiin tainnut vielä ollenkaan kirjoitella?! Kun tuonne enskojen puolelle olen muutaman kerran nyt päässyt kirjoittelemaan ja nyt päätin sit tulla tännekkin lueskelemaan muiden juttuja. Tosin odottajien puolella kirjoittelin myös maaliskuisiin(jos joku muistaa nimimerkistä ) Niin tosiaan tyttö syntyi 24.3 ja ens viikolla neiti on jo kuukauden vanha.. voi vitsi kun aika menee äkkiä.. toisaalta hyvä, mutta toisaalta huono, kun niin äkkiä kasvavat ja ovat niin vähän aikaa ihan vauvoja... Mutta kaikki mennyt suhteellisen hyvin, mitä nyt mahavaivoja ollut välillä ja vauva puklinut aika lailla.. ja vähän kaikki asiat muutenkin huolettaa ja mietityttää, kun kaikki on ihan uutta. mutta tosiaan vauva on kasvanut ja hyväntuulinen, eli eiköhän kaikki oo mennyt ihan hyvin. :) Ens viikolla olisi neuvola-aikakin, niin näkee minkäverran vauveli on taas kasvanut.

Viime yönä neiti nukku jopa 6h putkeen, ja mä ehdin jo hätäillä, että pitäiskö jo herätellä, mutta siinä kohta heräsi jo itsekkeen. :) Jospa alkais pikkuhiljaa nukkumaan öisin pidempiä pätkiä! ja muutenkin öisin neiti nukkunut aina 3-4tuntia ja eikä huuda laisinkaan ja syötön ja vaipanvaihdon jälkeen jää kiltisti omaan sänkyyn touhuamaan ja sitten nukahtaa aina sinne.. :)

Olikohan se KatjaKoo73 joka kyseli yösyötöistä. Niin meillä terkka ainakin sanoi ylipäätänsä imettämisestä, että vauva saa 10-15minuutissa tarpeeksi tissistä maitoa, ja loppuajan vaan nautiskelee siinä. Niin minä olen sekä yöllä, että päivälläkin antanut vauvan olla tissillä max.n20min, kun muutenkin neiti puklailee aika paljon ja näyttää kasvavan myös ihan tarpeeksi. :)

Ansku78 pähkäili kummien kanssa. Toivottavasti saatte ne 2 vaadittavaa kummia ja eihän sen kummin välttämättä tarvi olla kovin läheinen, jos ei muuten löydy... mutta tsemppiä! Ilmavaivoista myös kirjoitit, niin meillä tosiaan neiti piereskelee aika lailla ja ihan selvästi pieruja ennen mahaa vääntää. Mä olen nyt kokeillut cuplation-tippoja ja rela-tippoja.

maalis08 oli kanssa miettinyt ristiäisiä. Meillä on onneksi vihdoinkin saatu nimi päätökseen ja ristiäispäiväkin varattu, eli 17.5. Ja onneksi anoppi halusi järjestää koko ristiäiset niillä. paljon helpommalla itse pääsee. Tsemppiä tosiaan nimi valintaan ja kyllä te sitten löydätte/päätätte sopivan nimen vauvalle. :)

mama&justuksella on jo kyllä ihailtava rytmi pienokaisella. Toivottavasti täälläkin alkais rytmi joskus löytymään, kun on se niin turhauttavaa, kun ei koskaan tiedä, että millon neitillä on taas nälkä ja niin edespäin. Ja kiva että sulla imetyskin sujuu alkuhankaluuksia jälkeen. :) Mä oon ollut ite ihan yllättänyt, että mulla imetys on alustapitäen sujunut ihan hyvin ja rintakumiakaan en enää tarvi(kun sitä jotenkin varautu imetysongelmiin...) mutta nyt oon aatellu vauvelia alkaa opettamaan imemään tuttipullostakin, koska siten mäkin voin joskus päästä esim kampaajalle,jos siis sillä aikaa tulee vauvelille nälkä.. Mites muut on tuttipullosta alkaneet opettamaan ja millälailla?

Mutta nyt ei enää jaksa enempää kommemtoida tai eipä sitä oikein muistakkaan kaikkia mitä olis voinuki..mutta ai niin sopusoinnulle onnea vauvan ristiäisistä ja kiva nimi tytöllä! :)

Ulkona aivan ihana ilma täällä oulun seudulla ja kävinpä aamulla vaunujen kanssa kävelylläkin. :)

Aurelia ja tyttö tuhisija 3vko ja 2päivää

Vierailija
26/83 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina sairastuttiin koko perhe vauvaa myöten mahatautiin :ox

ja kyllä oli rankkaa kun molemmat vanhemmat oltiin sängyn pohjalla ja kaikki lapsetkin oksentaa... mutta niin vain siitä selvittiin hengissä kaikki!

Eilen kävin sitten vauvan kanssa eka kerran kaupungilla shoppailemassa ja hyvin meni vaikka hiukan jännitti josko vauva viihtyy vaunuissa.

Iltapäivällä mulla alkoi kuume nousta ja oikea tissi tuli kipeäksi ja alkoi punoittaa :o( pelkäsin jo tulehdusta mutta sitkeästi imettämällä (joka muuten sattui aivan kamalasti) se alkoi mennä ohi ja nyt aamulla ei enää juuri mitään ole eli taisi olla tukos " vain" onneksi.

Ensi viikko meneekin ristiäis touhuissa ja 26.4 vauva saa virallisesti nimen :o) ja samalla juhlitaan miehen 30-vuotis synttäreitä.

Niiloakseli ja jannu tasan 1kk tänään!

Vierailija
27/83 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukakohan se tuskailikaan kirkkoon kuulumattomista kummiehdokkaista...Meillä on niin onnellinen tilanne että esikoisellemme löytyi tosi hyvät kummit. Yksi niistä jopa käyttämätön ja loput 4 (2 pariskuntaa) käytettyjä mutta silti suostuivat kummeiksi. Itse asiassa, oma kummini tuli pyydettyä myös pojan, kun on suoriutunut mun kummittelusta loistavin arvosanoin. Itse asiassa, tuo nyt 52-vuotias tuleva kummi on ihan onneissaan uudesta kummipojasta. Näyttäisi osaavan (nytkin) nauttia tehtävästä täysin rinnoin vaikka hiukan tyttökummilasta toivoikin :-)

Jos meillä olisi onnea saada toinenkin lapsi joskus, sen kummien valinta olisi vaikeampaa, ainakin omasta ystäväpiiristäni. Osa ei halua kummeiksi ja suurin osa asuu muilla paikkakunnilla. Mitään hyvän päivän tuttua ei kummiksi halua pyytää, kun ei sitten tiedä ollaanko aina ystäviä ja yhteyksissä. Siinä mielessä sukulaiset ovat hyviä, kun niitä näkee pakostakin kaikissa sukujuhlissa ja välit pysyy täten kunnossa.

Voimia huomenna alkavaan arkeen t. Katja ja poika 6 vkoa ja 1 pv.

Vierailija
28/83 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan nähnyt maalismasujen jatkoja täällä Vauva-puolella joten tässä se nyt olisi.

Oikein paljon onnea kaikille teille :). Loputkin seuraavat varmasti heti-kohta tuolta Odotukselta tänne.

Meidän 14.3. syntynyt pikkukakkonen on oikein rauhallinen ja tyytyväinen poika. Ilmavaivat iltaisin jonkin verran häiritsevät eloa, mutta silloinkin hän useimmiten tyytyy murisemaan ja heilumaan kuin karatesankari itkun sijaan. Esikoinen paria kuukautta vailla kolme vuotta. Hän on ylpeä isoveli, ja todella kiltti vauvaa kohtaan. Uhmakohtauksia tulee nyt kuitenkin entistä useammin mikä on kyllä ymmärrettävää.

Aivan ihanaa, kun kevät tulee kohisten ja talossa on vauva! Kyllä on niin nautinnollista aikaa. Aika toisenlaista minulle kuin esikoisen pikkuvauva-aika. Hän olikin paljon vaativampi vauva josta kehkeytyi tuo hieno leikki-ikäinen :)

Innolla odottelen teidän muiden maalisten kuulumisia.

Trappa ja Lukas reilut 2 viikkoa

Vierailija
29/83 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 25.3 neljäs lapsonen ja tällä kertaa tuli poika,ja hän on tosi rauhallinen tapaus ja tarkkailee kovin ympäristöään,yötkin nukkuu tosi hyvin,herää vain kerran syömään.

Synnytys oli tosi nopea vain 50min,ja pojan mitat olivat 4800g,52cm ja py 36 rv 42+1

synnytysasiaa puolelle oon tehnyt pinon johon voi käydä kirjottamassa synnytystarinansa

Vierailija
30/83 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans sairastetaan, ensin oli mies kovassa flunssassa ja nyt esikoispojalla flunssa & korvatulehdus sekä itsellä tänään pelottavan tuntuista lihassärkyä ja palelua. On se arki kyllä heti tosi paljon hankalampaa kun lapset sairastaa. Oltiin jo päästy vauvan kanssa niin hyvään päivärytmiinkiin, mutta nyt on kaikki mennyt plörinäksi kun ei olla päästy puistoon ja lenkeille. Sisällä vauva nukkuu vain lyhyehköjä unia. No pitää ens viikolla alkaa uudet harjoitukset. Ja tietysti täytyy toivoa ettei tuo pikku mies sairastuisi (äiti koputtaa puuta).

Meillä myös pientä kummiongelmaa. Nyt on pyydetty kahta kummia ja toinen ei kuulunutkaan kirkkoon. Eli joudumme etsimään vielä toisen kirkkoon kuuluvan kummin ja ottamaan siis lapselle kolme kummia. Tarkoitus oli alunperin ottaa vain kaksi niinkuin esikoisellakin. Etunimi on lyöty lukkoon, muista nimistä vielä väännetään kättä.

mä joudun jättämään jo nyt torstaina vauvan pariksi tunniksi hoitoon, kun mulla yksi kokous mistä en oikein voisi olla pois. näin se menee... esikoinen oli ekan kerran hoidossa 1v3kk ikäisenä ja kakkonen nyt siis 5 vkon ikäisenä.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vierailija
31/83 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, meillekin syntyi vihdoin la 12.4. suloinen poikavauva. Raskausviikot olivatkin tuolloin jo 42+2. Meillä taitaa olla enemmän samanikäisiä vauvoja siis huhtikuisissa. Tänään kun ikää on vasta tasan 10 päivää! :)

Kotiuduimme kuusi päivää sitten ja kotona arki lähti heti sujumaan hyvin. Imetysvaikeudet jäivät lähinnä sairaalaan. Mutta kuten aistin Aurelian tekstistä, myös täällä on ainakin minulla sellaista epävarmuutta, vaikka kaikki onkin oikein hyvin. Ja vaikka kuinka tietää, että väsymys kuuluu kuvaan, niin silti vähän omakin väsymys harmittaa ja huolestuttaa. Kyllä minä todella nostan hattua teille, joilla lapsia on enemmän. Minulla riittää valvomista tässä yhdessäkin. :)

Meillä vauva tosin nukkuu yönsäkin mukavasti omassa kopassaan. Hän nukkuu 3-4 tunnin unia, mutta syö siinä välissä sitten pidemmän aikaa eli siinä tulee valvottua 1-2 tuntia. Päivällä nukkuu parhaat unet aamupäivällä ja silloinkin parhaimmillaan sen 4 tuntia. Nyt parina viimeisenä päivänä pojalla on ollut vähän ilmavaivoja, jotka ovat haitanneet nukkumista päivisin. Ostinkin tänään Cuplatonia, mutta en ole vielä kokeillut. Odotan jo kovasti ulkoilua vauvan kanssa ja toivoisin, että hän nukkuisi ulkona päivälläkin parempia unia.

Tällaista opettelua täällä!

Nakero08 ja poika 10 vrk

Vierailija
32/83 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nakero pojasta!! Pääsit viimein sinäkin tänne :)

Minkä kokoinen poika oli syntyissään, kun pääsit noin mukaviin lukemiin raskausviikoissa?

Meillä poika on kohta kolme viikkoa, ja tänään käytiin vyöhyketerapiassa. Eli ihan mukavasti on huudettu vatsavaivoja, eilen oli " huippuilta" ; kahdeksalta aloitti ja puoli yhden aikaan nukahti. Ei se ihan koko ajan huuda, mutta vähän väliä vetää selän kaarelle ja huutaa täysiä, ei siis epäilystäkään etteikö masuun sattuisi. Yleensä myös aamut menee kitistessä, viideltä aloittaa ja rauhoittuu kuuden-seitsemän välillä juuri sopivasti ennenkuin isommat herää. Tuossa välissäkin herää syömään, joten ei noilla alle viiden tunnin yöunilla oikein itse pärjää :(

Onneksi päästiin tänään vyöhyketerapiaan, soitin ja heti päästiin menemään kun oli peruutusaika. Poika oli kakannut juuri ennen lähtöä ja aamupäivälläkin oli kunnon satsi vaipassa, mutta ei mennyt kuin minuutti hoidon alusta kun tuli vaippa täyteen tavaraa ja kotimatkalla vielä lisää. Oli siis totaalinen tyhjennys. Äsken kylvettiin ja nyt nukkuu tuolla meidän sängyllä, jännityksellä odotan että kuuluuko kohta huuto vai meneekö neljä tuntia ennen kuin herää syömään.

Onko teidän muiden lapsille ollut Cuplatonista jotain apua? Meillä ne ei ole kahdelle aiemmalle auttaneet, joten tällä kertaa en edes yritä. Myös Disflatyl on tullut kokeiltua, enkä usko siihenkään yhtään. En ole koskaan kovin kauan huutoja kuunnellut, vaan ollaan hyvin pian hakeuduttu vyöhyketerapiaan, ja esikoisella auttoi heti ekasta ja toisen käynnin jälkeen ei enää itketty masuvaivoja ollenkaan, kakkosen kanssa kävin kolme kertaa kunnes huudot loppuivat kokonaan. Mulle on muutenkin tullut sellainen olo, että en halua lapseni elimistöön mitään, mikä sinne ei oikeasti vielä kuulu, joten jätän D-vitamiinitkin väliin ainakin vielä kuukauden. Vyöhyketerapeuttikin kovasti suositteli, että kannattaa vain syödä niitä itse niin vauva saa ne kyllä maidossa.

Vähän olen alkanut miettimään noita rokotuksiakin, että onko ne niin tarpeellisia jo noin pienenä¿ Kun vain jaksaisi ja olisi aikaa asiaan perehtyä. Mitä muut tuumitte? Mä ekan kanssa luotin täysin suomalaiseen terveydenhoitosysteemiin, mutta aikojen saatossa ja noita mahdottomia flunssasairasteluja seuratessa olen alkanut pohtimaan, että mikä nykylapsissa on vikana kun ovat aina kipeinä¿ Ei kaikki voi olla kiinni siitä, että nykyään ihmiset liikkuu enemmän ja siten taudit liikkuu paremmin. Olisi kiva kuulla muitten ajatuksia aiheesta.

Ihanaa tämä rauha¿ Vielä on sängyssä hiljaista ja isommat muksut lähti eilen mummon ja papan kanssa reissuun. Kyllä elämä on helppoa yhden lapsen kanssa! No huomenna tämä autuus loppuu. On muuten eka kerta kun Kakkonen on jossain muualla yötä ilman minua kuin anopilla, ja hienosti menee!!

Maaria ja Hermanni 16 päivää

Johan tuo meillä on ikuisuuden ollut :)

Vierailija
33/83 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että meidänkin kohta 7-viikkoinen kärsii mahavaivoista loppuyöstä. Neljästä kahdeksaan aamulla ei kelpaa tutti eikä tissi. Poika rauhoittuu ehkä puoleksi tunniksi kerrallaan nukkumaan mutta sitten taas huudetaan. Päivällä ei kumma kyllä huudeta yhtään. Tosin pojalla on vieläkin nuhaa joten ehkä tukkoinen nenä vaivaa? Jos käyttäytyminen on tuollaista vielä flunssan mentyä ohi, pitänee meidänkin mennä vyöhyketerapiaan.

Katja ja poika 6,5 viikkoa

Vierailija
34/83 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaria kyseli meidän pojan kokoa. No, pienen vauvan minäkin sain, vaikka kuinka niin neuvolassa kuin yliaikaiskontrollissakin puhuttiin lähes nelikiloisesta. Synnytyssalissa veikkasivat näpeillä 3600-3700g. No, lopulta vauva oli 3,4 kg ja 50 cm. Syntyessään tuo oli aivan lapsikinassa ja lapsivettä oli paljon. Siitä päättelivät, ettei ehkä ollutkaan oikeasti ihan niin yliaikainen. Oonkin miettinyt, olisko synnytys ollut helpompi, jos ei olisi puhkaistu kalvoja ja annettu oksitosiinia, vaan se olisi käynnistynyt itsestään. Mullahan ei ollut yhtään tukala olo, joten olisin vielä muutaman päivän voinut odottaa. Mutta tuota 42+1 taidetaan pitää maksimina. Ja olihan tuo jo kiva saada ulos!

Meillä on nyt muutama ilta ollut sellasta pienten torkkujen ottamista, syömistä ja itkua. Eilenkin sellaista oli klo 17-22. Heti, kun yrittää siirtää vauvan nukkumaan esim. sylistä, tuo herää. Sitten kummasti nukahti taas klo 22 jälkeen ja yöllä syötiin puoli kolmelta. En tiedä, onko iltaisin vatsavaivaa, mutta ei kyllä huuda ihan selkä kaarellakaan. No, katsotaan, mitä tämä ilta tuo tullessaan.

Tänään oltiin eka kertaa ulkona. Reissu onnistui hyvin ja unta tuntuu riittävän sisälläkin!

Nakero08 & poika 11 vrk

Vierailija
35/83 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin synnytys meni kalvojen puhkaisulla ja oksitoniitipalla. Kauanko sulla kesti? Mulla kalvot puhkaistiin klo 10 ja säännölliset supistukset alkoivat klo 12 ja vauva syntyi klo 14 (en muista monelta sen tipan laittoivat). Oli mielestäni nopeaa ja erittäin kivuliasta toimintaa. Esikoinen käynnistyi normaalisti vesien menolla ja synnytin häntä 9 tuntia ja se oli paljon miellyttävämpää. Meilläkin vauva oli 3.4kg ja 50cm.

Vierailija
36/83 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä vertailun vuoksi mun aikatauluni. Sairaalaan mentiin sopimuksen mukaan klo 8. Lääkäri tutki klo 10 ja totesi, että synnytys käynnistetään kalvojen puhkaisulla ja että tervemenoa synnytyssaliin vaan. Saliin päästiin klo 14. Kalvot puhkaistiin klo 15.30. Omia supistuksia oli kymmenen minuutin välein, mutta taisivat olla liian heikkoja. Oksitosiini laitettiin klo 17 ja annosta lisättiin vähän väliä. Epiduraalin sain 22 aikaan. Ponnisteluluvan sain kahden kieppeillä yöllä ja lapsi syntyi klo 2.33. Kaiken kaikkiaan kesti siis 11 tuntia. Muuten synnytys oli kaikin puolin ok, mutta supistukset eivät tuntuneet kivoilta! : )

Vierailija
37/83 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikasemmassa viestissäsi taisit kertoa jotakin sellasta että et saanut vauvaa rauhoittumaan tissille, etkä tutille. Oletko miten hyvin saanut vauvaa syömään tuttia? Saatko vauvan vaikka nukutettua tutin kanssa?

Meidän vauvalla on miun mielestä kanssa paljon imemisen tarvetta, kun vauva saattaa syödä tunninkin, ja taas n.puolen tunnin päästä huutelee, eikä oikein tahdo syliin rauhoittua. olen yrittänyt usein tarjota tuttia, mutta salla vaan työntää tutin pois, tai melkein oksentaa.

tutti ei mielestäni ole mitenkään iso ja on sellanen muotoiltu malliltaan.

Oon saanut vaan ihan pari kertaa tutin kunnolla Sallan suuhun niin, että hän imee sitä ja on ollut tyytyväinen.

Haluaisin vaan opettaa sallamarian tutille, kun isosisko on kohta kolme ja syö peukkua. Sallakin on parit kerrat saanut peukun löytymään suuhun ja imenyt tyytyväisenä (kunnes ilkeä äiti veti peukun suusta.)

Meneekö tutin opetteluun kauankin, meillä kun ei kahdelta aikasemmalta lapselta ole kertynyt tuttikokemuksia. pitäiskö miun ostaa eri valmistajien tutteja..?

nakero08

meidänkin vauveli harrasti iltakukkumista ja saattoi useampikin tunti mennä, ennenkuin rauhottui yöunille. Sitä kesti jonkun aikaa, ennenkuin tasottui. Kitinätkin väheni, kun vauvelin masu tottui vtamiinitippoihin (ja äiti lopetti kahvilla lotraamisen:) Näin vatsanväänteetkin väheni ja vauva on ollut tyytyväisempi.

Luulen, että meillä myös tuo aika on tehnyt tehtävänsä, eli kun vauva on vähän isompi, ni näkökin kehittyy ja meillä Sallamaria seurailee jo isompien sisarusten touhuja ja on niinkin tyytyväinen.

Vierailija
38/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Trappa avasit meille pinon tälle puolelle!

Meitin poika on nyt 13 päivää vanha ja alku on sujunut täällä kotona ihan mukavasti. Vauva on enimmäkseen nukkunut ja syönyt. Eilen illalla oli ekan kerran sellaista vatsavaivaisen vauvan itkua ja kitinää. Mutta kylvetin vauvan sitten ennen iltaunia ja annoin Cuplatonia ennen iltamaitoa ja yö sujui sitten onneksi ihan hyvin. Öisin vauva tankkaa maitoa 2-3 kertaa (noin 3-4 tunnin välein). Paino oli ekan viikon aikana palautunut lähes syntymäpainoon, joten ilmeisesti maitoa tulee riittävästi.

Puistossa käyntiä on tällä viikolla harjoiteltu. Eli tarkoitus saada arkea rullaamaan siten, että aamupäiväunet vauva nukkuu ulkona puistossa noin 10.30-13 samalla kun ulkoilen esikoisen kanssa. Esikoispoika 2v on ottanut pikkuveljen mukavasti vastaan ja haluaa kovasti suukotella ja silitellä veljeä. Itselle on ollut mukavaa todeta miten paljon rennommin sitä hoitaa toista vauvaansa, ei tartte enää turhia jännitellä. Tällä viikolla mies ollut vielä isyyslomalla, mutta ensi maanantaina arki alkaa ja mies palaa töihin. Ihanan aurinkoista ollut tällä viikolla, toivottavasti kevät tästä alkaa.

Tulkaahan muutkin kirjoitelemaan kuulumisia!

Vierailija
39/83 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut nakero08:lle ja tervetuloa joukkoon! :) (vaikka vähän nyt onkin täällä hiljaisempaa...)

Eilen oli neitillä neuvola ja kovasti oli kasvanut, nyt 4065g ja 54,6cm pitkä( syntyessään 3202g ja 49cm) eli maito näjökään hyvin riittänyt ja puklautuksilla tulee vain ylimääräinen maito pois. :) Ja kaikki muutenkin vaikutti hyvältä! Jospa se tästä, vaikka viime yönä ja nyt aamullakin meinas usko pettää, kun neiti vaan valvoo ja valvoo ja nukkuu semmosia puolen tunnin-reilun tunnin unipätkiä, niin arvaa vaan, saako siinä ite nukuttua.. eli just kun ite on nukahtamaisillaan, niin vauveli herää... (onneksi neiti ei huuda, kuin nälkäänsä, mutta kyllä se aikamoista mekkalaa pitää öisin ja ininä alkaa heti kun tutti tippuu...) no nyt aamupäivällä sain peräti 1,5h nukuttua ja ehdin jopa täälläkin piipahtaan. on se vaan kummallista nuo vauvojen unijutut, kun toinen vauva nukkuuu ihan hirveesti ja ainakin tämä meidän vauva nukkuu tosi vähän..

Joku kirjoitteli tuteista jotain, niin meillä ainakin opetellaan vieläkin tuttien syömistä, eli ei neiti osaa itse vielä pitää kovin kauaa tuttia suussa, tai riippuu vähän päivästä.. ;) ja mä olen ainakin huomannut, että tuteissa on eroja, eli onko semmonen pyöreä pää, vai sit sellainen toinen pää.. mutta tsemmpiä tutin opetteluun! :)

nyt täytyy taas rientää, ennekuin neiti tuhisija päättää taas herätä.. ;)

Aurelia ja vauveli tänään 1kk :D

Vierailija
40/83 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa innostun kirjoittamaan tänne, käyn kyllä lukemassa täällä taustalla usein.

Aamulla meillä oli 2kk neuvola, mukavasti on Edwinalle tullut lisää mittaa, 59,5 cm ja 5216g, ei tunnu enää pieneltä. Syntymästä tullut 10 cv ja 2 kiloo lisää...

Ristiäisiä täällä vietetään lauantaina, pieni stressi onko muistanut kaiken tarpeellisen...

Äiti ja nukkuva Edwina