Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin sitte just jätetyks, puolessa välissä raskautta...

Vierailija
31.03.2008 |

.

Kommentit (707)

Vierailija
421/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinaan monessa sylissä itkenytkin, ihan kaikille mahdollisille tahoille, kiinnosti heitä tai ei. Olen käynyt pahimmassa välissä jopa perheneuvolan täteille ja psykologille itkemässä, suorastaan parkumassa. Ei ollut omasta takaa tukiverkkoja, ei todellakaan. Joten olen huutanut apua ihan kaikkialta. Minut piti järjissään mm. äitiysneuvolan terkka/kätilö, jolle kaadoin niskaan IHAN KAIKEN.

Minä jäin aikoinaan 3,5-vuotiaan yh:ksi ja odotin toista 3. kuulla. Ikinä, missään, kukaan ei ehdotellut aborttia tai edes huostaanottoa, saati adoptiota. Jos niin rankkoja asioita aletaan ehdottelemaan, niin silloin äidillä on ihan oikeasti kaikki elämänhallinta itseltään kateissa (huumeet, alkoholi...).

Ap:ltä ei ole. Hän on tervejärkinen ja tasapainoinen, jo ennestään neljän lapsen äiti. Hänellä on oma äiti valmiina auttamaan, on ystäviä, jopa mieskin vielä ainakin on ottamassa jonkinlaista vastuuta lapsista. Eikä ap ole myöskään enää ihan nuorikaan (sorry ap ;) ) Ja ennenkaikkea, ap osaa pyytää apua. Joten tähän rakoon on melko turhaa tulla huutelemaan nuorten äitiparkojen huostaanotoista. En ole muuten kuuna päivänä tavannut yhtäkään nuorta äitiä, joka hoitaa lapsensa vaikkei muuten niin hyvin menekään, jota olisi uhkailtu huostaanotolla. Päinvastoin, yhteiskunnan tuki on ollut nuorelle äidille todella vahva.

Mitä tulee tuon toisen sankarin (201) provo-huuteluihin... siitäkö sinä siis olet katkera, kun kukaan ei ap:lle huudellut provoa? Joten sinun piti tulla sitä huutelemaan? Sinunko ketjussasi on sitten huudeltu provoa? Ei ole ihmisen ilkeydellä rajoja, jos pitää kostaa itse kokemansa vääryys jollekulle hädänalaiselle.

edelleen sama räksyttäjä-eukko ;)

Vierailija:

ette vain tunne sossutanttojen tai neuvolatätien toimintaa

nuori, ilman tukiverkostoa, ilman miestä

on heille hyvä uhri.

mene itse heidän syliin itkemään niin saat nähdä minkälaista se toiminta on

Ja minä en ole mitään epäempaattista ap:lle sanonut. Olen vain sanonut et kannattaa varoa sossuja. He tekevät huostaanottojakin peräättomin perustein

Vierailija
422/707 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ketju on mielestänne provo, niin miksi ihmeessä seuaatte sitä? Eihän tämä aloitus paljo vie tilaa tuolta etusivulta. sen voi ihan helposti jättää lukematta.

Ymmärrättekö miltä kylmät kommenttinne tuntuvat ihmisestä, joka on jo valmiiksi hajalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/707 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:sta tekee hullun?

Se, että hän on hajalla aviomiehensä kerrottua eroavansa hänestä hänen odottaessaan perheen viidettä lasta?

Se, että hän tekee asiat järkevästi, mm tuo allekirjoitus juttu? On todella hyödyllistä omata " virallista" dokumenttia sopimuksista, jos eroavana puolisona on tuollainen oikuttelija, kuin ap:n mies.

Se, että perheen lapset reagoivat tilanteeseen?

Se, että hän purkautuu tänne aiheesta? Oltteko te jotain vanhoja koulukiusaajia, kun haukutte säälittäväksi ihmiseksi, joka ei ansaitse miestä, eikä perhettään siksi, ettei ihmisellä ole ystäviä. (Sitä paitsi ap on hakenut apua neuvolasta ja perheneuvolasta, tämä ei ole ainoa paikka).

Olen täysin pöyristynyt näistä kommenteistä joita ap olet saanut osaksesi. Olen pahoillani! Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi. Toivottavasti kaikki kääntyy hyvinpäin!

Vierailija
424/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eikö se ' ijä vielä punkkaa tai ainakin tapaa lapsiaan joka päivä! Epäilen et tää on browo! Oli nimittäin aika paljon mun mielestä selviä virheitä enn nyt jaksa luetella!

Vierailija
425/707 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain HYVÄ asia että saa käytyä asioita lävitse ja purettua niitä. Ja toisekseen minäkin saattaisin haluta mieheni allekirjottamaan paperin sovituista asioista, jos meille ero joskus tulisi. Ei voisi niin helpolla ruveta perumaan sovittuja asioita, mitä ainakin omalta mieheltäni voisin odottaa.

Mutta tahdon välittää APlle ISON rutistuksen ja voimia, olet varmasti monen ajatuksissa!!

Vierailija
426/707 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista joita sopivat. Onpahan ainakin jotain mitä näyttää viranomaisille tarpeen vaatiessa. Mutta talleta paperi vaikka äidillesi niin miehesi ei löydä sitä. Erotilanteessa ihmiset saattavat tehdä mitä yllättävämpiä asioita

Vierailija
427/707 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka ihmetteli, voinko kutsua näitä vieraita ihmisiä rakkaiksi, niin KYLLÄ VOIN!!! Ehkä emme tunne toisiamme vuosien takaa tai muutenkaan, mutta kyllä tunnen sellaiset ihmiset rakkaiksi ja tärkeiksi, jotka jaksavat tukea, lohduttaa, tsempata, rukoilla, halata, neuvoa ja paljon muuta. En todellakaan koe olevani säälittävä saadessani näin valtavan paljon ihanilta ihmisiltä voimaa, jos jonkun mielestä on säälittävää hakea tukea ihmisiltä, jotka ymmärtää, niin sille mä en sitten voi mitään.

KIITOS TEILLE, OOTTE TODELLA TÄRKEITÄ!!!

Viime yö meni heikosti pienimmäisen levottomuuden ja itkeskelyn takia. Aamulla kuitenki lähdin kahden lapsen kanssa äidin kyydillä käymään mökillä (mökki aika lähellä) ja mies jäi kahden lapsen kanssa meille. Oli edes vähän ympäristönvaihdosta hetkeks.

Mies kävi katsomassa paria asuntoa tänään, vaan kumpikaan ei vastannu tarkoitusta.

Tässä tää on edelleen epämääräistä vellomista kunnes se kämppä löytyy, välillä mies on todella pinna kireellä ja suuttuu lapsille ihan turhan herkästi, sillon kyllä minustaki lähtee ääntä miestä päin.

Itsellä tunteet menee vuoristorataa ja välillä iskee todella voimakas ahdistus, mutta sitä en ala sulattamaan että mies kiukkuilee lapsille, siinä kulkee mun raja. Ei tilanne vielä oo hälyttävä, mutta jos kireys ei hellitä, niin ulos vaan.

Väsymys on todella kokonaisvaltaista, tuntuu ettei jaksais edes hengittää ja keho painaa monta tonnia. Täytyy toivoa ettei nyt sairastu kukaan, jotta voisin huomenna keskittyä ihan yksin itseeni (levätä ja nukkua rauhassa, kerätä voimia).

Kiitos kaikille puolustuksesta ja siitä, että jaksatte näille joillekin oikoa luetun ymmärtämistä, itse en kertakaikkiaan jaksa!!!!

ap

Vierailija
428/707 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyttä...

Vierailija
429/707 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ystävällinen ja empaattinen ketju av:lla.

Menkää vittuun siitä ruikuttamasta ja purkamasta omaa pahaa oloanne.

Voimia sinulle ap.

Vierailija
430/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvolasta soitettiin ja saatiin kolme aikaa nyt ens hätään, sitte sovitaan lisää. Soitin miehelle, joka ei todellakaan innostunu asiasta. Raskaan väännön (rautalangasta vääntämisen, ilman huutoa) jälkeen sain miehen tajuamaan, että meidän on päästävä/mentävä keskustelemaan asioista, koska sitä kautta saadaan lapsillekin apua. Miehen mielestä tää asia ei vaikuta mitenkään lapsiin, eikä lapset tarvii mitään apua, HUOOOOOH!!!! No, sain asian väännettyä joten kuten miehelle perille ja lähtee perheneuvolaan sillä asenteella ettei se mitään muuta ja hän on päätöksensä tehny. Vaikkei muuttaiskaan miehen päätöstä, niin kyllä me lasten kanssa tarvitaan apua.

Miten joku voi olla niin itsekäs????

Perheneuvolan työntekijä vaikutti tosi mukavalta ja asialliselta, toivon todella, että edes jonkinmoinen keskusteluyhteys saataisiin aikaan. Ollaanhan me miehen kanssa puhuttu, mutta lähinnä käytännön asioista ja tunnepuoli on vielä täysin solmussa.

MÄ EN KESTÄ tota miehen ajatusmaailmaa ettei tää muuta mitenkää lasten tai mun elämää!!!! Anteeks, teki mieli huutaa toi asia ulos (kiukuttaa niin vietävästi).

ap

Vierailija
431/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä ei ole toista naista?

Masennuskin vaikuttaa ihan todennäköiseltä syyltä, mutta jotenkin noi ylityöt ja etäisyyden pitäminen pistää silmään. Jaksaisiko masentunut ihminen tehdä noin kovasti ylitöitä?

Ja kun selkeästi jotenkin laittaa pahan olonsa sun piikkiin, niin ikäänkuin oikeuttaisi sillä sen, että olisi rakastunut toiseen naiseen...

Vierailija
432/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vaikka aluksi et aiot katsoa itsellesi uuden miehen as soon as possible, et toivon mukaan mies on valmis siihen et joku muu kasvattaa hänen lapsiaan. Meillä tuo auttoi. Miehet kun tuppaa luulemaan et vaimo rakastaam miestään kuten lapsiaan ja se ei koskaan tule muuttumaan, ettet sinä nyt ikinä mitään uutta miestä ota yms. Kannattaa tehdä asia selväksi miehelle ettei jatka eloaan missään haavemaailmassa.

Vierailija
433/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei uskalla/halua kertoa siitä sinulle...

Vierailija
434/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan on niin painokkasti asian mulle sanonu ettei oo ketään toista ja kyllä on vastannu työpuhelimeen, jos oon soittanu (onhan tietty soitonsiirto olemassa, mutta en usko miehen olevan niin " ovela" ). Mulla ei oo muuta ku miehen sana asiasta :(.

Jotenki oon vaan pannu ton työhulluuden " pakenemisen" piikkiin, miehet ku harvemmin puhuu, jos joku mättää, pakenee tekemään hulluna hommia.

On tää niin hirvee sotku ja kaikki ristiriitasta, ettei tiedä enää mitä uskoa/tehdä.

ap

Vierailija
435/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollutkaan moneen päivään käynyt tällä palstalla ja tämä oli äiti-Kiljunen tosi ikävää luettavaa. Voimia sinne!

Haluaisin vain sanoa, että lähimmäiselläni oli vastaavanlainen tapaus ja miehellä oli toinen nainen, sitten viimein kun se selvisikin. Mutta käytös oli aivan samaa luokkaa, sekavaa jojottelua, epämääräistä asumista, ei kunnolla irtautunut mutta silti lähti, todella sekavaa, teki vain sairaaksi sen muun perheen jonka taakseen jätti, aivan samalla tavalla kuin teille nyt siellä tehdään. Ei, ei toki tämä mies sitä naista myöntänyt missään vaiheessa, ehtivät suhteen lopettaakin mutta kyllä se sieltä vain selvisi ja vyyhti alkoi aueta. Kyllä sitä ennen mietittiin miehen masennuksesta lähtien kaikkea..paskat! Pettänyt se oli jo pitempään!

Niin loppui rakkaus sielläkin perheessä keskellä yötä, aivan yhtäkkiä tuosta noin vain!

Ja me läheiset vain sitä mietittiin ja puitiin että; no ei se voi toinen nainenkaan olla kun ..on sitä ja on tätä, ei se voi kun se on kotona ja on niin ja on näin ja missä välissä ja miten.. ei siitä uskois ja se ei vois kyllä ja blaa blaa.. Kyllä meni arvioinnit metsään sen miehen kohdalla,kovaa ja rytinällä!!

Vierailija
436/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein juuri ne yksinkertaisimmat selitykset ovat niitä oikeita. Olen todella pahoillani puolestasi ja toivotan voimia ja jaksamista sinulle.

Vierailija
437/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi toinen nainen asia vaivaa mua... en tiedä mitä ajatella :(.

ap

Vierailija
438/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvolasta ei ole hyötyä, jos mies ei ole halukas siellä asioita puimaan. Hän luultavasti kuvittelee, että siellä jotenkin yritetään pakottaa häntä pysymään avioliitossa.

Mä melkein sanoisin, että ap:n kannattaa alkaa hoitaa itseään. Ei miestä eikä parisuhdetta.

Vierailija
439/707 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin fiksun ja ihanan oloinen nainen kuin sinä pärjäät kyllä. Miehesi on ihan hullu kun jättää tuollaisen naisen ja perheensä. Yritä mahdollisuuksiesi mukaan keskittyä ja hoitaa itseäsi, kyllä sinä selviät. Uskon et kaikella on joku tarkoitus, ehkä vielä huomaat sen myöhemmin. Mitä nopeammin pääset miehestä eroon ja saat hieman välimatkaa niin asiat helpottaa. Sano vaan miehelle et muuttaa äitinsä luo etsimään uutta asuntoa. Voit sit paremmin sopia lasten ja miehen tapaamisetkin ja sinun ei tarvitse katsoa kireää miestäsi. Ihan liikaa sinulle ja välinnekin helpottavat kun ette näe toisianne. Ei kun ulos mies heti. Taidat tietää itsekkin et selviät lasten kanssa paremmin kun mies ei ole kotona ja oma olosi helpottuu. Voimia ja koita iloita raskaudesta ja valmistua synnytykseen. Olisi ihana halata!

Vierailija
440/707 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi