Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela ja raskaana, apua

Vierailija
24.09.2019 |

Vanhemmat ja velat: kertoisitteko plussia ja miinuksia elämästänne?

Elämäntilanne lapselle olisi sopiva, ikää +30, työ, puoliso, kaikki kunnossa. Lapsi ei vain kuulunut suunnitelmiin, eikä ole myöskään koskaan kuulunut tulevaisuudensuunnitelmiin.

Perhanan raskaus sekoittaa päätä, enkä osaa väsymyksen vuoksi ajatella selkeästi. Yllärinä tuli, kuinka äkkiä päätös lapsen pitämisestä tuleekaan tehdä.

APUA?!?

Puoliso taitaisi kallistua lapsen pitämisen puoleen, mutta tukee minua kummin

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kummin päätämmekään tehdä.

-”Vela” -85

Vierailija
2/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi. Selvästi joku ääni sisälläsi käskee tekemään niin koska muutenhan tämä olisi sinulle velana ollut helppo ja yksinkertainen päätös joka hoidetaan heti alta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vela, niin ratkaisu on yksinkertainen

Vierailija
4/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pippeli käynyt pimpissä?

Vierailija
5/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä lapsi. Selvästi joku ääni sisälläsi käskee tekemään niin koska muutenhan tämä olisi sinulle velana ollut helppo ja yksinkertainen päätös joka hoidetaan heti alta pois.

Totta, mutta ei sinne lääkäriinkään ihan saman tien pääse. Ehtii muutamassa päivässä jo pohtia asiaa toiseltakin kantilta... Velojen kertomuksista olen lukenut, että elämä sisällä jopa etoo, minua ei. Ei kyllä herätä myöskään muita tunteita, tyhjä olo. Muutama päivä olisi enää aikaa...

-Vela-85

Vierailija
6/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella olet aina ennen päätynyt analyyseissasi siihen, että haluat olla lapseton, älä anna raskaushormonien ja pelkkään biologiaan pohjautuvan hetkellisen halun lisääntyä sekoittaa päätäsi. Siitä tuskin hyvää seuraa.

Vierailija
7/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velana plussat:

- oma rauha (hiljaisuus on IHANAA!)

- omat aikataulut (voin nukkua päiväunet milloin tahansa haluan, voin käydä iltaisin ulkona, voin tehdä asioita spontaanisti)

- olen vastuussa vain itsestäni (kukaan ei tarvitse minua 24/7)

- ei tarvitse pelätä tekevänsä mokia, jotka traumatisoivat toisen ihmisen

- rahaa säästyy tolkuttomasti

- *aska geeniperimäni ei jatku

Velana miinukset:

-

-

-

(ei niitä ole)

Vierailija
8/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Itselleni olisi mahdotonta olla raskaana, en jaksaisi fyysisesti enkä henkisesti. Enkä neuvolassa käymistä.

Mutta kuulostaa että tunnet vetoa lapsen saamiseen, ei aborttia kannata tehdä kevein perustein.

9/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea :) Ei se äippänä olo taida olla kuitenkaan maailman p@skin juttu :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
10/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunnu pääsevän raskaaksi pitkästä yrityksestä huolimatta. Vaihtaisin paikkaa kanssasi, jos voisin.

Vierailija
11/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tyyppi elämässäni on ollut oma lapseni. Sitkeästi jatkoin raskautta, vaikka sain lääkäriltä terveyssyistä kaavintamääräyksen. Päätin vaan olla noudattamatta sitä. Onneksi.

Tappaisitko hyvän tyypin? Toista mahdollisuutta ei ehkä tule. Heität valtavan määrän rakkautta roskiin.

Vierailija
12/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella olet aina ennen päätynyt analyyseissasi siihen, että haluat olla lapseton, älä anna raskaushormonien ja pelkkään biologiaan pohjautuvan hetkellisen halun lisääntyä sekoittaa päätäsi. Siitä tuskin hyvää seuraa.

Kiitos. Juuri tällaista järjen ääntä kaipaan!

Suurin ongelma kait on, että rakastan miestäni yli kaiken. Hän on nyt jotenkin aivan totaalisen rakastunut minuunkin, katsoo lempeästi, ottaa syliin, sanoo että ei hätää, mietitään rauhassa. Joskus suhteen alkuaikoina vuosia sitten hän sanoi, että olisi ihanaa nähdä meidät kaksi meidän yhteisessä lapsessa, ja tiedän, että sitä hän nytkin ajattelee vaikkei sano ääneen, koska tietää minun tuntemukseni. En voi toisaalta itsekään olla miettimättä, millainen ihanuus vauvamme mielestämme olisi.. Mutta toisaalta osaan hyvinkin kuvitella myös kuinka se rääkyisi kaikki yöt, veisi ”vaiheillaan” hermomme ja todennäköisesti lopulta myös tuhoaisi kotimme, taloutemme ja lopulta parisuhteemmekin.

-Vela-85

Vierailija
13/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kommentti. Kuulostaa siltä, että velat tekevät analyysejä (hieno sana, jonka heitit mukaan, jotta mielipiteesi kuulostaisi paremmalta) tietämättä kaikkia faktoja. Eiköhän niiden hormonien ole tarkoitus valmistaa naista äidiksi. Jos te olette niin vahvoja vela-aatteessanne, niin eihän hormonien edes pitäisi vaikuttaa teihin. Jos ne vaikuttavat, niin se kertoo ihan vain siitä, että teistäkin moni voisi aivan hyvin kääntyä lapsenhankinnan puolelle. 

Minulla ei ole lasta, jos nyt niin epäilet. 

Vierailija
14/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole vela. Älä nimitä itseäsi velaksi.

Vierailija
15/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kutsutaan raskaushormoneiksi. Ei siinä mitään sen syvällisempää ole

Vierailija
16/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi. Ja muista pakottaa lapsen isä myös hoitovapaalle vähintää se 6 kk, että saa luotua kontaktin lapseen.

Vierailija
17/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuosia sitten hän sanoi, että olisi ihanaa nähdä meidät kaksi meidän yhteisessä lapsessa, ja tiedän, että sitä hän nytkin ajattelee vaikkei sano ääneen, koska tietää minun tuntemukseni. 

-Vela-85

Mikset ole valinnut miestä, joka on kanssasi samaa mieltä lapsista? Nyt olet lassonnut hänet suhteeseen, jota hän ei oikeastaan halua. Teidän suhde tulee tuhoutumaan joka tapauksessa. 

Vierailija
18/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela ei tarkoita ihmistä, joka ei ole vielä tehnyt lapsia. Se tarkoittaa ihmistä, joka ei halua lapsia, eikä aio niitä tehdä missään tilanteessa. Ap ei ole vela.

Vierailija
19/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ihmeessä tee tuollaista päätöstä AV PALSTAN PERUSTEELLA.

Onko tämä aloitus totta vai provo? Oletko ollut lääkärissä selvittämässä tämänhetkiset raskausviikot tai ylipäänsä sen onko raskaus edes normaali ja alkio siellä missä pitääkin? Ensiksi lääkäriin!

Ja sitten mietit täysin ITSE, että haluatko sinä sen lapsen vai et. Mietit molemmat vaihtoehdot, plussat ja miinukset. Teet päätöksen itse etkä anna kenenkään muun vaikuttaa siihen.

Vierailija
20/83 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miten painajaismainen ajatus. Välillä näen unia, että olen raskaana, enkä enää pysty tekemään aborttia. Herään aina huojentuneena. Tein sterin 31-vuotiaana, ja vaikka tiedän ettei se ole 100-prosenttinen keino, on olo helpottunut.

Saanko kysyä, mikä ehkäisy teillä oli käytössä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi