Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin sitte just jätetyks, puolessa välissä raskautta...

Vierailija
31.03.2008 |

.

Kommentit (707)

Vierailija
381/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuitenki sen verran laskuja tossa pinossa (vaikka mies maksaakin osuutensa), että ei jää rahaa itsensä hemmotteluun. Jos ei olis rahasta kiinni, varaisin itselleni heti ajan Day Spasta.

Mulla ei riitä omat voimat sen asunnon hankkimiseen, tuntuu että tässä kaikessa on jo ihan tarpeeks mulle.

Pitäiskö mun sanoa, että muuttaa nyt sinne äitinsä luo, kunnes saa sen asunnon (ku alunperinki oli itse sinne lähdössä)?

Kiitos ku annatte voimia mulle, teidän kanssa on hyvä/helppo vaihtaa ajatuksia!!!

ap

Vierailija
382/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka neuvo on se, että lähdet psyykkaamaan itseäsi eroon etkä ollenkaan etsi miehen puheista toivonkipinää. Moinen estää sua etenemästä omassa eroprosessissasi.

Tokaksi, ota yhteys lastenvalvojaan ja varaa sinne aika, miehen pitäisi tulla mukaan. Sitä kautta selviävät kaikki elatusmaksuasiat, asumistuet, tapaamiset jne.

Kolmanneksi, älä ole liian kiltti. Kirjoitit jossain vaiheessa, että et ala kiristää lapsilla. Tietenkään et ala, mutta älä myöskään suostu kaikkeen, mitä mies esittää, kuten liian pieneen elatusmaksuun. Mä halusin eron yhteydessä olla " mukava" ja olin suostumassa vaikka mihin kummallisuuksiin, mutta lastenvalvoja oli onneksi tehtäviensä tasalla.

Varaudu aaltoliikkeeseen: välillä tuntuu ihan hirveältä, välillä taas siltä, että ehkä tästä selviää. Pikkuhiljaa hyvät hetket pitenevät. Puolen vuoden päästä susta tuntuu jo ihan toiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmin mies roikkuu kotona, vaikka on lähdössä, sitä vaikeampi sun on olla.

Olen siis 262.

Vierailija:

Meillä on kuitenki sen verran laskuja tossa pinossa (vaikka mies maksaakin osuutensa), että ei jää rahaa itsensä hemmotteluun. Jos ei olis rahasta kiinni, varaisin itselleni heti ajan Day Spasta.

Mulla ei riitä omat voimat sen asunnon hankkimiseen, tuntuu että tässä kaikessa on jo ihan tarpeeks mulle.

Pitäiskö mun sanoa, että muuttaa nyt sinne äitinsä luo, kunnes saa sen asunnon (ku alunperinki oli itse sinne lähdössä)?

Kiitos ku annatte voimia mulle, teidän kanssa on hyvä/helppo vaihtaa ajatuksia!!!

ap

Vierailija
384/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita sitä etteikö koko juttu voisi vielä peruuntua, mies voi todella olla tilanteessa josta ei löydä ulos pääsyä. Tärkeintä on nyt kuitenkin et mies ottaa kamansa ja menee äidilleen miettimään. Kuten aiemmin neuvoin, älä puhu miehen kassa nyt. Kuten näet hän ei ole valmis asiaa miettimään tai pysyt puhumaan tai edes tekemään mitään päätöstä. Miehen ei välttämättä tarvitse minusta pakata kaikkia tavaroitaan mut sen verran et vaatteet riittää oleskeluun äitinsä luona. Tee myös selväksi et soittaaa ennen kuin tulee ja omilla avaimillaan ei saa tulla. Keskity itseesi ja näytä miehelle et olet vahva ja selviät ilman häntä. Silloin mies kyllä tulee takaisin ja sit voit itse päättää haluatko tätä vai et.

Vierailija
385/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi voi äidin kanssa istua autossa ku haen paperit toimistosta. Pliis älkää syyllistäkö tästä, jos lapsi olis huonovointinen, en tietenkään ottais mukaan. Siks tämä ratkaisu, ku olen itse niin huonossa kunnossa etten pääse julkisilla.

ap

Vierailija
386/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä että mies vaikka äidilleen. Sinä kärsit hänen kotona olostaan ja miehelle tilanne on LIIAN helppo. On muka eronnut mut kuitenkin oh´nhan se hänen etujen mukaista kun voi roikkua teidän kodissa ja olla lapsia ja sua lähellä mut kuitenkin " irti kaikesta" . Mies pihalle ja etäisyyttä kumpikin asiaaan. Aika näyttää mitä tapahtuu.

Vierailija
387/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ´herättää miehenkin ajattelemaan.

Eikä se itsensä hemmottelu tarvitse olla mitään suurta. Pienikin asia mikä saa sinulle paremman olon auttaa. Mieskin huomaa eron olotilassa ja alkaa epäillä omia päätöksiä. Tai vaikka ei alkaisi niin keskitä huomio omaan hyvinvointiin.

Ei tarvitse olla miehelle tyly mutta voit silti olla itsenäinen ja kaikkea ei miehelle tarvitse kertoa. Ei huonoa mutta ei hyvääkään oloa. Anna hänen huomioida asiat itse. ' ' ' ' tee miehelle selväksi että se osoite on muutettava pois, se todellakin on miehen tehtävä mutta anna käsky. Älä tee miehen puolesta asioita jotta hän ei myöhemmin pääsisi edes riidan aikana sanomaan että sinä työnsit hänet pois. Kun hän joutuu itse hoitamaan asiat, on hän itse myös vastuussa.

Vierailija
388/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sulla alka rullaamaan kaikki etuudet, yh- korotukset lapsilisiin, eletusmaksut, mahdollinen asumistuki. Tsemmpiä ap:lle paljon...

Vierailija
389/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voit todistaa että olette asumuserossa. luultavasti joudutte muuttamaan myös vuokrasopimusta tai ainakin joudut soittamaan vuokranantajallesi ja ilmoittamaan uudesta asumisjärjestelystänne. Joudut Kelalle kuitenki todistamaan jotenkin että mies ei asu enää teillä, väestörekisteristä/maistraatista (vai mistä se kela noita tarkastaakaan) pitää näkyä että miehellä eri osoite ennen kuin Kela maksaa noita yh ja asumistukia. Mutta hyvin ehdit nuo asiat järjestää niin että ensi kuuun alusta saat jo yhtuet ainakin..

Mies voi kyllä itse hankaloittaa tuota prosessia jos ei suostu kirjojaan muuttamaan teiltä pois, toivon mukaan ei ole niin ilkeä tai ajattelematon..

Tsemppiä täältäkin vielä, joskus vielä aurinko paistaa sinulle ja lapsillesi :)

Vierailija
390/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainut,joka ihmettelee tätä? 201

Vierailija
391/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei ole sinun tehtäväsi ja miehesi maksaa siihen asti kun on kirjoilla asunnossa ja mitään ei ole tehty. Mies tulee varamasti syyttämään sinua jos hoidat paperiasiat hänen puolestaan. Vaatteet voit pakata jätesäkkiin ja antaa mukaan kun tulee lapsia katsomaan. Mitään muuta en tekisi.

Vierailija
392/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa ja soskussa sua autetaan eteenpäin, ei kukaan voi olettaa, että jaksaisit hoitaa asioitasi. Vähän kerrallaan vaan menet eteen päin.

Mielestäni se, että et kohtele miestäsi, kuin vierasta sikaa osoittaa, että olet voimaksa ja kypsä ihminen joka elämässä pärjää!

Paljon voimia joka askeleelle!

Vierailija
393/707 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle valtavasti! Oletko saanut ystäviltäsi apua?

Vierailija
394/707 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tuli itku kun luin tän ketjun.

Kuinka ap jaksat?

Vierailija
395/707 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostelee, kyselee ja sit vastaa itselleen.

SÄÄLITTÄVÄÄ!!

Vierailija
396/707 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei oo naisen ilkeydellä ja tyhmyydellä mitään rajaa! Vai pikkujätkätkö täällä on äitiltään salaa päätään aukomassa?

Samaa mietin. Mutta paljon täälläkin liikkuu kaikenmaailman turhautuneita, katkeroituneita tallaajia. Heille toivottelen " paranemisia" .

Vierailija
397/707 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu ap kertoo sit kun jotain tapahtuu.

Vierailija
398/707 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis makasit neljään asti, mies teki kotityöt. Sitten kirjoitit " päiväkirjaa" ja vaadit, että mies kirjoittaa allekirjoituksen, että on dokumenttia sitten myöhemmin.

Niinkuin jo parisataa kirjoitusta aiemmin sanoin, että anteeksi vaan, OLET HULLU!!!j

Ei todellakaan millään pahalla, mutta mene hoitoon, yritä saada lapsesikin vakaampaan ympäristöön, äläkä enää viitsi, ihan oikeesti.

Ja jos noin ihan todellakin on asiat, niin on lastensuojelun aika tehdä jo jotain. Teetkö sinä sille asialle jotain vai teenkö minä? Lapsesi ovat mitä ilmeisemmin hätää kärsimässä, ja vähemmästäkin lapsia on otettu huostaan.

Vierailija
399/707 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja miten?

Vierailija
400/707 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmässäkin kriisissä voi kuule mennä jalat alta ja tulla semmoinen ahdistus että hädin tuskin pysyy pystyssä. Toisekseen kirjoittaminen on älykkään ihmisen tapa jäsennellä vaikeita asioita- tekisin aivan samoin saadakseni tilanteesta tolkkua. Meitä on näköjään todella moneen junaan- olisikin mielenkiintoista kuulla kuinka sinä toimisit vastaavassa tilanteessa.

Se että mies hoitaa lapsia ja äiti saa levätä- vaikkai edes olisi raskaana kuuluu ihan normaaliin perhe-elämään. Saati jos äiti on ennestään huonovointinen ja sitten vielä saa tällaiset uutiset niskaansa. Onhan hyvä että miehestä löytyy sentään hippunen inhimillisyyttä ja myötätuntoa.

Voimia ap;lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän