Monesti viikossa teillä pyörii astianpesukone?
Kommentit (30)
Kun olin vielä kotona lasten kanssa, niin ehdottomasti joka päivä. Nyt voi mennä niin, että jää 1-2 päivää väliin, riippuu minkälaista ruokaa laitetaan.
Minä tiskaan käsin vain puiset lastat ja pinnoitetut paistinpannut/kattilat. Kaikki muu koneeseen, jos vain mahtuu. Jos kaikki likaisena olevat ei mahdu koneeseen, niin tiskaan loput.
Meillä ainakin kone täyttyy niin epätasaisesti, että yläosa on yleensä aina ensin täynnä ja alas mahtuisi vielä: kuitenkaan alas ei saa laseja/mukeja laitettua, joten järkevämäpää on minusta laittaa sinne ne likaisena olevat kulhot ja kattilat kuin pyörittää kone vajaana. Me ei arkena käytetä esim. leipälautasia aamu- ja iltapalalla, joten lautastiskiä tulee arkena vain ruokalautasten verran, laseja/mukeja aamupalalta, päivälliseltä ja iltapalalta.
Vesimukeja mekin jemmataan tiskialtaan vieressä, mutta kyllä kaikki ruokajuomien ja kahvin kanssa käytetyt mukit menee heti tiskikoneeseen. Epäsiistiä on, jos joka paikka on täynnä mukia ja lasia eikä niistä edes tiedä, mikä on kenenkin... Nuo vesimukit on meillä värin perusteella " nimetyt" .
4 henkinen perhe ja kotona siis syödään arkena aamupala (minä ja mies), päivällinen (kaikki) ja iltapala (kaikki). Viikonloppuna sitten 5 ateriaa ja kone pyörii ehdottomasti kumpanakin päivänä.
Viisihenkinen perhe. Kotona syödään kaikki ruoat ja ei käytetä eineksiä.
Kattilat ja paistinpannut pesen käsin, siksi ei tarvitsi useammin konetta myllyttää.
Kyllä kerran päivässä meilläkin kone pyörii, joskus kaksikin. Me ollaan kolmehenkinen perhe. Meillä tehdään ruoat alusta asti itse ja väillä leivotaankin. Meillä ei arkikäytössä ole yhtään astiaa, jota ei tiskikoneessa pestä.
Miksi joku ei pese muoviastioita tiskikoneessa?
Meillä ei varmaan tiskata edes joka kuukausi.
Vierailija:
Ei ole kovin ekologista
Vinkkejä otetaan vastaan, miten asian sais korjattua :)
Nyttenkin on 3 erilaista sämpylätaikinaa kulhoissa ´nousemassa´. Tein myös 3 erilaista mokkapalapellillistä, 2 kuivakakkua ja pullia. Tein niitä yhtä aikaa ajansäästämiseksi, eli useampi kulho kerralla, että koko ajan voi uuni käydä. Astianpesukoneessa noi leivontavälineet vie aika paljon tilaa.
Tykkään paljon leipoa enkä kyllä luovu siitä sen vuoksi, että se vie astioita astianpesukoneeseen. Ekologista on se, että olen kasvissyöjä enkä omista autoa enkä edes ajokorttia.
Tietty vois tiskata käsin, mutta siinä menis tolkuttomasti aikaa, enkä edes pidä tiskauksesta (ärsyttävin kotityö mitä on).
Jos tilaa jää illalla kun kone laitetaan päälle, laitan sinne kulhoja tai kattiloita jos sattuu olemaan pesua odottamassa. Keskellä päivää on muutenkin hankalaa laittaa konetta päälle, se pesee kuitenkin yli kaksi tuntia ja se aika on oltava kotona.
on 3 henkinen perhe, 2 aikuista, 1 vauva. Kone on päällä 2 krt viikossa pyöreästi arvioiden, joskus 3 krt.
Totta tuo muuten et päivällä hankala pestä koneellista, kun silloin pitää olla kotona. Itse pesenkin sit heti aamulla tai just illalla.
kuin se käsin tiskaus. Tätäkin on tutkittu. Lämmintä vettä kuluu vähemmän, ja veden lämmitys on todellinen energiasyöppö.
S80: