Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olis TYKSissä synnärillä, ja joku kätilö toi sinne koiran!

Vierailija
30.03.2008 |

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoilet. Ei nimeä toimittajat laita juttuun, jos haastateltava niin toivoo.

Vierailija
62/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti leimataan ja syyllistetään, jos joku kertoo kokemuksistaan :(

Olin pyytänyt pelkosektiota varmaan toistakymmentä kertaa sekä neuvolassa että synnytystapa-arviossa että pelkopolilla käydessä että synnärille tutustuessa että lopulta vielä synnärille tullessa. Eivät suostuneet.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ne perustelivat sen, että et saanut sektiota. Eivät ne voineet vaan sanoa, että sua ei pelota tarpeeksi. Ovat varmasti esittäneet syitä. Olisi kiva kuulla.

Vierailija
64/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä palstalla kohdellaan huonoista kokemuksista kertojaa näin, tuskin on syytä olettaa parempaa kohtelua toimituksiltakaan.

t. ap

Vierailija
65/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos tällä palstalla kohdellaan huonoista kokemuksista kertojaa näin, tuskin on syytä olettaa parempaa kohtelua toimituksiltakaan.

t. ap

jollei silminnäkijältä saada jotain lausuntoa. Kuten sanottua, toimittajalla on oikeus suojella lähteensä nimettömyyttä. Totta kai tällainen asia pitää tarkistaa, ei yhden ihmisen väitteitä laiteta lehteen, jollei niitä tsekata parista muusta lähteestä.

Eikä tarvitse maalailla mistään pienistä Turun piireistä. Ikävä kyllä et nyt kuulosta uskottavalta.

Vierailija
66/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoit, toimittajalla on oikeus mutta ei velvollisuutta suojella lähteensä henkilöllisyyttä.

Lisäksi mua ei kiinnosta, kirjoitetaanko aiheesta juttua vai ei.

t. ap

Vierailija
67/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä vuoksi et saanut sektiota ja minkä vuoksi kuulostat jakomielitautiselta. Asioita menee virallisellakin puolella pieleen, mutta tämä on nyt niin yli vedetty juttu, että ei jeesus sentään. Koiran synnärillä vielä uskon, mutta kaikki muu on kyllä unessa nähtyä tai ilokaasuissa kuviteltua.

Vierailija
68/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mielestäsi kuulostan jakomielitautiselta? Oliko joku kohta kertomastani erityisesti epäuskottava? Onko mielestäsi noin epäuskottavaa, että joku toivoo pelkosektiota? Tai että kätilö on piittaamaton ja tekee episiotomian potilaan pyyntöä kunnioittamatta? Vai mikä oli epäuskottavaa?

Ehkä elämä sitten vaan on taruakin ihmeellisempää.

t. ap

Vierailija
69/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä huonoin provo pitkään aikaan. Eihän vahtimesaritkaan päästä ketään koiran kanssa sisään. Ai niin tietenkin, kätilö hiippaili varmaan henkilökunnan ovesta koirineen:)

Vierailija
70/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkona huoneestani, kun sanottiin että saa odotellessa liikkua muuallakin.

t. ap

Vierailija
71/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et saanut sektiota, vaikka kävit pelkopolilla ja puhuit asiasta neuvolassakin. Pelkopolin periaate on, että siellä käsitellään näitä pelkoja. Jos synnyttäjä kuitenkin sektion haluaa, niin sen ihan oikeasti saa. On epäuskottavaa, että kätilö olisi sinun kiusaksesi ja huvikseen tehnyt epparin. Siihen on varmasti ollut hyvä syy. On myöskin epäuskottavaa, että suunnittelet uudestaan Tyksiin menoa, vaikka et saanut siellä sektiota, tehtiin eppari ja oli koirakin.

Vierailija
72/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väittänytkään, että kätilö olisi minun kiusakseni tai huvikseen tehnyt episiotomian. Sanoin vain, että kätilö ei kunnioittanut pyyntöäni olla tekemättä episiotomiaa.

Pakkohan minun on kai TYKSiin mennä synnyttämään, kun asun sen alueella. Vai onko muka jokin muu mahdollisuus? Ei mulla ole varaa synnyttää yksityisesti.

Onko muuten TYKSin synnärin ovella muka vaksi? Enpä ole huomannut. Sinnehän pitää soittaa ovikelloa, että päästävät sisään. Ei siellä mitään vaksia niillä kerroilla ainakaan näkynyt jotka olin siellä. Tai ehkä oli, mutta ei ainakaan niin että olisi helposti huomannut.

t. ap

Vierailija
73/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minä ainakaan saanut palkosektiota vaikka kävin pelkopolilla.

Vierailija
74/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että yhden koirasta tehdyn valituksen vuoksi et voi enää ikinä mennä turvallisesti synnyttämään, koska koko sairaalan henkilökunta hautoo kostoa, ja että toimittajatkin sulle nauravat, niin... tuota. Ihan ystävällisenä neuvona vain, kannattaisi käydä juttelemassa jollekin ammatti-ihmiselle näistä tuntemuksista. Ei tuollaisen pelon kanssa tarvitse yrittää elää yksin. Eikä yhden poikkipuolisen sanan takia käy koko Suomi (tai edes Turku) ketään vainoamaan!

Jos nuo kätilöt ja sairaanhoitajat ei sua kunnolla hoida, he vaarantavat oman työpaikkansa. Kuka oikeasti haluaisi yhden valituksen vuoksi niin hirveästi kostaa sulle että siinä samalla riskeeraisi oman työnsä ja toimeentulonsa? Ihmiset tekevät jatkuvasti valituksia milloin mistäkin, joskus aiheesta ja joskus aiheetta ja silti heidät pitää hoitaa asianmukaisesti.

Vierailija
75/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla itsekin pitkään toipilaana?

Lisäksi sain niin negatiivista palautetta siitä ekasta valituksesta, etten viitsinyt nähdä vaivaa seuraavaan.

Kolmanneksi en halunnut yhtään enempää hankalan potilaan mainetta enkä ylimääräisiä merkintöjä papereihin, kun jouduin ramppaamaan siellä jatkuvasti muissa asioissa.

Miksi jatkuvasti jumitat tuohon ajatukseen, että mun olis pitänyt tehdä valitus? Jo on kumma, jos kätilöt eivät itse ole tajunneet mikä on heidän työssään sopivaa ja mikä ei, ja tehneet sisäistä valitusta.

t. ap

Vierailija
76/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa kirjoittamaan samantyylisen viestin sinulle, kuin minä, joka kirjoitin aiemmin. Itse lopetin tähän ketjuun kirjoittelun jo. T. se aiempi viestittelijä

Vierailija
77/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokevat tarpeelliseksi panetella tyhjäksi kertomani asia. Mutta ei se asia siitä kuulkaa miksikään muutu, vaikka kuinka minua lannistaisitte ja kohtelisitte alentavasti. Kätilö toi synnärille koiran ja sitä asiaa ette voi muuttaa, koska niin tapahtui.

t. ap

Vierailija
78/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän sen, että sä et jaksanut tai halunnut tehdä sitä ilmoitusta. Sitä en ymmärrä, miksi tunnut pelkäävän, että et voi turvallisesti enää synnyttää jos valituksen tekisit, mutta siihen et näköjään halua ottaa kantaa. Sitäkään en ymmärrä, että kun selvästi et halua mitään virallista valitusta tehdä, miksi asiasta pitää huudella täällä av:lla? Ei asia tästä miksikään parane tai muutu.

Vierailija
79/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siis ihmetyttää, mitä tällä aloituksella haet? Kun ihmiset ovat yrittäneet neuvoa sua, että mitä voisit tehdä ikävän tilanteen korjaamiseksi, mikään ei käy... Mitä meidän pitäisi tehdä? Jos me kaikki aletaan nyt uskoa, että siellä varmaan oli koira ja se oli ihan törkeää, miten se muuttaa tilannetta parempaan suuntaan? Vai mitä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
80/120 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin itse uskovani, että synnärille on tuotu koira. Uskon myös, että kätilö ei ole kaikkia synnytykseen liittyviä toiveitasi kunnioittanut.

Uskon kuitenkin, että tähän on hyvä syy. Kätilöt ovat kiireisiä eivätkä kerkeä välttämättä heti perustelemaan synnyttäjälle tekemiään ratkaisuja. Joskus toimenpiteitä tehdään potilaan vastustuksesta huolimatta. Kaikki nämä ovat kuitenkin varmasti potilaan parhaaksi. Epäilyni kohdistuivat sektion saantiin ja kielteiseen suhtautumiseesi mitä tuli kätilöihin ja sairaalaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi