Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olis TYKSissä synnärillä, ja joku kätilö toi sinne koiran!

Vierailija
30.03.2008 |

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teille jotak kauhistelette koiran pöpöjä niin pyörtyisitte siitä määrästä mitä ihmiset kuljettavat esim sormustensa alla.

Vierailija
22/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYKSin tilanteen todenmukaisuus on varmaankin aika helppo selvittää, jos kätilöille tehtäisiin nimetön kysely asiasta. Tosin ehkä vastaisivat varmuuden vuoksi silti kieltävästi, kun pelkäisivät kurissapitotoimia.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedötkö ap että kissojen hampaissa on paljon enemmän pöpöjä kuin koirien??? Pelkäätkö niitäkin?

Vierailija
24/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin synnärillä ja sinne tuotaisiin koira, niin en jättäisi asiaa siihen!

Vierailija
25/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin silloin tapahtuneen jälkeenkin riippuvuussuhteessa TYKSin synnärin henkilökuntaan jonkin aikaa.

t. ap

Vierailija
26/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua ilman hoitoa olisi jätetty, vaikka asiasta olisitkin valittanut.

Vierailija
27/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun kätilö teki episiotomian vaikka olin etukäteen kieltänyt ja samoin otti jo imukuppia esiin vaikka olin sanonut, että haluan pelkosektion jos joudutaan edes harkitsemaan imukuppia.

Jos olisin alkanut hankalaksi kritisoimalla sitä koiraa, olis varmaan leikannut sen episiotomian peräaukkoon asti... :/

Mulla oli silloin muutakin ajateltavaa. Kuvittelin, että joku kätilöistä tai hoitajista olis tehnyt ilmoituksen, mutta ilmeisesti siellä ei ole sisäinen kontrolli toiminut.

t. ap

Vierailija
28/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksen tekeminen myöhäänkin, on parempi kuin ei ollenkaan. Tekee vaikka sitten kun tilanne itselle turvallinen eli ei enää sairaalassa tarvitse asioida. Ilmoituksen tekeminen on palvelus tuleville synnyttäjille. Ei kai kukaan halua, että tuollainen toistuu?

En syyllistä tässä sua ap, ihmettelen vaan..

Vierailija
29/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein uskalla vieläkään valittaa, kun suunnitellaan raskautta enkä halua jäädä sinne muistiin valittavana potilaana.

Mielestäni olisi oikein, jos tekisivät siellä itse sisäisen tutkinnan asiasta.

Toivottavasti mua ei nyt ole jo tästä ketjusta tunnistettu :/

t. ap

Vierailija
30/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin ennemmin kauemmaksi synnärille, enkä missään nimessä menisi TYKSiin, jos kerran tuollaiset kokemukset on. Asiasta voi puhua esim. vaikka terkkarille, jos ei uskalla suoraan sairaalaan valittaa.

Vierailija
31/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kätilö teki sen vaikka nimenomaan olin sekä sanallisesti että kirjallisesti kieltänyt. Sain palautteena alentuvan ja syyllistävän viestin, missä lähinnä todettiin, etten ymmärrä asiaa. Olin ajatellut, että jos mun valitukseen olisi suhtauduttu asiallisesti ja vakavasti, olisin uskaltanutkin valittaa siitä koirasta. Mutta palautteen jälkeen en todellakaan uskaltanut, kun eihän mulla edes ollut siitä todisteita, esim. valokuvaa.

t. ap

Vierailija
32/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siksi, ettei koko juttua edes tapahtunut.

Kuulostaa melkoiselta paranoialta kuvitella, että jos valittaa siitä että joku on tuonut sairaalaan koiran, koko sairaalan henkilökunta kääntyy vastaan eikä enää saa kunnon hoitoa. Näin jos asiat olisivat, olis kyllä jo muutenkin kyseessä sellainen sairaala, johon ei kannata mennä...

Vierailija
33/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan sairaaloille ei saa eläimiä tuoda ja se on minun mielestä oikein. Se että joku toisi koiran synnärille ja pääsisi sisälle asti vaan tuntuu aika epätodelliselta =)

T. 37

Vierailija
34/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseisessä sairaalassa oikeasti ollaan tylyjä, töykeitä, reagoidaan palautteeseen epäasiallisesti ja rikotaan sääntöjä, niin luulisi että useat potilaat olisivat valittaneet asiasta. Jos ap totta puhuu, niin hän ei ole ainoa ihminen, joka on koiran nähnyt tai sairaalassa muuta vääryyttä kokenut.

En ymmärrä kuitenkaan tuota hysteeristä sairaalan ja kätilöiden pelkoa, vaikka siellä olisi sanottu tai tehty mitä hyvänsä. Valituksen voi tehdä ylemmälle taholle, eikä suoraan sairaalaan. Asiaan puututaan varmasti jotenkin.

Vierailija
35/120 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei epparia ja jos imukuppia harktaan niin sitten sektio.

Ethän sinä päätä siitä epparista vaan kätilö. Voit tietty toivoa ettei sitä tarvita mutta useimmin se tehdään tarpeesta ei kiusaksi. Vai haluaisitko revetä peräaukkoon asti?

Ja harvoin sitä ponistusvaiheessa lähdetään sektioon vain äidin toiveesta. Jos lapsella alkaa olla hätä otetaan imukuppi. Jos on epälyjä siitä ettei lapsi mahdu tulemaan, tarjonta on väärä tms. niin sitten sektio. Ei siksi että äiti ei halua imukuppia.

Ei ihme että olet pelännyt kätilöitä. Voin kuvtella että kuulut niihin ns. hankaliin potilaisiin jotka itse tietävät muka paremmin nämä asiat.

Siksikö olet keksinyt tämän koirajutun? En usko että kukaan hoitaja koskaan toisi eläintä sairaalaan!

Vierailija
36/120 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain käynnistyksessä nelinkertaisen määrän cytoteciä siihen nähden, mitä lääkäri oli määrännyt. Ei se traumaattinen ja varsin kivulias synnytys kovin nopeasti unohdu...

Eikä yhtään auttanut, että kätilö vielä tiuski asiattomia: pyysi, että nousisin sängylle kohdunsuun tilanteen tarkistamiseksi. Sain voihkaistua sängyn laitaa nojaten, että tulee juuri supistus.. " No kyllä kai kun heilut siinä noin!" . Siis mitä? En pystynyt olemaan täysin liikkumatta kivun vuoksi ja toisekseen, liikkumineko ne supistukset aiheuttaa?

Vierailija
37/120 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysosasto on katutasossa ja pääovi muistaakseni kolmannessa kerroksessa sairaalan toisessa sivussa, eli sinne ei pysty millään synnytysosastolta näkemään! :D

Toisekseen, epparista: Kätilö tekee sen, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Jos vaikkapa synnyttäjä ei meinaa saada ponnistetuksi vauvaa pihalle (kuten ilmeisesti ei ole saanut, imukuppia kun käytettiin). Sillä, onko synnyttäjä kieltänyt epsiotomian vai ei, ei ole merkitystä kun kyseessä on vauvan turvallisuus. Vauvan hyvinvointia seurataan koko ponnistusvaiheenkin ajan, ja kun kätilö toteaa että vauva on saatava nopsaan ulos, niin tehdään eppari ja otetaan imukuppi. Käsittääkseni epsiotomia tehdään aina tai lähes aina kun on imukupille tarvetta.

Mee muualle provoilemaan, ap.

Vierailija
38/120 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nykyään on (ainakin meidän kunnassa) pakko kirjata yhteydenoton syy sinne. Muuten potilaan mahdollisesti vaatiessa saada tietää, kuka on tietojaan katsellut, hoitajan voisi olla vaikea selittää, miksi niitä on tiiraillut (siis kun niitä ei aiheetta saa lukea).

t. sh

Vierailija:

ja pyytänyt siirtoa sinne kun Naikkarin gynen kanssa oli isoja ongelmia. En siis tehnyt mitään kirjallista valitusta. Kaikki tästä puhelinkeskustelusta oli kirjattu potilastietoihini. Onko tässä siis toimittu väärin????? Itse olin aika järkyttynyt tuosta, olin varma että arvostelemani lääkäri (erittäin arvostettu mutta käytökseltään täys mulkku) kostaa jotenkin. Naurettavaa, tiedän, mutta silti minulle todellinen tunne.

- joku joka ei jaksanut lukea ketjusta edes puolikasta...

Vierailija
39/120 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi myös, että episiotonmia on useissa kansainvälisissä tutkimuksissa osoitettu hyödyttömäksi ja jopa lisävaurioita aiheuttaviksi. Esim. Ruotsissa ja Briteissä suorastaan kauhistellaan sitä, miksi Suomessa tehdään episiotomioita juin jotain perustoimenpidettä! Eli käypä vain itse vähän lisäkoulutuksessa, tietosi ovat päässeet pahasti ruostumaan.

Koska olin kieltänyt sekä episiotomian että imukupin ja olin lisäksi ainakin parikymmentä kertaa pyytänyt pelkosektiota eri tilanteissa, olisi ollut asiallista myöntää pelkosektio.

t. ap

Vierailija:

Synnytysosasto on katutasossa ja pääovi muistaakseni kolmannessa kerroksessa sairaalan toisessa sivussa, eli sinne ei pysty millään synnytysosastolta näkemään! :D

Toisekseen, epparista: Kätilö tekee sen, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Jos vaikkapa synnyttäjä ei meinaa saada ponnistetuksi vauvaa pihalle (kuten ilmeisesti ei ole saanut, imukuppia kun käytettiin). Sillä, onko synnyttäjä kieltänyt epsiotomian vai ei, ei ole merkitystä kun kyseessä on vauvan turvallisuus. Vauvan hyvinvointia seurataan koko ponnistusvaiheenkin ajan, ja kun kätilö toteaa että vauva on saatava nopsaan ulos, niin tehdään eppari ja otetaan imukuppi. Käsittääkseni epsiotomia tehdään aina tai lähes aina kun on imukupille tarvetta.

Mee muualle provoilemaan, ap.

Vierailija
40/120 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ap on leimattu oudoksi joidenkin taholta. Ei noita valitusjuttuja monikaan halua potilastietoihinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi